Ga naar inhoud

GEZOCHT: OEM dakdragers BMW X5 F15


Maxime S

Aanbevolen berichten

Ik ben op zoek naar OEM dakdragers voor een F15 X5, die goedkoper zijn dan nieuwe bij een dealer.

Iemand die er verkoopt of weet waar ik hiervoor terecht kan?

Link naar reactie
Delen op andere sites

45 minuten geleden zei Simoni:

Waarom OEM? Ik zou gewoon bij thule kijken.

Ik vind dat 1 lelijker en 2 vaak storender qua windgeruis (al is dat wel BMW zelf dat me dat heeft wijsgemaakt...)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Komen vele OEM-dragers niet gewoon van bij Thüle ?

Volvo in elk geval.

Uiteraard :). Kijk eens op www.haprodakkoffers.nl

[emoji5]

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 maand later...

Sorry maar op Duitse/Zweedse auto's hoort Thule. Hapro is voor de Nederlanders. :D Merknaam is ten andere nogal ongelukkig, imo: klinkt zo hard als Haribo :lol: . Ie-de-re keer opnieuw dat ik een Kees met z'n Hapro bakkie zie klinkt in mijn auto luidkeels "Kees met een snoepie op ze dak!" :lolz: 

Met Thule koop je kwaliteit, dat weet je alvast. (Ik zeg niet dat andere merken brol zijn.)  Ik denk inderdaad dat alle dakmateriaal van BMW al decennia lang van bij Thule komt. Enkel de oude (ondertussen al lang niet meer te krijgen) "luxe-dakkoffers" (die je in het koetswerkkleur van de auto hoorde te spuiten) kwamen niet van bij Thule. En ooit heeft BMW ook een cheap-ass dakkoffer uit het gamma van een Italiaanse plastic-dakkoffer-leverancier geplukt om toch iets aan te kunnen bieden voor de E36 compact kopers (voor wie de -omgerekend naar huidige geldwaarde- 1.000 EUR kostende luxe-koffers niet echt ideaal waren).

 

Wat je nodig hebt (van BMW) is onderdeel nr. 82712232293, dat zijn de roof racks voor de F15/F85 X5 met roof rails.

2017-03-19 01_10_26-RealOEM.com - Online BMW Parts Catalog.jpg

  • nieuwprijs officieel 263 EUR (in DE), dus hier naar schatting een 275 euro?
  • bij Leebmann24 te krijgen aan promo voor 199,98 euro (zonder verzendingskosten) klik
  • used voor 115 euro klik, maar enkel af te halen in Leonberg (bij Stuttgart) = zinloos
  • voor de rest op ebay.de nieuw te vinden voor 215 à 245 euro ... beetje gek als je ze nieuw bij leebmann hebt voor minder
  • op ebay.de kleinanzeigen vind je ook enkel maar sets (nieuw of quasi nieuw) rond de 150 euro
  • 2dehands.be = noppes
  • kapaza = noppes
  • bij een Nederlander voor 75 euro: klik maar 't is tegen Amsterdam dus absurd om af te gaan halen
  • ...

Ik vrees dat ge best gewoon wat korting bedingt bij uwe lokale BMW-boer en ze gewoon nieuw koopt. Al de rest is nauwelijks goedkoper. Dingen houden ook wel hun waarde. Als ge ze pakt 225 euro betaalt, gaat ge er nooit meer dan 100 euro op verliezen als ze in zeer goede staat zijn en compleet (dwz originele doos houden, moussekes of kartonnekes om ze proper in de doos te steken ook, zakje met wisselstukjes, handleiding, enz --> allemaal bijhouden).

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bij Thule gaat ge precies niet veel goedkoper gediend zijn:

2017-03-19 01_13_20-Dakdrager _ Thule _ België.jpg

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Is idd ook bij Volvo zo; dealer en thule schelen amper van prijs. Wel degelijk materiaal. Op elke kar al een thule drager gehad, nooit miserie, altijd stevig vast zonder wringen en forceren.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik die tweede, de Wingbar. Nieuwe tussenstukken, en verhuist mee van de ene auto naar de andere.

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik een zwarte square bar.

ik krijg het via mijn ocd niet voor elkaar om op een zwarte wagen, waarvoor ik speciaal een zwarte snoepjeskoffer :D koop, daar zilver/zwarte stangen op te zetten.

er was iets aan het flippen op dat moment. 2015-07-31 11.22.11.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

wist dat er reactie op ging komen. :D

ja idd, maar de koffer + de steunen zelf zijn allemaal zwart. (anders was dat zwarte steunen en grijze latten met zwarte toppen en si en la ) :D

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid