Ga naar inhoud

Smart Brabus


Phil

Aanbevolen berichten

 

De partyboys uit Bottrop pakken de ForTwo, de ForTwo Cabrio én de ForFour aan.

 

We beginnen maar meteen met de velgjes. Alle Smartjes rollen op Monoblocks van Brabus, in de maten 16 inch vóór en 17 inch achter (Fortwo) of 17 inch rondom (ForFour). Uit het 0,9-liter driecilinderblokje peurde de huistuner 7 extra pk’s en 23 verse Nm’s.

 

Daarmee vlamt de ForTwo in 9,5 tellen naar 100 km/u. Klinkt niet bloedstollend, maar in zo’n licht autootje heb je niet heel veel meer power nodig voor wat fun. 

 

De ForFour doet er met z’n 10,5 tellen wat langer over en is daarmee precies even snel als de door ondergetekende zo gewaardeerde Toyota Starlet. De ForFour heeft overigens wel een hogere topsnelheid, met 180 km/u vs 165 km/u voor de ForTwo.

 

Meer power vraagt om betere handling en ook daar is voor gezorgd. Brabus voorziet de Smartjes van sportvering en een bijgepunt ESP. Daarnaast is de zesbak met dubbele koppelingeen klapje sneller geworden, inclusief een Race Start-functie voor die ekte stoplichtsprintjes.

 

Bron: Autoblog.nl

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hahah, Smart. Bestaat dat nog? :D Kóópt iemand dat überhaupt nog? Die nieuwe Smartjes zie je toch bijna nooit? (met die looks en die prijzen is dat ook niet verwonderlijk)

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik wou dat echt

heb er dus een gehuurd

ik ben genezen, ik ga nu liever te voet

Zelfde meegemaakt :(

In CH zie je dat nog relatief veel

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Mn pa heeft een smart brabus cabrio. Als je optrekt en dat beslist om te schakelen vlieg je bijna met je neus tegen de voorruit, maar is anders wel leuk in de zomer. 9a53594e33e3af0cfad9c2352f74a647.jpg

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ons ma heeft ook zo een oudere for two cabrio, wel geen Brabus natuurlijk. Op zich wel geinig maar de V-bak verpest alles. Nu dat deze een double-clutch bak heeft zal dat al wel erg veel helpen waarschijnlijk.

2e nadeel van dat ding is de stuiterigheid door de korte wielbasis.

Maar zoals gezegd, in de zomer vind ik het wel geen straf om er mee rond te snorren.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mn pa heeft een smart brabus cabrio. Als je optrekt en dat beslist om te schakelen vlieg je bijna met je neus tegen de voorruit, maar is anders wel leuk in de zomer. 9a53594e33e3af0cfad9c2352f74a647.jpg

 

 

Inderdaad, ooit eens met die van een vriend gereden. Whiplash bak! :D

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid