Ga naar inhoud

Mercedes-Benz Lovers

Aanbevolen berichten

Geplaatst:
U heeft gelijk. Ik heb het altijd verkeerd geschreven.
My bad

Hier een deel van hun stulpje te Waiblingen:

b24461fd2f189c8200f059cfbe57a27a.jpg

Sent from my iPhone using Tapatalk
Geplaatst:

53B1AO.jpg

oKiy9f.jpg

Vandaag in deze S63 mogen mee rijden.

Dat geluid. :inlove:

Die constante duw. :inlove:

• Vind ik leuk 2
Geplaatst:

Is dat nu rook uit de uitlaat of bandenrook in het filmpje? :P

Geplaatst:
On 29/07/2017 at 0:33 PM, Geezer said:

Heerlijke review :lol:  Eindelijk iemand die durft zeggen waar het op staat.

Geplaatst:

Heeft zeker een punt maar wel wat genuanceerd worden.

Is een evolutie die nu eenmaal aan de gang is...

Geplaatst:

CLA en CLA Shooting Brake zijn je reinste misbaksels, ongeacht de trend, evolutie, of ongeacht welke motor er in ligt. Die dingen zijn zo disproportioneel vormgegeven (volumeverdeling en lijnen) dat je er misselijk van wordt. Kill it with fire!

Geplaatst:
3 hours ago, William Blake said:

Heeft zeker een punt maar wel wat genuanceerd worden.

Is een evolutie die nu eenmaal aan de gang is...

Wat wil je nuanceren? Dat de evolutie is dat Mercedes goedkopere auto's wil slijten voor zoveel mogelijk geld?

Hij heeft zijn ergernissen toch allemaal getoond? Het is toch niet allemaal van dat subjectief gewauwel over "feel" en "emotie" en whatnot?

Geplaatst: (aangepast)

Hij heeft zeker gelijk. 

Maar veel van zijn argumenten zijn ook van toepassing op andere auto's en andere premiummerken.

CLA is ook niet mijn ding. Maar verkoopt goed.

aangepast door William Blake
Geplaatst:

Het is een auto voor pubers. 

Geplaatst:
Zojuist zei gewoon ik:

Het is een auto voor pubers. 

Opvallend veel ex-BMW volk die naar CLA's overstappen. :D

Beetje een johnny bak eigenlijk. A45 en zelfs GLA45 rijden een stuk leuker. Maar het is uiteraard geen RWD, chassis daarentegen is wel echt ok. Reviewer spreekt over turbo-lag, dat klopt, maar het is ook een motor die weldegelijk beloont om tussen de 5000 en redline door te trekken. En de boite, ja, die eerste reeksen waren bagger als je echt aan het knallen was of in de file stond. De nieuwe blok met 381 pk en verbeterde DCT is wel in orde. Motor is wel iets speciaals, voelt enorm 'boosted' aan. Je moet er voor zijn. Sound is luid, hard en de knallen zijn er echt over. Mag wel voor een AMG.

Autoliefhebbers hebben af en toe de neiging om te bashen op nieuwe producten, vaak zonder enige ervaring achter het stuur, en vaak uit nostalgische redenen. Ik word gek van de 'vroeger was alles beter'-mentaliteit. Dat is bij veel zaken correct, maar zeker niet bij alles. En alsof AMG enkel grote atmosferische V8-motoren met RWD mag bouwen om vette slides mee te doen. Wat met C32K, C36, E55K,... 

Verre van 'the end of AMG'...  Integendeel, ze zijn nu eindelijk qua dynamiek op niveau. Je moet eens met oude E55 of C32 rijden. Dat is gewoon snel in een rechte lijn en zeer comfy. Toen hadden ze zelfs geen sper op de achteras, zegt genoeg over hun dynamische ambities, laat staan dat je ESP kunt uitschakelen om te driften.

Geplaatst:

C32 vond ik niet speciaal rijden, had er meer van verwacht, vond hem ook niet zo snel optrekken. Zijn wel koopjes tegenwoordig.

• Vind ik leuk 1
Geplaatst: (aangepast)

Reviewer heeft toch enkele vreemde uitspraken.. W204 C63 'uitzonderlijk luxueus en comfortabel'..  Euh? Dat rijdt beenhard.

Hij gebruikt constant de oude C63 als referentiepunt. Echter zijn veel van zijn klachten ook op dat model van toepassing. Cheap interieur (zeker pre-fl), slome boite, stugge ophanging. Sound was wel duizend keer beter maar ga je nu echt een atmosferische V8 vergelijken met een geblazen 4-pitter? Vergelijk de sound van de AMG 4-pitter maar eens met alle andere op de markt.

Over de CLA heeft hij wel gelijk, ophanging is achterlijk stug. Facelift heeft optioneel adaptieve dempers die veel beter zijn.

Algemeen gezien is de CLA een overpriced ding :D

aangepast door William Blake
Geplaatst:
20 minuten geleden zei Krikkie:

C32 vond ik niet speciaal rijden, had er meer van verwacht, vond hem ook niet zo snel optrekken. Zijn wel koopjes tegenwoordig.

In die tijd was de E46 M3 koning, of toch voor de sportieve chauffeur.

Geplaatst:

Rijdt een CLA zo anders dan een A?

Ik heb de CLA altijd al een mottige bak gevonden. De proporties kloppen totaal niet. De SB is nét iets beter aangezien die de lelijke kont wat wegneemt.

Is het trouwens mijn gedacht of wordt de A-klasse in het algemeen minder verkocht dan in het begin toen die echt vernieuwend was voor Mercedes?

Geplaatst:

Een A is meer gooi en smijt.

Verkoop A is iets minder gevoelsmatig, maar volgend jaar komt de nieuwe A.

Deze gaat al mee van 2012.

Geplaatst:
13 hours ago, William Blake said:

Hij heeft zeker gelijk. 

Maar veel van zijn argumenten zijn ook van toepassing op andere auto's en andere premiummerken.

Hij geeft dan ook geen review van andere auto's en premiummerken.

Geplaatst:

Opvallend veel ex-BMW volk die naar CLA's overstappen. :D

Reviewer spreekt over turbo-lag, dat klopt, maar het is ook een motor die weldegelijk beloont om tussen de 5000 en redline door te trekken.

Veel beter zo een turbo. Max koppel vanaf 2000rpm ipv constant in toeren te moeten jagen!

Ah maar ge moet den deze wel tussen 5000 en redline houden als ge wilt deftig rijden. 

Eh ...

Sound is luid, hard en de knallen zijn er echt over. Mag wel voor een AMG.

Ja, veel lawaai. Dat klinkt toch voor geen meter al dat geprot en geknal. Pas op, dat is niet alleen bij die AMG zo. Doen ze allemaal.

Maarja, we worden oud he, tegenwoordig betalen mensen bij de tuner voor een "pops, bangs and crackles" mapping op hun kar :fp: 

• Vind ik leuk 1
Geplaatst:
59 minuten geleden zei ir_fuel:

Veel beter zo een turbo. Max koppel vanaf 2000rpm ipv constant in toeren te moeten jagen!

Ah maar ge moet den deze wel tussen 5000 en redline houden als ge wilt deftig rijden. 

Eh ...

Niet noodzakelijk; heeft een mooie vlakke curve helemaal tot z'n redline.

Vanaf 2000-2500 rpm begint hij te sleuren, eronder is er weinig actie. Liever zo dan een 'sport'-motor die niks te bieden heeft in de top-end van de toeren.

Heb je er zelf al mee gereden?

• Vind ik leuk 1
Geplaatst:

Ik zou nog altijd een A45 zien zitten, wat ze er ook van zeggen.

Geplaatst:
8 minuten geleden zei Krikkie:

Ik zou nog altijd een A45 zien zitten, wat ze er ook van zeggen.

Zeker de 381 pk nemen; heeft de nieuwe boite met kortere ratio's en als het kan de adaptieve dempers.

Voor de rest maakt niet veel uit; sportuitlaat of niet, sound blijft gelijk enkel het volume verhoogd. Dynamic Plus pack ook niet noodzakelijk maar wel leuke bonus; front-LSD

Geplaatst:
Op 9/6/2017 om 12:29 zei Krikkie:

Even het hoogtepunt van deze pagina benadrukken

FAK :inlove:

• Vind ik leuk 1

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid