Ga naar inhoud

Porsche 991-2 GT3

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Ligt het al 100% vast? Kom net van bij wax-it en de gele GT3 is er nog. Ga echt eens kijken man, 't is mega vet.

• Vind ik leuk 1
Geplaatst:

Zo is het besteld, maar ik heb nog tijd om te veranderen. Tot wanneer staat die daar?

Geplaatst:

moet je aan bert vragen, maar met eens te gaan kijken heb je niks verloren (allez ja, 12k ofzo :D)

• Vind ik leuk 2
Geplaatst:
52 minuten geleden, Timo zei:

Kijk hoe dik dit ook is, als je snel kijkt dan denk je dat dit een gewone 991 (GTS) is.

Gewone een dikke plank pakken en klaar is kees. 

Komt door de zwarte velgen ed,... 

Touring moet in een uberstijlvolle spec

• Vind ik leuk 1
Geplaatst:
moet je aan bert vragen, maar met eens te gaan kijken heb je niks verloren (allez ja, 12k ofzo :D)

Het is dat PTS geel, van den Bruno?
Geplaatst:

Yes. Gewoon geel is te flets imo

Geplaatst:
1 uur geleden, William Blake zei:

Geef toe dat uw uitspraak waarin je stelt dat de GT3 Touring gemaakt is voor iemand die 0 km on-track doet lichtjes overdreven is.

Zonder afbreuk te doen aan uw ervaring mbt afstellen van vleugels om meer downforce te genereren. 

Ja ik snap niet dat wanneer je graag track doet en het ook effectief doet je toch voor de touring kiest. IK SNAP DAT NIET he. Waarom zou dat overdreven zijn als de verschillen significant zijn (en ik denk ook dat ze dat zijn) (significant: +1sec op spa). 

Dat anderen dat ok vinden, dat kan ik ook volgen, als het gewoon is om je auto even, ver van elke grens, het circuit op te jagen. Ik denk dan: wat als je dat beter en liever begint te doen? 

Ik denk niet dat er heel veel touring kopers plannen hebben om er op circuit mee te rijden.

Misschien trekt een @porker dat zich idd allemaal niet aan? Ik weet het niet? Hoewel, ik heb verschillen gevoeld op de radillon..... als je weet dat dezelfde auto dat veel stabieler kan doen..... ik kan het me alvast niet voorstellen om dan bewust die spoiler er af te laten.  

Geplaatst:
Rood!
Eerlijk? Ik zou zeer zwaar twijfelen tussen rood en geel, om dan toch geel te nemen. Denk toch wel wat exclusiever hoor[emoji4]
Gelukkig sta ik niet voor deze verschrikkelijke keuze[emoji16]
Geplaatst:
1 uur geleden, Tom Bentley zei:

Dus als ik het goed begrijp is iedereen akkoord dat zo'n vaste vleugel op de openbare weg geen verschil maakt en je op track even veel plezier hebt in een Touring als in een gewone GT3, alleen misschien een klein beetje langzamer?

Veel bladzijden voor niets maw.

Allé, tot iemand zijn eer op het spel wou zetten natuurlijk...

Het zou fijn zijn als je tenminste eerlijk blijft ipv dat soort tackles uit te voeren.

Als je me zegt dat dat geen halve seconde verschil geeft op een circuit dan reageer ik dat ik dat niet geloof, vandaar mijn reactie, ik zeg dat nu nog altijd trouwens.

Is dat je eer op spel zetten? Of moet ik gewoon knikken en slikken?  Ik wil gerust mijn eer eens op spel zetten anders ;)

Een GT3 op de openbare weg, geeft zoals jij het weergeeft ook amper verschil met een manuel GTS. Zo kan je elke discussie gaan voeren. 

Als je over een GT3 praat kan je zeker ook over track spreken, dat maakt toch onvermijdelijk deel uit van het model? 

• Vind ik leuk 1
Geplaatst:
1 uur geleden, gTa zei:

Trouwens, om nog maar eens tegen een heilig huisje te stampen: je las (bij de introductie van de 991.1 GT3) vaak dat die eigenlijk bijna té efficiënt is om nog echt uitdagende fun op de openbare weg te hebben (rijtechnisch, dan ... dat 'ie altijd uitdagend genoeg is in termen van het kunnen behouden van je rijbewijs, ça va sans dire). Een next level of fun is die als je richting grens gaat (misschien niet zozeer van jezelf maar richting gripgrens). Dan stijgt de nodige maitrise du volant zienderogen en dan wordt het pas écht uitdagend en geeft 't voldoening. De GT3 zou (zo schreef men, ik heb geen ervaring om het te bevestigen) zo verdomde hard aan de baan plakken dat je op de openbare weg eigenlijk altijd mijlenver van zijn limiet blijft, tenzij bij zeer zwaar bruskeren. 

Dan zou het zelfs denkbaar kunnen zijn dat een modelletje GT3 met net wat minder kleefkracht net léuker wordt voor iedereen die er vooral op de openbare weg mee rijdt? Wat denkt de goegemeente hiervan? :D  Klinklare nonsens?

Mutatis mutandis gold hetzelfde voor de 3.8 in de GT4 en de Spyder: er zijn er best wel wat die de Spyder de leukere van de twee vinden, omdat de GT4 met z'n hypercompetent chassis (te?) lang stoïcijns perfect blijft rijden, daar waar de Spyder al bij net iets minder onkatholieke rijstijl al wat uitdaagt. Misschien kan onze infrarodebrandstofpeet hier zijn licht over laten schijnen.

Eigenlijk wel ja :D Wat je hier schrijft gaat ook op voor de 991GTS........... kan je in exact dezelfde bewoordingen over praten. Dat ding (ik heb dat al geschreven in mijn topic) is gewoon TE efficient imo. Dus op dat vlak gaat een vleugel helemaal geen verschil geven, daar heb je wel helemaal gelijk. 

De beste manier om van dit soort auto op de openbare weg te genieten is voelen hoe je respect hebt in de capaciteiten die de bouwers hebben om een auto met zo een grip te bouwen en aan te voelen hoe solide dat geheel is. Je zit op binnenwegen echt aan compleet absurde snelheden alvorens de auto gaat leven, dan nog dikwijls door oneffenheden of de krachten die vrijkomen bij het remmen. 

In de regen of sneeuw zijn ze wel wat speelser te krijgen. Dan kan je echt gaan genieten van het correct handelen met gas en stuur en komt het echte plezier naar boven. 

Geplaatst:
24 minuten geleden, Jokke_vlo zei:

Ja ik snap niet dat wanneer je graag track doet en het ook effectief doet je toch voor de touring kiest. IK SNAP DAT NIET he. Waarom zou dat overdreven zijn als de verschillen significant zijn (en ik denk ook dat ze dat zijn) (significant: +1sec op spa). 

Dat anderen dat ok vinden, dat kan ik ook volgen, als het gewoon is om je auto even, ver van elke grens, het circuit op te jagen. Ik denk dan: wat als je dat beter en liever begint te doen? 

Ik denk niet dat er heel veel touring kopers plannen hebben om er op circuit mee te rijden.

Misschien trekt een @porker dat zich idd allemaal niet aan? Ik weet het niet? Hoewel, ik heb verschillen gevoeld op de radillon..... als je weet dat dezelfde auto dat veel stabieler kan doen..... ik kan het me alvast niet voorstellen om dan bewust die spoiler er af te laten.  

Ik zou de Touring kiezen puur voor zijn uiterlijk en zijn motor. Het is de ultieme expressie van de 911. En boven alles een roadcar. Alle goeie elementen van de GT3 zijn er.

Als hij gelijkaardige downforce genereert als een oude GT3 RS is dat voldoende voor mij.

Ik zou mij daar fantastisch mee amuseren op circuit en zou zeker niet wakker liggen van de laptimes. Circuit is ook gewoon eens legaal alles 'open' zetten.

Jij bekijkt het vanuit een racepiloot perspectief, die elke tiende eraf wilt pietsen, en inderdaad dan is de Touring niet de auto voor jou.

• Vind ik leuk 2
  • Thanks Friendly 2
Geplaatst:
On 16/12/2017 at 9:40 AM, Jokke_vlo said:

Hier ga je wel heel kort door de bocht zonder veel kennis lijkt het wel.

Een halve bij iemand die aan een stuur kan draaien? Ik denk dat je het effect van zo een plank lichtjes onderschat.[mention=432]mich[/mention] en[mention=127]ir_fuel[/mention] kunnen dat getuigen. Ikzelf ook. Alleen al de hoek van onze wings (996-997 RS) gaf een ander rijgedrag en rondetijd (de exacte verschillen in tijd ken ik niet meer) en ik reed toen veel minder “goed” (korrel zout) dan nu.

Een klein voorbeeld, perfect zichtbaar tijdens de 24u van Spa. Een GT3 cup gaat sneller op de rechte lijn dan de GT3 (Blancpain) met hunne dikke vleugels. Maar op een rondje zijn de Blancpain GT3 wel 6 secondjes sneller. Downforce is extreem belangrijk op circuit........ook voor straat versies.

Tijdens de 24u van Zolder gaf 3 graden verschil op onze achter spoiler meer dan een seconde winst (BMW M3)

En ja ook voor een gemiddelde trackday gebruiker gaat dat verschil merkbaar zijn.

Langs andere kant als je maar 2 keer per jaar wat toerkes rijdt zeer ver van enige limiet kan je dat ook met eender welke Porsche aan dezelfde rondetijden.

Ik zou dan een cabrio nemen :):)

Niet te veel zeveren he.

Tom Bentley zei dat dat VOOR HEM geen verschil maakt. Waarschijnlijk kan hij dan ook voor geen meter rijden, en dan zal dat idd geen verschil maken dus heeft hij gelijk.

:) 

• Vind ik leuk 1
Geplaatst:
21 minutes ago, William Blake said:

Ik zou de Touring kiezen puur voor zijn uiterlijk en zijn motor. Het is de ultieme expressie van de 911. En boven alles een roadcar. Alle goeie elementen van de GT3 zijn er.

Als hij gelijkaardige downforce genereert als een oude GT3 RS is dat voldoende voor mij.

Ik zou mij daar fantastisch mee amuseren op circuit en zou zeker niet wakker liggen van de laptimes. Circuit is ook gewoon eens legaal alles 'open' zetten.

Jij bekijkt het vanuit een racepiloot perspectief, die elke tiende eraf wilt pietsen, en inderdaad dan is de Touring niet de auto voor jou.

Dus ook geen kuipen.

Geplaatst:

ahhh 

en al die mensen die niet wakker liggen van lap times ....

tot de dag erna, want dan "weten ze niet" hoe snel ze gereden hebben maar "ik kon den diene wel volgen en die reed X:XX:XX en dus ..."

Jaja zo kennen we ze

:lolz: 

Geplaatst:

Zou......... tot je zo een auto hebt en je grenzen gaat verleggen.... maar dan zou je misschien ook een nieuwe bijkopen? :D

Ik bedoel maar ooit ben ik zo beginnen on track te gaan (met een Panamera dan nog :D) 

En op een trackday rijdt iedereen alleen voor de fun, tijden spelen echt geen rol. Meestal houden we het (aan de toog), ik denk dat ik 2.35 reed of zoiets? Kan dat? :D 

@ir_Fuel 

edit: ik post los van jou exact hetzelfde. Blijkbaar horen we al eens hetzelfde aan den toog? :D 

Geplaatst:
1 minuut geleden, ir_fuel zei:

ahhh 

en al die mensen die niet wakker liggen van lap times ....

tot de dag erna, want dan "weten ze niet" hoe snel ze gereden hebben maar "ik kon den diene wel volgen en die reed X:XX:XX en dus ..."

Jaja zo kennen we ze

Ah den andere EXTREMIST is ook wakker ! 

Geplaatst:
4 hours ago, Jokke_vlo said:

Want voor de rest en ook weer voor BMWMB zijn gebruik is wat in zijn garage stond al meer dan genoeg als ik je redenering mag doortrekken. De keren dat ik mijn GTS tot tegen de redzone trek op de openbare weg, de motor dus eens goed laat brullen zijn extreem miniem, dat is flirten met je rijbewijs in de praktijk. 

In de praktijk zal dit soort rijder op een circuit alleen maar door het groter aantal pk's sneller zijn op circuit, de rest van de technische eigenschappen gaan ook geen rol spelen...... dat is ook waarheid. 

Neen, de wagen is er ook de rijeigenschappen en beleving, iets wat je niet zomaar bekomt met een hoop vermogen, alleen is de vraag of 90% van zijn kunnen voldoende is om de koper een goed gevoel te geven.

Ik begrijp je punt dat wanneer je weet dat die wagen anders en beter zal aanvoelen met spoiler (zoals hij origineel ontwikkeld is), je daarvoor zonder nadenken de esthetische voorkeur aan de kant schuift. Kwestie van prioriteiten in mijn ogen.

Ergens is het wel straf dat Porsche niet officieel bekend maakt wat het verlies aan downforce is, ttz ik heb nog nergens officiële cijfers gezien.

Geplaatst:

Het gaat zelfs zo ver dat piloot X zich met piloot Y vergelijkt om dat hij piloot Z heeft kunnen inhalen en die reed met de vorige auto van piloot Y

Geplaatst:
Just now, vince522 said:

Neen, de wagen is er ook de rijeigenschappen en beleving, iets wat je niet zomaar bekomt met een hoop vermogen, alleen is de vraag of 90% van zijn kunnen voldoende is om de koper een goed gevoel te geven.

Als je enkel beleving wil koop dan maar een 996 GT3  en hou een hoop geld in je zak. Dat is een auto met beleving!

Just now, vince522 said:

Ergens is het wel straf dat Porsche niet officieel bekend maakt wat het verlies aan downforce is, ttz ik heb nog nergens officiële cijfers gezien.

Vind je dan van alle andere modellen downforce cijfers?

• Vind ik leuk 1
Geplaatst:
2 hours ago, gTa said:

Dan zou het zelfs denkbaar kunnen zijn dat een modelletje GT3 met net wat minder kleefkracht net léuker wordt voor iedereen die er vooral op de openbare weg mee rijdt? Wat denkt de goegemeente hiervan? :D  Klinklare nonsens?

Ja.

2 hours ago, gTa said:

Mutatis mutandis gold hetzelfde voor de 3.8 in de GT4 en de Spyder: er zijn er best wel wat die de Spyder de leukere van de twee vinden, omdat de GT4 met z'n hypercompetent chassis (te?) lang stoïcijns perfect blijft rijden, daar waar de Spyder al bij net iets minder onkatholieke rijstijl al wat uitdaagt. Misschien kan onze infrarodebrandstofpeet hier zijn licht over laten schijnen.

Dat is niet te vergelijken. Je zit al met cabrio vs coupé, met alle extra lawaai dat je erbij krijgt, je hebt een andere ophanging en smallere achterbanden.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid