Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:
Gekoelde stoelen. Jeezis. Hoe erg kunt ge de mensen pamperen!
...Ik weet het nog toen ik de eerste automatisch choke zag, ik dacht, dat is hier om zeep.

Opmerking van mijn autogekke dochter gisteren “papa we vliegen precies in first class”

Net eens van de Panamera in de GTS gestapt ..... ik zie een noob het al zeggen. “Die GTS gaat wel minder goed vooruit he” “en zo hard uw tanden rammelen er bijna uit (terwijl de GTS niet echt hard hard is)

Geplaatst:
11 minuten geleden, ICM zei:

Idd. Heb jij ook je synchro ringen uitgehaald?

Was wel een prutswerkske. Nadien ontdekt dat ik een paar stukken over had maar had geen zin meer en het werkte toch - zolang dat ge er rekening mee hield dat de 2e en 3e omgekeerd zaten.

• Vind ik leuk 3
Geplaatst:

Feitelijk ben ik den enige thuis die niet in  autocomfort geinteresseerd is.

Geplaatst:
51 minutes ago, Jokke_vlo said:

Standaard staat bij mij de koeling van mijn stoel aan. Zalig dat het leder een iets frissere temperatuur blijft houden.

Zweetreet?

Bij deze temperaturen staat bij mij de zetelverwarming op :lol: 

• Vind ik leuk 3
Geplaatst:

Als ik buiten vertrek ook eerst verwarming (2 minuutjes of zo) daarna de koeling op stand 1.

Nu ik de app heb kan ik voorverwarmen en dus ook direct de zetel “koelen” (lol)

• Vind ik leuk 1
Geplaatst:
10 minuten geleden, ir_fuel zei:

Zweetreet?

Bij deze temperaturen staat bij mij de zetelverwarming op :lol: 

Bij mij ook. Zet ik onmiddellijk op als ik vertrek. In de zomer is de ventilatie zalig. Nog een pluspunt tov de Tesla, want die heeft deze optie niet (meer).

Geplaatst:
2 minutes ago, Jokke_vlo said:

Als ik buiten vertrek ook eerst verwarming (2 minuutjes of zo) daarna de koeling op stand 1.

Groene jongen! :lol:

Geplaatst:
Bij mij ook. Zet ik onmiddellijk op als ik vertrek. In de zomer is de ventilatie zalig. Nog een pluspunt tov de Tesla, want die heeft deze optie niet (meer).

En dan zijn er die beweren dat het Tesla interieur evenwaardig/beter is .......

Geplaatst:
11 hours ago, Jokke_vlo said:

de auto stond in de « rijdend bijladen » functie, dat is de oorzaak van het zeer hoge verbruik. `Zet je dat af ga je pak zuiniger rijden, maar ben je ook vrij snel de 700nm koppel kwijt.

Huh? Echt?

Ik laad mijn 330e nooit op (helaas niet mogelijk) en rij altijd op Auto eDrive mode en niet op Battery Save mode. Hij houdt altijd enkele % over in de batterij, dus je hebt altijd power. (behalve als je een half uur aan een stuk knalt op de Autobahn ofzo, dan kan het dat hij echt leeg leeg is)

Verbruik zit gem. op 9,3 liter ofzo, en ik rij ook niet eco...

• Vind ik leuk 1
Geplaatst:
Spoiler
Spoiler

Ik heb nog de vorige versie panamera hybrid, en deze is toch merkelijk zuiniger dan de nieuwe zo te zien.:huh:

ik ben er tussen kerst en nieuw ook mee gaan skieen , ben ook langs de autobahn geweest en toch niet echt eco gereden( gemiddelde van de reis was toen 9,2 liter)

2A7B89C3-75AF-400E-9E0B-96BEA52077D6.png

Geplaatst:
1 uur geleden, Phil zei:

Huh? Echt?

Ik laad mijn 330e nooit op (helaas niet mogelijk) en rij altijd op Auto eDrive mode en niet op Battery Save mode. Hij houdt altijd enkele % over in de batterij, dus je hebt altijd power. (behalve als je een half uur aan een stuk knalt op de Autobahn ofzo, dan kan het dat hij echt leeg leeg is)

Verbruik zit gem. op 9,3 liter ofzo, en ik rij ook niet eco...

Dito met de 530e. Altijd Auto eDrive en pook in M/S. Verbruikt zit nu rond de 8,1 zoiets.

Geplaatst:

Nu ik de app heb kan ik voorverwarmen en dus ook direct de zetel “koelen” (lol)

Persoonlijk vind ik dat die koeling weinig effect heeft...

Je kan trouwens verwarmen en koelen tegelijk... koeling is koude(re)lucht die door de perforaties geblazen wordt en verwarming zal met draden zijn die elektrisch verwarmd worden denk ik.
Geplaatst:
Spoiler Spoiler  

Ik heb nog de vorige versie panamera hybrid, en deze is toch merkelijk zuiniger dan de nieuwe zo te zien.:huh:
ik ben er tussen kerst en nieuw ook mee gaan skieen , ben ook langs de autobahn geweest en toch niet echt eco gereden( gemiddelde van de reis was toen 9,2 liter)
2A7B89C3-75AF-400E-9E0B-96BEA52077D6.png.7cbe915c4eb1b4c7498fd1fbd5394132.png

Is dat niet dezelfde motor ? 6.8 liter zou ik nooit halen of ik zou 50% zuiver elektrisch moeten doen.

Raar dat er dan zoveel verschil opzit.
Geplaatst:
1 hour ago, Jokke_vlo said:

En dan zijn er die beweren dat het Tesla interieur evenwaardig/beter is .......

Gisteren nog eens uitgebreid de Model X en S bekeken op 't salon.
't was ondertussen al een paar jaar geleden dat ik met de S een testrit gedaan had.
Op zich is die niet slecht afgewerkt, maar voor dat budget verwacht ik toch nog altijd iets meer.
Zaken die mij echt storen zijn bvb die voorste koffer die aan de binnenkant van de klep niet eens een afwerking heeft.
Gewoon meteen bloot op het metaal. De afwerking van de vleugeldeuren aan de zijkant geeft me ook niet meteen de indruk dat dat allemaal goed en deftig blijft zitten na bvb 5j gebruik ... En dan die middenconsole ... volgens mij moogt ge na ne keer goed accelereren alles wat daarin zit ergens vanachter onder die console gaan zoeken.
Gooi daar wat kleingeld in en ge zijt het kwijt voor eternity en ge vraagt u dan af waar dat gerammel juist vandaag komt :P

En with all do respect ... die kar is niet zo gigantisch vanbinnen.
Ik krijg meer bagage in mijn XC90 en de passagiers hebben ook meer beenruimte.

Ik wacht nog wel een paar jaar tot de andere merken ook EV's hebben (en dat de prijzen ook nog wat gedaald zijn).

Geplaatst:
10 minutes ago, Tommie said:

Dito met de 530e. Altijd Auto eDrive en pook in M/S. Verbruikt zit nu rond de 8,1 zoiets.

In M/S laadt hij de batterij toch op + meer verbruik? Bij een 330e toch.

Geplaatst:
4 hours ago, ir_fuel said:

Ook een typisch fenomeen bij klassieke autobouwers. "Aja we moeten een app!" roepen ze dan bij marketing. Niemand heeft een flauw idee wat en hoe, dus ze zoeken een partner, ze regelen een fixed price budget, laten dat maken en klaar is Kees. Het nut ervan, of het feit dat zoiets een blijvende investering is en niet iets dat je 1 keer ontwerpt en dan gewoon kopieert zoals een velg daar liggen ze bij management niet van wakker. 1 keer uitgeven, afschrijven over 3 jaar, einde.

En dan krijg je van die apps die in geen jaren nog een deftige update krijgen, laat staan compatibiliteit met de laatste hardware (tenzij het crasht, dan moeten ze wel), en beperkt tot wat gimmick features. Zolang ze maar op de website kunnen zetten dat je met je smartphone je auto kan "bedienen" is het goed he. Zo kan ik bij mijn BMW vanop afstand de claxon doen gaan. Zeer nuttig! Of destijds met mijn 2 een adres doorsturen naar de GPS. Dat werkte zo slecht dat ik beter dat adres op een papier kon schrijven, door Toere laten fotokopiëren en het dan over typen in mijn iDrive. Dat ging nog altijd efficiënter zijn.

Awel, ik had zo'n app op mijn 5-reeks en nu ook op de Mini en de Volvo.
Die van de 5 gebruikte ik nooit want dat werkte maar af en toe.
Die van de Mini kunt ge eigenlijk niks deftig mee doen behalve uw verbruik in de gaten houden.
Maar die van de XC90 is (ondertussen na een paar updates) echt wel goed geworden.
Ik kan makkelijk bestemmingen naar de GPS sturen, de huidige range (batterij en benzine) opvragen, remote unlock, pre-conditioning bedienen, pre-conditioning programmeren, enz ... De app stuurt ook push notifications als ik de auto vergeet op slot te doen, of als ik thuis geparkeerd sta en hem vergeten inpluggen heb.

Aja, en heeft ook een rittenboek-log dat ge in de app kunt bekijken maar ook in xls kunt exporteren en doormailen.

Geplaatst: (aangepast)

Ik moet wel toegeven, veel Korte ritjes en veel in het stopcontact;)

aangepast door Bart
Geplaatst:
Gisteren nog eens uitgebreid de Model X en S bekeken op 't salon.
't was ondertussen al een paar jaar geleden dat ik met de S een testrit gedaan had.
Op zich is die niet slecht afgewerkt, maar voor dat budget verwacht ik toch nog altijd iets meer.
Zaken die mij echt storen zijn bvb die voorste koffer die aan de binnenkant van de klep niet eens een afwerking heeft.
Gewoon meteen bloot op het metaal. De afwerking van de vleugeldeuren aan de zijkant geeft me ook niet meteen de indruk dat dat allemaal goed en deftig blijft zitten na bvb 5j gebruik ... En dan die middenconsole ... volgens mij moogt ge na ne keer goed accelereren alles wat daarin zit ergens vanachter onder die console gaan zoeken.
Gooi daar wat kleingeld in en ge zijt het kwijt voor eternity en ge vraagt u dan af waar dat gerammel juist vandaag komt [emoji14]
En with all do respect ... die kar is niet zo gigantisch vanbinnen.
Ik krijg meer bagage in mijn XC90 en de passagiers hebben ook meer beenruimte.
Ik wacht nog wel een paar jaar tot de andere merken ook EV's hebben (en dat de prijzen ook nog wat gedaald zijn).

@wooter aan de kassa gevraagd

Kan je eens zeggen waarom dat even goed of beter is dan het Porsche interieur ?
Geplaatst:
3 minutes ago, Jokke_vlo said:

@wooter aan de kassa gevraagd

Kan je eens zeggen waarom dat even goed of beter is dan het Porsche interieur ?

Nu moet het al beter zijn dan Porsche interieur om je gelijk te halen? :)

Geplaatst:

En WoKe zijn analyse vind ik opvallend. Ik ken de XC90 nu niet, maar alleszins de BMW X5 geeft aanzienlijk minder binnenruimte dan een Model X. En ja, de voorklep heeft geen bekleding (maar de rest van het voorste interieur wel).

Prijs kan ik WoKe niet ongelijk geven... Het is verdorie veel geld, zoveel dat je er ook een X6M of X5M mee kan scoren, maar die kosten ook zoveel en kosten nog meer qua fiscaliteit en brandstof.

De handicap is echt de hogere aanschafwaarde, terwijl TCO goedkoper is.

Geplaatst:
Nu moet het al beter zijn dan Porsche interieur om je gelijk te halen? [emoji4]

Oei ?? Heb je leesblindheid ?
Geplaatst:
En WoKe zijn analyse vind ik opvallend. Ik ken de XC90 nu niet, maar alleszins de BMW X5 geeft aanzienlijk minder binnenruimte dan een Model X. En ja, de voorklep heeft geen bekleding (maar de rest van het voorste interieur wel).
Prijs kan ik WoKe niet ongelijk geven... Het is verdorie veel geld, zoveel dat je er ook een X6M of X5M mee kan scoren, maar die kosten ook zoveel en kosten nog meer qua fiscaliteit en brandstof.
De handicap is echt de hogere aanschafwaarde, terwijl TCO goedkoper is.

Wacht even .....

Woke vindt het minder dan Volvo
Jij vindt het evenwaardig of beter dan Porsche

Conclusie : het interieur van Porsche is “minder” dan Volvo. Alles voor het imago he bij die kopers.

:)
Geplaatst:

Deze discussie leidt duidelijk nergens heen en is al een tijd te ver aan het gaan. Ik stel voor dat jullie de ander proberen te overtreffen op de enige manier dat dat kan: door er niet meer verder op in te gaan.

Bedankt, vrienden.

Geplaatst:
13 uren geleden, Salokin zei:

Doe me dan toch maar Alexanderr.

Ik heb nooit begrepen wat men bedoelde met een Pyrrusoverwinning maar vandaag is díe dag

• Vind ik leuk 2

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid