tuscani 11.796 Geplaatst: 5 november 2017 Geplaatst: 5 november 2017 Mercedeswerkers, wat zijn zaken waar je eventueel moet op letten. En wat voor zaken raad je zeker aan? Bv https://www.mobile.de/nl/Auto/Mercedes-Benz-GLC-350-e-4M-AMG-COMAND/vhc:car,pgn:1,pgs:50,srt:price,sro:desc,ms1:17200_-59_,frn:2017,prx:60000,ful:hybrid_diesel!hybrid,mlx:30000,dmg:false/pg:vipcar/249026598.html https://www.mobile.de/nl/Auto/Mercedes-Benz-GLC-350-e-4M-AMG-Sportpaket-LED/vhc:car,pgn:1,pgs:50,srt:price,sro:desc,ms1:17200_-59_,frn:2017,prx:60000,ful:hybrid_diesel!hybrid,mlx:30000,dmg:false/pg:vipcar/251486261.html deze bv is precies ook niet slecht qua opties, maar heeft geen open dak, en dat is precies iets wat ik wel eens zou willen. https://www.mobile.de/nl/Auto/Mercedes-Benz-GLC-350-e-4M-Exclusive-Night/vhc:car,pgn:1,pgs:50,srt:price,sro:desc,ms1:17200_-59_,frn:2017,prx:60000,ful:hybrid_diesel!hybrid,mlx:30000,dmg:false/pg:vipcar/251042023.html Quote
d_s 3.477 Geplaatst: 5 november 2017 Geplaatst: 5 november 2017 2 uren geleden, tuscani zei: Mercedeswerkers, wat zijn zaken waar je eventueel moet op letten. En wat voor zaken raad je zeker aan? Bv https://www.mobile.de/nl/Auto/Mercedes-Benz-GLC-350-e-4M-AMG-COMAND/vhc:car,pgn:1,pgs:50,srt:price,sro:desc,ms1:17200_-59_,frn:2017,prx:60000,ful:hybrid_diesel!hybrid,mlx:30000,dmg:false/pg:vipcar/249026598.html https://www.mobile.de/nl/Auto/Mercedes-Benz-GLC-350-e-4M-AMG-Sportpaket-LED/vhc:car,pgn:1,pgs:50,srt:price,sro:desc,ms1:17200_-59_,frn:2017,prx:60000,ful:hybrid_diesel!hybrid,mlx:30000,dmg:false/pg:vipcar/251486261.html deze bv is precies ook niet slecht qua opties, maar heeft geen open dak, en dat is precies iets wat ik wel eens zou willen. https://www.mobile.de/nl/Auto/Mercedes-Benz-GLC-350-e-4M-Exclusive-Night/vhc:car,pgn:1,pgs:50,srt:price,sro:desc,ms1:17200_-59_,frn:2017,prx:60000,ful:hybrid_diesel!hybrid,mlx:30000,dmg:false/pg:vipcar/251042023.html Hoeveel kosten die hier nieuw? Quote
William Blake 2.844 Geplaatst: 5 november 2017 Geplaatst: 5 november 2017 Ik zou dat zwarte plastiek niet willen, veel te cheap en kras/stofgevoelig. Het matzwarte essenhout is prima. Air Body Control (luchtvering) is echt super en maskeert goed het meergewicht van de batterijen maar noodzakelijk is het zeker niet. Standaard heb je dan wel de verhoogde ophanging van het offroad pack, ook met AMG-line, op hybrides. Met luchtvering zakt die weer mooi. Soit, da's een detail feitelijk. Me Connect ben ik niet zeker of dat werkt op een ingevoerde wagen, wel handig. (track en trace, open/sluiten voertuig, preklimatisatie wagen, ....) Nieuw kost dat rond de 60-65, afhankelijk van de uitvoering. Quote
tuscani 11.796 Geplaatst: 5 november 2017 Geplaatst: 5 november 2017 Zal wel meer kosten zeker? als ik begin te configureren zit ik zonder problemen boven de 65k. Of geven jullie veel korting? Quote
William Blake 2.844 Geplaatst: 5 november 2017 Geplaatst: 5 november 2017 Je mag altijd uw configuratie eens doorsturen. Quote
tuscani 11.796 Geplaatst: 5 november 2017 Geplaatst: 5 november 2017 Dat is het hem net. Ik ben nog geen garage binnengestapt en heb dus ook geen flauw benul wat er echt nodig is, en wat je kan missen. ik lees bv van carlitto dat je zeker een command moet hebben ipv de Garmin. Maar voor de rest..... Quote
Krikkie 9.830 Geplaatst: 5 november 2017 Geplaatst: 5 november 2017 Deze is ook wel de moeite (wel GLE) , hoeveel kost dat bij MB? Hij spreekt over fikse korting... http://m.autoscout24.be/anbod/-331159759?from=nl.ww3.autoscout24.be Quote
William Blake 2.844 Geplaatst: 5 november 2017 Geplaatst: 5 november 2017 Altijd welkom! (Jacobs Lokeren) 1 Quote
William Blake 2.844 Geplaatst: 5 november 2017 Geplaatst: 5 november 2017 3 minuten geleden, Krikkie zei: Deze is ook wel de moeite (wel GLE) , hoeveel kost dat bij MB? Hij spreekt over fikse korting... http://m.autoscout24.be/anbod/-331159759?from=nl.ww3.autoscout24.be Met de nieuwe packs kost dat midden de 80 schat ik, nagelnieuw op bestelling is ook een MY18 aan de tellers te zien dus 390 pk, en geen Comand, zelfs geen grote display,.. Wat een misser veel van de opgesomde opties zijn gewoon standaard op de 43 of gewoon mis Quote
William Blake 2.844 Geplaatst: 5 november 2017 Geplaatst: 5 november 2017 Ik zou een nieuwe bestellen met een Comand, MY2018-2 heeft ook nog enkele kleine verbeteringen plus bij full led adaptive koplampen (standaard op de GLE Coupé, net zoals camera en elek. kofferklep, ..) krijg je zwarte koplampbehuizingen à la AMG GT R Quote
Gast Geplaatst: 5 november 2017 Geplaatst: 5 november 2017 Raar dat die GLE coupe zoveel mottiger is dan een GLC coupe die er nog net mee door kan. Quote
gTa 28.025 Geplaatst: 6 november 2017 Geplaatst: 6 november 2017 10 uren geleden, tuscani zei: Dat is het hem net. Ik ben nog geen garage binnengestapt en heb dus ook geen flauw benul wat er echt nodig is, en wat je kan missen. ik lees bv van carlitto dat je zeker een command moet hebben ipv de Garmin. Maar voor de rest..... De Garmin GPS is niet top ... maar voor iemand die daar niet te vies op is (nl. "Het moet mij brengen waar ik moet zijn") is het eigenlijk wel voldoende, vind ik. De meerprijs voor een Comand vind ik serieus, en je krijgt dan wel een monitor met hogere resolutie en wat extra functies (maybe?) maar ... de vraag is in hoeverre dat echt "nodig" is. Gezien de meerprijs (dik 3k (!) bovenop de Garmin) en voor mensen die geen freak zijn : ik vind het twijfelachtig. Zeker als je daarbij dan nog je smartphone zou gebruiken met b.v. Waze... Als je op 't vlak van ICE echter het nieuwste/beste wil (maar hoeveel jaar blijft dat zo, dat is in een jaar of 2-3 toch al weer verouderd...) en/of budget is stretchy, mjah dan wel. Maar als je (zoals de meesten) een beperkt budget hebt waar je best wel wat spul in kwijt wil, dan lijkt het me dat er (zeker in een C/GLC) andere opties zijn die waardevoller zijn... Ik volg WB in zijn stelling dat je ten allen tijde de zwart plastic middenconsole moet proberen te vermijden. Dat is 'glanzende plastiek' die je verwacht in een basismodelletje Opel of Ford, niet in een +60k Benz. Oogt verschrikkelijk cheap (het lijkt voor geen meter op anders wél best mooie pianolak) en is een hel om te onderhouden: meteen krassen, altijd vette vegen, ... Bah. Als je 't wat moderner wil (in combinatie met zwart of zilver of bruin leder) dan is die mat antraciet houtafwerking écht knap (in de deuren en op het dashboard kan je zelfs nog de alu panelen hebben als je dat wil, dacht ik, maar op de middenconsole krijg je dan mat hout met extra alu-afwerking rond knoppen e.d.). LED-koplampen vind ik een must. Geen idee of ze op de GLC ook in 2 versies bestaan (de gewone statische LED en dan de adaptieve ILS). De standaard halogeenkoplampen (en achterlichten) zijn maar zozo, met LED voor- en achteraan krijgt de auto een compleet andere uitstraling. Persoonlijk vind ik de meerprijs voor adaptieve koplampen het wel waard (zelfs als dan 1.000 ballen moet kosten). Als je nieuw bestelt: laat je niet vangen aan simili-"leder" maar koop the real deal. De meerprijs is behoorlijk (kleine 2k dacht ik), maar ze vragen voor dat Artico al 500 euro meerprijs (schandalig, eigenlijk...) en simili is het toch écht niet. Da's goed als bijkomende optie voor op 't dashboard en op de deuren, maar niet voor de zetels imo. Qua airco: de Thermatic vind ik goed werken. Ik zou zelf niet extra dokken voor de 3-zone Thermotronic. De Air Body Control voor de ophanging zou ik ook wel willen. Heb dat al enkele keren ervaren in E en CLS en dat is toch verdorie goed spul (qua comfort/rijden). Kost een hele hap, dat wel. Ik denk dat er niet veel GLC'tjes zullen zijn die daarmee rondbollen (immers, voor hetzelfde geld kan je de AMG exterieur kit + namaakleder in het interieur + dikke 20" velgen kopen ... daarmee maak je tenminste indruk bij de omstaanders terwijl ABC niet te zien valt). Ik kan me ook inbeelden dat dat bij de 350e met z'n extra batterijen best helpt om het meergewicht te helpen verwerken. (Mocht je de optionele runflats speccen, dan lijkt de ABC me zéker aan te bevelen.) El.zetels met geheugen vind ik een enorme plus als je met meerdere mensen gebruik maakt van één auto, zeker omdat ook alle andere instellingen zoals ICE, klimaatregeling, spiegels e.d. mee in het geheugen zitten en je auto past zich meteen aan afhankelijk van welke sleutel wordt gebruikt. Al de rest is redelijk obvious, denk ik. 't Zijn dan opties die gaan over comfort gaan, over looks, enz. Quote
William Blake 2.844 Geplaatst: 6 november 2017 Geplaatst: 6 november 2017 Kan ik mij in vinden Artico is best draaglijk tegenwoordig en ook erg sterk, maar echt leder is zeker beter memory pack is mega duur op GLC omdat je beide kanten moet nemen, 1100+ Led zit in design pack en is essentieel, je hebt dan ook die knappe achterlichten Quote
tuscani 11.796 Geplaatst: 6 november 2017 Geplaatst: 6 november 2017 Ben daarnet eens vlug binnen gesprongen bij een mercedes garage. en moet jullie bijtreden, dat zwarte plastiek ziet er mooi uit op foto maar in het echt is het idd goedkoop. dat leder ook mogen voelen en idd ook weer gelijk voor jullie. Ondertussen wel ook eens de XC60 gaan vergelijken qua koffer want de GLC verliest wel wat ruimte. de volvo leek me dus wel groter te zijn. en moet wel toegeven de R-line die er stond. pfieuw, ferm ding vanbinnen. sportzetels met witte naden, een serieus hoge middenconsole. echt cocoonsfeer. oja ik heb dus echt geen gezicht blijkbaar als potentiele klant. want zowel bij volvo als bij mercedes ben ik na 15minuten rond de wagen te hangen gewoon weer naar buiten gewandeld. zonder een goedendag of knik gehad te hebben van de verkopers achter hun bureau. enkel bij skoda vorige maand kwamen ze gedienstig af. wilt dat iets zeggen? Quote
William Blake 2.844 Geplaatst: 6 november 2017 Geplaatst: 6 november 2017 dat ligt aan de MB garage in uw buurt 1 Quote
Krikkie 9.830 Geplaatst: 6 november 2017 Geplaatst: 6 november 2017 43 minuten geleden, tuscani zei: Ben daarnet eens vlug binnen gesprongen bij een mercedes garage. en moet jullie bijtreden, dat zwarte plastiek ziet er mooi uit op foto maar in het echt is het idd goedkoop. dat leder ook mogen voelen en idd ook weer gelijk voor jullie. Ondertussen wel ook eens de XC60 gaan vergelijken qua koffer want de GLC verliest wel wat ruimte. de volvo leek me dus wel groter te zijn. en moet wel toegeven de R-line die er stond. pfieuw, ferm ding vanbinnen. sportzetels met witte naden, een serieus hoge middenconsole. echt cocoonsfeer. oja ik heb dus echt geen gezicht blijkbaar als potentiele klant. want zowel bij volvo als bij mercedes ben ik na 15minuten rond de wagen te hangen gewoon weer naar buiten gewandeld. zonder een goedendag of knik gehad te hebben van de verkopers achter hun bureau. enkel bij skoda vorige maand kwamen ze gedienstig af. wilt dat iets zeggen? Nee, wil zeggen dat ze niet willen verkopen, ook al meegemaakt bij MB, dan gun ik ze ook niets. Quote
tuscani 11.796 Geplaatst: 6 november 2017 Geplaatst: 6 november 2017 10 minuten geleden, Krikkie zei: Nee, wil zeggen dat ze niet willen verkopen, ook al meegemaakt bij MB, dan gun ik ze ook niets. 't was vooral grappig omdat er naast mij een dame stapte met een koffie. ik dacht ook een klant die aan het wachten was en wat aan het rondkijken dus ik knik eens. ...niets terug.... en die gaat dus achter een bureau gaan zitten een paar meter verder. oké dan. de andere 2 bureau's die ik voorbij kwam (niet zo'n kotjes maar echter bureau's open tussen de wagens) hetzelfde. 'k mag precies nog content zijn dat ik volk in mijn winkel krijg, want mijn smoelwerk moet serieus lelijk zijn. 1 Quote
William Blake 2.844 Geplaatst: 6 november 2017 Geplaatst: 6 november 2017 MB is echt on fire de laatste 5j qua producten... Ik zie ze dit nog bouwen Quote
tuscani 11.796 Geplaatst: 6 november 2017 Geplaatst: 6 november 2017 1 uur terug, William Blake zei: MB is echt on fire de laatste 5j qua producten... Ik zie ze dit nog bouwen 't viel mij wel op dat er serieus mooi gerief binnenstond. vooral de mat zilver gt roadster was Quote
Timo 16.072 Geplaatst: 8 november 2017 Geplaatst: 8 november 2017 On 11/6/2017 at 12:59 PM, William Blake said: MB is echt on fire de laatste 5j qua producten... Ik zie ze dit nog bouwen Ik vind het prachtig dat ze dit doen. Wat doet Audi eigenlijk? BMW doet nog af en toe wat met een speciale M3 editie maar echt indrukwekkend of mindblowing is het ook niet (buiten de prijs die ze er voor vragen). 1 Quote
Krikkie 9.830 Geplaatst: 8 november 2017 Geplaatst: 8 november 2017 Op November 6, 2017 om 12:59, William Blake zei: MB is echt on fire de laatste 5j qua producten... Ik zie ze dit nog bouwen Het is een ja zotte Duitsers 1 Quote
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.