Ga naar inhoud

Mercedes A170 benzine


Krikkie

Aanbevolen berichten

Mijn vrouw rijdt nog met een super vervuilende Toyota Corolla 1.4 d4d zonder roetfilter (euro3).

Nu ga ik die roetstoof verkopen nu we er nog "iets" voor krijgen.

Omdat ik bij mercedes wil blijven ivm onderhoud bij mijn garagist zou ik een A170 benzine overwegen, voor mijn vrouw moet het gewoon rijden meer niet. Iemand die de negatieve punten kent van een A170?

 

images.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Was een erg goed bakske.

Lamellendak kon wel es lekken en de ophanging was nogal hard (maar de wegligging was die van een kart).

Link naar reactie
Delen op andere sites

Lamellendak vermijd ik ook liever, open daken geven ooit wel problemen. Weet wel dat de motor eruit moet bij het minste, er stond onlangs 1 bij MB met de motor eruit voor een futuliteit.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op de foto lijkt me dit een A van de eerste generatie (W168), en daar was de A160 de zwaartste motorisatie in benzine (op de A190/210-speciallekes na).  A170 was diesel.

Ik heb zelf zo'n A'tje gereden, gedurende verschillende jaren:

- keiharde vering

- deurrubbers kwamen telkens weer los

- roest onderaan de deuren

- aan de achterophanging gingen de stabilisatoren telkens kapot (altijd onder kulanz vervangen geweest)

- benzineleidingen werden poreus na verloop van tijd, met een sterke benzinegeur als gevolg

- interieur was playmobil-kwaliteit (harde plastiek)

- stoelen (en vooral de achterbank) was keihard

- stickers op de B-stijl kwamen los

- waterpomp ging helemaal in het begin al kapot, de motor van de achterste wisser, en de spiegelmotor van de linkse buitenspiegel zijn in de loop der jaren ook vervangen geweest.

- ESP grijpt vrij snel en weinig subtiel in

- niet op ons exemplaar, maar wel op vele andere gezien: het rubber van het stuurwiel komt los

Uiteindelijk weg gedaan, wegens zingende versnellingsbak, leeggelopen airco, en met batterij die aan vervanging toe was, net als de banden en de ruitenwissers...

 

Positief: enorm veel ruimte op een kleine oppervlakte, interieur vlot moduleerbaar (zetels er uit > camionette, kwam heel handig uit tijdens de bouw van onze woning).
 

De exemplaren die nu nog rond rijden, hebben echt wel veel jaren op de teller staan, en propere exemplaren zullen niet zo eenvoudig te vinden zijn.

 

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

1 minuut geleden zei Krikkie:

Lamellendak vermijd ik ook liever, open daken geven ooit wel problemen. Weet wel dat de motor eruit moet bij het minste, er stond onlangs 1 bij MB met de motor eruit voor een futuliteit.

Dat valt al bij al nog mee.  Bij de dealer waar ik ging (Ghistelinck, toen nog Woestijn, in Moeskroen), hadden ze een paar workarounds.  Motor is er nooit uit geweest, ging wel gemoeten hebben als we de versnellingsbak gingen laten herstellen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

6 minuten geleden zei Lotuzzz:

Is de generatie daarna ook nog niet cheap te vinden? 

Zijn nog te duur, zeker voor madam ^_^, moet gewoon rijden, niet groot zijn en nu wel liefst 5 deuren hebben ipv 3 op de corolla.

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 minuut geleden zei ex-Mooseman:

Dat valt al bij al nog mee.  Bij de dealer waar ik ging (Ghistelinck, toen nog Woestijn, in Moeskroen), hadden ze een paar workarounds.  Motor is er nooit uit geweest, ging wel gemoeten hebben als we de versnellingsbak gingen laten herstellen.

Toch nog veel puntjes eigenlijk, zal het eens bespreken met mijne garagist.

Die ziet ze elke dag.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat is de tweede generatie, driedeurs én lamellenschuifdak.

De tweede generatie had je in 5 en 3 deuren (zag je uiteindelijk niet zo veel).

Eerste generatie was er enkel in vijfdeurs, maar vanaf de facelift had je ook een langere versie.  Er is dan ook nog een Vaneo uitgekomen, een soort ludospace.

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 minuut geleden zei ex-Mooseman:

Dat is de tweede generatie, driedeurs én lamellenschuifdak.

De tweede generatie had je in 5 en 3 deuren (zag je uiteindelijk niet zo veel).

Eerste generatie was er enkel in vijfdeurs, maar vanaf de facelift had je ook een langere versie.  Er is dan ook nog een Vaneo uitgekomen, een soort ludospace.

2de generatie bedoelde ik dus in mijn eerste post :oops: foute foto en dan 5 deurs. Naar zo'n auto's kijk ik nooit en weet ik niets over :P

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden zei ex-Mooseman:

Dat valt al bij al nog mee.  Bij de dealer waar ik ging (Ghistelinck, toen nog Woestijn, in Moeskroen), hadden ze een paar workarounds.  Motor is er nooit uit geweest, ging wel gemoeten hebben als we de versnellingsbak gingen laten herstellen.

Zelfs dan moet hij er niet helemaal uit :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden zei Krikkie:

2de generatie bedoelde ik dus in mijn eerste post :oops: foute foto en dan 5 deurs. Naar zo'n auto's kijk ik nooit en weet ik niets over :P

2de generatie eigenlijk goede wagentjes.

Buiten lamellendak en auto's met intensief gebruikte trekhaak, dieselmotor en CVT, die krijgen last van het CVT-syndroom :D

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Zelfs dan moet hij er niet helemaal uit [emoji4]

Neen, langs één kant een beetje schuin laten zakken. Niet volgens de Mercedes-voorschriften, echter. ;).
Link naar reactie
Delen op andere sites

16 minuten geleden zei W201:

Ik denk dat die Corolla een betere wagen is dan die A-klasse die je wil kopen :D

Goed mogelijk, buiten olie en banden 0 kosten gehad op 3 jaar tijd en 30.000km :)

Maar als ik er nu 4k  (of meer) voor krijg heeft hij ons maar 999€  gekost :) , binnen een paar jaar misschien nog 500€ en mijn vrouw werkt in Leuven waar ze waarschijnlijk ook LEZ gaan invoeren.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Schoonmoeder had een A160 Avantgarde van de eerste generatie. Dat moet zowat de verschrikkelijkste auto zijn waar ik ooit in m'n leven mee gereden heb. Rammelende zetels, rubberig schakelen, ellendig motorkarakter, noem maar op. De tweede generatie kan beter zijn, maar op basis van mijn ervaringen met de eerste generatie zou ik er met een grote boog omheen lopen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid