gTa 28.077 Geplaatst: 17 januari 2018 Geplaatst: 17 januari 2018 2 uren geleden, ir_fuel zei: Nog een interessante hypothetische (want je hebt de keus niet) vraag voor de puristen hier. De achterwielen die meesturen. Moest dat op deze een optie zijn van pakweg 250 euro (dus budget doet er niet toe). Zou je ze pakken of niet? Goeike. Zou bij mij ook af hangen van wat mensen met ervaring berichten daarover inzake betrouwbaarheid bij stevig gebruik. Als eentje zonder bijna even goed zou rijden en er zijn wel wat berichten van (grote) kosten aan de meesturende achteras, dan zou ik het met plezier aan mij kunnen laten voorbij gaan. Maar je leest vooral dat die meesturende achteras eigenlijk wel een meerwaarde is, dus als dat de GT3 gewoon beter maakt, 't gaat nauwelijks kapot en 't kost maar 250 euro: yep, aanvinken. 1 Quote
Lefty 19.536 Geplaatst: 17 januari 2018 Geplaatst: 17 januari 2018 Dat is tegenwoordig zo fucking goed geïmplementeerd dat je daar vermoedelijk niets kunstmatig aan voelt, dus ik zie ook niet in waarom je dat niet zou nemen. Ik zou beiden eens back to back willen rijden, verschil zal gewoon zijn dat het snediger en gewilliger instuurt I suppose. Om het amateuristisch uit te drukken, voor mij zou dat voelen als het verschil tussen mijn R26R met en zonder camberplates? Quote
ir_fuel 58.443 Geplaatst: 17 januari 2018 Geplaatst: 17 januari 2018 20 minutes ago, gTa said: Goeike. Zou bij mij ook af hangen van wat mensen met ervaring berichten daarover inzake betrouwbaarheid bij stevig gebruik. Als eentje zonder bijna even goed zou rijden en er zijn wel wat berichten van (grote) kosten aan de meesturende achteras, dan zou ik het met plezier aan mij kunnen laten voorbij gaan. Maar je leest vooral dat die meesturende achteras eigenlijk wel een meerwaarde is, dus als dat de GT3 gewoon beter maakt, 't gaat nauwelijks kapot en 't kost maar 250 euro: yep, aanvinken. Ik herinner me vooral de uitspraak van Preuninger over de 991R. Hij wilde die eerst uitbrengen zonder meesturende achteras, tot ze hem een testrit gegeven hebben met een proto waar dat wel op zat. Het verschil was zo groot dat hij direct groen licht heeft gegeven om dat er toch op te steken. Volgens mij heeft het meer meerwaarde dan die dynamische motorsteunen waar IMO niemand iets van merkt. Quote
gTa 28.077 Geplaatst: 17 januari 2018 Geplaatst: 17 januari 2018 Ik neig te volgen, maar weet er gewoon onvoldoende van. Ik zou trouwens héél moeilijk hebben om géén PCCB's aan te vinken... dan is 250 EUR voor een feauture dat écht wat brengt qua rijgedrag een schijntje. Moest dat optioneel zijn zou dat vermoedelijk eerder rond de 4k draaien bij Porsche, vermoed ik. Quote
CHARLE5 253 Geplaatst: 17 januari 2018 Geplaatst: 17 januari 2018 Evo schreef al verschillende keren dat ze PDCC links zouden laten liggen. Quote
gTa 28.077 Geplaatst: 17 januari 2018 Geplaatst: 17 januari 2018 1 minuut geleden, CHARLE5 zei: Evo schreef al verschillende keren dat ze PDCC links zouden laten liggen. Lees je eigenlijk vaak. Die actieve bochtstabilisatie zou de auto minder natuurlijk, wat kunstmatiger laten rijden. 't Is uiteraard geen echt vergelijk, maar ik vind dat ook in normale auto's waar je dat kan speccen (genre BMW '5, '6, X5 e.d.), een beetje vreemd aanvoelen. Onnatuurlijk. Zéér impressionant hoe je met zo'n full option X5 om een hoek kan jakkeren zonder noemenswaardig leunen in de bochten, sowieso ... maar 't blijft toch een vreemde gewaarwording. Ik zou daar graag eens cijfers van zien, hoeveel kopers van (gewone) 911 dat aanvinken. 't Kost natuurlijk een bom duiten en je ziet het niet (wegens geen shiny gele giveaway zoals met de PCCB-remklauwen), dus misschien knabbelt dat wel aan het succes ervan? Quote
CHARLE5 253 Geplaatst: 17 januari 2018 Geplaatst: 17 januari 2018 Kost ook een niet misse 3500 euro trouwens. Quote
Bouncing Bullet 2.932 Geplaatst: 17 januari 2018 Geplaatst: 17 januari 2018 15 minuten geleden, Lefty zei: Dat is tegenwoordig zo fucking goed geïmplementeerd dat je daar vermoedelijk niets kunstmatig aan voelt, dus ik zie ook niet in waarom je dat niet zou nemen. Ik zou beiden eens back to back willen rijden, verschil zal gewoon zijn dat het snediger en gewilliger instuurt I suppose. Om het amateuristisch uit te drukken, voor mij zou dat voelen als het verschil tussen mijn R26R met en zonder camberplates? Bij de A8 is het verschil immens bij lage snelheden en merkbaar bij middelmatig snelheden. Bij 120 merk je het niet meer en bij 180 meen ik het te merken maar ik denk niet dat je het blind kan zeggen wanneer je tussen de auto's random wisselt. Quote
gTa 28.077 Geplaatst: 17 januari 2018 Geplaatst: 17 januari 2018 15 minuten geleden, Lefty zei: Dat is tegenwoordig zo fucking goed geïmplementeerd dat je daar vermoedelijk niets kunstmatig aan voelt, dus ik zie ook niet in waarom je dat niet zou nemen. Ik zou beiden eens back to back willen rijden, verschil zal gewoon zijn dat het snediger en gewilliger instuurt I suppose. Om het amateuristisch uit te drukken, voor mij zou dat voelen als het verschil tussen mijn R26R met en zonder camberplates? Ja, zo lijkt het idd te zijn (helaas geen ervaring mee, laat staan back to back vergeleken met eentje zonder). Je hoort daar ook bij degelijke testaapjes met een sweet tooth voor het pure geen letter negatiefs over. Dat zegt toch wel iets, vind ik. PDCC b.v. wordt dan al wat vaker met de vinger gewezen, in die zin. (Kunstmatig.) Quote
Porker 8.647 Geplaatst: 17 januari 2018 Geplaatst: 17 januari 2018 2 hours ago, ir_fuel said: 't is gene RS he Die heeft dat ook niet meer... Quote
Porker 8.647 Geplaatst: 17 januari 2018 Geplaatst: 17 januari 2018 10 minutes ago, CHARLE5 said: Evo schreef al verschillende keren dat ze PDCC links zouden laten liggen. Dat is (gelukkig) geen optie op GT3's hé... Quote
CHARLE5 253 Geplaatst: 17 januari 2018 Geplaatst: 17 januari 2018 Idd! Teken aan de wand waarschijnlijk Quote
William Blake 2.844 Geplaatst: 17 januari 2018 Geplaatst: 17 januari 2018 4 uren geleden, ir_fuel zei: Nog een interessante hypothetische (want je hebt de keus niet) vraag voor de puristen hier. De achterwielen die meesturen. Moest dat op deze een optie zijn van pakweg 250 euro (dus budget doet er niet toe). Zou je ze pakken of niet? Als ik zie welk verschil dat geeft van AMG GT S naar GT C: ja Quote
BMWMB 12.408 Geplaatst: 17 januari 2018 Geplaatst: 17 januari 2018 Minder opvallend kan het echt niet. 4 Quote
Ritsuke 6.264 Geplaatst: 18 januari 2018 Geplaatst: 18 januari 2018 Ik ga dit topic voor eeuwig bewaren. 1 Quote
dragonfly 15.030 Geplaatst: 18 januari 2018 Geplaatst: 18 januari 2018 8 uren geleden, BMWMB zei: Minder opvallend kan het echt niet. Mooie GTS van 200k 5 Quote
William Blake 2.844 Geplaatst: 18 januari 2018 Geplaatst: 18 januari 2018 Zo zie je inderdaad dat er een vleugel op hoort. Zo klassiek mogelijk! Quote
ICM 24.982 Geplaatst: 18 januari 2018 Geplaatst: 18 januari 2018 4 hours ago, dragonfly said: Mooie GTS van 200k Idd, dat kan je toch niet maken. Quote
dragonfly 15.030 Geplaatst: 18 januari 2018 Geplaatst: 18 januari 2018 1 uur terug, ICM zei: Idd, dat kan je toch niet maken. Snap het ook niet, dat is mijn inziens puur om op café te kunnen zeggen dat ze met een GT3 rijden Quote
Gast exTB Geplaatst: 18 januari 2018 Geplaatst: 18 januari 2018 17 minutes ago, dragonfly said: Snap het ook niet, dat is mijn inziens puur om op café te kunnen zeggen dat ze met een GT3 rijden Huh? Ik zie het net omgekeerd... Quote
BMWMB 12.408 Geplaatst: 18 januari 2018 Geplaatst: 18 januari 2018 Ik denk ook dat het net omgekeerd is. Dit is net understatement². Dit is met een GT3 willen rijden, maar dat de meeste mensen het niet zien. Iemand die wil dat iedereen weet dat 'm een GT3 heeft, die koopt een rode met spoiler. Quote
Brunault 4.766 Geplaatst: 18 januari 2018 Geplaatst: 18 januari 2018 Nog een interessante hypothetische (want je hebt de keus niet) vraag voor de puristen hier. De achterwielen die meesturen. Moest dat op deze een optie zijn van pakweg 250 euro (dus budget doet er niet toe). Zou je ze pakken of niet?Zeker!!Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Quote
Le Capri Mauve 1.012 Geplaatst: 18 januari 2018 Geplaatst: 18 januari 2018 15 minuten geleden, BMWMB zei: Ik denk ook dat het net omgekeerd is. Dit is net understatement². Dit is met een GT3 willen rijden, maar dat de meeste mensen het niet zien. Iemand die wil dat iedereen weet dat 'm een GT3 heeft, die koopt een rode met spoiler. Het is ingewikkelder. Dien rode met een spoiler is te content dat hij met een GT3 mag rijden. Dat stoeft niet zo goed. Om echt op te scheppen moet ge wat understatement aan de dag leggen, wat valse bescheidenheid. Ach ja, het porsjke. De kunst is dan net zoveel understatement aan te brengen dat degenen die ge wilt bereiken het nog net zien. Snapte. 2 Quote
Gast exTB Geplaatst: 18 januari 2018 Geplaatst: 18 januari 2018 1 minute ago, Le Capri Mauve said: De kunst is dan net zoveel understatement aan te brengen dat degenen die ge wilt bereiken het nog net zien. Die mensen zitten niet op café... Quote
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.