Ga naar inhoud

Porsche 991-2 GT3


Alexanderr

Aanbevolen berichten

Turbo S is een bom qua power. Ik heb ooit de GT3 en Turbo S kunnen testen, en het verschil in powergevoel is gigantisch.


Ja, dat die meer vermogen heeft, het beter aan de grond krijgt en dagelijks beter inzetbaar, daar ben ik me ook van bewust. Maar als weekendauto? Er gaat toch niets boven het gekrijs aan 9.000 toeren? [emoji7]

Verstuurd vanaf mijn E39 met Tapatalk

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden zei Timo:

Waarom die GT3 pakken als je maar boven de 8k toeren plezier hebt @BMWMB?

Omdat de GT3 nu éénmaal de natte droom is van elke Porsche liefhebber, dus ook van mij. Als mijn hart mag kiezen, dan zet ik nog vandaag mijn GTS te koop, en wordt er een GT3 besteld. Maar, mijn verstand zegt om de GTS te houden, omdat 'm meer dan krachtig genoeg is, puurder is van lijn zonder al die brutale spoilers, atmosferisch en manueel, gemakkelijker inzetbaar op de openbare weg, voorzien van een achterbank die toch regelmatig wordt gebruikt, en een schuifdak heeft dat ik toch wel vaak gebruik. 

  • Vind ik leuk 4
Link naar reactie
Delen op andere sites

Schrijf maar op, eind 2017 heeft BMWMB een G50 M550i en een 991.2 GT3 besteld. [emoji3]

Ik hoop al in mijn garage staan. [emoji51]
Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 6-1-2017 om 12:38 zei korneeldebruyn:

 


Turbo S boven een GT3??

Verstuurd vanaf mijn E39 met Tapatalk
 

 

 Als je niet gaat tracken en niet voor hardcore use gaat? Perfect begrijpbaar

Link naar reactie
Delen op andere sites

GT3 is al zo impressive, en toch doen die turbo's er nog eens zo'n stoot bovenop.

Ik zou zoooo graag eens met de nieuwe Turbo rijden, maar ik ken niemand die er ééntje heeft. (Ik denk niet dat ik het ooit zou kopen, maar respect moet je er imo wel voor hebben.)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mij lijkt dat zowat de perfecte business GT. Mocht ik als job veel internationale km moeten/mogen doen en ik heb het budget om dat te doen op non-eco wijze, waarbij ik ook nog wat thrills wil (zo af en toe, of toch op z'n minst de mogelijkheid om dat te hebben), dan zou 't een 911 turbo S worden. Dat zit absoluut supercomfortabel, is deftig geluidgedempt, rijdt helemaal zo hard/droog niet als we soms denken, ... Oké, 't rijbereik is niet zo bijster maar bon, elke 2-3 uur stoppen vind ik nu ook geen probleem op langere verplaatsingen. En aan 250+ (gesteld dat je 'es een Duitsland treft wiens Autobahn je dat wonderwel eens toestaat, een hele tank lang) ga je 't geen 2 uur uitzingen maar dan is de rit ook des te veeleisender qua concentratie dat 't tankje vullen dan ook weer een welkome afwisseling is.

Door de focus op de GT-reeksen is de turbo op den duur ook een beetje een bompa-imago (somwhat) gaan krijgen, alsof dat een onderstuurde 'only straight lines' kanon is waar eigenlijk niet mee te tracken valt ... maar het omgekeerde is waar. Als je gezegende stuurlui met dat ding bezig ziet/hoort, dan kan je toch niet anders concluderen dat ook dat nog altijd een absoluut fantastische (gelegenheids)trackauto is. 't Zou maar erg zijn, eigenlijk, dat je met een 911 turbo niet deftig een trackday zou kunnen doen, als een fookin' 120d dat al wonderwel verteert en bakken plezier biedt. :D 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Straks ga je hier nog moeten geloven dat zo een Turbo even goed gedempt is binnenin qua geluid als een BMW 5 ...

En dat tanken ga je echt beu worden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat schreef ik niet. En geef toe: zo'n turbo is aan net-nog-rijbewijsveilig tempo op de autostrade in hoogste versnelling echt verrassend comfortabel voor de rug, de popo en de oren?

Link naar reactie
Delen op andere sites

38 minutes ago, gTa said:

Dat schreef ik niet. En geef toe: zo'n turbo is aan net-nog-rijbewijsveilig tempo op de autostrade in hoogste versnelling echt verrassend comfortabel voor de rug, de popo en de oren?

Ik herinner me van een ander topic geklaag over het "comfort" van een 3, bij lange ritten, vooral qua geluid.

Mij moet je niet overtuigen. Ik wil gerust elke dag 800km rijden met een GT3-RS.

Link naar reactie
Delen op andere sites

54 minuten geleden zei ir_fuel:

Ik herinner me van een ander topic geklaag over het "comfort" van een 3, bij lange ritten, vooral qua geluid.

Mij moet je niet overtuigen. Ik wil gerust elke dag 800km rijden met een GT3-RS.

Ja, als je dat vergelijkt met een '5 is er bij een '3 opvallend veel wingeruis te horen aan de A-zuil. Vervelend, omdat het veel luider is dan de rest. Als het algemeen geluidsniveau hoger ligt, en alles mooi level is, dan is dan meer aanvaardbaar vind ik. Een 911 heeft wel wat windgeruis maar dat valt al bij al zeer goed mee, want de motor is zeer duidelijk hoorbaar en die ultrabrede sloefen maken ook best wel wat lawaai.

Ik in theorie ook, maar in realiteit zou ik dat niet "willen" doen met een GT3 RS, dan liever zo'n ding "sparen" voor de momenten waarop 'ie beter tot z'n recht komt en die ritten met een turbo S doen. Niet met kuipzetels (hoe goed die ook zitten, je hebt gelijk) maar toch met de adaptieve sportzetels met zetelverwarming (kan nu ook wel al in de kuipjes) en zetelverluchting en instelbare lendensteun e.d. Die zitten super, en als je nauwelijks/nooit zijdelingse steun nodig hebt imo de betere keuze.

Link naar reactie
Delen op andere sites

58 minuten geleden zei gTa:

Niet met kuipzetels (hoe goed die ook zitten, je hebt gelijk) maar toch met de adaptieve sportzetels met zetelverwarming (kan nu ook wel al in de kuipjes) en zetelverluchting en instelbare lendensteun e.d. Die zitten super, en als je nauwelijks/nooit zijdelingse steun nodig hebt imo de betere keuze.

Als ik iets zou veranderen is het dat wel, ja vooral voor de vrouwen die constant zaagt over het "ongemak" van kuipstoelen. En zo een zetelverluchting is best aangenaam warm weer of zeer lange ritten. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Sportstoelen van Porsche zijn idd bij de betere waar ik al in gezeten heb. En dat was dan nog generatie 997. Eigenlijk geen ervaring met de 991 stoelen, maar kan me niet voorstellen dat die slechter zijn.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik versta niet waar men het haalt dat een GT3 zo luid is binnenin dat je het geen 800 km zou volhouden
Integendeel



Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Link naar reactie
Delen op andere sites

5 hours ago, Brunault said:

Ik versta niet waar men het haalt dat een GT3 zo luid is binnenin dat je het geen 800 km zou volhouden

Hangt toch van de gemiddelde snelheid af :D 

Link naar reactie
Delen op andere sites

5 uur geleden zei Brunault:

Ik versta niet waar men het haalt dat een GT3 zo luid is binnenin dat je het geen 800 km zou volhouden

Wie beweert zo'n onzin?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid