Ga naar inhoud

MOMENTSLEUTEL VOOR PORSCHE GTS


SU MISURA

Aanbevolen berichten

Aan het wachten op mijn Porsche GTS met centrale wielmoer velgen.

Daar ik zelf de wielen er ook wil kunnen afhalen zou ik een mometsleutel aanschaffen, iemand ervaring met ten eerste centrale wielmoer en welk type momentsleutel kopen

Thanks

Link naar reactie
Delen op andere sites

Aan het wachten op mijn Porsche GTS met centrale wielmoer velgen.

Daar ik zelf de wielen er ook wil kunnen afhalen zou ik een mometsleutel aanschaffen, iemand ervaring met ten eerste centrale wielmoer en welk type momentsleutel kopen

Thanks

 

Ja.

 

Dit heb je nodig:

 

2m31glc.jpg

 

Past in de koffer van je 911.

 

http://www.amazon.com/Drive-Torque-Wrench-Breaker-Combo/dp/B00HDPJF38

 

 

Je hebt dus de 3/4" versie nodig. Ik raad u ook aan het extra verlengstuk (zoals in de amazon listing) erbij te pakken, want die extra hefboom kan van pas komen om de wielen los te draaien.

 

 

Zie ook dat je altijd met 2 bent, of een systeem koopt om de rempedaal in te drukken. Ik heb dat laatste ook, en dat kan je vrij cheap kopen in de Brico door een lijmklem te kopen (als je dat nodig hebt kan ik het wel meer in detail uitleggen).

 

Wat je ook gaat nodig hebben is een systeem om de locking pin terug in de juiste positie te doen springen. Ik heb daar een bout voor gebruikt waar ik een hoop moeren op gevezen heb (weerom, kan u dat meer in detail tonen indien nodig).

 

 

Hoe vaak plan je de wielen eraf te halen en er terug op te zetten? Als dat over meer dan 1 a 2 keer per jaar gaat ga je ook vet nodig hebben. Weerom, meer details indien van doen :)

 

 

Je gaat ook een kleine schroevendraaier nodig hebben om de center caps te verwijderen. Na de eerste keer eraf halen raad ik je aan de rubbers in te smeren met vaseline, want die dingen kunnen muurvast te komen zitten, en dan knallen ze eraf de volgende keer je ze wilt lossen (en vliegen meters ver) en beschadig je de centerlock met je schroevendraaier door hard te duwen (is alu), of plooi je de center cap omdat die zo vast zit.

 

 

Zeker NOOIT de dop op een elektrische/pneumatische slagmoer machine steken, daarmee klop je de moer naar de vaantjes (wegens alu).

 

Wielen altijd vasttrekken met het wiel van de grond.

 

Kort samengevat: t is mooi maar eigenlijk is 't compleet over-engineerde rommel.

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja.

 

Dit heb je nodig:

 

2m31glc.jpg

 

Past in de koffer van je 911.

 

http://www.amazon.com/Drive-Torque-Wrench-Breaker-Combo/dp/B00HDPJF38

 

 

Je hebt dus de 3/4" versie nodig. Ik raad u ook aan het extra verlengstuk (zoals in de amazon listing) erbij te pakken, want die extra hefboom kan van pas komen om de wielen los te draaien.

 

 

Zie ook dat je altijd met 2 bent, of een systeem koopt om de rempedaal in te drukken. Ik heb dat laatste ook, en dat kan je vrij cheap kopen in de Brico door een lijmklem te kopen (als je dat nodig hebt kan ik het wel meer in detail uitleggen).

 

Wat je ook gaat nodig hebben is een systeem om de locking pin terug in de juiste positie te doen springen. Ik heb daar een bout voor gebruikt waar ik een hoop moeren op gevezen heb (weerom, kan u dat meer in detail tonen indien nodig).

 

 

Hoe vaak plan je de wielen eraf te halen en er terug op te zetten? Als dat over meer dan 1 a 2 keer per jaar gaat ga je ook vet nodig hebben. Weerom, meer details indien van doen :)

 

 

Je gaat ook een kleine schroevendraaier nodig hebben om de center caps te verwijderen. Na de eerste keer eraf halen raad ik je aan de rubbers in te smeren met vaseline, want die dingen kunnen muurvast te komen zitten, en dan knallen ze eraf de volgende keer je ze wilt lossen (en vliegen meters ver) en beschadig je de centerlock met je schroevendraaier door hard te duwen (is alu), of plooi je de center cap omdat die zo vast zit.

 

 

Zeker NOOIT de dop op een elektrische/pneumatische slagmoer machine steken, daarmee klop je de moer naar de vaantjes (wegens alu).

 

Wielen altijd vasttrekken met het wiel van de grond.

 

Kort samengevat: t is mooi maar eigenlijk is 't compleet over-engineerde rommel.

Thank you very much, dat is pas bruikbare info!

Het is mooi, maar verre van gebruiksvriendelijk, dat is duidelijk...

Een drietal keer keer jaar eraf veronderstel ik, maar ik wil het vooral zelf kunnen

Laat jij je banden altijd bij porsche zelf steken? Wel een groot prijsverschil moet ik zeggen

 

Indien je me de andere details ook kan geven, heel graag, op dit moment nog geen enkele info hierrond

Link naar reactie
Delen op andere sites

Waarom?  :mellow:

 

Conische moer. Je wil dat het contactoppervlak tussen moer en velg perfect aansluit voor je daar 600Nm op trekt. Volgens de voorschriften moet je ze trouwens aantrekken op 600Nm, terug 90 graden los draaien en terug aandraaien op 600Nm.

 

t is echt allemaal geen simpele bazaar.

 

Ik zal het illustreren met een paar foto's.

 

De onderdelen van de moeren van een normale auto

 

BlackWheelNuts_LRG.jpg

 

De onderdelen van de moeren van mijne GT3:

 

SaGxFtL.jpg

  • Vind ik leuk 3
Link naar reactie
Delen op andere sites

Laat jij je banden altijd bij porsche zelf steken? Wel een groot prijsverschil moet ik zeggen

 

Nooit gedaan. Maar wel altijd zelf de wielen verwijderd en gemonteerd bij de bandencentrale. Vanwaar in België ben je? Bij PSG (in Geel) kunnen ze dat ook en hebben ze de sleutel. Ik heb het Frits nog geleerd destijds, want ik was de eerst met dat soort wielen als klant bij hem.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Normaal gezien staat de ganse procedure uitgelegd in de handleiding van de auto. Ook over welke oppervlakken er moeten ingevet worden en hoe je de moeren moet invetten bij demontage (dit is iets dat ik 1 keer gedaan heb na 2 jaar ofzo). Je hebt daar Optimol vet voor nodig. Echt smerig spul, als je dat aan je vingers krijgt. Is zoals kopervet maar nog plakkeriger.

 

Dit dus:

 

http://www.5150motorsport.com/castrol-optimal-paste-ta-silver-anti-seize-paste-000-043-020-00/

 

Conisch oppervlak van de moer moet altijd een dun laagje bevatten (niet te veel anders pers je de rest er toch maar uit), en in die moeren moet er vanalles gevuld/gecovered worden met dat vet, maar dat moet je je de eerste 2 jaren niet aantrekken en dat kan wel tijdens een onderhoud in de garage terug in orde gezet worden. Ik heb dat zelf gedaan omdat mijn wielen 10 keer per jaar van de auto gingen (als het niet meer was).

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nooit gedaan. Maar wel altijd zelf de wielen verwijderd en gemonteerd bij de bandencentrale. Vanwaar in België ben je? Bij PSG (in Geel) kunnen ze dat ook en hebben ze de sleutel. Ik heb het Frits nog geleerd destijds, want ik was de eerst met dat soort wielen als klant bij hem.

Ik ben van Ranst, Geel valt dus wel mee

Die locking pin ontgrendelen kan dit met het volgende item? 

http://www.amazon.com/Torque-Solution-Center-Lock-Wheel/dp/B00GOLT618?ie=UTF8&psc=1&redirect=true&ref_=ox_sc_act_title_1&smid=A36LLNMLT275EK

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat kan idd ook. Maar "in mijnen tijd" bestond dat nog niet en ik heb gewoon een bout met wat moeren gebruikt (er zit schroefdraad in die locking pin, en dat paste daar mooi in).

 

Het is enkel voor het vergrendelen trouwens, ontgrendelen gebeurt automatisch met de dop van Porsche.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ga vanaf nu niet meer lachen als er een Porsche zijn wiel verliest.  :wacko:

 

Op de 996 Cup heb ik een "echte" centerlock. Dat is gewoon een moer die ge vastschiet met de slagmoersleutel op pakweg 400Nm, en als beveiliging steekt ge een pin door de as. 5 seconden werk vs 2 minuten per wiel.

 

DSCN7630small1339360418.jpg

 

 

"Race-inspired center locks" voor de straatauto, mijn gat ... ge kunt beter zoals bij Mercedes een fake centerlock cap steken met daaronder gewoon 5 bouten. Dat is tenminste nog praktisch.

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat kan idd ook. Maar "in mijnen tijd" bestond dat nog niet en ik heb gewoon een bout met wat moeren gebruikt (er zit schroefdraad in die locking pin, en dat paste daar mooi in).

 

Het is enkel voor het vergrendelen trouwens, ontgrendelen gebeurt automatisch met de dop van Porsche.

Als je je wielen nog eens wisselt, wil ik graag eens komen kijken  B)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat kan idd ook. Maar "in mijnen tijd" bestond dat nog niet en ik heb gewoon een bout met wat moeren gebruikt (er zit schroefdraad in die locking pin, en dat paste daar mooi in).

 

Het is enkel voor het vergrendelen trouwens, ontgrendelen gebeurt automatisch met de dop van Porsche.

Koop jij veel via Amerika? Ik heb al slechte ervaring met extra taksen aan de douane?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op de 996 Cup heb ik een "echte" centerlock. Dat is gewoon een moer die ge vastschiet met de slagmoersleutel op pakweg 400Nm, en als beveiliging steekt ge een pin door de as. 5 seconden werk vs 2 minuten per wiel.

 

DSCN7630small1339360418.jpg

 

 

"Race-inspired center locks" voor de straatauto, mijn gat ... ge kunt beter zoals bij Mercedes een fake centerlock cap steken met daaronder gewoon 5 bouten. Dat is tenminste nog praktisch.

 

oude backup-tapes :inlove:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Koop jij veel via Amerika? Ik heb al slechte ervaring met extra taksen aan de douane?

 

Je kan ook van Facom of Beta eentje kopen in 1 stuk natuurlijk, maar die gaat niet in je koffer passen :D

Link naar reactie
Delen op andere sites

Geen enkele bandencentrale heeft dat toch liggen? Als je idd ergens in frankrijk in panne valt, dan ben je toch vierkant genaait? :D

 

 

Dat is wss ook de reden waarom je dat ding altijd bij je had :D

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid