Ga naar inhoud

Welke leasekrel: meer voorwaarden


Subaru555

Aanbevolen berichten

Het komt neer uit een keuze tussen

- Peugeot 508 Allure 2.0 MT (150pk) 

- VW Passat Highline 1.6 DSG (120pk)

 

Waarom de Peugeot

+ Koppel en vermogen 

+ Esthetisch mooier model

+ Mooi pakket (leder, pano dak, full led, 4 zone airco, etc...) 

 

Waarom de Peugeot niet

- Reeds Facelift, einde model in zicht?

- Manuele boite (veel pendel- en fileverkeer)

- Frans en al 4j Frans gereden... 

 

 

Waarom de Passat

+ DSG boite 

+ Kofferruimte op kop in zijn klasse

+ Mooi pakket (leder, pano dak, keyless acces, verduisterde zijruiten, ledjes achteraan op Passat die ik knap vind, ACC,

 

Waarom de Passat niet

- Beperkt vermogen

- Saaie 'vertegenwoordigerskar' (imho)

- Collega kiest deze ook al :) 

 

 

Vrijdag test met de Passat. Hopelijk volgende week met de Peugeot ook nog een test zodat ik naast het pakket ook voel hoe ze rijden...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je die Passat nog kunt speccen met Led koplampen, dan vind ik dat wel een zéér knappe wagen. Zonder is ie maar wat duf vanvoor vind ik.

 

Dus ik zou dan de Peugeot kiezen: ook knap, en dik uitgerust. En met dat extra koppel ben je snel vergeten dat je met een ouder model rondrijdt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik weet het niet. 30k per jaar en pendel verkeer? Dan moet de 120pk toch voldoende zijn? Ik ben wel niet voor het duffe karakter van de Passat maar mits goed uitgerust, wat ie wel is in jou geval, toch zeker de moeite waard. Lichte voorkeur naar de Passat hier.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vandaag een dagje de Peugeot meegekregen en ik denk dat mijn besluit is gemaakt.

Voelt net iets 'vlotter' aan qua hernemen en rijden dan de Passat, ondanks zijn DSG

 

Logisch ook met zijn 120 pk / 250Nm voor max gewicht vs 150pk en 320Nm voor 1600kg.

De Passat is een fractie ruimer qua aanvoelen, maar speelt amper op. Koffer is wel 90l verschil maar dat is voor die ene reis/jaar minder van belang. 

Onderstel van de Peugeot vond ik ook redelijk goed reageren en de versnellingsbak vond ik verrassend aangenaam direct schakelen. 

 

 

Mazda 6 en Renault Talisman niet mogelijk?

 

Te hoge CO2 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Peugeot it is!

Zonet nog leder gratis erbij gekregen (actie voor maart blijkbaar) waardoor deze echt best bang for buck wordt.

JBL audiopack erbij genomen en dan nog wat kleine prullen (stores voor ruiten achteraan bv...) 

  • Vind ik leuk 3
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 10 maanden later...

Is de JBL veel beter dan het 'standaard' audio systeem? collega heeft zo een een gelijkaardige 508 en ik vind die radio nogal droef... Behoorlijke afknapper... 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Is de JBL veel beter dan het 'standaard' audio systeem? collega heeft zo een een gelijkaardige 508 en ik vind die radio nogal droef... Behoorlijke afknapper... 


Zelf de settings gedaan van het ding? Bij mij zijn die waarschijnlijk gedaan door mijn kleuters thuis :)
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 6 maanden later...
Op 1/13/2017 om 09:11 zei Tjeu:

Is de JBL veel beter dan het 'standaard' audio systeem? collega heeft zo een een gelijkaardige 508 en ik vind die radio nogal droef... Behoorlijke afknapper... 

Ik kan niet vergelijken met de standaard sound.
Maar de bastonen vind ik wel redelijk.

 

Het zwalpend karakter van de voortrein en de aandrijving daarentegen... :( 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 23-2-2016 om 14:50 zei Avantus:

Hoe lang gaat dat mee bij jullie?

Hier komen ze minimaal 20.000km toe, eerder 25k. Heb al van 8-10.000km gehoord elders.

*slik*

Mijn schoonvader zit op +/- 15.000 KM. Op anderen die binnenkomen heb ik geen zicht.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid