Timo 16.072 Geplaatst: 14 december 2015 Geplaatst: 14 december 2015 Eindelijk terug gevonden, was denk ik van midden 2000. Heerlijke shop, toen al. 2 Quote
gewoon ik 8.349 Geplaatst: 15 december 2015 Geplaatst: 15 december 2015 triestige karren. Zeker die eerste. Zelfs in mijn kar zit er meer blink. Quote
Martini Racing 2.777 Geplaatst: 15 december 2015 Geplaatst: 15 december 2015 Waar zou je het dan wel van verwachten? B, GLK en SLK is ongeveer hetzelfde type chauffeur. Alleen zijn die van de B gemiddeld 15 jaar ouder De minder verkochte modellen eigenlijk. Op de slk na leken me dat allemaal auto's die best wat km's rijden. Quote
Brunault 4.766 Geplaatst: 15 december 2015 Geplaatst: 15 december 2015 /8 coupe is nochtans zeer mooi Quote
Carlito 6.297 Geplaatst: 15 december 2015 Geplaatst: 15 december 2015 triestige karren. Zeker die eerste. Zelfs in mijn kar zit er meer blink. Ik vind dat wel iets hebben, zo karren waar je aan ziet dat die een leven gehad hebben en echt gebruikt zijn Quote
tuscani 11.795 Geplaatst: 20 december 2015 Geplaatst: 20 december 2015 is de glc de vervanger van de ml? Heb een tijdje op zo eentje staan kijken en die had wel nog iets. Niet zo mottig als de glk en de gl in mijn ogen Quote
tato 1.906 Geplaatst: 20 december 2015 Geplaatst: 20 december 2015 is de glc de vervanger van de ml? Heb een tijdje op zo eentje staan kijken en die had wel nog iets. Niet zo mottig als de glk en de gl in mijn ogen GLE is de vervanger van de ML. De GLC is daarentegen de vervanger van de GLK.En de GL is tegenwoordig de GLS. Quote
gTa 28.022 Geplaatst: 21 december 2015 Geplaatst: 21 december 2015 GLC is best OK, ziet er goed uit, vind ik. In z'n segment strijdt 'ie tegen twee serieus verouderd ogende auto's (de Q5 en de XC60) en eentje die er d'office al maar zozo uit ziet (de X3). Quote
tuscani 11.795 Geplaatst: 21 december 2015 Geplaatst: 21 december 2015 Wel knap dat ik hem eerder richting ml plaatste. Dan hebben ze serieus hun best gedaan tegenover het misbaksel ervoor. Quote
Bouver 36 Geplaatst: 28 december 2015 Geplaatst: 28 december 2015 Een viano met een afgesloten laadbak en 5 zitplaatsen, is dat enkel in België geleverd misschien? Als ik in FR en DE kijk zijn dat altijd 7,8 of 9 zitters zonder gescheiden laadbak (geen lichte vracht dus). Quote
Carlito 6.297 Geplaatst: 30 december 2015 Geplaatst: 30 december 2015 Een viano met een afgesloten laadbak en 5 zitplaatsen, is dat enkel in België geleverd misschien? Als ik in FR en DE kijk zijn dat altijd 7,8 of 9 zitters zonder gescheiden laadbak (geen lichte vracht dus). Is allemaal ombouw achteraf. Officieel is dat nooit geleverd 1 Quote
Carlito 6.297 Geplaatst: 15 januari 2016 Geplaatst: 15 januari 2016 Misschien interessant om te lezen Mercedes-Benz BeLux in cijfersJaaroverzicht 2015 Mercedes-Benz Cars In België volgde Mercedes-Benz Cars de internationale groeitrend. Het aantal inschrijvingen steeg in vergelijking met 2015 met maar liefst 15.9% waarbij de kaap van de 29.000 eenheden werd gerond. Goed voor een marktaandeel van 5.8%. De uitschieters in deze uitstekende resultaten zijn zonder enige twijfel de C-Klasse – ons best verkochte model in 2015, het compleet vernieuwde SUV-gamma en de compact cars.smart presteerde eveneens uitmuntend: de nieuwe fortwo en forfour zorgden voor een verdubbeling van het gerealiseerde volume tot 1.325 eenheden. De stijging zette zich ook door in het marktaandeel dat 0.3% bedraagt. 2016 In dit nieuwe jaar is het vooral uitkijken naar de zogenaamde ‘Masterpiece of intelligence’ of de Nieuwe E-Klasse die op 11 januari aan de wereld werd getoond. In de lente staat de berline de showrooms, later op het jaar volgt de break. Verder wordt 2016 het jaar van de ‘dream cars’. Dat werd reeds ingezet met de lancering van de S-Klasse Cabrio en krijgt een vervolg met de vernieuwde SL en de nieuwe SLC (opvolger van de SLK). Tot slot blijven we inzetten op alternatieve aandrijvingen en worden enkele nieuwe Plug-In Hybrids – elektrische motor + benzine/diesel - aan ons gamma toegevoegd. Mercedes-Benz Vans Lachende gezichten bij de Vans. In 2015 werd de magische kaap van de 8.000 voertuigen gerond – 8.053 om precies te zien. De Vans zagen het marktaandeel van midsize en large vans groeien tot 16.4% (2014: 15.9%), maar moest toch toezien hoe we ons martkleiderschap nipt moesten afstaan. De Midsize Vans (V-Klasse & Vito) waren outstanding met een marktaandeel van 17.2%. Er werden in 2015 maar liefst 1.300 V-Klasses verkocht. De Sprinter werd zwaar onder vuur genomen door de concurrentie en moest met een marktaandeel van 15.6% terrein prijsgeven. En de Citan? Die blijft gestaan aan de weg naar boven timmeren en realiseerde een marktaandeel van 1.7% - een stijging van 0.6% in vergelijking met een jaar eerder en dat in een dalende markt voor stadsbestelwagens. 2016Enkele productvernieuwingen en extra uitrustingen liggen op de plank – waaronder Euro VI motoren. En achter de schermen wordt naarstig gewerkt aan de aanboring van een nieuw segment. Inderdaad, eind dit jaar en vooral in 2017 lanceren we ons met ‘Andrew’ in het segment van de pick-ups. Iets om naar uit te kijken – allicht al in september van dit jaar op de IAA in Hannover. Mercedes-Benz Trucks Ook de Trucks knopen met groei aan. Zij zagen hun volume toenemen tot 1.249 eenheden wat gelijk staat voor een marktaandeel van 16.0%. Daarmee doen ze beduidend beter dan de 14.2% van 2014. Het hele gamma draagt bij tot dit succes: de trekkers, de bakwagens en de distributievoertuigen tot 16 ton. Alle zagen ze hun marktaandeel toenemen. Grote sterkhouder was naast de Actros, zonder enige twijfel de Arocs. Het bouwvoertuig bij uitstek dat zijn gelijke op de markt niet kent. 2016 Het grote productoffensief mag bij de trucks dan wel achter de rug zijn, er wordt allerminst stilgezeten. Nieuwe evoluties en technische innovaties om nog veiliger en nog efficiënter (lees: minder te verbruiken) onderweg te zijn, liggen op de plank. En ook telematica en connectiviteit zijn straks geen holle woorden meer in de vrachtwagensector. Allemaal initiatieven die er toe bijdragen dat de TCO of Total Cost of Ownership nog naar beneden gaat en dus interessanter wordt voor onze klanten. Ook voor de Trucks wordt het uitkijken wat het tweejaarlijkse IAA-salon in petto heeft. Mercedes-Benz Cars wereldwijdVijfde groei op rij Mercedes-Benz Cars pakte voor de vijfde keer op rij uit met recordcijfers. Een volume van niet minder dan 1.990.909 personenwagens – waarvan 119.398 smarts - werd in 2015 gerealiseerd. Dit is goed voor een stijging met 14.4%. De regio Europa – inclusief Duitsland - neemt daarvan een kleine 800.000 voertuigen voor zijn rekening, goed voor een volumestijging van 10.5%. Deze goede resultaten kunnen vooral op het conto van de C-Klasse – het beste verkopende model van ons merk – van de SUV’s en van de compact cars worden geschreven. Ook werd groei genoteerd in de NAFTA regio en de regio Asia-Pacific. China volgde eveneens deze positieve trend en werd vorig jaar de grootste individuele markt voor het merk met de ster 1 Quote
gTa 28.022 Geplaatst: 6 februari 2016 Geplaatst: 6 februari 2016 @@William Blake @@Carlito Hoe herken je op foto welke interieurbekleding een CLS (Shooting Brake) heeft? Standaard is stof/namaakleder (Artico)? Ik zag er enkele, dat is duidelijk. Dan heb je het gewone leder. Er is het nappaleder. En tenslotte is er nappaleder exclusiv. Verwijst die toevoeging "Exclusiv" niet naar het Exclusiv-pakket (met een soort van alcantara headliner, glazen zonnedak, dashboard/deuren in nappaleder, verlichtingspack) of is het werkelijk nog eens een andere ledersoort? (aniline-leder) Kan je op foto het verschil tussen gewoon en nappaleder zien? Zijn er andere giveaways (b.v. verluchte zetels met geperforeerd leder is altijd/nooit dit of dat)? Het dashboard ziet er uit alsof het altijd leder heeft (er zijn stikkingen te zien-, maar dat is niet soms ook Artico namaakleder? Wanneer echt leder? En enkel bij Exclusiv-pack in nappa? Bijkomend: ik veranderde al bij een auto of 5 zelf de interieurlijsten na aankoop. Waren allemaal BMW's, weliswaar. Lukt dat ook bij een CLS of is dat niet aan te raden zelf te proberen? Wat kost b.v. een setje houten lijsten? Quote
gTa 28.022 Geplaatst: 7 februari 2016 Geplaatst: 7 februari 2016 Ondertussen zelf al wat wijzer geworden: The difference between Nappa and Exclusive Nappa is that Exclusive has a unique seat stitching design and Nappa leather on the dash and door panels. The non exclusive Nappa has larger grain (and not as supple) leather on the dash and door panels. (Not sure if dash and door panels on the non Exclusive is actually leather or MB Tex) De zetels bij nappaleder en nappaleder exclusiv zijn dus identiek. Bij het Exclusiv pack is het leder op dashboard, deuren en centrale console echter ook nappa. Quote
SpeedExceed 262 Geplaatst: 8 februari 2016 Geplaatst: 8 februari 2016 @@William Blake @@Carlito Hoe herken je op foto welke interieurbekleding een CLS (Shooting Brake) heeft? Standaard is stof/namaakleder (Artico)? Ik zag er enkele, dat is duidelijk. Dan heb je het gewone leder. Er is het nappaleder. En tenslotte is er nappaleder exclusiv. Verwijst die toevoeging "Exclusiv" niet naar het Exclusiv-pakket (met een soort van alcantara headliner, glazen zonnedak, dashboard/deuren in nappaleder, verlichtingspack) of is het werkelijk nog eens een andere ledersoort? (aniline-leder) Kan je op foto het verschil tussen gewoon en nappaleder zien? Zijn er andere giveaways (b.v. verluchte zetels met geperforeerd leder is altijd/nooit dit of dat)? Het dashboard ziet er uit alsof het altijd leder heeft (er zijn stikkingen te zien-, maar dat is niet soms ook Artico namaakleder? Wanneer echt leder? En enkel bij Exclusiv-pack in nappa? Bijkomend: ik veranderde al bij een auto of 5 zelf de interieurlijsten na aankoop. Waren allemaal BMW's, weliswaar. Lukt dat ook bij een CLS of is dat niet aan te raden zelf te proberen? Wat kost b.v. een setje houten lijsten? Toch wat aan het uitkijken naar een CLS shooting brake ... ? PS ; morgen ga ik met m'n Evoque naar ZF in Dortmund. De pre-service is alvast veelbelovend! Quote
Carlito 6.297 Geplaatst: 9 februari 2016 Geplaatst: 9 februari 2016 Jaarlijkse persconferentie samenvatting: Recordverkoop: 2.9 miljoen voertuigen (+12%) Omzet: stijging met 15% tot ¿149,5 miljard (2014: ¿129,9 miljard) Aanzienlijke verbetering van de EBIT tot ¿13,5 miljard (2014: ¿10,8 miljard) Nettowinst van ¿8,9 miljard (2014: ¿7,3 miljard) Hoogste voorgesteld dividend ooit: ¿3,25 per aandeel (2014: ¿2,45) Verwachtingen 2016: groei verwacht in verkoopvolume, omzet en EBIT"2015 was een goed jaar voor Daimler," vertelde Dr. Dieter Zetsche, Chairman of the Board of Management of Daimler AG and Head of Mercedes-Benz Cars. "Uit ervaring weten we data aan de top komen is moeilijk, maar dat aan de top blijven nog veel moeilijker is. Toch is het onze ambitie: Daimler behoort tot de top - dankzij haar duurzame basis."Zoals eerder al aangekondigd heeft Daimler zijn totale verkoop gevoelig opgedreven in 2015. Met 2,9 miljoen verkochte voertuigen deed de constructeur 12% beter dan in 2014. Die groei was voornamelijk voor rekening van de afdeling Mercedes-Benz Cars (+16%) en in mindere mate van Mercedes-Benz Vans (+9%). Bij Daimler Trucks lag de verkoopstijging met 1% onder de oorspronkelijke verwachtingen, voornamelijk als gevolg van de zwakke markt in Latijns-Amerika en Indonesië.Investeringen"We hebben de voorbije jaren hard getimmerd aan onze strategie en daar plukken we nu de vruchten van," verklaarde Dieter Zetsche. "Onze koers blijft dan ook onveranderd: we zullen onze kernactiviteiten blijven versterken om wereldwijd verder te groeien, om de toon te blijven aangeven op het gebied van technologie en om de digitalisering ten top te drijven."Om die reden werden de uitgaven voor onderzoek en ontwikkeling opgetrokken van het al erg hoge niveau van ¿5,7 miljard in 2014 tot ¿6,6 miljard in 2015. In verhouding tot de inkomsten bleven de uitgaven voor onderzoek en ontwikkeling op hetzelfde niveau van 4,4% (2014: 4,4%). De focus lag daarbij op nieuwe modellen, uiterst zuinige en milieuvriendelijke aandrijfsystemen, nieuwe veiligheidstechnologieën, autonoom rijden en de digitale connectiviteit van de producten.Wat de groeistrategie betreft, wil Daimler de opportuniteiten van de automarkten optimaal benutten. Tegelijk is de groep van plan om in aanzienlijke mate bij te dragen tot de vorming van de verregaande technologische transformatie van de autosector en om een toonaangevende rol te spelen op het gebied van digitalisering. Dat vergt grootschalige investeringen in innovatieve producten en nieuwe technologieën en in de expansie van het wereldwijde productienetwerk. Quote
gTa 28.022 Geplaatst: 10 februari 2016 Geplaatst: 10 februari 2016 Godverdomme zeg. Kom daar mee aan op een trackday. Wel dik op die grotere wielen. Stock staat die wat magertjes, vind ik, op dat vlak. Quote
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.