Ga naar inhoud

Porsche 991-2 GT3

Aanbevolen berichten

Geplaatst:
2 minutes ago, Le Capri Mauve said:

En toch denk ik dat het uitzonderlijk is dat iemand op de weg aan 200 de limiet van grip gaat opzoeken. In een bocht dus want voelt ge daar wat van rechtdoor?

Ik kan u anders zeggen dat het verschil aan 200+ tussen een 997 Carrera en een 997 GT3 IMMENS is, rechtdoor.

• Vind ik leuk 1
Geplaatst:
22 minuten geleden, ir_fuel zei:

Ik kan u anders zeggen dat het verschil aan 200+ tussen een 997 Carrera en een 997 GT3 IMMENS is, rechtdoor.

Amaai ni ! 

Geplaatst:
10 uren geleden, ir_fuel zei:

Dat zijn oldtimers he :)

Geplaatst:
7 minutes ago, Daggie said:

Dat zijn oldtimers he :)

Ik heb nooit met een 991 Carrera noch 991 GT3 200+ gereden dus daar kan ik me niet over uitspreken.

Geplaatst:

991 GTS is PAK stabieler dan 997 Carrera. 

De 997 begon net onder de 200 met zijn neus "zoekerig" te worden.

Met de 991 ga je 300 zonder dat de auto een kick geeft.

Het verschil is idd een beetje oldtimer vs nieuw moet ik zeggen. 

Als je nooit op circuit gaat rijden ga je op de touring naar alle waarschijnlijkheid de vleugels niet missen. Al ben ik wel overtuigd dat als je 1 op 1 op hetzelfde traject gaat rijden je zeker verschillen gaat ondervinden. Uiteindelijk dient de downforce op een wagen eigenlijk niet  (helemaal niet zelfs) om snel te zijn op de rechte stukken he en gaat downforce een zeer belangrijke rol spelen in bochten van bv 80-90 per uur, een feit waar in heel die discussie los werd over gegaan.

De bocht in Zolder waar de downforce op afgesteld wordt (iedere circuit heeft bij afstellers een referentiebocht om de afstelling fine te tunen) is er eentje waar je (schat ik, Fuel gaat dat exact weten) ergens tussen 100 en 120 rijdt.  En uit ervaring weet ik hoeveel verschil bv 3 graden hoek (dan spreek ik nog niet over vorm, gurney flap etc....) kan maken. Dat is echt zeer groot...... 

• Vind ik leuk 2
Geplaatst:
11 hours ago, dragonfly said:

Gewoon een GTS kopen met een GT3 sleutel :D Meer dan genoeg voor op café of op restaurant

WMCarbon-fiber-Porsche-911-GT3-key-fob-c

Of een hooverboard, daar zit een afstandbediening bij in de vorm van een Porsche sleutel.

Geplaatst:

Nutteloos of niet een GT3 MOET een spoiler hebben. 

• Vind ik leuk 1
Geplaatst:
1 uur geleden, Jokke_vlo zei:

...

Uiteindelijk dient de downforce op een wagen eigenlijk niet  (helemaal niet zelfs) om snel te zijn op de rechte stukken he en gaat downforce een zeer belangrijke rol spelen in bochten van bv 80-90 per uur, een feit waar in heel die discussie los werd over gegaan.

Ik ga ervan uit dat zolang er geen lift is de stabiliteit ok blijft bij hoge snelheid, en vooraan weet ik het niet maar in BMWMB zijn vergelijking heeft de versie zonder spoiler nog downforce achteraan. Bovendien geeft hij de cijfers bij 200km/h, allez 193. bij 120 is de downforce 4 keer kleiner. Als ik die cijfers volg is downforce bij 90 bij de straat-gt3 echt verwaarloosbaar.

Dat twee versies van een997 zich anders gedragen aan hoge snelheid rechtdoor, komt dat dan door die spoiler trouwens? Dat zegt ge niet expliciet al kan ik het wel geloven.  Mijn referentie is dat ik een andere auto heb als er passagiers aan boord zijn, andere grip, minder feedback, maar moest de setup aangepast zijn aan geladen rijden zouden een deel van die verschillen weer verdwijnen.

Geplaatst:
1 hour ago, Le Capri Mauve said:

Dat twee versies van een997 zich anders gedragen aan hoge snelheid rechtdoor, komt dat dan door die spoiler trouwens? 

Gaat over de vooras.

Geplaatst:
Met de 991 ga je 300 zonder dat de auto een kick geeft.
Het verschil is idd een beetje oldtimer vs nieuw moet ik zeggen. 
Als je nooit op circuit gaat rijden ga je op de touring naar alle waarschijnlijkheid de vleugels niet missen. Al ben ik wel overtuigd dat als je 1 op 1 op hetzelfde traject gaat rijden je zeker verschillen gaat ondervinden. Uiteindelijk dient de downforce op een wagen eigenlijk niet  (helemaal niet zelfs) om snel te zijn op de rechte stukken he en gaat downforce een zeer belangrijke rol spelen in bochten van bv 80-90 per uur, een feit waar in heel die discussie los werd over gegaan.
De bocht in Zolder waar de downforce op afgesteld wordt (iedere circuit heeft bij afstellers een referentiebocht om de afstelling fine te tunen) is er eentje waar je (schat ik, Fuel gaat dat exact weten) ergens tussen 100 en 120 rijdt.  En uit ervaring weet ik hoeveel verschil bv 3 graden hoek (dan spreek ik nog niet over vorm, gurney flap etc....) kan maken. Dat is echt zeer groot...... 

Over welke bocht heb je het dan als je over het afstellen van de achtervleugel hebt? De kanaalbocht in Zolder? Of een andere? Lijkt me interessant te weten [emoji4][emoji106]
Geplaatst:

En anders kan je 2x12 kg monteren in de voorbumper, beproefde 911 techniek!

505.911.20.02.jpg

Geplaatst: (aangepast)

Het is voor een stuk de lichte neus die Stefan Rosen zijn Nordschleife RUF filmke zo fantastisch maakte.  Voor mij toch. Of zo begrijp ik het.

aangepast door Le Capri Mauve
Geplaatst:
2 minuten geleden, Jokke_vlo zei:

54a2a0c96549f1a8bc0dd8da8c25114e.jpg

Harris zijne nieuwe?

• Vind ik leuk 2
Geplaatst:
15 minuten geleden, Glenn-N zei:

Zeer vet, wow.

Agree.
Velgen zouden misschien nog net iets donkerder zijn maar zoiezo vette spec.

Geplaatst:
1 uur terug, wabe zei:

Harris zijne nieuwe?

Idd. Harris hecht dus weinig waarde aan downforce. 

HlmtTP50.jpg

Geplaatst:

Yep :)  

Hij heeft ook een probleem bij het kiezen van kleur schoeisel. En niet alleen voor de auto.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid