Ga naar inhoud

Porsche 991-2 GT3

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Wereld van verschil wauw met die andere opnames. Snap niet waarom ze daar niet op focussen.

Geplaatst:

7'12", klets! :blink:

porsche-911-gt3-nuerburgring-best-lap-time-13710.html

7 minutes, 12.7 seconds: The 911 GT3 sets a new best time

The new Porsche 911 GT3 has celebrated its first day on the Nürburgring with a lap time of 7 minutes, 12.7 seconds for the legendary Nordschleife. The road-approved 911, with specifications similar to its motorsport counterpart, beat the time set by the previous model by 12.3 seconds.

Geplaatst:
52 minuten geleden zei Porker:

7'12", klets! :blink:

porsche-911-gt3-nuerburgring-best-lap-time-13710.html

7 minutes, 12.7 seconds: The 911 GT3 sets a new best time

The new Porsche 911 GT3 has celebrated its first day on the Nürburgring with a lap time of 7 minutes, 12.7 seconds for the legendary Nordschleife. The road-approved 911, with specifications similar to its motorsport counterpart, beat the time set by the previous model by 12.3 seconds.

Citaat

Germany’s Sport Auto magazine subjected the 577bhp bi-turbo V8 Benz to its Nordschleife lap time test, and the apparently standard car achieved a verified time of 7m 10.9s. That makes it – Radical lightweights excepted – the fastest street-legal rear-wheel drive car ever around the ‘Ring. 

It’s a monstrous ten seconds quicker than the Ferrari 488 GTB rocketship, and just behind the Nissan GT-R Nismo, which deployed all-wheel drive and a dash more power to record a 7min 8.06sec in 2014. Anyone up for a rematch when the mooted AMG GT Black Series pops up?

Wat is het nu?

Geplaatst:
9 minuten geleden zei Carlito:

Wat is het nu?

Volgens mij staat er in het artikel over de Porsche dat het een nieuw record is voor een 911 GT3, en niet dat het een absoluut record is (in een 'klasse').

Geplaatst:

Wtf nog 12 seconden sneller als de 991.1 GT3

Geplaatst:

Wie ligt er nog wakker van die tijden....

• Vind ik leuk 1
Geplaatst:
Wie ligt er nog wakker van die tijden....

Da's waar, maar ik vind het verschil best impressionant
Geplaatst:

Zou de 911 R niet (nog) wat meer beleving bieden door het gebrek aan geluidsisolatie ed....?

Geplaatst:
36 minutes ago, William Blake said:

Zou de 911 R niet (nog) wat meer beleving bieden door het gebrek aan geluidsisolatie ed....?

De 991.2 GT3 schijnt ook een minimum aan geluidsisolatie te hebben om aan hetzelfde gewicht van de voorganger te kunnen geraken. Minder isolatie dan 991.1 GT3 maar geen idee hoe dat zich verhoudt tot de R.

• Vind ik leuk 1
Geplaatst:

Dat geluid van 8000 tot 9000 rpm is echt gestoord.

Draai effe een 4 liter 6 cilinder aan 9000rpm. Was volgens mij 10 jaar geleden niet mogelijk tenzij je je blok elke 20 uur liet reviseren ofzo :lol: 

Daar staat de concurrentie dan met al hun turbo's.

• Vind ik leuk 8
Geplaatst:
4 hours ago, William Blake said:

Deze motor zal minder "lui" (what's in a name natuurlijk ...) aanvoelen dan die in de R.

Geplaatst:

Met zo'n GT3 zou ik ook steeds die hoge toeren, tussen 8000 en 9000, willen opzoeken, met alle gevolgen van dien voor het behoud van mijn rijbewijs. Met een turbo heb je die leuke duw al vanuit de lagere toeren, en hoef je niet steeds naar de rode zone door te trekken om echt het gevoel te hebben dat het snel vooruit gaat. Daarom ben ik vandaag voor mezelf van mening dat een Exige mij minstens evenveel voldoening zou geven. [emoji2]
Geplaatst:
7 minuten geleden zei BMWMB:

Met zo'n GT3 zou ik ook steeds die hoge toeren, tussen 8000 en 9000, willen opzoeken, met alle gevolgen van dien voor het behoud van mijn rijbewijs. Met een turbo heb je die leuke duw al vanuit de lagere toeren, en hoef je niet steeds naar de rode zone door te trekken om echt het gevoel te hebben dat het snel vooruit gaat. Daarom ben ik vandaag voor mezelf van mening dat een Exige mij minstens evenveel voldoening zou geven. emoji2.png

Of je nu een GT3, Turbo of "gewone" Carrera S platstampt. Je overschrijdt toch overal de snelheidslimiet... flauw excuus :D

• Vind ik leuk 2
Geplaatst:
Dat geluid van 8000 tot 9000 rpm is echt gestoord.
Draai effe een 4 liter 6 cilinder aan 9000rpm. Was volgens mij 10 jaar geleden niet mogelijk tenzij je je blok elke 20 uur liet reviseren ofzo :lol: 

Daar staat de concurrentie dan met al hun turbo's.

Echt waanzin idd. Men zou het een zinderend crescendo kunnen noemen. [emoji7]

Klinkt beter dan een Mezger imo.
Geplaatst:
1 uur geleden zei Alexx:

Of je nu een GT3, Turbo of "gewone" Carrera S platstampt. Je overschrijdt toch overal de snelheidslimiet... flauw excuus :D

Als je mijn GTS onder de 4000 toeren platstampt, dan gebeurt er toch niet teveel. Ok, je hebt wel de zeer directe gasrespons, maar echt een forse acceleratie heb je pas vanaf 6000 toeren. Bij een turbo heb je die stevige duw al vanaf minder dan 2000 toeren.

Geplaatst:
2 hours ago, BMWMB said:

Met zo'n GT3 zou ik ook steeds die hoge toeren, tussen 8000 en 9000, willen opzoeken, met alle gevolgen van dien voor het behoud van mijn rijbewijs. Met een turbo heb je die leuke duw al vanuit de lagere toeren, en hoef je niet steeds naar de rode zone door te trekken om echt het gevoel te hebben dat het snel vooruit gaat. Daarom ben ik vandaag voor mezelf van mening dat een Exige mij minstens evenveel voldoening zou geven. emoji2.png

Het is een redenering... :blink:

Geplaatst:
2 minutes ago, Porker said:

Het is een redenering... :blink:

Volgens mij snap je het gewoon niet.

Geplaatst:

Er is voor mij een groot verschil tussen rijden op een circuit en rijden op de openbare weg. 

Geplaatst:
Er is voor mij een groot verschil tussen rijden op een circuit en rijden op de openbare weg. 

Ik hoop eerlijk gezegd dat iedereen dat als verschillend ervaart?
  • Vind ik leuk 4
Geplaatst:

Jullie weten goed wat ik bedoel. Ik zou bijna uitsluitend openbare weg doen met zo'n GT3, en dan moet je jezelf constant beheersen. Zo'n GT3 komt pas goed tot z'n recht op circuits waar je de plaats hebt om die 500pk los te laten. Op de openbare weg heb ik meer plezier aan koppel.

• Vind ik leuk 1
Geplaatst:

Kan je dan niet beter een Toyota GT86 kopen? Die kan je tenminste nog de nek uitwringen op de openbare weg. Of ga je met je Turbo stoppen met gasgeven en opschakelen aan 2500 toeren?

• Vind ik leuk 1
Geplaatst:
33 minuten geleden zei ir_fuel:

Kan je dan niet beter een Toyota GT86 kopen? Die kan je tenminste nog de nek uitwringen op de openbare weg.

In zevenenhalve seconde naar 100. Goedkope afwerking. These aren't the cars you are looking for (maakt Jedi handbeweging).

• Vind ik leuk 1

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid