Ga naar inhoud

Mercedes AMG GT R

Aanbevolen berichten

Geplaatst: (aangepast)

AMG GT R
De groene kikker is nu echt helemaal officieel.

Via de lekplaatjes wisten jullie natuurlijk allang hoe de Benz met z’n retrogrill eruit kwam te zien, maar vanavond heeft Mercedes dan het beest officieel op Goodwood uit de doeken gedaan. De GT R (zonder streepje, want Nissan) heeft net als de reguliere GT en de GT S de bekende 4.0 V8 onder de kap, alleen ditmaal perst het blok er 585 pk en 699 Nm aan koppel uit. Dat is 74 pk meer dan de GT S. Naast het opgepompte vermogen is ook de versnellingsbak opnieuw afgesteld. De eerste versnelling is langer geworden en de zevende een stukkie korter. Door deze aanpassing sprint de GT R in 3,6 seconden (-0,2) naar de honderd. Het feest stop bij 318 km/u.

Het nieuwe vlaggenschip weegt 1554 kilo (-90 kilo) en zoals je kunt zien werd speciaal voor de GT R de lakkleur Green Hell Magno verzonnen. De Merc heeft onder andere een agressievere splitter en een dikke achterspoilert gekregen. Dit alles voor extra downforce en tegelijkertijd een kleine knipoog naar de GT3-versie van de sportauto. Daarnaast is er meer gebruik gemaakt van carbon onderdelen om de neerwaartse druk te vergroten.

De coupé klinkt daarnaast beter dankzij een nieuw uitlaatsysteem dat 5,9 kilo minder weegt. Bij snelheden tot 100 km/u kunnen tevens de achterwielen meesturen zodat je nog harder de bocht door kunt knallen. Kermit krijgt 19-inch Michelin Pilot Sport Cup 2 voor en 20-inch varianten achter. Deze banden moet tot 50 procent langer meegaan bij gebruik op het circuit in vergelijking met de banden op een reguliere AMG GT. Optioneel is het mogelijk om carbon keramische schijven aan te vinken waardoor er nog eens 16,7 kilo van het totale gewicht wordt gesnoept. De GT R beschikt standaard over een elektronisch slipdifferentieel.

Natuurlijk werd het interieur niet overgeslagen. Spelen doe je met de traction control knopjes, die negen verschillende standen krijgen. Optioneel is het mogelijk om de gordels in het geel te bestellen en deze kleur kun je ook toepassen als detailkleur op verschillende onderdelen van het instrumentencluster. De verkoop start tegen het einde van 2016. De eerste modellen zullen in het voorjaar van 2017 worden geleverd.

http://www.autoblog.nl/nieuws/mercedes-amg-gt-r-alle-info-en-specs-88456

Mercedes-AMG-GT-R-2016-30.jpg

Mercedes-AMG-GT-R-2016-04.jpg

Mercedes-AMG-GT-R-2016-05.jpg

Mercedes-AMG-GT-R-2016-12.jpg

Mercedes-AMG-GT-R-2016-14.jpg

Mercedes-AMG-GT-R-2016-17.jpg

Mercedes-AMG-GT-R-2016-29.jpg

Mercedes-AMG-GT-R-2016-28.jpg

Mercedes-AMG-GT-R-2016-21.jpg

Mercedes-AMG-GT-R-2016-22.jpg

Mercedes-AMG-GT-R-2016-24.jpg

Mercedes-AMG-GT-R-2016-25.jpg

Mercedes-AMG-GT-R-2016-26.jpg

Mercedes-AMG-GT-R-2016-27.jpg

aangepast door fuxhound
  • Vind ik leuk 3
Geplaatst:

Ok dit is vet :D :D :D 

Geplaatst:

Heeerlijk brute kar. De kleur vind ik subliem. :inlove:

• Vind ik leuk 1
Geplaatst:

Ik zou willen dat die kleur op de C Coupé te krijgen was

Geplaatst:
Ik zou willen dat die kleur op de C Coupé te krijgen was

Ja, dat zou dan waarschijnlijk voor 15000 euro zijn.

Geplaatst:

Plaatje klopt, die groene lak past hem perfect.

Geplaatst:

Heerlijke kar, die grille vooraan is ook prachtig !! Wel jammer dat je binnen de gordels en stikking niet in het groen kan krijgen... Al zal dat wellicht voor de nodige dollars wel mogelijk zijn 

Geplaatst:

Fuck me wat een bazenkleur :-o

• Vind ik leuk 3
Geplaatst:

Ik weet waar ze naartoe willen met die gril maar fak das lelijk :(

Geplaatst:

Dat had de race auto toch al, die grill?

Wat een dikke kar. 

Geplaatst:
11 minuten geleden zei C_X:

Ik weet waar ze naartoe willen met die gril maar fak das lelijk :(

Gaat de signature grill worden voor alle AMG voertuigen.

Carrera panamericana is de inspiratie 

Geplaatst:
6036fa7e066dc0f8308de82d1bce44c4.jpg
  • Vind ik leuk 1
Geplaatst:

Ik vind de auto zalig

Geplaatst:

Geplaatst:

Heb die AMG GT eens een dag gehad, en damn, ik mis dat kot nog elke dag.

Wat moet dit dan niet zijn. Hopelijk kan ik die ook voor een dagje testrijden binnenkort, maar ik vrees ervoor.

Geplaatst:

Testrit gevraagd en misschien lukt het me

• Vind ik leuk 3
Geplaatst:

Zou je de andere inruilen?[emoji51]

Geplaatst:

Wie weet

• Vind ik leuk 3
Geplaatst:
25 minuten geleden zei Davy_:

Zou je de andere inruilen?emoji51.png

9 minuten geleden zei Brunault:

Wie weet

Moet erg zijn voor jou, koop je zo'n fantastische auto en brengen ze 2 jaar later dit uit :inlove:  :oops:

Geplaatst:

Dan koopt je een M4 en dan komt de GTS uit

Geplaatst:

GTS zegt me visueel eigenlijk niets maar ik versta je punt ;) 

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in