Ga naar inhoud

Tijdelijke wagen - minimale afschrijving


rouquin

Aanbevolen berichten

Hallo,

Ik zoek voor een periode van pakweg 6m - 1j een wagen die een zo min mogelijke absolute afschrijving zal kennen en makkelijk kan doorverkocht worden.

Vereisten:

- automaat

- 4 of 5 deurs

- minder dan 121 gr CO2 (wagen wordt ingeschreven in Spanje, tot 120 gr geen import/inschrijvingskosten)

- geen stadswagen-type

Zelf dacht ik aan import uit DE van tweedehands 'premiumwagen' genre A 200/220 of afgeleide koetswerkvarianten, A3/Golf 2.0 TDI / 1.4 TFSI. OF misschien is een x20d touring van 3j oud met 60k km of een Smart Forfour van 1 jaar oud een beter idee?

Iemand wat tips? Alvast bedankt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je lacht ermee, wij hebben wel met dezelfde bedoeling (het is maar voor een jaar) destijds onze 460 gekocht voor 2 000 eur, uiteindelijk geen miserie mee gehad en nog 4j mee blijven rijden, om door te verkopen aan 1 250 eur.

Dat noem ik minimale afschrijving :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wij hadden ook voor 6m een wagen nodig. Als antwoord door onze garagist op de vraag naar waardebehoud is dat een 2006 Alpina D3 touring geworden. Hij neemt die terug over voor een afgesproken bedrag, maar is natuurlijk ook vrij te koop. :D

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Was ook de redenering toen we onze mini kochten. De kans zat er toen in dat mijn vrouw verplicht een bedrijfswagen zou moeten aanvaarden.
Uiteindelijk is het zo niet uitgedraaid, maar als ik zie wat we de prijzen nu nog zijn voor gelijkaardige karretjes, met veel meer kilometers, dan hebben de laatste drie jaar quasi geen afschrijving gehad.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dank voor de antwoorden.

Mini clubman of 5 deurs laatste model had ik ook al aan gedacht.

Re: oude Volvo: ik zoek eerder een hedendaags geïsoleerde auto die me toelaat conf calls in de auto te doen, die regensensor en CC heeft etc... 

En ik moet echt wel onder de 120 co2 blijven

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wanneer heb je die nodig?
In februari komt de mijne vrij.
Volvo v60 D2 - weinig CO2, goede Bluetooth, comfy, je kan nog iets meenemen.
Weliswaar geen automaat.
Zal tegen dan een 155 a 160k snelwegkilometers hebben.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 maand later...
Op 17-10-2016 om 11:37 zei ex-Mooseman:

Was ook de redenering toen we onze mini kochten. De kans zat er toen in dat mijn vrouw verplicht een bedrijfswagen zou moeten aanvaarden.
Uiteindelijk is het zo niet uitgedraaid, maar als ik zie wat we de prijzen nu nog zijn voor gelijkaardige karretjes, met veel meer kilometers, dan hebben de laatste drie jaar quasi geen afschrijving gehad.

 

Onze mini is gekocht voor € 17.000,00. Nu 3 jaar later geven ze er met schade aan nog € 11.000,00. Niet slecht idd :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid