Ga naar inhoud

Mercedes-AMG GT Roadster


Phil

Aanbevolen berichten

Quote

De sterkste variant heeft maar lieft 558 pk onder de kap. Affengeil...

 

Mercedes heeft eindelijk de decoupeerzaag in de fabriek weer eens aan het werk gezet en de AMG GT onthoofd. Bij de introductie van de AMG GT coupé waren de geruchten aanvankelijk nog dat er géén open variant van zou komen. Tenslotte was er ook nog de SL en inmiddels ook de S-Klasse cabrio. Maar het nichevul-bloed kruipt waar het niet gaan kan en dus is hier aan het einde van de zomer alsnog de AMG GT Roadster.

De Roadster komt er aanvankelijk in twee uitvoeringen, te weten de AMG GT Roadster en de AMG GT C Roadster. De toevoeging van de letter C is in dit geval goed voor 96 pk meer. Beide varianten hebben namelijk de 4.0-liter grootte V8 onder de kap met de turbo’s in de ‘hete Vee’. In de basisconfiguratie levert het blok echter 462 pk en in ‘C’-spec 558 pk. Precies ja, exact zoveel als de dichte onlangs gepresenteerde AMG GT R.

Met diezelfde GT R deelt de GT C ook een aantal uiterlijke kenmerken, alsmede technische goodies zoals de meesturende achteras, het diff en AMG Ride Control. De dikkere versie is daardoor wel wat zwaarder uitgevallen: de weegschaal blijft staan op 1.660 kilogram. De instapper weegt 1.595 kilogram. 

Beide varianten hebben een stoffen dak en een retro-grille die lijkt op die van de GT R. Het ligt in de lijn der verwachtingen dat we die grille ook terug gaan zien op de ‘non-R’ coupé varianten.

www.autoblog.nl

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

19 minuten geleden zei ir_fuel:

Zot duur wschl ook :( 

Deze GT is duur, maar correct geprijsd, zeker als je vergelijkt met de SLS. Zo'n SLS roadster betaal je vandaag tweedehands vlot +250k euro. 

Deze GT Roadster zal dezelfde prijs hebben als een 991 cabrio.

Link naar reactie
Delen op andere sites

34 minutes ago, BMWMB said:

Deze GT is duur, maar correct geprijsd, zeker als je vergelijkt met de SLS. Zo'n SLS roadster betaal je vandaag tweedehands vlot +250k euro. 

Deze GT Roadster zal dezelfde prijs hebben als een 991 cabrio.

Klopt wat betreft de SLS, maar dat is in het verleden wel anders geweest. Als ik me niet vergis heeft een SLS geruime tijd ver onder de 200k gestaan op de tweedehandsmarkt.

@Challazer, gezien jullie inventaris, weet jij wat gemiddeld de all time low was van een occasie SLS AMG?

Link naar reactie
Delen op andere sites

5 minuten geleden zei vince522:

Klopt wat betreft de SLS, maar dat is in het verleden wel anders geweest. Als ik me niet vergis heeft een SLS geruime tijd ver onder de 200k gestaan op de tweedehandsmarkt.

@Challazer, gezien jullie inventaris, weet jij wat gemiddeld de all time low was van een occasie SLS AMG?

Coupe rond de 120k, roadster 145k

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

6 minuten geleden zei vince522:

Klopt wat betreft de SLS, maar dat is in het verleden wel anders geweest. Als ik me niet vergis heeft een SLS geruime tijd ver onder de 200k gestaan op de tweedehandsmarkt.

Wat kostte de SLS roadster destijds nieuw?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zeer knap in GT-C versie, damn! :inlove:

Men fluistert dat er ook een gesloten versie van de GT-C komt, dus wide-body, RWS, power, ...Zonder de vleugels/diffusors van de R. Lijkt mij de beste spec in de range.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Schitterend design!

Al had de retro grille nu niet gehoeven voor mij...grille zoals die van de amg gt vond ik niet tegensteken, deze nieuwe is nogal bombastisch.

Ook velgendesign op het donkergrijze exemplaar is ook m'n ding niet.

Maar verdomme, wat een kar!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid