Ga naar inhoud

Lotus Exige mkII vs mkIII


Salokin

Exige II vs Exige III  

20 leden hebben gestemd

  1. 1. Exige II vs Exige III

    • Exige II
      4
    • Exige III
      16


Aanbevolen berichten

V6.

De S2 is de betere rijdersauto imo. Kist is een pak lichter, een beetje puurder. Ziet er imo ook mooier uit dan de V6. Is geen trage auto ondanks wat sommigen beweren (0-100 is amper 0.3 trager dan de V6, pas vanaf 160 ga je eigenlijk merken dat het 'maar' 260pk is). De uitdaging om er hard mee te gaan is imo ook een pak groter.

Maar de V6 is gewoon de allround betere auto. De motor is veel aanweziger, de bouwkwaliteit is een pak beter, ophanging is out of the box comfortabel maar wel potent, value/money van een Exige V6 tov een CUP260 is gewoon zoveel beter enz enz.

Ik persoonlijk zou de S2 kiezen wegens lichtvoetiger en een serieus lagere runningcost (maar dan wel geel groen of oranje :p). Bovendien is de getoonde een limited edition wat goed is naar waardebehoud toe.

Eigenlijk ben je ook appelen met peren aan het vergelijken. De Exige S3 is geen opvolger van de Exige S2, de CUP250 Elise is de opvolger van de Exige S2. Lotus wil de Exige de volwassen auto maken, en de Elise de 'baby' daarvan. Exige is vanaf nu 6 cilinders, Elise zal 4 cil blijven. Ze willen een duidelijkere scheiding in hun modelreeks, en dat is imo ook terecht. De Exige is de auto die je moet hebben als je Spa/Paul Ricard/... wil gaan doen. Ga je naar Mettet, Mas du Clos, Ecuyers, ... neem dan de Elise CUP 250 (of de Exige S2) omdat het een kleinere, lichtere, agielere wagen is en op zo'n circuit mis je de V6 motor niet.

Maar zoals immer heeft Frekkel gelijk, de S1 is the one to have. Maar die zijn niet meer te vinden in goeie staat.

  • Vind ik leuk 4
Link naar reactie
Delen op andere sites

S3 no doubt.

De S2 rijdt puurder, fijnder, maar de motor valt echt te "licht" uit imo. De V6 heeft een duurzamere kwaliteit en de motor is zowat onverwoestbaar. Ook een veel betere curve. 

Qua rijgedrag verschillen ze toch wel veel..... dat wel. 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

22 uur geleden zei ir_fuel:

Is nochtans verre van traag hoor, die 260pk.

Oeps, dacht dat het dezelfde motor was van de Elise S2. En die 190pk was je snel gewoon :D 

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 hours ago, dragonfly said:

Oeps, dacht dat het dezelfde motor was van de Elise S2. En die 190pk was je snel gewoon :D 

Nee, 260 is eigenlijk wel genoeg om je mee te amuseren op de kleinere circuits en op straat. Wat voor mij het grootste verschil tussen de 2 is is dat de V6 gewoon veel meer "auto" aanvoelt en minder "speelgoed".

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bij hernemingen op de snelweg tot 160 per uur ging de cup 260, even snel of iets sneller dan de Panamera Turbo boven 180 boert het wel heel snel achteruit . Meermaals getest

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 maand later...
15 uur geleden zei Stephane:

de looks van die nieuwe vind ik maar niets

MKII Is awesome, maar....

575bb8e5f68fb7bd133b82c0e3125830.jpg

:inlove:

Link naar reactie
Delen op andere sites

V6 voor mij graag. Ik kan ze niet uit eigen ervaring vergelijken (helaas, eigenaars mogen zich wel altijd melden om me te overtuigen  :lol:). Echter kan ik me niet inbeelden dat de huidige niet genoeg beleving ( lees puurheid) geeft. Voor dezelfde prijs koop je dus een nieuwe, meer volwassen exige. Met alle verbeteringen die de technologie en Lotus als merk hebben ondergaan. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

-Als je dat vervelende Lotusje wil uithangen op micky mouse circuits: de S2. 

-Als je dat vervelende Lotusje wil uithangen op Spa of de Ring dan heb je zeer zeker de V6 nodig.

Rondetijden: V6
Geluid: V6
Fun: beide
Power: V6
Uiterlijk: V6
Betrouwbaarheid: V6
Waardebehoud: S2

(Comfort): -
 

Op 13-4-2017 om 08:13 zei PJH:

575bb8e5f68fb7bd133b82c0e3125830.jpg

Oei oei, de Michel gaat niet tevreden zijn 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid