Ga naar inhoud

Collision prevent assist - Mercedes


Mich

Aanbevolen berichten

Effe vraagje. Zowel op een gehuurde Mercedes A klasse vorig jaar, als op een recent aangekochte hebben wij (of beter mijn vrouw) last van een van die bemoeizuchtige rijhulpsystemen genaamd Collision Prevent Assist bij Mercedes. Kom je te dicht op een achterligger, begint dat ding gewoon te remmen. Veel te vroeg natuurlijk. Vooral storend in stadsverkeer wanneer de wagen voor u bijvorbeeld rechts een straat indraait en daarbij vaart mindert of remt terwijl je zelf duidelijk weet dat die wagen daar 1 seconde later niet meer voor je is en dus je snelheid wil aanhouden.

Gelukkig kan je die functie uitzetten, jammer genoeg reactiveert dat zichzelf terug automatisch na x uren stilstand.

Bij de dealer al ons beklag over gedaan, op het net al naar gezocht maar blijkbaar zijn wij de enige mensen die hiermee een probleem lijken te hebben [emoji50][emoji854].

Niemand?? Zo ja, kan je het permanent uitzetten??

Link naar reactie
Delen op andere sites

Valt niet uit te zetten permanent, kan wel onklaar gemaakt worden, maar dan krijg je iedere keer een foutmelding.

uw klacht lijkt me ook gek, ik rij nu de laatste 150.000-200.000 km met dat systeem, en het is misschien 1 keer onterecht tussengekomen. "Onterecht" de pieptoon geven wel, omdat het systeem ook niet alles kan, maar echt een relingreep uitvoeren...

misschien dat de sensor niet meer gekalibreert is?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op mijn woon-werktraject brandt dat rode lichtje quasi constant :D.

Heeft al een paar keer gepiept ook, als ik te snel nader op een voorligger, of als ik van op de oprit, achter een vrachtwagen door, direct naar het tweede vak ga.  Terecht, mijn  vrouw piept ook als ik dat doe, en ze zit op de passagiersstoel.

Een paar keer onterecht ook: als je op een relatief smalle baan met geparkeerde auto's rijdt, zou hij bij de eerste auto van de geparkeerde rij wel eens durven piepen.

Maar remt dat systeem effectief zelf (zoals bij mijn Volvo) ?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op circuit al zeker, op de weg denk ik dat ook al 1 keer gevoeld te hebben
Op circuit moest ik echt wel een andere lijn nemen dan de voorligger of hij sloeg alles dicht

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja, remt af, wel nog maar 1 keer gehad met de B, toen ik aan 180 een stilstaande file naderde in Duitsland.

Was vol aan het afremmen op de motor, maar vertraagde blijkbaar niet snel genoeg, systeem deed even noodstop met bandengepiep tot gevolg (was niet nodig, maar goed).

Dat piept ook af en toe, maar liever 1X teveel dan 1X te weinig.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op ‎26‎-‎1‎-‎2017 om 09:07 zei Carlito:

Valt niet uit te zetten permanent, kan wel onklaar gemaakt worden, maar dan krijg je iedere keer een foutmelding.

uw klacht lijkt me ook gek, ik rij nu de laatste 150.000-200.000 km met dat systeem, en het is misschien 1 keer onterecht tussengekomen. "Onterecht" de pieptoon geven wel, omdat het systeem ook niet alles kan, maar echt een relingreep uitvoeren...

misschien dat de sensor niet meer gekalibreert is?

Gekaliwat?

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

14 minuten geleden zei dragonfly:

Heb er met de 4-serie ook last van, spel grijpt soms te snel in

Als je het op 'laat' zet vind ik het meevallen. Ik heb er enkel problemen mee wanneer ik snel tussen 2 auto's doorschuif om ineens naar het volgende rijvak te gaan. En dat doet behoorlijk vies wanneer je auto ineens begint te piepen als je vol aan het accelereren bent.

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

12 minuten geleden zei RRD:

Als je het op 'laat' zet vind ik het meevallen. Ik heb er enkel problemen mee wanneer ik snel tussen 2 auto's doorschuif om ineens naar het volgende rijvak te gaan. En dat doet behoorlijk vies wanneer je auto ineens begint te piepen als je vol aan het accelereren bent.

Dit of uitwijken voor geparkeerde auto's

Link naar reactie
Delen op andere sites

33 minuten geleden zei Mich:

conclusie... het ligt dus aan ons :D:D

Als de dealer heeft vastgesteld dat er inderdaad geen problemen met het systeem zelf zijn.

Hoewel ik het gek vind. Aangezien we eigenlijk geen enkele klant hebben die daar op die mate over klaagt. Wel over "af en toe een valse melding", maar dat is eigen aan veiligheidssystemen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zeg het, mijn A-klasse heeft het nooit gedaan op de 40.000km die ik ermee gereden heb.

C-klasse 1 keer in de file tijdens SMS'en, terecht.

E-klasse tijdens het achteruitrijden en een kat opmerkte die ik op mijn camera's niet zag.

Link naar reactie
Delen op andere sites

De demo die ik mee gekregen had van de garage had er ook meer last van dan die waar ik nu rij.
Zou het te maken kunnen hebben met al dan niet aanwezig zijn van de adaptieve CC ?


Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uur geleden zei Carlito:

Ik zeg het, mijn A-klasse heeft het nooit gedaan op de 40.000km die ik ermee gereden heb.

Dan rijd je waarschijnlijk als een bompa :D 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid