Ga naar inhoud

Defecte luchtvering Q7


The Swede

Aanbevolen berichten

Vrienden van ons zijn hier aangekomen met hun Q7 en de ophanging achteraan zakt naar beneden.

Vooran blijft hij normaal zitten.

Bij Audi stealer binnengebracht en hun conclusie: "hij verliest ergens lucht". Woohhee! :roll:

We gaan de compressor vervangen (2300 Euro voor een onderdeel dat van Wabco rechtstreeks een paar honderd kost).

Ik denk ook niet dat dat het probleem is want dan zou hij vooraan ook moeten zakken.

We hebben ook de bediening vanuit de koffer geprobeerd en met de knop daar kan je hem weer op juiste hoogte zetten. Als je de auto start (en het systeem dus aanslaat), zakt de achterkant echter weer...

 

Ik ga morgen zelf es bij die dealer langs.

Iemand enige tips waar ik moet naar zoeken?

Bestaat er eventueel een noodstand? Ik dacht 'em eventueel vanachter omhoog te zetten met die knop in de koffer, dan de zekering eruit te halen zodat het systeem niet meer werkt en dan de auto te starten. 

Zo krijg ik hem misschien weer mobiel en weg van bij die gangsters.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zal wel t luchtkussen zijn, weet niet of t bij auto's ook zo is maar bij vrachtwagens schuift de rubber soms van de cilinder af.

Bij vrachtwagens: denk opkrikken, starten en op hoogste stand zetten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

8 minutes ago, brjefs said:

Ketel de zee in duwen en een Hyinday sante fee in de plaats gaan kopen

Da zal nie gaan. Ze zijn er die BMW dieselstoven met wit-rode nummerplaten die ik er vorige week induwde nog aan het uitvissen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als die wel opgepompt kan worden maar zakt als je start moet je in de MMI eens kijken welke waardes naar de achteras gaan qua hoogte.

Kan ook dat de hoogtesensor de verkeerde waarde geeft. Als de balgen of de compressor stuk zijn, zou hij vanuit de koffer ook niet hoger gaan lijkt me. Of toch maar scheef.

Link naar reactie
Delen op andere sites

als ie terug om hoog te krijgen is werkt de compressor toch? Enkel achteraan zakken lijkt me idd een defecte sensor of balg. Als het de balg is moet de compressor steeds opnieuw aanslaan omdat die zijn setpoint verliest.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Compressor kan het niet zijn als hij omhoog gaat.

Ik weet niet of het voorste en het achterste circuit gescheiden zijn, maar als er een balg kapot gaat, zakt ie maar aan 1 kant lijkt me. Als circuits gescheiden zijn zit je met een luchtlek naar het achterste circuit toe. Gaat hij niet omhoog als je hem start?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 maanden later...

Was uiteindelijk wel de compressor. Ding ging vanachter nog een keer naar boven omdat er nog wat lucht in het reservoir zat, maar nadien was het fini.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid