Ga naar inhoud

Porsche 991-2 GT3

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Zet er is af en toe een tiet tussen hier...  dat houdt het boeiend!  :P 

• Vind ik leuk 2
Geplaatst:
Just now, Jokke_vlo said:

Nee ik bedoel dat niet. De vraag is deze: idien je de spoiler van je 997RS had afgevezen. Zou je dat niet voelen of gevoeld hebben op dat stukje openbare weg dat Nordschleife heet? 

Dat denk ik dan wel, bij Mutkurve misschien ofzo, misschien had ik dan wel in de decors gehangen (hoewel TC dat wsl opgevangen had :up: ) Maar je kan een 991 GT3 Touring toch niet simpelweg vergelijken met een 991 GT3 zonder spoiler? Ik vermoed toch dat er bepaalde aanpassingen gebeurd zijn om dat 'verlies' tenminste ietwat te compenseren?

• Vind ik leuk 1
Geplaatst:
Zojuist, Tom Bentley zei:

PDK of manuele boite jokke?

Hangt er van af:

Naast de Exige: PDK (file + snellere laptimes + onderhoudsvriendelijker bij track use)

Als vervanger van de GTS: PDK (evident, de vele files voor ik op plaatsen ben waar ik kan genieten)

Als non circuit speeltje: manueel. (geen file, geen laptimes, dus genieten op een andere manier). 

Geplaatst:
Zojuist, Jokke_vlo zei:

Nee ik bedoel dat niet. De vraag is deze: idien je de spoiler van je 997RS had afgevezen. Zou je dat niet voelen of gevoeld hebben op dat stukje openbare weg dat Nordschleife heet? 

Jokke het gaat hier over de Touring, niet over de oude GT3 RS welke ontwikkeld is mét spoiler, om die er dan virtueel van te vijzen om een punt te maken. Dat ga je vanzelfsprekend gewaar worden.

Zie enkele pg's eerder waar men stelt dat de Touring zelfs 991.1 GT3 levels van downforce kan genereren. Lijkt me toch de moeite? Het verschil met de gevleugelde variant zal er zeker en vast zijn, de vraag is hoe groot is het verschil?

Geplaatst:

There will be quite a big difference at certain spots on certain tracks like the climbing ESSES at VIR. The statement that “most regular drivers” on Rennlist don’t have the skill to notice a difference is complete nonsense. In fact, a more experienced driver is less likely to freak out when the backend starts moving around at 120 mph, which is exactly the point of the wing. A less skilled driver needs the wing even more, not less. There is no greater tool for demonstrating skill and guts than being on the verge of high speed oversteer, and the best tool for controlling your bladder is a good wing with a bit of downforce. I LOVE the touring design esthetics, but it’s the “cars and coffee” version of the 3 if you like the track. The 3 is supposed to be a fast track car, and good aero is as essential as big brakes. To suggest it is superfluous demonstrates a lack of knowledge or experience about the overwhelming handling advantage of decent downforce in a high speed corner. It is easily one of the single most distinct improvements you can make on a track car. My 964 race car was almost 10 mph faster and MORE stable in high speed turns with a good wing and spoiler and no other changes.

Deze vond ik ook goed :) if money is not an issue:

With all due respect, the GT3 is a compromised car. It has maybe 90% of the 991.2 GT3 RS's potential but leaves quite a bit of performance on the table in order to satisfy Porsche VIPs. There's nothing wrong with that, and clearly there's a market for people with poser wings on the second best car, but the compromises to the rear aero (wing) and the necessary compromise to the front splitter to 'balance' out the resulting lower downforce in the rear makes the GT3, IMHO, a compromise RS. For me, it's full RS wing or nothing. That said, the GT3 is still a phenomenal car but I'm not in the market for the second best poser-mobile with a half-assed wing. I want the full wing Porsche offers on their real Rennsport street 911. Why compromise!?! When it comes to wings - go big or go home! RS (go-big) or Touring (go-home).

Geplaatst:

Allemaal wel juist maar niemand heeft al met de Touring gereden of getimed on-track. Laat ons daar even op wachten.

Zijn vergelijking met de 964 is beetje raar, dat is een oude Porsche met 0,0 aero dus is het logisch dat een vleugel een immense impact heeft.

Geplaatst:

Maar de 991 GT3 is toch ontworpen/ontwikkeld met vleugel.... het idee van de Touring is pas achteraf gekomen. Dus het lijkt me logisch dat deze laatste toch niet het rendement haalt van de spoilerversie. 

Geplaatst:

De touring gaat mooi in balans zijn omdat ze vooraan de auto zijn aero en downforce hebben aangepast (smaller) om de minder downforce achteraan te compenseren. 

We gaan toch niet terug beginnen twijfelen aan de impact van downforce? :D

Het is natuurlijk wat veel opgerokken maar ge gaat me niet zeggen dat wanneer je hier de voorkant smaller maakt en de spoiler kleiner (ge moogt die van de GT3 steken) er weinig verschil gaat zijn in snelle bochten? Maar goed we have been there . Voor mijn part is er duidelijk markt voor beide. Wat de ene ziet als een minimaal verschil lijkt voor de andere twee keer niks. 

Hoeveel keren hoor je op een karting niet: "maar een secondje verschil" ..... 

Ps: ik ben eigenlijk wel content met de velgen keuze hier. De zwarte zouden de auto te zwaar gemaakt hebben :D 25440301_10210983890012447_1382533291184222333_o.jpg

• Vind ik leuk 1
Geplaatst:
1 uur terug, ir_fuel zei:

Je bent het niet eens met het feit dat je eigenlijk nu zegt wat ik dus ook bedoel met "ja"? :P 

Yeah but no but yeah but ... no. But yeah.

Yeah I know.

:D 

• Vind ik leuk 2
Geplaatst:
12 minuten geleden, Jokke_vlo zei:

De touring gaat mooi in balans zijn omdat ze vooraan de auto zijn aero en downforce hebben aangepast (smaller) om de minder downforce achteraan te compenseren. 

We gaan toch niet terug beginnen twijfelen aan de impact van downforce? :D

Het is natuurlijk wat veel opgerokken maar ge gaat me niet zeggen dat wanneer je hier de voorkant smaller maakt en de spoiler kleiner (ge moogt die van de GT3 steken) er weinig verschil gaat zijn in snelle bochten? Maar goed we have been there . Voor mijn part is er duidelijk markt voor beide. Wat de ene ziet als een minimaal verschil lijkt voor de andere twee keer niks. 

Hoeveel keren hoor je op een karting niet: "maar een secondje verschil" ..... 

Ps: ik ben eigenlijk wel content met de velgen keuze hier. De zwarte zouden de auto te zwaar gemaakt hebben :D 25440301_10210983890012447_1382533291184222333_o.jpg

Lijkt een beetje op een camper, met die picnictafel achteraan en die portapotty in de 'motorkap' daar vooraan. :D 

• Vind ik leuk 1
Geplaatst:
48 minuten geleden, Jokke_vlo zei:

Gewoon overslaan en wachten tot het terug boeiend wordt met de tientallen prachtige foto's en het pagina's lang discussiëren over het afwerkingsniveau en de stance ..... indien dan als we het ooit gaan kopen :) We zijn bijna rond, nog even geduld. 

Jij moet niet te veel zeggen, vriendschap. Gij zijt ook een fashion queen: gewoon een beteke bijbetalen voor de SportDesign spiegels op uwe 991 racer, pffff. :roll:  :D

EMG, is dat een aankomend team met Wooter als teamchef: Electricity Monkey Garage :party:

• Vind ik leuk 2
Geplaatst:

Als ik dat hier allemaal lees is zo'n GT3 toch maar prul. Ik ga mijn order doorverkopen en een Tesla Roadster bestellen. Die heeft geen spoiler nodig voor downforce. [emoji51]

• Vind ik leuk 1
Geplaatst:

Stijlvol, maar toch ook wat saai dat GT-zilver. Een Nederlander is eigenlijk verplicht om keramische remmen te nemen, want dat past bij de nummerplaat. Wij Belgen moeten dus de stalen versie kiezen. [emoji2]

fe38b0a231b85fa2f2479b625d8f94dc.jpg&key=27df130cb304eb416fbdac9bd39e3938a9cb6ce107553a2b1d6aad443234bf73

342f7b7922f0a3b93763abff389ab6cb.jpg&key=3ba1c47e62fae623fdbf443080402ad8197ea6b8605f6c535646114b012b03f4

Geplaatst:

Liefst met spoiler, titanium wielen, rode remklauwen, en geen verduisterde ramen achteraan.

Geplaatst:

78b8734f6f4cb564de9651c1dd4cb53e.jpg

Enkel dus nog rode klauwen...

• Vind ik leuk 2
Geplaatst:

@Audi S8 we want downforce figures! Thank you friendly*

*Ⓒautominded

• Vind ik leuk 1
  • Thanks Friendly 1

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid