SU MISURA 10 Geplaatst: 10 mei 2016 Delen Geplaatst: 10 mei 2016 Aan het wachten op mijn Porsche GTS met centrale wielmoer velgen. Daar ik zelf de wielen er ook wil kunnen afhalen zou ik een mometsleutel aanschaffen, iemand ervaring met ten eerste centrale wielmoer en welk type momentsleutel kopen Thanks Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Polygoon 12.389 Geplaatst: 10 mei 2016 Delen Geplaatst: 10 mei 2016 Haaa ene naar @@ir_fuel zijn meug. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
ir_fuel 52.215 Geplaatst: 10 mei 2016 Delen Geplaatst: 10 mei 2016 Aan het wachten op mijn Porsche GTS met centrale wielmoer velgen. Daar ik zelf de wielen er ook wil kunnen afhalen zou ik een mometsleutel aanschaffen, iemand ervaring met ten eerste centrale wielmoer en welk type momentsleutel kopen Thanks Ja. Dit heb je nodig: Past in de koffer van je 911. http://www.amazon.com/Drive-Torque-Wrench-Breaker-Combo/dp/B00HDPJF38 Je hebt dus de 3/4" versie nodig. Ik raad u ook aan het extra verlengstuk (zoals in de amazon listing) erbij te pakken, want die extra hefboom kan van pas komen om de wielen los te draaien. Zie ook dat je altijd met 2 bent, of een systeem koopt om de rempedaal in te drukken. Ik heb dat laatste ook, en dat kan je vrij cheap kopen in de Brico door een lijmklem te kopen (als je dat nodig hebt kan ik het wel meer in detail uitleggen). Wat je ook gaat nodig hebben is een systeem om de locking pin terug in de juiste positie te doen springen. Ik heb daar een bout voor gebruikt waar ik een hoop moeren op gevezen heb (weerom, kan u dat meer in detail tonen indien nodig). Hoe vaak plan je de wielen eraf te halen en er terug op te zetten? Als dat over meer dan 1 a 2 keer per jaar gaat ga je ook vet nodig hebben. Weerom, meer details indien van doen Je gaat ook een kleine schroevendraaier nodig hebben om de center caps te verwijderen. Na de eerste keer eraf halen raad ik je aan de rubbers in te smeren met vaseline, want die dingen kunnen muurvast te komen zitten, en dan knallen ze eraf de volgende keer je ze wilt lossen (en vliegen meters ver) en beschadig je de centerlock met je schroevendraaier door hard te duwen (is alu), of plooi je de center cap omdat die zo vast zit. Zeker NOOIT de dop op een elektrische/pneumatische slagmoer machine steken, daarmee klop je de moer naar de vaantjes (wegens alu). Wielen altijd vasttrekken met het wiel van de grond. Kort samengevat: t is mooi maar eigenlijk is 't compleet over-engineerde rommel. 1 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
ir_fuel 52.215 Geplaatst: 10 mei 2016 Delen Geplaatst: 10 mei 2016 En laat nooit iemand anders (behalve bij Porsche zelf) uw wielen monteren. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
dragonfly 12.957 Geplaatst: 10 mei 2016 Delen Geplaatst: 10 mei 2016 Ja hallo, je moet het zien zitten Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
ir_fuel 52.215 Geplaatst: 10 mei 2016 Delen Geplaatst: 10 mei 2016 Idd. Iets waar volgens mij niemand bij stilstaat bij aankoop. Nuja, ik had gewoon geen keuze op mijn GT3. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
SU MISURA 10 Geplaatst: 10 mei 2016 Auteur Delen Geplaatst: 10 mei 2016 Ja. Dit heb je nodig: Past in de koffer van je 911. http://www.amazon.com/Drive-Torque-Wrench-Breaker-Combo/dp/B00HDPJF38 Je hebt dus de 3/4" versie nodig. Ik raad u ook aan het extra verlengstuk (zoals in de amazon listing) erbij te pakken, want die extra hefboom kan van pas komen om de wielen los te draaien. Zie ook dat je altijd met 2 bent, of een systeem koopt om de rempedaal in te drukken. Ik heb dat laatste ook, en dat kan je vrij cheap kopen in de Brico door een lijmklem te kopen (als je dat nodig hebt kan ik het wel meer in detail uitleggen). Wat je ook gaat nodig hebben is een systeem om de locking pin terug in de juiste positie te doen springen. Ik heb daar een bout voor gebruikt waar ik een hoop moeren op gevezen heb (weerom, kan u dat meer in detail tonen indien nodig). Hoe vaak plan je de wielen eraf te halen en er terug op te zetten? Als dat over meer dan 1 a 2 keer per jaar gaat ga je ook vet nodig hebben. Weerom, meer details indien van doen Je gaat ook een kleine schroevendraaier nodig hebben om de center caps te verwijderen. Na de eerste keer eraf halen raad ik je aan de rubbers in te smeren met vaseline, want die dingen kunnen muurvast te komen zitten, en dan knallen ze eraf de volgende keer je ze wilt lossen (en vliegen meters ver) en beschadig je de centerlock met je schroevendraaier door hard te duwen (is alu), of plooi je de center cap omdat die zo vast zit. Zeker NOOIT de dop op een elektrische/pneumatische slagmoer machine steken, daarmee klop je de moer naar de vaantjes (wegens alu). Wielen altijd vasttrekken met het wiel van de grond. Kort samengevat: t is mooi maar eigenlijk is 't compleet over-engineerde rommel. Thank you very much, dat is pas bruikbare info! Het is mooi, maar verre van gebruiksvriendelijk, dat is duidelijk... Een drietal keer keer jaar eraf veronderstel ik, maar ik wil het vooral zelf kunnen Laat jij je banden altijd bij porsche zelf steken? Wel een groot prijsverschil moet ik zeggen Indien je me de andere details ook kan geven, heel graag, op dit moment nog geen enkele info hierrond Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Waky 975 Geplaatst: 10 mei 2016 Delen Geplaatst: 10 mei 2016 Wielen altijd vasttrekken met het wiel van de grond. Waarom? Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Krikkie 7.221 Geplaatst: 10 mei 2016 Delen Geplaatst: 10 mei 2016 Wil ik ook wel weten, misschien kans om de draad te verkloten door de druk? Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
ir_fuel 52.215 Geplaatst: 10 mei 2016 Delen Geplaatst: 10 mei 2016 Waarom? Conische moer. Je wil dat het contactoppervlak tussen moer en velg perfect aansluit voor je daar 600Nm op trekt. Volgens de voorschriften moet je ze trouwens aantrekken op 600Nm, terug 90 graden los draaien en terug aandraaien op 600Nm. t is echt allemaal geen simpele bazaar. Ik zal het illustreren met een paar foto's. De onderdelen van de moeren van een normale auto De onderdelen van de moeren van mijne GT3: 3 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
ir_fuel 52.215 Geplaatst: 10 mei 2016 Delen Geplaatst: 10 mei 2016 Laat jij je banden altijd bij porsche zelf steken? Wel een groot prijsverschil moet ik zeggen Nooit gedaan. Maar wel altijd zelf de wielen verwijderd en gemonteerd bij de bandencentrale. Vanwaar in België ben je? Bij PSG (in Geel) kunnen ze dat ook en hebben ze de sleutel. Ik heb het Frits nog geleerd destijds, want ik was de eerst met dat soort wielen als klant bij hem. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
ir_fuel 52.215 Geplaatst: 10 mei 2016 Delen Geplaatst: 10 mei 2016 Normaal gezien staat de ganse procedure uitgelegd in de handleiding van de auto. Ook over welke oppervlakken er moeten ingevet worden en hoe je de moeren moet invetten bij demontage (dit is iets dat ik 1 keer gedaan heb na 2 jaar ofzo). Je hebt daar Optimol vet voor nodig. Echt smerig spul, als je dat aan je vingers krijgt. Is zoals kopervet maar nog plakkeriger. Dit dus: http://www.5150motorsport.com/castrol-optimal-paste-ta-silver-anti-seize-paste-000-043-020-00/ Conisch oppervlak van de moer moet altijd een dun laagje bevatten (niet te veel anders pers je de rest er toch maar uit), en in die moeren moet er vanalles gevuld/gecovered worden met dat vet, maar dat moet je je de eerste 2 jaren niet aantrekken en dat kan wel tijdens een onderhoud in de garage terug in orde gezet worden. Ik heb dat zelf gedaan omdat mijn wielen 10 keer per jaar van de auto gingen (als het niet meer was). Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
SU MISURA 10 Geplaatst: 10 mei 2016 Auteur Delen Geplaatst: 10 mei 2016 Nooit gedaan. Maar wel altijd zelf de wielen verwijderd en gemonteerd bij de bandencentrale. Vanwaar in België ben je? Bij PSG (in Geel) kunnen ze dat ook en hebben ze de sleutel. Ik heb het Frits nog geleerd destijds, want ik was de eerst met dat soort wielen als klant bij hem. Ik ben van Ranst, Geel valt dus wel mee Die locking pin ontgrendelen kan dit met het volgende item? http://www.amazon.com/Torque-Solution-Center-Lock-Wheel/dp/B00GOLT618?ie=UTF8&psc=1&redirect=true&ref_=ox_sc_act_title_1&smid=A36LLNMLT275EK Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Waky 975 Geplaatst: 10 mei 2016 Delen Geplaatst: 10 mei 2016 Ik ga vanaf nu niet meer lachen als er een Porsche zijn wiel verliest. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
ir_fuel 52.215 Geplaatst: 10 mei 2016 Delen Geplaatst: 10 mei 2016 Dat kan idd ook. Maar "in mijnen tijd" bestond dat nog niet en ik heb gewoon een bout met wat moeren gebruikt (er zit schroefdraad in die locking pin, en dat paste daar mooi in). Het is enkel voor het vergrendelen trouwens, ontgrendelen gebeurt automatisch met de dop van Porsche. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
ir_fuel 52.215 Geplaatst: 10 mei 2016 Delen Geplaatst: 10 mei 2016 Ik ga vanaf nu niet meer lachen als er een Porsche zijn wiel verliest. Op de 996 Cup heb ik een "echte" centerlock. Dat is gewoon een moer die ge vastschiet met de slagmoersleutel op pakweg 400Nm, en als beveiliging steekt ge een pin door de as. 5 seconden werk vs 2 minuten per wiel. "Race-inspired center locks" voor de straatauto, mijn gat ... ge kunt beter zoals bij Mercedes een fake centerlock cap steken met daaronder gewoon 5 bouten. Dat is tenminste nog praktisch. 1 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
dragonfly 12.957 Geplaatst: 10 mei 2016 Delen Geplaatst: 10 mei 2016 Mental note voor als ik ooit een Porsche koop, geen centerlock kiezen Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
SU MISURA 10 Geplaatst: 10 mei 2016 Auteur Delen Geplaatst: 10 mei 2016 Dat kan idd ook. Maar "in mijnen tijd" bestond dat nog niet en ik heb gewoon een bout met wat moeren gebruikt (er zit schroefdraad in die locking pin, en dat paste daar mooi in). Het is enkel voor het vergrendelen trouwens, ontgrendelen gebeurt automatisch met de dop van Porsche. Als je je wielen nog eens wisselt, wil ik graag eens komen kijken Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
SU MISURA 10 Geplaatst: 10 mei 2016 Auteur Delen Geplaatst: 10 mei 2016 Dat kan idd ook. Maar "in mijnen tijd" bestond dat nog niet en ik heb gewoon een bout met wat moeren gebruikt (er zit schroefdraad in die locking pin, en dat paste daar mooi in). Het is enkel voor het vergrendelen trouwens, ontgrendelen gebeurt automatisch met de dop van Porsche. Koop jij veel via Amerika? Ik heb al slechte ervaring met extra taksen aan de douane? Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Jokke_vlo 14.816 Geplaatst: 10 mei 2016 Delen Geplaatst: 10 mei 2016 PSG FTW zo doe ik dat Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Mbman 3.005 Geplaatst: 10 mei 2016 Delen Geplaatst: 10 mei 2016 Op de 996 Cup heb ik een "echte" centerlock. Dat is gewoon een moer die ge vastschiet met de slagmoersleutel op pakweg 400Nm, en als beveiliging steekt ge een pin door de as. 5 seconden werk vs 2 minuten per wiel. "Race-inspired center locks" voor de straatauto, mijn gat ... ge kunt beter zoals bij Mercedes een fake centerlock cap steken met daaronder gewoon 5 bouten. Dat is tenminste nog praktisch. oude backup-tapes Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
ir_fuel 52.215 Geplaatst: 10 mei 2016 Delen Geplaatst: 10 mei 2016 Koop jij veel via Amerika? Ik heb al slechte ervaring met extra taksen aan de douane? Je kan ook van Facom of Beta eentje kopen in 1 stuk natuurlijk, maar die gaat niet in je koffer passen Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
ir_fuel 52.215 Geplaatst: 10 mei 2016 Delen Geplaatst: 10 mei 2016 Als je je wielen nog eens wisselt, wil ik graag eens komen kijken Op de Cup dan? De GT3 is niet meer in mijn bezit. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
ir_fuel 52.215 Geplaatst: 10 mei 2016 Delen Geplaatst: 10 mei 2016 PSG FTW zo doe ik dat Tot ge eens in Fr. met een platte band staat. Dat wordt nog grappig. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
PJH 17.538 Geplaatst: 10 mei 2016 Delen Geplaatst: 10 mei 2016 Geen enkele bandencentrale heeft dat toch liggen? Als je idd ergens in frankrijk in panne valt, dan ben je toch vierkant genaait? Dat is wss ook de reden waarom je dat ding altijd bij je had Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.