dragonfly 14.973 Geplaatst: 17 mei 2016 Geplaatst: 17 mei 2016 Ik kan een hulplijn voor je regelen die met name Lux en de Eifel kent als zijn broekzak en ook in de Ardennen veel scoutingwerk gedaan heeft. Net zo zot als jij, minstens zelfs.. dagen proefrijden om de ideale routes te maken, staat van het asfalt, etc. etc. Lijkt me het beste als PJH zijn tijd beperkt is Quote
BMWMB 12.349 Geplaatst: 17 mei 2016 Geplaatst: 17 mei 2016 Leuk dat er plots van alle kanten spontane hulp komt Maar vooraleer er iets moet getest, of naar GPX moet omgezet worden, moet er wel iets zijn die de moeite waard is om te testen natuurlijk. Ik heb mijn route, maar ze valt niet te rijden. Die problemen oplossen is absoluut niet eenvoudig want dan creëer ik andere (de (imo) mooiste weg moeten schrappen, deelnemers elkaar laten kruisen, flitspalen en drempels op een andere weg, ...). Er zijn maar 3 weken meer om het af te krijgen, wat veel lijkt, maar ik heb ook nog een job enz natuurlijk. Maar het komt goed, it always does Neem anders dit jaar een 'oude' route die één van vorige jaren reeds gereden is. Quote
Liquid Li0n 978 Geplaatst: 18 mei 2016 Geplaatst: 18 mei 2016 het mag maar precies niet lukken idd en op de koop toe ook nog die krassen...blijft toch allemaal zonde...maar ik heb er vertrouwen in dat het ook dit jaar weer een goede editie wordt. ik hoop dat je nog een oplossing vindt en anders zal het even niet anders kunnen dan via normalere banen te rijden naar de eindbestemming. We hebben er dan wel begrip voor en de mensen die hier niet lezen, kan je dan melden dat het echt niet anders ging. Maar het is nu ook niet komend weekend dus er is nog wel een mooi timeframe waar je over beschikt. Ik merk hier al veel helpende handen en zelf heb ik ook nog wel wat tijd in weekends. dus op mij kan je ook altijd wel terugvallen. Ik weet niet of er hier iemand goed duits praat of kan lezen zodat iemand kan googlen naar de info over die wegenwerken in die buurt, staat misschien een datum bij of dergelijke. Quote
PJH 21.018 Geplaatst: 18 mei 2016 Auteur Geplaatst: 18 mei 2016 Inmiddels de knoop voor mezelf een beetje doorgehakt. Als ik de route van 2016 volledig verknip, dan kom ik ofwel op een saai traject uit, of ééntje die iedereen veel te zwaar gaat vinden qua concentratie en lengte. Vanavond ga ik de route van 2017 eens overlopen, en die dan klaar maken voor gebruik. Op die manier heb ik dan 2 paarden om op te wedden, en dan kan ik de vrijdagavond voor de rondrit nog beslissen welke route ik kan nemen. Gewoon op Vrijdag de 2 routes rijden, zien welke de minste problemen geeft en aanpassen waar nodig. Als route 2017 dan route 2016 wordt, dan ben ik al klaar voor editie 2017 met route 2016 en als dat allemaal zou fout lopen, dan heb ik nog wel een paar opties in mijn notaboekje staan. Maar dan ga ik wel zeer hard moeten werken 7 Quote
CAS 8.067 Geplaatst: 18 mei 2016 Geplaatst: 18 mei 2016 Ik zie eigenlijk geen wegen die een probleem zouden kunnen vormen voor mijn sportkar... Quote
gewoon ik 8.349 Geplaatst: 18 mei 2016 Geplaatst: 18 mei 2016 Ik was het ook aan het denken. Ik zie het probleem niet. Kan ik misschien eindelijk ook eens een drietje plaatsen op een rondrit Quote
CharlesV 4.378 Geplaatst: 18 mei 2016 Geplaatst: 18 mei 2016 Ik zou er in ieder geval niet door rijden met een 991 GT3... Quote
CharlesV 4.378 Geplaatst: 18 mei 2016 Geplaatst: 18 mei 2016 Toch iets waar ik nooit van wakker zal moeten liggen Ik zeg het enkel omdat ik er ook niet graag zou doorrijden met mijn MX-5 [emoji15] Quote
PJH 21.018 Geplaatst: 20 mei 2016 Auteur Geplaatst: 20 mei 2016 @@gewoon ik @@///NFSThunder Er zijn 2 plaatsen vrij via de website http://openroads.be/autominded Quote
///NFSThunder 208 Geplaatst: 20 mei 2016 Geplaatst: 20 mei 2016 ingevuld. direct de betaling fixen. thx @@PJH Quote
Polle Petrol 583 Geplaatst: 20 mei 2016 Geplaatst: 20 mei 2016 @@gewoon ik @@///NFSThunder Er zijn 2 plaatsen vrij via de website http://openroads.be/autominded Zijn zij al ingevuld zie ik. Quote
gewoon ik 8.349 Geplaatst: 20 mei 2016 Geplaatst: 20 mei 2016 @@PJH bedankt maar te lat zie ik ;( Quote
PJH 21.018 Geplaatst: 22 mei 2016 Auteur Geplaatst: 22 mei 2016 Deze week is een pak beter dan vorige week. Allereerst de schade op motorkap van vorige verkenning vakkundig laten wegwerken door @wax-it en in het bijzonder @@Simoni. Toen ik die draad hoorde schuren over de motorkap dacht ik echt dat dat niet meer goed kwam, meer kijk, magie bestaat wel degelijk nog. Echt niet te geloven dat je er nu niks meer van ziet. Afgelopen week heb ik me bezig gehouden met route 2016 te corrigeren via kaarten, en ook meteen met de verdere opbouw van route 2017. Fast forward naar gisteren, tijd om route 2017 eens te testen. Vriendin in de auto gezet (ocharme, al haar weekends omzeep ), fles water voor onderweg meegenomen en off we go. Om 13.30 vertrokken uit Eupen, buitentemperatuur van 21°c dus ik had lichte hoop dat ik dit keer niet in de sneeuw zou vastzitten. Maar op een Ardennenrit weet je natuurlijk nooit. Vrijwel direct na de start dit bord gezien: 'HIGHWAY TO HELL, LETS SHAKE FOREVER'. Een bord die er al een tijdje staat, en waarvan de helft gelukkig onterecht is omdat ze 2 jaar terug het ergste stuk van die baan hebben aangepakt. Goedgekeurd dus (ook al is de foto weldegelijk shaken ). Een goeie rondrit is een boeiende rondrit, vol afwisseling en eventueel ook een stopplaats of twee. Het begint altijd bij Google maps en streetview (die laatste heb je niet in germany ), maar dat geeft je slechts een idee van waar je zou kunnen rijden. De echte rit komt altijd tot stand met proefrijden en vooral ook zoeken naar wat echt mooi is. Want dat kun je bijna nooit degelijk beoordelen op een computerscherm. Het is dus een monumentale taak om dat op een kleine drie weken tijd te doen, maar kom: challenge accepted. En het is inderdaad een challenge, want route 2017 is nog heel wat werk aan om het ECHT goed te krijgen, maar ik kan nu wel al zeggen: het ziet er veelbelovend uit. Een kleine teaser van de eerste niet verplichte tussenstop: Half uurtje daarna vond mijn vriendin het genoeg en was het volgens haar tijd voor een echte pauze. Daar hebben we spaghetti ijs gevonden heel raar, heel lekker. Inmiddels was het ook 25°c op het terras -> vakantiegevoel tot en met En daarna was het natuurlijk vrijwel onmiddellijk de druk terug op de ketel, en mooie wegen zoeken. Spijtig genoeg ook nog eens een herinnering gekregen dat snelheid nooit dodelijk is, maar het plotsling tot stilstand komen soms wel. Ik reed achter een nieuwe Audi A8 op een mooie glooiende weg (lees: snel), waar plots een tragere bocht in zat. Er kwam een groepje motards uit tegengestelde richting, waarvan er ééntje de bocht niet goed had ingeschat. Deze kwam op ons vak terecht en werd in geen tijd een hood ornament op de Audi. De inzittenden van de Audi kwamen er met de schrik van af, de motard not so much. Toch echt een bewijs dat je dergelijke wegen moet respecteren, dat je er plezier moet op maken, maar je ze nooit mag behandelen als een racecircuit. Conservatief remmen op straat is imo een must. Daarna verder gereden en jawel, tot aan de finish geraakt Todo: - Afstanden corrigeren - Terrasjes zoeken langs het traject - Roadbook checken - Ik heb 2 borden zien klaarstaan voor wegenwerken zien of ik daar rond kan, of kan vinden hoelang die gaan duren. - Testen testen testen.... Deze rit was ook de allereerste test van mijn nieuwe GPS datalogger. Voorheen gebruikte ik een iPhone 5S met daarop Rallytracks. Een zalig tooltje om roadbooks mee af te rijden, maar op wegen met veel bochten in, is die iPhone gewoon niet snel- en nauwkeurig genoeg, waardoor je vaak 2-300 meter verder uitkomt. Dit komt omdat de gps fix van dat ding geen hoge nauwkeurigheid heeft, en ook de frequentie er van is slechts 1hz. Mijn nieuw stuk speelgoed is een pak beter Beide toestellen stonden aan tijdens de rit, links is de nieuwe, rechts is de oude methode. Spreekt voor zich dat de linker een pak minder meetfouten zal tonen Ideaal dus, voor een gebruiker zoals ik. 8 Quote
Liquid Li0n 978 Geplaatst: 22 mei 2016 Geplaatst: 22 mei 2016 ziet er mooi uit! En is die GPS datalogger een app voor de smartphone of een standalone toestel? En gebruikt die dan enkel GPS of ook Glonass en BDS satellieten? Want is inderdaad wel een pak nauwkeuriger. Al hoop ik snel dat galileo er aan komt, de Europese gps satellieten. Quote
bt. 7.566 Geplaatst: 22 mei 2016 Geplaatst: 22 mei 2016 @@PJH Extreem veel interesse in je nieuwe datalogger, can you hook me up? Quote
PJH 21.018 Geplaatst: 22 mei 2016 Auteur Geplaatst: 22 mei 2016 Skypro XPGS160. Ik had hem origineel aangekocht om laptimes te meten op circuit, maar ook voor rondritten is het eigeblijk erg handig. Nu nog een app schrijven er voor... 1 Quote
BlackFox 2.079 Geplaatst: 22 mei 2016 Geplaatst: 22 mei 2016 Respect voor al het werk dat je in die rondritten,steekt, écht. Fuck zeg Chapeau ook dat je vriendin dat allemaal mee wilt doen, je zult wat moeten goedmaken voor alle "verloren" tijd dat je hier in steekt Quote
gl3nn 9.407 Geplaatst: 22 mei 2016 Geplaatst: 22 mei 2016 @@PJH, mijn held. Hugs and kisses and muchos respektos maar ik heb ondertussen mijn plaats afgestaan aan bootman @@gewoon ik aangezien ik dan niet in het land ben. Me so sorry! Ik kijk er naar uit om het roadbook via een van de Limburgse kappers te bemachtigen en dan te rijden. Komt he-le-maal goed. 1 Quote
Liquid Li0n 978 Geplaatst: 22 mei 2016 Geplaatst: 22 mei 2016 het is uw vriendin altijd die nog maar eens wilt gaan proefrijden ziet wel er kwaliteit uit informatie: http://www.expansys.be/dual-skypro-gps-ontvanger-voor-ipad-android-tablets-zwart-rood-xgps160-252679/ officiele site http://gps.dualav.com/explore-by-product/xgps160/ Quote
Jonass 1.683 Geplaatst: 22 mei 2016 Geplaatst: 22 mei 2016 Mocht er toch nog een plaats vrijkomen heb ik ook wel interesse. Quote
ir_fuel 58.282 Geplaatst: 22 mei 2016 Geplaatst: 22 mei 2016 @@PJH Extreem veel interesse in je nieuwe datalogger, can you hook me up? Skypro XPGS160. Ik had hem origineel aangekocht om laptimes te meten op circuit, maar ook voor rondritten is het eigeblijk erg handig. Nu nog een app schrijven er voor... Garmin GLO kopen, en pairen met je iPhone. Die gaat dan alle GPS info van die GLO halen ipv de interne ontvanger te gebruiken. is 10Hz. Kost 90 euro. Dan kan je ook gewoon de standaard apps gebruiken van je iPhone. 1 Quote
gTa 28.022 Geplaatst: 22 mei 2016 Geplaatst: 22 mei 2016 Cheer for PJH + missus!! Nice, clean GPX tracks. :-) Bij mij is 't nog altijd onzker hoe ik kom. Als het proper weer is, kom ik mogelijks op 2 wielen. Als ik de foto's van die banen zie: shiiiiiit Quote
PJH 21.018 Geplaatst: 23 mei 2016 Auteur Geplaatst: 23 mei 2016 Janvkn heeft zoals altijd gelijk. Gelukkig is het slechtste deel herdaan recent, waardoor ik ze wel nog in het roadbook wil steken. It's worth it 1 Quote
Gast wooter Geplaatst: 23 mei 2016 Geplaatst: 23 mei 2016 Blijkbaar heb ik zaterdag met de M2 een vergelijkbare route gevolgd. Ook een motorrijder neer zien gaan, eentje die niet zag dat zijn voorliggers aan het remmen waren. Quote
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.