Ga naar inhoud

Porsche 991-2 GT3

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Zit daar een clutch delay valve op, of iets anders dat die auto dwingt om "smeuïger" te koppelen?

Geplaatst:
1 hour ago, gTa said:

Zit daar een clutch delay valve op, of iets anders dat die auto dwingt om "smeuïger" te koppelen?

Ik vrees er idd voor.

Op straat bij "normaal" rijden heb je daar geen last van. Begin je 9/10e te knallen (op, ikzegmaarwat, de Nordschleife) dan valt dat systeem door de mand, want ik kan blijkbaar sneller opschakelen van 3 naar 4 als dat Porsche wilt, en dat leidt dan tot:

- mijn voet die sneller omhoog komt dan de koppelingspedaal

- het effect van "ge kunt ni schakelen" (auto die effe hoger in toeren gaat) want de koppeling pakt nog niet helemaal het ogenblik dat je plankt (aja, want mijn linkervoet is volledig naar boven, dus mag ik er toch vanuit gaan dat de koppeling ook volledig pakt toch? Nou blijkbaar niet).

Als je dat merkt, en je ziet dan die fratsen zoals dat automatisch tussengas, kan je enkel maar concluderen dat alle marketingzever ten spijt de manuele bak gewoon dood is in 2017.

Moest ik een 991.2 GT3 kopen om mee te tracken, ik zou geen milliseconde twijfelen en een PDK pakken. Er valt toch geen skill meer te rapen bij die manuele bakken, en dan kan ik me beter toeleggen op links remmen (dat kan ik momenteel nog niet).

Geplaatst:

Dus dat is wat een delay valve doet. Is gewoon slecht voor de koppeling! Ik denk niet dat ik zo'n delay valve zitten heb maar ik zou het waarschijnlijk niet merken want eigenlijk laat ik mijn koppeling nooit echt snel opkomen.

Geplaatst:
35 minutes ago, Le Capri Mauve said:

Dus dat is wat een delay valve doet. Is gewoon slecht voor de koppeling! Ik denk niet dat ik zo'n delay valve zitten heb maar ik zou het waarschijnlijk niet merken want eigenlijk laat ik mijn koppeling nooit echt snel opkomen.

Op straat bij rustig rijden merk je daar niks van, maar als je flat-out van 3 naar 4 wil "smijten" is dat irritant.

Geplaatst:

MT specialleke :

You can change gear without lifting off, thanks to an automated momentary adjustment to the ignition timing...

Geplaatst:

Clutch delay valve valt te verwijderen.... maar dan gaat je garantie wss mee de deur uit :(

Geplaatst:
3 hours ago, Daggie said:

MT specialleke :

You can change gear without lifting off, thanks to an automated momentary adjustment to the ignition timing...

Een moderne Sportomatic dus :D 50jaar na datum.

Instead, the Sportomatic gearbox, introduced by Zuffenhausen in 1967 and based on the 905 unit, was an effectively clutch-less manual system that allowed the driver to change gear by simply pulling the gear lever through its standard H-pattern movement.

Geplaatst:
3 hours ago, Daggie said:

MT specialleke :

Why o why :fp: 

Geplaatst:

@Daggie dealer in CH geeft mee, orderbooks are full until Spring 2018. By April we might be sold out for the entire production run.

Korrels zout, het blijft een dealer natuurlijk.

• Vind ik leuk 1
Geplaatst:

Kan je eens quoten? Ik zit een land waar internet nog moet uitgevonden worden ... 

• Vind ik leuk 1
Geplaatst:
3 minutes ago, Daggie said:

Kan je eens quoten? Ik zit een land waar internet nog moet uitgevonden worden ... 

Je moet wachten, het is zonde (en te lang) om het over te typen... 

Geplaatst:

Dit zou wel gaan, veel meer dan die launch spec

iris-5.jpeg

iris-6.jpeg

iris-7.jpeg

• Vind ik leuk 4
Geplaatst:

Vandaag dus met de 991GT3 cup gereden, ok dat lijkt in NIETS op een 991 dus (qua rijden) mama mia nicht einfach

• Vind ik leuk 4
Geplaatst:

Super in zilver.. Maar kzou toch voor rood gaan :)

• Vind ik leuk 2
Geplaatst:
Vandaag dus met de 991GT3 cup gereden, ok dat lijkt in NIETS op een 991 dus (qua rijden) mama mia nicht einfach

Maar zo'n vet machien!!! En die sound. [emoji33]
Geplaatst:

Een 9000RPM draaiende, handgeschakelde GT3.

Do want :D

• Vind ik leuk 1
Geplaatst:
14 uur geleden zei Porker:

Dit zou wel gaan, veel meer dan die launch spec

iris-5.jpeg

iris-6.jpeg

iris-7.jpeg

Jouw config ?

Met PDK ??

Geplaatst:
15 uur geleden zei Joske:

Heb ik zelfs geen gt3 voor nodig. :inlove:

Hebt ge vooral de goede omstandigheden voor nodig.

Geplaatst:
4 minutes ago, Maxime S said:

Jouw config ?

Met PDK ??

Uiteraard niet, maar je kan nog niet manueel speccen of de config. -_-

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid