Ga naar inhoud

20" Banden voor BMW 7?


The Swede

Aanbevolen berichten

Ben aan het kijken voor nieuwe banden voor de 750 en twijfel tussen enkele types.

Iemand ervaring met deze banden:

- Continental SpotContact 5P

- Goodyear Eagle F1 Assymetric 2

- Pirelli PZero

Belangrijkste criteria: grip op nat wegdek, stilte en na 5000km geen "high tech zeepklompen worden". (Heb nl al van die "superbanden" gehad die na 5000km al hun goede kwaliteiten kwijt waren)

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

heb deze alle drie al gehad, en mijn voorkeur ging naar de eerste. maar dat was puur op slijtage. bij geen enkele heb ik problemen gehad in regen of dergelijks. enkel dus dat de laatste het snelste versleten was. ik heb natuurlijk ook niet de pk-brakers zoals jij hebt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb ze ook alle 3 al gehad en was enkel over de eerste echt niet te spreken. Slijtvast waren ze zeker maar dan heb je ook ineens het beste kenmerk gehad. Qua baanligging en grip in het nat vond ik ze niet super. Niet dat ze echt slecht waren maar gewoon te duur voor wat het was.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mijn ervaring zit me daar net te doen twijfelen.

Slijtvast is wel degelijk een belangrijk criterium wanneer het aankomt op wegligging.

Wat helpt het een band te hebben die goede grip heeft, maar na 5000km al zodanig versleten is dat hij al zijn "goeie kwaliteiten" kwijt is?

En een kist van 2000kg met een 4.8 V8 vreet wat banden... :mellow:

 

GoodYear heb ik in een ERG ver verleden gehad en die versleten zo snel dat je geen tijd had ervan te genieten. Nu blijft de GoodYear als een van de beste producten naar voor komen in elke review die ik zie. De scoren (van A tot F) zijn A qua gedrag bij regen, een C qua verbruik en een laag geluidsniveau.

Pirellis heb ik op mijn AMG steken en die zijn redelijk. Tevoren had ik de Conti (maar da's een vorige generatie) en die was erg geleidelijk qua verlies van zijn capaiteiten.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb ze ook alle 3 al gehad en was enkel over de eerste echt niet te spreken. Slijtvast waren ze zeker maar dan heb je ook ineens het beste kenmerk gehad. Qua baanligging en grip in het nat vond ik ze niet super. Niet dat ze echt slecht waren maar gewoon te duur voor wat het was.


Idem hier.

Zelfs in levensduur zijn die niet top.

Op mijn leons (1.9tdi en 1.4tsi) hielden ze het net 12.000km vol.

Mijn volgende worden de michelin PS4 banden.


Op mijn E39 heb ik ook vredestein banden gehad. Voor die prijs (79€/band) waren die verrassend goed en hebben het toch 25.000km volgehouden. (En langer wss ook, maar de auto wilde niet meer)
Link naar reactie
Delen op andere sites

15 hours ago, Bouncing Bullet said:

Zowel ADAC als evo hebben vorig jaar de sport contact als beste band getest. Waarom niet de contact 6? 

Moeilijk vindbaar in 20" (beschikbaarheid)

 

15 hours ago, kefkie said:

 


Idem hier.

Zelfs in levensduur zijn die niet top.

Op mijn leons (1.9tdi en 1.4tsi) hielden ze het net 12.000km vol.

Mijn volgende worden de michelin PS4 banden.


Op mijn E39 heb ik ook vredestein banden gehad. Voor die prijs (79€/band) waren die verrassend goed en hebben het toch 25.000km volgehouden. (En langer wss ook, maar de auto wilde niet meer)

 

Probleem is dat banden zich totaal anders gedragen onder een kleine wagen en een grote wagen.

Ik was ook fan van Michelin vroeger. Op de AMG merkte ik echter dat op een echte zware en krachtige auto, ze niet zo goed werkten. Nest PS3's naar de filisteinen zelfs gereden.

De Conti's (in MO versie) deden het uitstekend terwijl ik vroeger slechte ervaring had met Continental.

Ook op de 750i blijken de Michelins iets "te licht". 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weken later...

Vraag te laat gezien. Laat me weten wat je er van vindt, doorheen hun leven op je zeven.

Heb de eerste 2 gehad, en van beide ook 1 of meerdere voorlopers. Bij zga elke Conti SportContact vind ik dat ze "halfweg" (laat ons zeggen nog een 4 à 5 mm profiel) een stuk minder worden, alsof je dan in een hardere compound terecht komt die ze echt een (heel) pak minder aangenaam maakt. Nieuw zijn ze wel goed, in de regen zelfs schitterend. De Goodyears daarentegen was ik écht altijd wild van: fantastische band. Op 't droge beter dan de Conti's, op 't nat een tik minder goed (gripten een tandje minder maar gingen wel geleidelijker glijden dan de Conti's, die langer bleven grippen maar dan wel wat bruusker los lieten). Maar ze bleven goed ook naarmate ze sleten. Maar ze sleten wel wat sneller, ja. Maar niet zoals een Pirelli, imo.

Link naar reactie
Delen op andere sites

12 uur geleden zei gTa:

Vraag te laat gezien. Laat me weten wat je er van vindt, doorheen hun leven op je zeven.

 

Mooie cadens in het laatste deel van je zin. :)

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Op dit ogenblik, vind ik ze eigenlijk een beetje gevoelloos.

Effe zien of dat met de tijd beter wordt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid