Jokke_vlo 16.953 Geplaatst: 16 december 2017 Geplaatst: 16 december 2017 Alsof een Touring minder leuk is op track dan zo'n Clubsport Walter haalt daar misschien een halve seconde uit op de NS, maar voor ons stervelingen die dat hoogstens een paar keer per jaar naar het circuit zouden nemen, gaat dat echt geen verschil maken. Hier ga je wel heel kort door de bocht zonder veel kennis lijkt het wel. Een halve bij iemand die aan een stuur kan draaien? Ik denk dat je het effect van zo een plank lichtjes onderschat.[mention=432]mich[/mention] en[mention=127]ir_fuel[/mention] kunnen dat getuigen. Ikzelf ook. Alleen al de hoek van onze wings (996-997 RS) gaf een ander rijgedrag en rondetijd (de exacte verschillen in tijd ken ik niet meer) en ik reed toen veel minder “goed” (korrel zout) dan nu. Een klein voorbeeld, perfect zichtbaar tijdens de 24u van Spa. Een GT3 cup gaat sneller op de rechte lijn dan de GT3 (Blancpain) met hunne dikke vleugels. Maar op een rondje zijn de Blancpain GT3 wel 6 secondjes sneller. Downforce is extreem belangrijk op circuit........ook voor straat versies. Tijdens de 24u van Zolder gaf 3 graden verschil op onze achter spoiler meer dan een seconde winst (BMW M3) En ja ook voor een gemiddelde trackday gebruiker gaat dat verschil merkbaar zijn. Langs andere kant als je maar 2 keer per jaar wat toerkes rijdt zeer ver van enige limiet kan je dat ook met eender welke Porsche aan dezelfde rondetijden. Ik zou dan een cabrio nemen :) 3 Quote
ICM 24.981 Geplaatst: 16 december 2017 Geplaatst: 16 december 2017 14 hours ago, gTa said: "Een GT3 moet met achterspoiler" vind ik gewoonweg niet correct. Dat moet niks. Weet je wat @BMWMB niet moet? Naar iemand van ons luisteren. Hij krijgt de factuur binnen, dus daarom vind ik dit belangrijker dan jouw betoog (scuzi): On 12/10/2017 at 10:04 AM, Timo said: Het is toch een weekendauto? Gewoon die spoiler pakken, dat is toch veel indrukwekkender wanneer je in je garage gaat en er naar staart en wanneer je er mee gaat rijden. Zoiets moet tot je verbeelding spreken. Op je GTS droomde je al van een andere spoiler met die ducktail en GT3 velgen, doe het nu dan ook goed. Dáárom stem ik voor een spoiler op zijn GT3. 2 Quote
flupke73 10.964 Geplaatst: 16 december 2017 Geplaatst: 16 december 2017 je kan er ook op leunen, je 'bokes' opleggen of als bij de Ardennenrit er geen plaats is aan tafel, gewoon je GT3 naast de BBQ zetten en op de spoiler tafelen 3 Quote
Porker 8.647 Geplaatst: 16 december 2017 Geplaatst: 16 december 2017 Hier ga je wel heel kort door de bocht zonder veel kennis lijkt het wel. Een halve bij iemand die aan een stuur kan draaien? Ik denk dat je het effect van zo een plank lichtjes onderschat.[mention=432]mich[/mention] en[mention=127]ir_fuel[/mention] kunnen dat getuigen. Ikzelf ook. Alleen al de hoek van onze wings (996-997 RS) gaf een ander rijgedrag en rondetijd (de exacte verschillen in tijd ken ik niet meer) en ik reed toen veel minder “goed” (korrel zout) dan nu. Een klein voorbeeld, perfect zichtbaar tijdens de 24u van Spa. Een GT3 cup gaat sneller op de rechte lijn dan de GT3 (Blancpain) met hunne dikke vleugels. Maar op een rondje zijn de Blancpain GT3 wel 6 secondjes sneller. Downforce is extreem belangrijk op circuit........ook voor straat versies. Tijdens de 24u van Zolder gaf 3 graden verschil op onze achter spoiler meer dan een seconde winst (BMW M3) En ja ook voor een gemiddelde trackday gebruiker gaat dat verschil merkbaar zijn. Langs andere kant als je maar 2 keer per jaar wat toerkes rijdt zeer ver van enige limiet kan je dat ook met eender welke Porsche aan dezelfde rondetijden. Ik zou dan een cabrio nemen [emoji4] Ik ken iemand die zijn 911R weggedaan heeft wegens 'instabiel', en een 991.2 GT3 in de plaats heeft genomen, moet wel iets van aan zijn. Dat gurneytje op de Touring zal er ook niet zomaar gekomen zijn gok ik. 1 Quote
Vicious 3.886 Geplaatst: 16 december 2017 Geplaatst: 16 december 2017 30 minuten geleden, flupke73 zei: je kan er ook op leunen, je 'bokes' opleggen of als bij de Ardennenrit er geen plaats is aan tafel, gewoon je GT3 naast de BBQ zetten en op de spoiler tafelen Ge vergeet ne goeie Delvaux er op drinken fluppe 1 Quote
Jokke_vlo 16.953 Geplaatst: 16 december 2017 Geplaatst: 16 december 2017 De touring is lekker, leuk concept als je 0km track doet. Eigenlijk spreekt de naam voor zich “touring” Een sporadische trackday met een touring vind ik dan weer bullshit, laat dan de vleugel staan. Tis geen Johnny kar met een spoiler op gemonteerd he. Dat heeft wel degelijk een functie. Dat snap ik niet aan jou[mention=86]bmwmb[/mention] je overwoog om ooit te gaan racen (twee jaar geleden dacht ik) verdiept je in calculaties, doet wel eens een trackday en dan ga je twijfelen om je GT3 te “onthoofden” en er een simpelweg een minder “goede” auto van te maken. Nogmaals ik snap touring kopers als “autoliefhebber op een andere manier” maar wanneer het echt om rijden gaat, vind ik het toch maar een rare kronkel. Wat je dan gaat doen is een GTS kopen die wat hoger in toeren gaat.....en nog altijd op zijne zak krijgt van een Tesla aan de lichten [emoji4][emoji4] Mij lijkt, in sommige gevallen, dat touring gedoe een soort hypen..... Ne GT3 zonder spoiler doet me wat denken aan iemand die zijn ski’s wil ombouwen naar langlaufs en daar dan ook af en toe de zwarte piste mee wil naar beneden komen 2 Quote
0231 172 Geplaatst: 16 december 2017 Geplaatst: 16 december 2017 U nooit laten vangen aan hypen, luister naar jezelf en bij twijfel luister je ook best naar jezelf. 1 Quote
Phil 12.519 Geplaatst: 16 december 2017 Geplaatst: 16 december 2017 11 hours ago, BMWMB said: Ze zijn exact even breed. Klopt niet. Een RS is 1880 mm breed. 1 Quote
gTa 28.077 Geplaatst: 16 december 2017 Geplaatst: 16 december 2017 6 uren geleden, Porker zei: RS is breder, is gebaseerd op de Turbo koets, GT3 op C4. Bij de 991 heb je 3 koetswerkvarianten (C2/C4/Turbo) bij de 997 maar 2, daar was GT3 idd smal en RS breed. That said, esthetisch vind ik de breedste 991 koets niet echt geslaagd, die heupen staan te 'opgetrokken' terwijl dat bij de C4 nog mooi 911-gewijs over de wielkassen vloeit. IMO! Staan de lichten dan verder uit elkaar bij de RS? Moet bijna wel... Quote
#166 276 Geplaatst: 16 december 2017 Geplaatst: 16 december 2017 allemaal interessante speculatie hierboven. hoog tijd dat er 'ns iemand een vergelijkende test doet. zowel op de weg als op't circuit. Quote
tuscani 11.817 Geplaatst: 16 december 2017 Geplaatst: 16 december 2017 GT3 met of zonder spoiler, het blijft vet. een spoiler heeft meer een racegehalte voor mij en zou ik heviger van kleur nemen. ook ideaal als 2de wagen bij wijze van spreken. bij het touringpack krijg ik echt een 993 4S deja vu. blijft ook een verschrikkelijk knappe verschijning, maar eerder een sjiekere ipv sportievere kleur. een hemd dus waar de spoilervariant met shirt gaat Quote
Porker 8.647 Geplaatst: 16 december 2017 Geplaatst: 16 december 2017 Hemd en shirt zijn hetzelfde, op de taal na? [emoji848] 1 Quote
Salokin 9.015 Geplaatst: 16 december 2017 Geplaatst: 16 december 2017 Op 13-12-2017 om 15:05, Ambi zei: Magnifiek is dat Meerblau, dat zou het worden voor mij. Second. Quote
Phil 12.519 Geplaatst: 16 december 2017 Geplaatst: 16 december 2017 Ik vind dat een GT3 esthetisch een plank nodig heeft. De bumpers zijn veel 'zwaarder' dan bij een stock 911 en dat moet in evenwicht gebracht worden. Een Touring is uiteraard ook schitterend, maar als ik mocht kiezen, graag mét. 2 Quote
Jokke_vlo 16.953 Geplaatst: 16 december 2017 Geplaatst: 16 december 2017 allemaal interessante speculatie hierboven. hoog tijd dat er 'ns iemand een vergelijkende test doet. zowel op de weg als op't circuit.Ge moet dat niet eens testen om dat te weten. Ik durf dat met 100% zekerheid te stellen 1 Quote
PJH 21.062 Geplaatst: 16 december 2017 Geplaatst: 16 december 2017 @BMWMB rep je naar Wax-it. Er staat een gele GT3 en het is extreem geil Als je hem ziet staan, ben je verkocht. Ik ben er zeker van. 3 Quote
#166 276 Geplaatst: 16 december 2017 Geplaatst: 16 december 2017 6 minuten geleden, Jokke_vlo zei: Ge moet dat niet eens testen om dat te weten. Ik durf dat met 100% zekerheid te stellen ik ga ook niet ontkennen dat er een verschil is ... ik zou alleen willen weten hoeveel. en dan niet zozeer in rondetijden, maar meer op het vlak van 'rijbeleving' / 'plezier achter het stuur'. ik ben ook de laatste om aan uw expertise te twijfelen. geen zorgen. Quote
Glenn-N 8.593 Geplaatst: 16 december 2017 Geplaatst: 16 december 2017 Zo'n Touring is imho toch het nec plus ultra onder de huidige 911's. Je hebt de prestaties en karakter van een GT3 + de cleane lijn van een 911 as it should be. Best of both worlds. Als je vaak op circuit gaat rijden zou ik eentje met spoiler kiezen maar als weekendauto prefereer ik de Touring. 3 Quote
Glenn-N 8.593 Geplaatst: 16 december 2017 Geplaatst: 16 december 2017 http://gtspirit.com/2017/12/15/porsche-911-gt3-touring-review/ Quote
Gast exTB Geplaatst: 16 december 2017 Geplaatst: 16 december 2017 Als een Ferrari geen spoiler nodig heeft, zou ik niet weten waarom een Porsche dat wel zou "moeten" hebben... Quote
dragonfly 15.030 Geplaatst: 16 december 2017 Geplaatst: 16 december 2017 41 minuten geleden, #166 zei: ik ga ook niet ontkennen dat er een verschil is ... ik zou alleen willen weten hoeveel. en dan niet zozeer in rondetijden, maar meer op het vlak van 'rijbeleving' / 'plezier achter het stuur'. ik ben ook de laatste om aan uw expertise te twijfelen. geen zorgen. 't Is nu maar een "domme" fun cup maar tijdens de 25h op Spa deed die auto opeens echt vies op de Raidillon en in Blanchimont. Ga je normaal volgas door maar ik ben beginnen lossen. Wist uiteraard niet wat er aan de hand was maar de vleugel was dus links achter afgebroken en hing scheef. Kan je verzekeren dat je het snel voelt hoor. Hieronder een foto als ze hem opgelapt hebben, helaas geen foto toen em scheefhing. Downforce is echt wel nodig in snelle bochten om de stabiliteit te behouden. 1 Quote
tuscani 11.817 Geplaatst: 16 december 2017 Geplaatst: 16 december 2017 1 uur geleden, Porker zei: Hemd en shirt zijn hetzelfde, op de taal na? t-shirt dan maar je zal hopelijk wel begrijpen wat ik bedoel. Quote
Porker 8.647 Geplaatst: 16 december 2017 Geplaatst: 16 december 2017 Als een Ferrari geen spoiler nodig heeft, zou ik niet weten waarom een Porsche dat wel zou "moeten" hebben...Dat heeft een nogal evidente reden nochtans. Denk even na waar de motor van een 911 ligt, en waar de diffusor bij een Ferrari steekt? [emoji850] 2 Quote
Porker 8.647 Geplaatst: 16 december 2017 Geplaatst: 16 december 2017 t-shirt dan maar je zal hopelijk wel begrijpen wat ik bedoel.Het was toch niet gemakkelijk! Quote
tuscani 11.817 Geplaatst: 16 december 2017 Geplaatst: 16 december 2017 9 minuten geleden, Porker zei: Het was toch niet gemakkelijk! Maar je bent een flinke jongen, ik wist wel dat je het kon. 1 Quote
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.