Ga naar inhoud

Info bij inschrijving ingevoerd voertuig


Carlito

Aanbevolen berichten

Situatieschets:

 

- Wagen ingevoerd uit USA in 1997 door NL bedrijf

- Aangekocht door particulier in Belgie in 1998 (aankoopfactuur aanwezig, douane-vignet uit 1998 aanwezig)

- Nooit ingeschreven geweest in België of Nederland

- Auto volledig gerestaureerd

- Gerestaureerde wagen verkocht van particulier naar particulier na restauratie

- Keuring voor verkoop in orde

 

DIV reclameert wegens missen BTW vignet 704 omdat het ingevoerd is door een bedrijf, en ze dus geen bewijs hebben dat de invoertaks + BTW voldaan is. (bestond niet in 1997/1998)

 

- Nederlands bedrijf bestaat niet meer (en zelfs dan gaan ze geen gegevens hebben over wat betaald is in 1997)

- DIV antwoord niemand (wegens onvoorziene omstandigheden niemand aanwezig vandaag bij de infokiosk zegt het bandje)

- RDW geen gegevens van die periode niet meer

- Ik heb geen zin om BTW + invoertaks te gaan betalen voor iets waar het al voor betaald is...

 

Iemand een idee?

Ik kan zonder problemen aan zo een stickertje geraken, alleen gaan ze bij BTW controle dan wel moeilijk doen, dus niemand is happig om er zo eentje te geven omdat niet echt duidelijk is wat nu juist de gevolgen kunnen zijn...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat bedoel je met "douane-vignet"?  Vignet 705?

 

Ja, nu is dat een mooi vignet 705, toen was dat zo een belachelijk klein strookje.

Link naar reactie
Delen op andere sites

De taksen zijn voldaan geweest denk ik toen hij door de eerste particulier gekocht geweest is, met als bewijs de aankoopfactuur, niet ? 

Link naar reactie
Delen op andere sites

De taksen zijn voldaan geweest denk ik toen hij door de eerste particulier gekocht geweest is, met als bewijs de aankoopfactuur, niet ? 

 

Dat hoop ik ook dat dat op de factuur staat.

Ga ze straks eens bekijken (als ik ze nog kan vinden).

 

Maar dan moet ik nog altijd zelf langs de douane vrees ik? Of kan ik de koper dat laten doen?

Ketel is de nagel aan mijn doodskist....

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ondertussen bevestiging. Btw is weldegelijk betaald op de wagen.

Zat ook mis, is langs een Belgisch bedrijf binnen gekomen, niet via een Nederlands. Van voor de tijd van die kut btw stickers.

Bedrijf is failliet, dus stickers niet meer te krijgen.

Klopthommels van DIV niet bereikbaar vandaag.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid