ICM 24.990 Geplaatst: 19 december 2017 Geplaatst: 19 december 2017 "Wil je een hardcore kar of een sportwagen (die je al had)?" En nu heb ik het niet over waarden en rondetijden, maar naar gevoel, ervaring, perceptie (van jezelf). Dat is het enige wat telt. Dus niet 'de touring is even snel als', want dat is niet relevant, behalve voor de Jokke_vlos van deze wereld. Iedereen moet zijn eigen criteria in acht nemen. Quote
BMWMB 12.408 Geplaatst: 19 december 2017 Geplaatst: 19 december 2017 991.2 GT3 Touring > 991.1 GTS 2 Quote
tuscani 11.818 Geplaatst: 19 december 2017 Geplaatst: 19 december 2017 15 minuten geleden, BMWMB zei: Welke kleur is dit? ik vermoed agate grey https://rennlist.com/forums/vehicle-marketplace/1035906-2018-gt3-mt-available-now.html 1 Quote
BMWMB 12.408 Geplaatst: 19 december 2017 Geplaatst: 19 december 2017 En toch vind ik 'm vet als touring, in deze kleur 'krijt', titanium kleur wielen, en binnen volleder met rode stikking. Echt de nieuwe versie van de 964RS. 2 Quote
dragonfly 15.030 Geplaatst: 19 december 2017 Geplaatst: 19 december 2017 49 minuten geleden, BMWMB zei: 991.2 GT3 Touring > 991.1 GTS Omdat je in de bar kan zeggen dat je een GT3 hebt? Sorry maar verschil zal zeer beperkt zijn voor wat zondagsritjes. #badge 1 Quote
Gast exTB Geplaatst: 19 december 2017 Geplaatst: 19 december 2017 Sinds wanneer is @Alexanderr zo stil als het over zijn marchandies gaat? Waarschijnlijk de enige hier die ook effectief met beide wagens gereden heeft... Quote
dragonfly 15.030 Geplaatst: 19 december 2017 Geplaatst: 19 december 2017 6 minuten geleden, Tom Bentley zei: Waarschijnlijk de enige hier die ook effectief met beide wagens gereden heeft... Alex komt nooit vanachter zijn bureau hoor Quote
toere 17.055 Geplaatst: 19 december 2017 Geplaatst: 19 december 2017 En toch vind ik 'm vet als touring, in deze kleur 'krijt', titanium kleur wielen, en binnen volleder met rode stikking. Echt de nieuwe versie van de 964RS. Voor deze ging ik mijn GTS toch niet weg gedaan hebben hoor. Quote
Gast exTB Geplaatst: 19 december 2017 Geplaatst: 19 december 2017 1 minute ago, toere said: Voor deze ging ik mijn GTS toch niet weg gedaan hebben hoor. Tuurlijk wel. Het verschil tussen een GTS en een Touring is veel groter dan het verschil tussen een GTS en een gewone Carrera. Quote
Jokke_vlo 16.953 Geplaatst: 19 december 2017 Geplaatst: 19 december 2017 11 minuten geleden, Tom Bentley zei: Tuurlijk wel. Het verschil tussen een GTS en een Touring is veel groter dan het verschil tussen een GTS en een gewone Carrera. Als je niet on track gaat vrees ik daar echt voor. Ik zou ook een touring verkiezen als budget geen rol speelt...... zonder twijfel. Maar eigenlijk is dat vooral een keuze qua image en looks als ik eerlijk ben, als je niet on track gaat wil ik eens zien wie dat hier zo een GT3 verder gaat pushen dan een GTS...... je ziet sowieso aan waanzinnige snelheden op de openbare weg voor er leven in de karren komt he. Vergeet dat niet. Maar ik ben het helemaal eens dat bij zou een aankopen emotie>rijgebruik of eigenschappen ver overtreft. Quote
ir_fuel 58.443 Geplaatst: 19 december 2017 Geplaatst: 19 december 2017 Dat koop je idd gewoon voor "de heb". "Ik heb een GT3". Toch als je momenteel een 991 GTS met een 3.8 atmo en de juiste opties in de garage hebt staan. Het verschil tussen een .2 met turbo blok en dit is natuurlijk wel een pak groter. De meerwaarde van de onderdelen van de GT3 op die auto daar ga je nul van merken op straat, behalve dat je tot 9K kan optrekken, maar hoe vaak doe je dat ... We zijn ver verwijderd van de tijd waar er van zodra je het contact omdraaide een hemelsbreed verschil was tussen een 996 Carrera en een 996 GT3. Quote
ir_fuel 58.443 Geplaatst: 19 december 2017 Geplaatst: 19 december 2017 Maar dat is zoals de 440i vs M4 discussie. Als je het budget hebt, doe het maar, de 440i kiezen Quote
Gast exTB Geplaatst: 19 december 2017 Geplaatst: 19 december 2017 12 minutes ago, Jokke_vlo said: Als je niet on track gaat vrees ik daar echt voor. Ik zou ook een touring verkiezen als budget geen rol speelt...... zonder twijfel. Maar eigenlijk is dat vooral een keuze qua image en looks als ik eerlijk ben. GTS is cru gezegd imo altijd gewoon een Carrera dik in de opties geweest. Eigenlijk verkoopt Porsche imo maar 4 varianten van de 911, nl de Carrera, de GT3, de GT2(RS) en de Turbo (al minder bij de 991.2 generatie). Al de rest zijn eigenlijk gewoon 1 van die modellen waar ge een paar opties bij aantikt. Dus wilt ge een "totaal" andere experience qua motor, onderstel en transmissie, moet ge de overstap maken naar 1 van die andere "echte" varianten. De Touring heeft waarschijnlijk de beste motor op de markt, de beste handbak op de markt en het beste onderstel op de markt. De GTS heeft geen van die dingen. Quote
WoKe 308 Geplaatst: 19 december 2017 Geplaatst: 19 december 2017 2 hours ago, BMWMB said: Ik lees dit in het Top Gear testverslag van de Touring: There are no rear seats, although you can add them back in at no extra cost. Dan kunnen de kinderen ook nog eens mee! En meteen de verklaring dat er geen spoiler opzit ... hoe zou ge anders die sticker "Lucas & Senne rijden mee" nog kunnen lezen. Quote
BMWMB 12.408 Geplaatst: 19 december 2017 Geplaatst: 19 december 2017 22 minuten geleden, ir_fuel zei: Dat koop je idd gewoon voor "de heb". "Ik heb een GT3". Toch als je momenteel een 991 GTS met een 3.8 atmo en de juiste opties in de garage hebt staan. Het verschil tussen een .2 met turbo blok en dit is natuurlijk wel een pak groter. De meerwaarde van de onderdelen van de GT3 op die auto daar ga je nul van merken op straat, behalve dat je tot 9K kan optrekken, maar hoe vaak doe je dat ... We zijn ver verwijderd van de tijd waar er van zodra je het contact omdraaide een hemelsbreed verschil was tussen een 996 Carrera en een 996 GT3. Voor mij was er qua looks altijd iets missend bij de GTS. Ik vond de bumpers nog iets te braaf, terwijl dat bij de GT3 veel ruiger is. Ook de velgen van de GT3 zijn zoveel keer knapper dan die van de GTS. Daarbovenop komt dat de GT3 een compleet andere motor heeft, met een andere sound, en die inderdaad tot 9000t/min kan doortrekken. Ook heb je een andere versnellingsbak, met 6 verhoudingen, die korter zijn dan de lange verhoudingen van de 7MT in de GTS. En, het is een GT3, voor mij al lang de ultieme droom. Quote
ir_fuel 58.443 Geplaatst: 19 december 2017 Geplaatst: 19 december 2017 2 minutes ago, BMWMB said: Voor mij ... blablabla ... blabla blabla ... 2 minutes ago, BMWMB said: het is een GT3, voor mij al lang de ultieme droom. Dit is de essentie. 5 Quote
Jokke_vlo 16.953 Geplaatst: 19 december 2017 Geplaatst: 19 december 2017 14 minuten geleden, Tom Bentley zei: GTS is cru gezegd imo altijd gewoon een Carrera dik in de opties geweest. De Touring heeft waarschijnlijk de beste motor op de markt, de beste handbak op de markt en het beste onderstel op de markt. De GTS heeft geen van die dingen. Het is geen Mezger motor meer, daarom denk ik dat het verschil tussen een atmo 991 GTS en touring kleiner is dan je denkt, al is het pk verschil er we (en de rpm), dat ga je ongetwijfeld voelen. Maar verder, als ik lees hoe we dit soort auto willen gebruiken twijfel ik sterk aan het verschil in rijsensatie. Zoals gezegd: ik denk niet dat ik mijn GTS bij openbare weg gebruik al 20 keer (op 3 jaar) echt laten doortrekken heb tot de redzone. Rijtechnish, en ik herhaal, gaan we zo ver weg blijven van elke limiet dat het quasi onmogelijk wordt om verschillen te voelen. Als ik lees dat je dat niet gaat voelen on track, wat zou je het dan op de openbare weg voelen waar de auto nog eens zoveel meer van elke limiet weg blijft? Ja de evolutie in pk, dat wel. Porsche heeft het gewoon slim gezien, wil je een 991 met handbak en atmo --> GT3 touring. Je krijgt er wel "gratis" een enorme image boost en fermere looks bij Hoeveel euro is dat duurder dan BMWMB zijn GTS? Quote
Jokke_vlo 16.953 Geplaatst: 19 december 2017 Geplaatst: 19 december 2017 1 minuut geleden, ir_fuel zei: Dit is de essentie. Helemaal mee eens, het is ook eerlijk zijn met jezelf. 1 Quote
ir_fuel 58.443 Geplaatst: 19 december 2017 Geplaatst: 19 december 2017 Hoeveel korter is die 6-bak dan @BMWMB ? Je hebt een versnelling minder, maar je hebt wel een hogere topsnelheid? Verklaar dat eens? Dat van die ophanging die TB vermeldt is complete nonsens. Daar merk je geen bal van op de openbare weg. Een sportophanging van een 911 is eigenlijk al gigantisch goed. Een hele dikke piloot die gaat merken dat een GT3 beter is op de baan. Vergeet dat maar. En qua motor ben ik akkoord met Jokke. De Mezger is dood. Dat was het grootste verschil. Quote
PJH 21.062 Geplaatst: 19 december 2017 Geplaatst: 19 december 2017 Ik denk dat we kunnen samenvatten en afsluiten met: Exige is de juiste keuze, voor de helft voor de prijs Quote
Porker 8.647 Geplaatst: 19 december 2017 Geplaatst: 19 december 2017 Het is geen Mezger motor meer, daarom denk ik dat het verschil tussen een atmo 991 GTS en touring kleiner is dan je denkt, al is het pk verschil er we (en de rpm), dat ga je ongetwijfeld voelen. Maar verder, als ik lees hoe we dit soort auto willen gebruiken twijfel ik sterk aan het verschil in rijsensatie. Zoals gezegd: ik denk niet dat ik mijn GTS bij openbare weg gebruik al 20 keer (op 3 jaar) echt laten doortrekken heb tot de redzone. Rijtechnish, en ik herhaal, gaan we zo ver weg blijven van elke limiet dat het quasi onmogelijk wordt om verschillen te voelen. Als ik lees dat je dat niet gaat voelen on track, wat zou je het dan op de openbare weg voelen waar de auto nog eens zoveel meer van elke limiet weg blijft? Ja de evolutie in pk, dat wel. Porsche heeft het gewoon slim gezien, wil je een 991 met handbak en atmo --> GT3 touring. Je krijgt er wel "gratis" een enorme image boost en fermere looks bij Hoeveel euro is dat duurder dan BMWMB zijn GTS? Men bewere wel dat de Mezger geen stand houdt naast de huidige 4.0... Quote
ir_fuel 58.443 Geplaatst: 19 december 2017 Geplaatst: 19 december 2017 1 minute ago, Porker said: Men bewere wel dat de Mezger geen stand houdt naast de huidige 4.0... Wat is je definitie van "stand houden"? Qua geluid, reken maar van wel. Dat "leeft" veel meer (omdat het op de keper beschouwd een slechter blok is natuurlijk). Quote
bt. 7.634 Geplaatst: 19 december 2017 Geplaatst: 19 december 2017 46 minuten geleden, Jokke_vlo zei: Als je niet on track gaat vrees ik daar echt voor. Ik zou ook een touring verkiezen als budget geen rol speelt...... zonder twijfel. Maar eigenlijk is dat vooral een keuze qua image en looks als ik eerlijk ben, als je niet on track gaat wil ik eens zien wie dat hier zo een GT3 verder gaat pushen dan een GTS...... je ziet sowieso aan waanzinnige snelheden op de openbare weg voor er leven in de karren komt he. Vergeet dat niet. Maar ik ben het helemaal eens dat bij zou een aankopen emotie>rijgebruik of eigenschappen ver overtreft. 40 minuten geleden, ir_fuel zei: Dat koop je idd gewoon voor "de heb". "Ik heb een GT3". Toch als je momenteel een 991 GTS met een 3.8 atmo en de juiste opties in de garage hebt staan. Het verschil tussen een .2 met turbo blok en dit is natuurlijk wel een pak groter. De meerwaarde van de onderdelen van de GT3 op die auto daar ga je nul van merken op straat, behalve dat je tot 9K kan optrekken, maar hoe vaak doe je dat ... We zijn ver verwijderd van de tijd waar er van zodra je het contact omdraaide een hemelsbreed verschil was tussen een 996 Carrera en een 996 GT3. Gesteld dat ik de sollen zou hebben om voor die keuze te staan, dan zou ook de hogere restwaarde die ik een GT3 (Touring) toedicht in vergelijking met een GTS een niet onbelangrijke rol spelen, naast de andere aspecten die de GT3 ook objectief boven een GTS laten uitsteken. Quote
Porker 8.647 Geplaatst: 19 december 2017 Geplaatst: 19 december 2017 Wat is je definitie van "stand houden"? Qua geluid, reken maar van wel. Dat "leeft" veel meer (omdat het op de keper beschouwd een slechter blok is natuurlijk).Qua prestaties, uiteraard, maar zelfs qua emotie. Buiten vind ik een Mezger beter klinken, in het interieur met zekerheid niet. Nieuwe heeft veel meer inductie, waar een Mezger altijd heel rauw klonk binnen.Nogmaals, men bewere, ik kan momenteel enkel vergelijken met 997 RS vs 991 RS, en dat blok zou inferieur moeten zijn aan dat van 991.2 GT3. Quote
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.