Ga naar inhoud

"Jaguar + Bmw" vs "Aston Martin + Mercedes"


Gast exTB

Kiezen maar  

16 leden hebben gestemd

  1. 1. Kiezen maar

    • Jaguar F-Type met BMW V8
    • Aston Martin Vantage met Mercedes V8


Aanbevolen berichten

Naar aanleiding van het bericht dat BMW een V8 gaat leveren aan Jaguar & het al bekende nieuws over de samenwerking tussen Aston Martin en Mercedes.

De interessantste vertaling van deze samenwerkingen gaat natuurlijk de F-type vs Vantage worden, waarmee we heel misschien zelfs een herleving krijgen van de strijd tussen de E-type en de DB5.

De opvolger van de Z8 die we nooit gekregen hebben?

Of toch liever een AMG GT in een Brits maatpak? 

Jaguar-met-bmw-motor.jpg

VS

Aston-Martin-AMG-engine.jpg

aangepast door exTB
Link naar reactie
Delen op andere sites

Nope, met het verdwijnen van de SLS is die motor ook verdwenen.

enkel de 4.0 en 5.5 V8 biturbo nog, en de laatste gaat ook verdwijnen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je ziet wat ze vroeger deden met de 55 AMG lijkt het mij niet zo erg te zijn maar de algemene downsizing vandaag de dag voorspelt weinig goeds.

En hoe zit het met de V12 motoren? 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Daar staat de volgende evolutie van klaar voor in de S facelift.

4.0 V8 zit nu ook boven de 600pk al, dus de algemene verwachting is dat de V12 richting 700pk gaat

Link naar reactie
Delen op andere sites

Die BMW V8 klinkt als stront. Dus: een Vantage met AMG V8. De Vantage is oud maar nog altijd superknap, voor mij mag 'ie zich naast de nieuwere F-type stellen en 'ie verbleekt allerminst.

Link naar reactie
Delen op andere sites

6 hours ago, gTa said:

Die BMW V8 klinkt als stront. Dus: een Vantage met AMG V8. De Vantage is oud maar nog altijd superknap, voor mij mag 'ie zich naast de nieuwere F-type stellen en 'ie verbleekt allerminst.

Ik veronderstel dat Jaguar wel een paar aanpassingen zal doen, zoals oa het uitlaatsysteem. Denk dat het karakter van de BMW V8 gewoon iets beter zal passen bij de Jaguar dan de huidige V8, die nogal "jumpy" is. V8 die iets meer GT-vibez krijgt en de V6 voor het fijnere werk. Lijkt mij een betere combo dan zoals het nu  is, want in bijna elke review zeggen ze dat ze de V6 boven de V8 zouden kiezen, waarbij die laatste gewoonweg teveel van het goede is. 

Denk dat het dus slim zou zijn om de BMW V8 te koppelen aan een iets comfortabelere vering (ala Z8) en een handbak/automaat van BMW & de V6 juist iets harder af te veren icm met een dubbele koppeling (en evt ook handbak in de optielijst). 

aangepast door exTB
Link naar reactie
Delen op andere sites

Je kan gelijk hebben maar ik voel het niet zo (ik heb er ook nog niet over nagedacht).

Dat veel tests de V6 S boven de V8 plaatsen, is vooral de verdienste van de V6 S, geen défaut van de V8. Die V8 is een beestige motor, tjokvol karakter, eindeloze kracht. Ik zie niet in wat die BMW V8 daar beter zou kunnen doen ... tenzij minder verbruiken (op papier) en dus (in theorie) minder co² uitstoten. Dat de V8 in de F-type "teveel" zou zijn, lijkt me eerder het gevolg van het totaalpakket: die auto is niet afgestemd om een GT4-like superprecisie-instrument te zijn, integendeel. En dat is net de kracht van de F-type: dat 'ie ook bij semi-legale snelheden op de openbare weg echt bakken rijplezier biedt. Daar schort het (naar het schijnt) wel wat aan bij die fantastische apparaten genre GT4 en GT3: "te" goed voor de openbare weg.

Het lijkt me eerder dat de groep beslist om zelf geen V8 meer te ontwikkelen maar die elders te halen. 't Zal wel een financiële en ecologische (nou ja...) beslissing zijn, veel meer dan al de rest.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Denk niet dat er een precedent is waarbij een auto erop achteruit is gegaan na het ontvangen van een (dik) BMW-blok, integendeel zelfs ;)

En de voor- en nadelen van turbo ivgm atmosferisch zijn al lang bekend, maar het wordt stillekesaan tijd dat we ons daar over zetten. En als er iemand ervaring heeft met het bouwen van goede turbo-motoren met weinig lag, zal het wel BMW zijn.

Heb er vertrouwen in dat Jaguar hier wel beter uit zal komen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bwaaa dat is ook nog maar 10 jaar dat BMW actief bezig is met turbo's op hun naftblokken te monteren, met succes weliswaar al vind ik niet dat het ze het op dat vlak beter doen dan hun concurrenten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 hour ago, Ambi said:

Bwaaa dat is ook nog maar 10 jaar dat BMW actief bezig is met turbo's op hun naftblokken te monteren, met succes weliswaar al vind ik niet dat het ze het op dat vlak beter doen dan hun concurrenten.

Euhm...

"Toen, in 1974, was de 2002 turbo met 170 pk de eerste in serie geproduceerde wagen met een turbo, 2 jaar voor de Porsche 930 turbo. De 2002 turbo was te krijgen in zilver en wit (en 1 auto is afgeleverd in de kleur zwart); door de oliecrisis werd het benzineverbruik erg bekritiseerd. Het seriemodel was een flop maar in de racerij is het idee van de turbomotor opgepakt. BMW is met de turbomotor, gebaseerd op het M10 onderblok, zelfs wereldkampioen Formule 1 geworden." - Wiki

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 maand later...

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid