Ga naar inhoud

Mercedes-Benz Lovers

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Dat gaat enkel voor nieuw verkochte auto's gelden zeker? Of ook de bestaande waarbij er nog dezelfde motor gebruikt wordt?

Geplaatst:

Staat op z'n identiteitskaart, hé. Vanaf volgend jaar hebben ze 't allemaal aan hun been, dus van zodra je er zo-eentje inschrijft is 't van datte.

Geen idee of ze alle bestaande opnieuw gaan testen en inschalen ... ik vermoed van niet?

Geplaatst:

Stapsgewijs wel. Tweedehands en stockwagens hebben niet te vrezen. Wat op het COC staat is geldig.

Geplaatst:
Mnjah toch niet. De koper van mijn krel gaat bijna 1.200 euro dokken. Is Euro4 met 196gr co² en 175kW. Euro6 doet daar 100 euro af. 50 gram minder co² idem. De meeste 3-liter diesels scoren geen waarden die een 330d touring scoort, maar zitten tussen de 175 en 200 gram co² en zijn geen Euro5 of Euro6. Dat zijn enkel de allerrecentste. De meeste 3-liters die goed betaalbare, toch nog recente occasies zijn, zitten op 1.100 à 1.250 euro jaarlijks.
Tenzij je 3-4 jaar oud niet meer onder 'recent' rekent.
Een E6x is niet meer zo recent en ook ouder dan 3/4 jaar. Een 335d met xDrive is 960 ong, dan gaat een gewone 3l toch nog wat minder zijn
Geplaatst:
11 uur geleden zei Davy_:
18 uur geleden zei gTa:
Mnjah toch niet. De koper van mijn krel gaat bijna 1.200 euro dokken. Is Euro4 met 196gr co² en 175kW. Euro6 doet daar 100 euro af. 50 gram minder co² idem. De meeste 3-liter diesels scoren geen waarden die een 330d touring scoort, maar zitten tussen de 175 en 200 gram co² en zijn geen Euro5 of Euro6. Dat zijn enkel de allerrecentste. De meeste 3-liters die goed betaalbare, toch nog recente occasies zijn, zitten op 1.100 à 1.250 euro jaarlijks.
Tenzij je 3-4 jaar oud niet meer onder 'recent' rekent.

Een E6x is niet meer zo recent en ook ouder dan 3/4 jaar. Een 335d met xDrive is 960 ong, dan gaat een gewone 3l toch nog wat minder zijn

Fair enough, een E61 is niet meer recent. Al stoot die maar even veel uit (grosso modo) dan een generatie recenter bij de concurrentie. (Allez, toch op papier...)

Maar dan nog, ik vind de stelling "de recente 3-liters kosten geen 1.200 maar eerder maar 960" (of iets in die aard) als antwoord op de situatie van de vraagsteller (Polygoon? effe kwijt wie het was) te ongenuanceerd, vermoedelijk omdat jullie enkel naar de 330d/335d kijken, en daarom eigenlijk niet correct.

In dat segment waar jullie over spreken is een 3-liter 6-cilinder vooreerst de uitzondering, zeker als het recent moet zijn (max 3 à 4 jaar oud). En als het in auto's van de huidige generatie moét zijn, dan heb je enkel nog Audi die ook een 3-liter diesel levert, in dat segment.

Het overgrote deel van de zescilinder diesels wordt in hogere segmenten verkocht. Met een budget van 30k zit je niet bij auto's jonger dan 2-3 jaar te shoppen (b.v. huidige generatie A4 3.0 TDI) maar vooral in de vorige generatie (segment A4/'3/C en A6/'5/E). Als je enkel op basis van de huidige '3 redeneert (eentje met een verrassend "zuinige" motor bovendien) dan kan je inderdaad denken dat de 'recente 3-liters' inderdaad maar 960 euro kosten. 

Maar dat is m.i. niet correct. Het overgrote deel van al die (binnen 30k budget te krijgen) zescilinder diesels, ook de wél recente zoals BMW's F11 en prev.gen Benzen C/E 350 CDI en prev.gen Audi's 3.0 TDI en Jaguars 3.0D e.d., die stoten gevoelig méér uit, zijn vaak geen Euro6 maar slechts Euro5 of Euro4, en kosten dus ook meer, meestal tussen de 1.100 en 1.200, niet minder dan 1.000 (nog altijd "maar" een verschil van een 250 euro max, dus het verschil is niet zo heel groot).  En de vraagsteller zei toch iets van 'niet meer dan 1.000 euro tax'. Dat is bij de auto's waar hij met zijn budget kan shoppen, niet realistisch. Tenzij voor de allereerste exemplaren van F31 330d/335d, ja, dat is de uitzondering die de regel bevestigt (en daarom vond ik het correct om er op te reageren).

Zonder budgetbeperking, algemeen gezien (inclusief voor nieuwe auto's), vind ik de stelling dan wel weer correct, want al de nieuwe 3-liters zakken ondertussen duidelijk onder de 150 gram uitstoot en zijn Euro6 en dat drukt de tax in Vlaanderen serieus. Maar dan zit je niet met een budget van 30k maar van 60k te shoppen (of nog meer).

Benieuwd hoeveel die 3-liters gaan stijgen met de WLTP...  Lijkt me dat ze toch wel weer naar 160 à 170 gram gaan stijgen, wat ze ook weer richting 1.100 euro stuwt.

• Vind ik leuk 1
Geplaatst:
2 uur geleden zei Polygoon:

Ik heb er niks mee van doen, bruur.

Nafte for live, jonge! Dik rije! Hedde wel gedach!

Geplaatst:

Vandaag uitgebreid S350d/400d kunnen testen in vgl met BMW 7 in verschillende motoren.

400d is dé motor, superstil, zacht, punchy, klinkt lekker zwaar langs buiten..  Reihe-6 is terug :inlove:

Zeer benieuwd naar de 450/500 R6 benzines, volgens de technische trainer zijn die ook heel goed.

• Vind ik leuk 1
Geplaatst:

Schrijf eens wat meer over de verschillen in rijden, comfort, feedback, stilte, soevereiniteit van gevoel, zitcomfort, ...? Best benieuwd daarnaar.

• Vind ik leuk 1
Geplaatst:
34 minuten geleden zei gTa:

Schrijf eens wat meer over de verschillen in rijden, comfort, feedback, stilte, soevereiniteit van gevoel, zitcomfort, ...? Best benieuwd daarnaar.

Kort ffe:

Mijn geloofwaardigheid wordt door sommigen in twijfel getrokken gezien ik sales doe voor MB, maar goed, om het heel eerlijk samen te vatten: spelen niet in dezelfde klasse. :D

Gaande van materiaalkeuze, geluidsisolatie, rijgevoel, uitstraling, motor, comfort en kwaliteit van demping, interieur ... een S blijft -voor mij- veruit de koning in dit segment.

Heb met 740e/730xd/740xd gereden en de drivetrain is wel typisch BMW dus zeer goed en alert. Maar de diesels van de S voelen net iets verfijnder, zachter en krachtiger aan. Wat direct opvalt is het verschil in motorgeluid en interieurafwerking. De 7 heeft een mooi interieur op zich, ookal is het een kopie van de 5 met wat extra leder en metalen knopjes, maar het voelt echt niet speciaal of 'wauw' aan. (Referentiekader wel respecteren) Zeker als je net uit een S komt waar de materialen gewoon top zijn, ook in basic trim. Een E met nappa en alles op en aan voelt, voor mij, minstens evenwaardig afgewerkt aan dan een 7. Stuurgedrag en handling is ook zoiets. De S voelt groot aan maar niet log. Vooral een enorm rustgevende auto waarmee je schrijdt over de weg, liefst iets onder de speedlimit. Rijstand Comfort is perfect, Sport in een S is belachelijk. De 7 rijdt ook heel zacht en mooi gedempt, eindelijk luchtvering. Je merkt wel dat ze niet dezelfde ervaring hebben in het afstellen. Ik begreep ook niet goed waarom je in de Comfort stand ook nog een Comfort-plus ofzo modus had, dan wordt het echt een slappe boot. Zeker met de snelle besturing en ietwat nerveuze meesturende achteras. Goed dat een S dat niet heeft, het 'verkleint' de wagen en dat is net de charme van zo'n lange slee.

Maar uiteindelijk komt het neer op persoonlijke voorkeuren want een 740xd M-Sport is ook echt wel een machtig knappe wagen. Alleen zou ik nooit een 7 kopen maar een 5 met alles op en aan. Voor mij is de meerwaarde van de 7 te beperkt, voelt niet echt aan als een significante upgade. Iets wat je met de E en S wel hebt.

(De E en 5 zaten ook in de groep en daar is, onderling, het verschil verwaarloosbaar.)

• Thanks Friendly 1
Geplaatst:

Afgaand op wat ik van ervaring heb met zeuves en sondrklasseus, kan ik goed volgen. Enige '7 die ooit de S onttroonde in objectieve en subjectieve kwaliteiten, was de E38. Daarvoor en daarna is dat nooit (meer) gebeurd.

Dus een '5 en een E vind je ongeveer up to par, maar een '7 zet zich daar nauwelijks van af terwijl de S dat wel doet? Kan ik ergens wel in komen.

Benz-diesels hebben (indien ze in dezelfde vermogensklasse zitten) altijd al een rustiger, meer 'waft'-gevoel gehad in vergelijking met de scherpere, nerveuzere en zeker de laatste jaren wat minder verfijnde BMW-diesels, vind ik. Ze zijn daarom niet sneller, en voorstanders van de BMW-motoren zullen de Benz-krachtbronnen dan snel "emotieloos" noemen, maar ze passen zeker al zo goed bij dat wat een S-klasse het beste doet, da's zeker.

Qua speciaal aanvoelen van 't interieur, ik heb dat in de huidige S niet zo sterk omdat ik het vooral geen mooi interieur vind. Toch niet bij de pre-MoPf. De integratie van de 2 flatscreens was optisch/stylistisch nogal belabberd of klungelig of slordig (hoe je 't ook wil noemen) en heel dat interieur is véél te barok naar mijn smaak met dat belachelijk stuurwiel en al die kris-kras lopende stikkingen overal, jongens toch. :oops: Met de MoPf hebben ze die inplaatsing van de flatscreens wel verbeterd, dacht ik (da's toch anders nu, right)? En als je 'n AMG'tje pakt (pakketje, I mean) krijg je ook 't sportstuurwiel, zeker? En dan nog de Exclusiv-pack laten voor wat 'ie is en dan heb je ook al een heel deel van die waawzers!!!-stikking niet. :D 

Je zei nog niets over de versnellingsbak. Hoe verhoudt zich die 9-bak t.o.v. de ZF 8HP? Of heeft Benz nu al die 10-vitessebak? (sponsored by Shimano :D )

• Vind ik leuk 1
Geplaatst:

Benz heeft nu eindelijk potentere dieselblokken dan BMW (50d buiten beschouwing), dus dat argument valt een beetje weg voor de BMW-verkopers. Niet dat een 7 en een S vaak in concurrentie liggen met elkaar in de praktijk, but still. Ook al gaat het niet puur over de pk's, de loopcultuur en echt vooral het geluidsvolume in de 7 zijn eerder 5/E dan absoluut topsegment.

De versnellingsbak is de 9G en eigenlijk is even goed als de ZF 8 vd BMW's. Reactiesnelheid op de flippers was zelfs iets beter bij de Benz. Maar zoiets moet je in automatisch en Comfort laten staan. Allebei top afgesteld, mooi op koppelgolf surfen en supersmooth. Vbak was lang een zwak punt voor Benz, blij dat het eindelijk opgelost is.

Interieurstijl is persoonlijke smaak, ik snap u, het is heel barok en fancy. De nieuwe schermen zijn nu 1 stuk glas, doet het oude pre-fl interieur op slag verouderen... Persoonlijk vind ik het prachtig gedaan, zeker in een AMG-line Plus met Exclusief pakket of het designo leder. Alles wat je aanraakt is hout, leder of metaal. Heel af en toe iets kunststof maar je moet al goed zoeken. Zijn dezelfde zaken die in een Bentley ook niet anders kunnen. Interieur 7 is meh. Te veel knopjes, verschillende materialen, goedkope pastiek op airvents, mega goedkope afdekking op stuurkolom, slap vbak pookje, plastiek aan onderkant zetel, ..  Hier zit, voor mij, naast de rijervaring en het algemene luxe-gevoel het grootste verschil met de S. 

• Thanks Friendly 1
Geplaatst:
3 hours ago, William Blake said:

Altijd AMG-Nightpack nemen.

Wat is er met deze gebeurd dan, dat is echt lelijk.

Geplaatst:

Oei, wordt weer een kist die zwaar gespecced moet worden. 

Nuja, is altijd wel.

Geplaatst:

Buiten metaalkleur, ziet me dat er redelijk goed uit.

Geplaatst:

Dat is de versie voor de hollanders?

Geplaatst:

Zou dat nu bewust zijn, zo'n leak? Kan toch bijna niet anders?
Indien niet, dan gaat het iemand toch behoorlijk mogen uitleggen...

• Vind ik leuk 2
Geplaatst:

Hatch wordt echt supervet, zeker in een dikke uitvoering. Hebben ze echt goed gedaan.

Iets wat niet echt gezegd kan worden over de berline.... :s

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid