Ga naar inhoud

Mercedes AMG GT roadster


BMWMB

Mercedes AMG GT Roadster  

26 leden hebben gestemd

  1. 1. 991 GTS inruilen voor een AMG GT Roadster, ja of neen?



Aanbevolen berichten

Na 2 jaar met de 991 GTS denk ik er weer aan om een andere auto te kopen. 

Deze 991 GTS blijft natuurlijk een dik, en ook wel zeldzaam ding, met z'n atmosferische motor, manuele versnellingsbak, RWD met de brede kont, en alle leuke opties om de GTS echt GTS te maken. Als ik deze GTS vandaag verkoop, dan ga ik weinig of niks verliezen tov de nieuwprijs die ik 2 jaar geleden betaalde. 

Een auto die mijn aandacht heeft getrokken, omdat 'm zo bloedmooi is, is de nieuwe Mercedes AMG GT roadster. Mijn budget zou de lichtste versie toelaten met de 476pk sterke 4.0V8 biturbo motor, wat voor mij meer dan krachtig genoeg is, en sowieso al krachtiger dan de 430pk sterke motor uit de GTS.

Wat zijn de voordelen tov de 991: nieuwer, mooier, exclusiever, cabrio/roadster, V8

Wat zijn de nadelen tov de 991: geen Porsche, veel gelijkenissen met de C waar ik dagelijks mee rijd

De bedoeling is om ook deze 2 jaar te behouden, en dan alweer te verkopen voor weer wat anders.

iris?COSY-EU-100-1713d0VXqbWeqtyO35PobzI

iris?COSY-EU-100-1713d0VXqbWeqtyO35PobzI

iris?COSY-EU-100-1713d0VXqbWeqtyO35PobzI

iris?COSY-EU-100-1713d0VXqbWeqtyO35PobzI

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bereid u dan maar voor op het slikken van serieus wat waardeverlies, zeker als je overtuigd bent van het feit dat je huidige zo goed zijn waarde houdt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Natuurlijk zou ik een testrit doen. En dat 'm meer waarde zal verliezen dan mijn 991 GTS, dat besef ik.

En wat dat stuurgevoel van een Porsche betreft, ik vond dat de 997 plezanter stuurde dan de 991.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Persoonlijk heb ik er niet veel mee met zo'n AMG roadster, maar als je dat mooi vind en graag wil hebben, en je kan de Porsche verkopen aan de nieuwprijs, dan moet je dat gewoon doen

Link naar reactie
Delen op andere sites

doe een testrit, desnoods met een coupé, roadster heeft belachelijke koffer, kan je niet mee op roadtrip met de madame!!!!!!

GT is de max!!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Porsche bijhouden en met het geplande waardeverlies een Exige kopen voor de rondritten met de zoon, en inschrijven voor de Ardennenrit

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Dacht dat die achterbank in de 991 zo belangrijk was? Je had gewoon een GT3 moeten kopen voor dat budget. V8 is bij de AMG wel een argument.

  • Vind ik leuk 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

45 minutes ago, Jerain said:

Dacht dat die achterbank in de 991 zo belangrijk was? 

 

1 minute ago, Intexor said:

Je vermeldt de manuele vs automaat niet tussen je voor- en nadelen.

 

idd

 

hihi :P

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zou het niet doen, die Porsche mag je eigenlijk niet meer weg doen. Die zal nog in goud veranderen en dan ga je spijt hebben.

Link naar reactie
Delen op andere sites

De achterbank blijft heel zeker een voordeel, maar ik merk nu toch dat deze minder wordt gebruikt dan ik dacht. Hoe komt dat? Wel heel simpel, ik rijd gewoon te weinig met deze auto als we onder ons 4en op stap zijn. En waarom rijd ik er zo weinig mee? Ook heel simpel, omdat ik bang ben 'm ergens onbewaakt achter te laten, en al zeker sinds ze onze Range rondom bekrast hebben. [emoji853]

 

En de manuele bak, tja, als je de keuze hebt is dat voor mij nog steeds de eerste keuze, maar het is geen must. Ik geniet ook iedere dag van de snelle automatische schakelgangen van mijn C450 in de Sport+ stand. Ik ben er zeker van dat deze GT zalig zal rijden, maar idd anders dan de 911.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zou het niet doen, die Porsche mag je eigenlijk niet meer weg doen. Die zal nog in goud veranderen en dan ga je spijt hebben.

Misschien, en als het is pas over heel veel jaren. Ik heb niet genoeg karakter en budget om deze GTS zo lang te houden.
Link naar reactie
Delen op andere sites

35 minuten geleden zei BMWMB:

Ik geniet ook iedere dag van de snelle automatische schakelgangen van mijn C450 in de Sport+ stand. 

 

dat is plat water (7boîte) vergelijken met champagne (boîte v/d GT)

edit: heb me te zacht uitgedrukt: kattepis en Dom Perignon

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Welke velg zou het worden op die AMG GT?

Zijn mijn renderingen uit de configurator niet meer zichtbaar? Ik zou voor de zwarte kruisspaak wielen gaan, 19" vooraan en 20" achteraan.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je dat overweegt, overweeg dan ineens de GT-C Roadster. Je wilt toch altijd de widebody op zoiets... 

Dat heb ik gisteren pas ontdekt. Ik stelde mij al de vraag waar dat grote prijsverschil zit? Dat is me nu wel duidelijk.
Link naar reactie
Delen op andere sites

8 minutes ago, BMWMB said:


Dat heb ik gisteren pas ontdekt. Ik stelde mij al de vraag waar dat grote prijsverschil zit? Dat is me nu wel duidelijk.

Heeft ook het RWS van de GT R. -_-

Link naar reactie
Delen op andere sites

47 minuten geleden zei flupke73:

dat is plat water (7boîte) vergelijken met champagne (boîte v/d GT)

edit: heb me te zacht uitgedrukt: kattepis en Dom Perignon

cats-pee.jpg

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

En waarom rijd ik er zo weinig mee? Ook heel simpel, omdat ik bang ben 'm ergens onbewaakt achter te laten, en al zeker sinds ze onze Range rondom bekrast hebben. [emoji853]
 
 


En met zo een Mercedes ga je dit niet hebben?
Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid