Ga naar inhoud

Ombouw LV naar origineel


Polygoon

Aanbevolen berichten

Zijn er hier mensen die ervaring hebben met de ombouw van een lichte vracht naar origineel?

Ik rij zelf een Mercedes-Benz 240GD LWB '87. Een vriend van me verkoopt zijn LV 240GD SWB maar heeft nog een bijpassende achterbank. Moest zijn koper dat niet willen ben ik aan het denken dat zelf te kopen.

Waar moet ik rekening mee houden? Hoe zit dat met gordels etc.? Moet er opnieuw een gelijkvormigheidskeuring gebeuren?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zojuist zei DéGioke:

uiteraard moet je dan terug keuren...:)

 

Gewoon keuren, uiteraard. Maar moet ik opnieuw 4 maanden wachten op een keuring bij MB Belux?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Jouw auto is ooit geleverd als personenwagen dus in principe moet jij geen ellenlange procedure doorlopen aangezien er voor jouw model een PVG nummer bestaat als personenwagen.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

15 minuten geleden zei DéGioke:

Jouw auto is ooit geleverd als personenwagen dus in principe moet jij geen ellenlange procedure doorlopen aangezien er voor jouw model een PVG nummer bestaat als personenwagen.

 

Ja?

Achtergrond info: ingevoerd uit NL. Toen een gelijkvormigheidskeuring moeten ondergaan voor gele formulier.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Jouw auto is ooit op de markt gekomen met een achterbank hé? :)
Elke 'gewone' auto komt op de markt als normale personenwagen.

Ik weet dat er voor bepaalde auto's constructeurs zélf een PVG nummer hebben voor lichte vracht.
Hoe werkt dat? Je bouwt je wagen om, je gaat ermee naar de garage, krijgt nieuw typeplaatje en GVA. Je laat hem keuren en voila klaar.

De richting andersom is volgens mij net hetzelde

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 7 jaren later...

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid