Ga naar inhoud

Porsche 991-2 GT3

Aanbevolen berichten

Geplaatst:
12 uren geleden, Jokke_vlo zei:

Je hebt al wat met karts gereden. Grip is iets dat je moet leren voelen. Net over de rand, net iets van de rand en dan de juiste balans voelen en inschatten. Dat is het leuke van het « spelletje »

Grip kan ook enorm gestuurd worden door de chauffeur.

Fysicawetten spelen een enorme rol, hoe hier mee omgegaan wordt ligt bij de chauffeur van de wagen. Ik maak meermaals mee dat ik met mijn lompe ML "sportieve" jongens met zeer sportieve wagens volg en ze me in de bocht ophouden door gestuntel. Het is verbazend om te zien hoeveel sportwagens bezitters niet weten hoe ze hun wagen optimaal kunnen benutten en/of hun genot verhogen. Moeilijk is het nochtans allemaal niet. Maar goed dat weten we ondertussen wel. 95% van de autobezitters denkt dat ze als een bijna Senna geboren zijn.

Altijd opnieuw verbazend te noemen....... met een halve dag werk en wat willen leren zou je hier een heel groot verschil kunnen maken. 

Idem als mensen over een 911 praten "dat gewicht achteraan: moeilijk jong, dat is een gevaar", voor ge het weet zit je in een slingerbeweging. Als je gewoon weet hoe die auto gebouwd is en hoe je ermee moet omgaan, is dat helemaal zo een moeilijke wagen niet. Maar goed als je zoiets als hierboven zegt ben je een dikkenek zeker? Dat is dan nog het straffe............. we praten over stance, looks, presence en dat vinden we normaal.

Praat je over autorijden en wat er komt bij kijken ben je een dikkenek. 

• Vind ik leuk 4
Geplaatst:
23 minuten geleden, Jokke_vlo zei:

Praat je over autorijden en wat er komt bij kijken ben je een dikkenek. 

Als je ergens buitengewoon gepassioneerd over bent dan blaas je mensen 'weg'. Daar ben jij je onvoldoende van bewust.

En als jij niet de mate van reflectie krijgt waarop je geanticipeerd hebt dan is het gevolg dat je onzeker wordt.

IMHO heeft het weinig met dikkenek te maken.

Geplaatst:

En ik zeg 'klik'.

Dat 'like' gedoe blijft toch wennen voor ouwe zakken lijk ik. Alleman die mekaar zit te vlooien :)

Geplaatst:
40 minuten geleden, Lefty zei:

Calimero is zijn tampons weer vergeten

Ja straf he, ge spreekt over auto rijden, simpele gewone vaststellingen en hopla de stekels komen omhoog. Om een of andere reden komt dat slecht over, terwijl het gewoon een passie en vaststelling is. 

Kijk een mens is een mens en voor mezelf probeer ik zo eenvoudig mogelijk te zijn (ge ziet met alle respect ander figuren in de zakenwereld, op het autosalon, in de racerij......) . Als dat slecht overkomt: so be it he zeg. 

Geplaatst:
47 minuten geleden, msxx zei:

Als je ergens buitengewoon gepassioneerd over bent dan blaas je mensen 'weg'. Daar ben jij je onvoldoende van bewust.

En als jij niet de mate van reflectie krijgt waarop je geanticipeerd hebt dan is het gevolg dat je onzeker wordt.

IMHO heeft het weinig met dikkenek te maken.

Veel genuanceerder kan je toch niet over het "rijden" praten. De andere optie is zwijgen, uw auto's niet voorstellen, zwijgen over de racerij, zwijgen over karten. Allemaal dingen die er hier toch meer dan ene doet. Ik zondig wel eens, sorry ! 

Geplaatst:

Ik heb destijds bij de voorstelling met de 991.1 GT3 en turbo s kunnen rijden, vlak na mekaar. De power in de turbo s is tov de GT3 van een veel hoger niveau. Zo'n turbo s is hooligan snel, met een 'duw in de rug' van een niveau dat ik nog nooit eerder had ervaren. Ook de sound binnen is beter dan het stofzuigergeluid van de vorige generatie turbo's. Eigenlijk is dit wapen gewoon veel te snel voor onze Belgische wegen. Zeker nu de 991.2 turbomotoren heeft, zou ik eerder voor een nieuwe GTS gaan als daily, ook omdat 'm zoveel knapper is.

• Vind ik leuk 2
Geplaatst:
7 minutes ago, Jokke_vlo said:

Ja straf he, ge spreekt over auto rijden, simpele gewone vaststellingen en hopla de stekels komen omhoog. Om een of andere reden komt dat slecht over, terwijl het gewoon een passie en vaststelling is. 

Kijk een mens is een mens en voor mezelf probeer ik zo eenvoudig mogelijk te zijn (ge ziet met alle respect ander figuren in de zakenwereld, op het autosalon, in de racerij......) . Als dat slecht overkomt: so be it he zeg. 

Maar enfin, wat voor spoken zie jij? :lolz: Er is hier niemand, maar dan ook niemand die er over zeurt dat je het over autorijden hebt, en ook niemand die je een dikkenek noemt. 

• Vind ik leuk 2
Geplaatst:
25 minuten geleden, Jokke_vlo zei:

Veel genuanceerder kan je toch niet over het "rijden" praten. De andere optie is zwijgen, uw auto's niet voorstellen, zwijgen over de racerij, zwijgen over karten. Allemaal dingen die er hier toch meer dan ene doet. Ik zondig wel eens, sorry ! 

@Jokke_vlo

Het is nu eenmaal zo dat de meeste mensen enthousiast worden met enkel oppervlakkige ervaringen.

Als je ergens dieper in wilt duiken dan merk je dat je jouw verhaal daarop moet afstemmen. En net daarom bestaan er fora en andere kanalen waar je gelijkgestemden tegenkomt waar je de diepgaandere babbels mee kunt hebben.

Jouw verhalen passen perfect op autominded, daar is het zo ongeveer voor bedoeld dacht ik zo :D 

Jouw verhalen zijn voor familie en buren waarschijnlijk totaal oninteressant

En als je een collega-911 rijder tegenkomt is het waarschijnlijk ook weinig interessant, simpelweg vanwege andere insteek en andere reden van aanschaf. Liefhebberij voor een product versus liefhebberij voor de bezigheid. Wereld van verschil.

Als collega's gaan karten ben ik ook voorzichtig om daarover met hen van gedachten te wisselen :D 

• Vind ik leuk 1
Geplaatst:

ik hou het simpel in mijn gesprekken op café.

"ferme kleur en dikke spoiler." "serieus duur zeker? "

al de rest ben je (me) toch kwijt.

Geplaatst:

Nog een super interessant filmpje tegengekomen. 

Geplaatst:

Ik zit hier op een forum met diepzinnige mensen, in tegenstelling tot de rest van de wereld! 't Is al wel.  Eigenlijk zijn veel mensen tegenwoordig 'kenners' op een of ander vlak, die detailkennis hebben over een hobbyonderwerp op een manier die voor outsiders saai is.

Zelfs autoliefhebbers genoeg. Wel veel meer dan autorijliefhebbers.

Geplaatst:
3 hours ago, Jokke_vlo said:

Nog een super interessant filmpje tegengekomen.

Is er een bepaalde reden waarom je de boel probeert te verzieken met zo'n rommel?

• Vind ik leuk 2
Geplaatst:

Ik vond dat oprecht grappig. How bad can it be

Geplaatst:

Was je sarcastisch misschien? :D schitterend filmpje 

• Vind ik leuk 1
Geplaatst:
Was je sarcastisch misschien? [emoji3] schitterend filmpje 

You got it
Geplaatst:
9 uren geleden, Jokke_vlo zei:

... met een halve dag werk en wat willen leren zou je hier een heel groot verschil kunnen maken. 

@Jokke_vlo ... is het niet hoog tijd voor een 'workshop autorijden door jokke_vlo' ? moet toch (op dit forum alleen al) interesse voor zijn?

Geplaatst:
Zojuist, #166 zei:

@Jokke_vlo ... is het niet hoog tijd voor een 'workshop autorijden door jokke_vlo' ? moet toch (op dit forum alleen al) interesse voor zijn?

How how, ik rijd graag, leg het graag uit, maar er zijn wel anderen en beteren om het uit te leggen :)  

Los daarvan, ben anderzijds genoeg op trackdays te vinden en ga altijd een woordje uitleg geven indien gevraagd. 

Geplaatst:
4 minuten geleden, Jokke_vlo zei:

... maar er zijn wel anderen en beteren om het uit te leggen :)

bwah, misschien onderschat ge uzelf. zou er toch 'ns over nadenken. :)

5 minuten geleden, Jokke_vlo zei:

Los daarvan, ben anderzijds genoeg op trackdays te vinden en ga altijd een woordje uitleg geven indien gevraagd.

stap zelf niet zo graag op mensen af, maar ik hou het in het achterhoofd.

• Vind ik leuk 1
Geplaatst:
30 minuten geleden, Geezer zei:

Zou het niet toffer zijn als gTa een configurator-workshop houdt?

Dat is met overnachting dan?

• Vind ik leuk 1
Geplaatst:
11 uren geleden, Alexanderr zei:

Voor de liefhebbers van de klassiekere spec ... GT Silver, Clubsport met P11 zetels, manueel en standaard wielen, en that’s it :)

2018D38F-2D96-41FA-95FD-F84CF9E6047E.jpeg

Schitterend!!

Geplaatst:
How how, ik rijd graag, leg het graag uit, maar er zijn wel anderen en beteren om het uit te leggen [emoji4]  

Jokke gaat vooral graag mee als passagier [emoji1]
  • Vind ik leuk 1

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid