BMWMB 12.352 Geplaatst: 18 januari 2018 Auteur Geplaatst: 18 januari 2018 Ik heb net eens gekeken, en zo'n hybride weegt 300kg meer door dat hybride systeem. Logisch toch dat dat zuipt. Als een hybride al zo scherp stuurt, wat moet dan een 'gewone' 4S wel niet zijn. Wel grappig dat je dacht dat de auto niet startte, omdat je geen motor hoorde draaien. Dat is zoals bij een Tesla hé. Quote
Stabilo Boss 1.730 Geplaatst: 18 januari 2018 Geplaatst: 18 januari 2018 die PSE is dat eigenlijk met active sound? Quote
BMWMB 12.352 Geplaatst: 18 januari 2018 Auteur Geplaatst: 18 januari 2018 2 uren geleden, ir_fuel zei: @wooter De Panamera zal zeker top zijn, maar de Tesla doet dat ook allesbehalve slecht. @Germinal zegt dat het voor hem een autsnelwegcruiser is, dus op dat terrein zal de Tesla niet moeten onderdoen, integendeel. En aan 15-20l/100km gemiddeld verbruik gaat het prijsverschil tussen een Tesla en Panamera alweer groter worden, want ik had gerekend aan 10l. Quote
Gast Geplaatst: 18 januari 2018 Geplaatst: 18 januari 2018 300 kilo en 17 liter is wel veel, ga je dan niet beter voor de diesel? Quote
Stabilo Boss 1.730 Geplaatst: 18 januari 2018 Geplaatst: 18 januari 2018 (aangepast) bestaat niet meer 18 januari 2018 aangepast door Stabilo Boss Quote
BMWMB 12.352 Geplaatst: 18 januari 2018 Auteur Geplaatst: 18 januari 2018 Zo perfect is de Panamera hybride dus ook niet... Quote
Jokke_vlo 16.914 Geplaatst: 18 januari 2018 Geplaatst: 18 januari 2018 Mij ga je dat niet horen beweren hoor. Dat schokkerige en dat remmen aan lage snelheid heb ik ook al gevoeld. Dat klopt ook. Wakker lig ik er niet echt van, ik heb dat ook gevoeld maar MIJ kwam het niet storend over, tis wel wat aanpassen. Nu goed als je met mijn Exige zou remmen in de file, dat zou ook niet goed aan voelen [emoji4] Zoals ook in de test aangehaald is dat allemaal niet aan de orde eens je « deftig » kan remmen en gas geven. En dat je dat gewicht van de batterijen gaat voelen tov een non hybride lijkt me logisch. Zo een non hybride moet echt de « max » zijn. Als we met filmpjes beginnen heb je dan ook die gezien waarin (meer dan eens) gezegd wordt dat de Panamera geen competitie in zijn klasse heeft ? (En dat zijn filmpjes van de meer geronemeerde reviewers). Als je graag negatieve zaken hoort kan ik die zeggen en zal ze hier zeker ook delen , kijk bv naar het verbruik [emoji6] of het feit dat je in sportplus (hoog verbruik) moet rijden om de best rijdende « versie » te hebben. Of geen plaats voor je Telefoon..... Nee ik zit hier niet om die auto al dan niet op te hemelen [emoji6] Maar dat hij in zijn klasse fantastisch rijdt, dat kan ik u 100% zeker bevestigen. Quote
Jokke_vlo 16.914 Geplaatst: 18 januari 2018 Geplaatst: 18 januari 2018 Enkel Porsche kan dat /s Ik snap je frustratie, ik rijd zo spoedig als ik mag een Tesla [emoji6] Porsche blijft Porsche vrees ik wel wat, qua baanligging en sturen....... er gaat niet veel in de buurt komen. Ik denk idd dat Porsche op het vlak van sturen wat meer kan. Dat imago moet toch van ergens komen ook, nee? Nu dat de Tesla fanboys hier gaan komen zagen kan ik perfect begrijpen na de zware beproevingen. Alle begrip mannen. (En zoals eerder aangehaald de reden dat ik mijn auto niet verder voorstel, ik weet nu eenmaal dat Tesla=perfectie en de rest verouderd materiaal is.) Geen nood, ik rijd rond met een BIG smile. Quote
Maverick 2.768 Geplaatst: 18 januari 2018 Geplaatst: 18 januari 2018 Nuts Geen lek? Eerste wat ik zei toen in instapte en 22L zag staan, das ook niet echt groen [emoji28] 1 Quote
BMWMB 12.352 Geplaatst: 18 januari 2018 Auteur Geplaatst: 18 januari 2018 1 minuut geleden, Jokke_vlo zei: Ik snap je frustratie, ik rijd zo spoedig als ik mag een Tesla Porsche blijft Porsche vrees ik wel wat, qua baanligging en sturen....... er gaat niet veel in de buurt komen. Ik denk idd dat Porsche op het vlak van sturen wat meer kan. Dat imago moet toch van ergens komen ook, nee? Ik denk dat een Tesla Model S wel eens meer in de buurt zou kunnen komen dan je denkt. Ok, een Porsche gaat het heel zeker beter doen, en idd, na al meer dan een halve eeuw sportwagens te hebben gebouwd zou dat wel mogen. Net daarom vind ik dat Musk met deze Tesla Model S zo'n superprestatie neerzet, dat 'm zelfs vergeleken wordt met de Panamera. Quote
Gast Geplaatst: 18 januari 2018 Geplaatst: 18 januari 2018 Om de hoeveel km moet je gaan tanken met 17 liter verbruik? Quote
Jokke_vlo 16.914 Geplaatst: 18 januari 2018 Geplaatst: 18 januari 2018 Eerste wat ik zei toen in instapte en 22L zag staan, das ook niet echt groen [emoji28] De heer Wax-it had de batterij dan ook niet opgeladen [emoji4], de auto stond in de « rijdend bijladen » functie, dat is de oorzaak van het zeer hoge verbruik. `Zet je dat af ga je pak zuiniger rijden, maar ben je ook vrij snel de 700nm koppel kwijt. Quote
BMWMB 12.352 Geplaatst: 18 januari 2018 Auteur Geplaatst: 18 januari 2018 4 minuten geleden, Maverick zei: Eerste wat ik zei toen in instapte en 22L zag staan, das ook niet echt groen Tuurlijk niet. Zo'n Panamera wordt gekocht omwille van de fiscale voordelen. Jokke heeft 'm nog op tijd gekocht, zodat 'm echt wel interessant is. Net daarom zou ik ook een Tesla overwegen, want die is en blijft goedkoper. 1 Quote
Jokke_vlo 16.914 Geplaatst: 18 januari 2018 Geplaatst: 18 januari 2018 Om de hoeveel km moet je gaan tanken met 17 liter verbruik? Ik laat het je weten op de lange ritten, ik vermoed dat we dan aan een 700 km raken. Aan 17 liter: 500km. Mijn 17 liter was bijna uitsluitend binnenbaantjes. Morgen rijd ik naar Kortrijk zal eens checken dan Let wel ik ben geen eco runner, no way ! Quote
Jokke_vlo 16.914 Geplaatst: 18 januari 2018 Geplaatst: 18 januari 2018 Tuurlijk niet. Zo'n Panamera wordt gekocht omwille van de fiscale voordelen. Jokke heeft 'm nog op tijd gekocht, zodat 'm echt wel interessant is. Net daarom zou ik ook een Tesla overwegen, want die is en blijft goedkoper. Ja en constant moeten denken om je rijstijl aan te passen om batterij te sparen. Alle begrip maar dan koop ik iets goedkoper waar ik mee mag RIJDEN zoals ik het graag doe. Nu goed ieder zijn definitie van rijplezier, hebben we het al overvloedig over gehad. Ik ben op het salon naar het interieur van de Model S gaan kijken, niet mis, maar als dat moet concurreren met de Panamera? Sorry maar dan moet ge ne serieuze toast champignon binnen hebben om te geloven dat het op hetzelfde niveau staat. Is dat voor jou dan niet belangrijk meer? De man van de stiksels? [emoji4] 2 Quote
BMWMB 12.352 Geplaatst: 18 januari 2018 Auteur Geplaatst: 18 januari 2018 Qua afwerking en materiaalkeuze in het interieur staat de Panamera op een eenzame hoogte, ver boven de Tesla, dat is heel zeker juist. Maar, zo lelijk is de Tesla nu toch ook weer niet, en hij is beter afgewerkt dan mijn rammelende C. En stiksels, die heeft de Tesla ook overal in het interieur. De auto die ik vandaag nog overweeg als alternatief is de CLS 53 AMG. Zo knap. Is ook beter afgewerkt, al is het nog niet het niveau van uw Panamera. Ook is 'm net iets minder speciaal en exclusief dan uw Panamera. De CLS is minder duur, net iets minder groot, ook deftig afgewerkt, sleept geen 300kg aan batterijen mee, en gaat volgens mij ook zeer goed rijden, en gaat hoogstwaarschijnlijk met trekhaak te krijgen zijn. Maar... de Tesla blijft mij toch ook prikkelen, en blijft volgens mijn Excel goedkoper. Morgen autosalon, en dan gaan we vergelijken. Quote
Jokke_vlo 16.914 Geplaatst: 19 januari 2018 Geplaatst: 19 januari 2018 Ik snap je afwegingen maar krijg het gevoel dat je veel geld wil uitgeven voor iets dat niet echt je goesting is. Is het dan niet beter te wachten tot je een KLIK hebt met een auto, enfin zou probeer ik dat te doen.Misschien moet je Tesla nemen om eens iets anders te proberen he. 1 Quote
Germinal 464 Geplaatst: 19 januari 2018 Geplaatst: 19 januari 2018 De Panamera zal zeker top zijn, maar de Tesla doet dat ook allesbehalve slecht. [mention=3957]Germinal[/mention] zegt dat het voor hem een autsnelwegcruiser is, dus op dat terrein zal de Tesla niet moeten onderdoen, integendeel. En aan 15-20l/100km gemiddeld verbruik gaat het prijsverschil tussen een Tesla en Panamera alweer groter worden, want ik had gerekend aan 10l. En er zit 1000 km autobahn bij met verbruik van 17 liter ( geeft 1 liter verschil ) 1 Quote
Gast wooter Geplaatst: 19 januari 2018 Geplaatst: 19 januari 2018 De Tesla valt qua interieur moeilijk te vergelijken met een Panamera want je hebt ten eerste een heel andere filosofie tussen de twee merken qua wat design is, en ten tweede bied Tesla absoluut niet de mate van personalisering aan die je in een Porsche wel kan hebben. Daarbij moet ik wel opmerken dat de laatste Panamera qua interieur veel meer naar het interieur van Tesla opschuift (het grotere touchscreen, het nep touchscreen rondom de automaat), en Tesla ook aan het opschuiven was naar een premium interieur - zwarte alcantara en lederen afwerking op dashboard, dakhemel, deuren, ... De vraag die je individueel moet beantwoorden is of je het gemis aan gepersonaliseerde stiksels en de beperkte range kan aanvaarden in ruil voor de autopilot functie. Ik kan begrijpen dat je die functie niet belangrijk vind omdat je jezelf een geëngageerd bestuurder voelt, maar sta ook open voor het feit dat een trip van +200km die ik nu 2 dagen na mekaar heb gedaan absoluut geen voordeel had aan mij als geëngageerd bestuurder, en ik van de downtime in aandacht die ik mezelf kon geven door de autopilot te gebruiken, veel minder vermoeid was en zelf uitgerust was voor de momenten waar mijn aandacht wel van tel was, in de vergaderruimte bij de klanten. Het is door het onmiddellijke vermogen typisch van een EV, de aanzienlijk beperkt fiscaal negatieve impact en de verregaande technologie aan boord ik voor mij persoonlijk niet (meer) een Panamera zou overwegen. Dat ik niet andere stikselkleuren en zetelventilatie kan kiezen en een beperktere range heb, neem ik er dan graag bij. En eens Ben Weyts zijn zin krijgt is het ook gedaan met 120+ gaan rijden op de snelweg, en is dat bestuurdersengagement en de range bij hoge snelheid allemaal niet meer van tel. Quote
Gast wooter Geplaatst: 19 januari 2018 Geplaatst: 19 januari 2018 En het hoeft niet Tesla te zijn. Ik begrijp dat Volvo hun Pilot Assist 2 systeem ook erg geavanceerd is en het interieur ook erg luxueus is. En Tesla heeft recent de interieurdesigner van Volvo ingelijfd :). Quote
Jokke_vlo 16.914 Geplaatst: 19 januari 2018 Geplaatst: 19 januari 2018 Dat jij en ik een andere mening hebben was me gekend ja. Ik ga de zoveelste discussie waarom jij Tesla koopt en ik iets anders niet meer voeren. We zijn niet alleen mekaars uiterste qua “beleving” autorijden. Je bent gewoon te extreem fanboy.Als je idd voor AP wil gaan moet je idd een Tesla nemen. En als je bereid bent de (voor mij) grote nadelen voor lange afstand erbij te nemen ook.Maar kijk je bent weer je merk niet rationeel aan het “verdedigen”.Het interieur van de Tesla is ok maar sorry als je het verschil niet ziet of voelt heb je echt ooglappen aan. Het feit dat je over keuze stiksels begint duidt er ook misschien op dat je niet echt weet waar je over praat. Ik heb bv niks met stiksels gedaan.Nee serieus man doe de moeite om dat op 1 op 1 te vergelijken. Verschil is echt groot. 4 Quote
Quill 189 Geplaatst: 19 januari 2018 Geplaatst: 19 januari 2018 Puur hypothetisch @wooter , maar als je nu kon kiezen en pakweg een Porsche interieur speccen in je Tesla. Dat zou je toch hoe dan ook aanvinken, of zie ik dat mis? Kostprijs pakweg $10000. 1 Quote
ir_fuel 58.288 Geplaatst: 19 januari 2018 Geplaatst: 19 januari 2018 6 hours ago, Germinal said: En er zit 1000 km autobahn bij met verbruik van 17 liter ( geeft 1 liter verschil ) Is dit de officiële app? Quote
ir_fuel 58.288 Geplaatst: 19 januari 2018 Geplaatst: 19 januari 2018 8 hours ago, BMWMB said: Ik denk dat een Tesla Model S wel eens meer in de buurt zou kunnen komen dan je denkt. Ik heb ermee gereden, als @Jokke_vlo zijn definitie van "snedig sturen" quasi dezelfde is dan wat die Model S deed dan mag hij de helm aan de haak hangen en gaan vissen wat mij betreft. 3 Quote
Gast wooter Geplaatst: 19 januari 2018 Geplaatst: 19 januari 2018 5 minutes ago, ir_fuel said: Is dit de officiële app? Het valt jou ook al op :). Dat is inderdaad de officiële app. Quote
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.