Asserti 3.417 Geplaatst: 29 juni 2017 Geplaatst: 29 juni 2017 Op mobiel is het helemaal om zeep Quote
Asserti 3.417 Geplaatst: 29 juni 2017 Geplaatst: 29 juni 2017 Ik had het over Ian zijn foto's. Toen @Jokke_vlo nog op de baan reed hebben we toch eens een zeer fijne nachtrust gedaan Quote
Stephane 1.695 Geplaatst: 29 juni 2017 Geplaatst: 29 juni 2017 34 minuten geleden zei msxx: Grossglockner om 21:00 (laatste door het tolpoortje) en dan vervolgens slapen op de top van de berg. Nog voor het ontbijt een paar keer op en af tussen 6u30 en 7u30. Dat is pas heerlijk Dat gezegd hebbende, wanneer is die rerun? ergens in augustus eerst m'n GTI inschrijven 2 Quote
Jokke_vlo 16.910 Geplaatst: 29 juni 2017 Geplaatst: 29 juni 2017 Ik had het over Ian zijn foto's. Toen [mention=173]Jokke_vlo[/mention] nog op de baan reed hebben we toch eens een zeer fijne nachtrust gedaanDit klinkt zo gay ..... ik meen me niks te herinneren. Tenzij je nachtrit wil zeggen . Miljaar toen kon zoiets nog en was ik nog een onverantwoord jong veulen Wel mooie herinneringen. Heb er zo drie gedaan. Die ene met Wannes zijne mini, Porker zijn vlammen in de tunnels van Luik en ene met oververhitte (lees geen) remmen. 1 Quote
Ian 511 Geplaatst: 30 juni 2017 Geplaatst: 30 juni 2017 Op mobiel is het helemaal om zeepTapatalk niet. En je kan ook op de foto's klikken en dan facebook-gewijs pijltje naar rechts klikken voor volgende foto. Of op FB bekijken:https://m.facebook.com/story.php?story_fbid=1341683345950081&id=151759254942502 Quote
Gixxer 611 Geplaatst: 30 juni 2017 Geplaatst: 30 juni 2017 Heeeerlijk, ook eens enkele avonden Bouillon - Poupehan gedaan met de MX-5, echt de max! Ook wel een hert gezien op de baan [emoji28]Op het leukste baantje in Poupehan heb ik nog geen hert gezien......leden van de Chiro daarentegen met hopen. [emoji3] Quote
ir_fuel 58.279 Geplaatst: 30 juni 2017 Geplaatst: 30 juni 2017 On 28/06/2017 at 5:05 PM, gTa said: Trouwens, ik gebruik nu al 5 jaar vrij vaak 2 stuks van die LED-fietslampen, verstralers. Dat heeft ook gele randen aan 't lichtbeeld en zo, en mogelijks zal een echte cree led-chip of kwalitatief materiaal wel meer lichtopbrengst genereren en zo ... maar het werkt nog altijd, zeer goed zelfs. Elke kit heeft rond de 30 euro gekost ... terwijl eentje van Lezine of whatever "kwaliteitsmerk" met dezelfde specs, makkelijk het 10-voudige kost. @Jokke_vlo Quote
Jokke_vlo 16.910 Geplaatst: 30 juni 2017 Geplaatst: 30 juni 2017 Ik ga de moeite niet doen Nutteloze discussie want goochelen met Lumen en batterij duur kan iedereen...... kijk als het voldoet is het goed he, dat telt. Spijtige vergelijking. Nu goed voor veel mensen voldoet een Dacia Logan meer dan voldoende tegenover de pakken duurdere BMW 7 reeks. Quote
CAS 8.067 Geplaatst: 1 juli 2017 Geplaatst: 1 juli 2017 5 uur geleden zei Jokke_vlo: Ik ga de moeite niet doen Nutteloze discussie want goochelen met Lumen en batterij duur kan iedereen...... kijk als het voldoet is het goed he, dat telt. Spijtige vergelijking. Nu goed voor veel mensen voldoet een Dacia Logan meer dan voldoende tegenover de pakken duurdere BMW 7 reeks. Enkel voor fiets of ook ervaring met die voor wagens? Quote
gTa 28.022 Geplaatst: 1 juli 2017 Geplaatst: 1 juli 2017 Op 29-6-2017 om 09:45 zei Soundstorm: Heb ook zo eens lampjes gekocht voor mijn fiets. Was dacht ik 80€/stuk (dus imo geen goedkope brol) en had er 2 gekocht. Beide gaven een totaal verschillend lichtkleur (de ene leek eigenlijk alsof de LED tot zijn uiterste werd gedreven en het dus niet lang ging uithouden.) Dus je kan geen lijn trekken in merk/budget en de QC die er mee samen gaat. Zalige foto's, merci! Wat zien we op die foto? Zijn dat rekken? Of stapelbedden? Ik kan me vergissen, maar ... als dat lampekes van 80 euro 't stuk waren hebt ge toch iets gekocht dat superduur was voor wat 't is ... Die van mij kostten minder dan de helft en geven met gemak 10 keer meer licht, zo lijkt het wel. Met 1 op mijn helm en 1 op mijn stuur zet ik een nachtelijk bos gewoon in lichterlaaie. Ik dacht dat ze 1.400 of 1.600 lumen adverteerden voor die van mij, en het mag dan een beetje overdreven zijn maar het komt wel in de buurt. Quote
gTa 28.022 Geplaatst: 1 juli 2017 Geplaatst: 1 juli 2017 15 uur geleden zei ir_fuel: @Jokke_vlo 15 uur geleden zei Jokke_vlo: Ik ga de moeite niet doen Nutteloze discussie want goochelen met Lumen en batterij duur kan iedereen...... kijk als het voldoet is het goed he, dat telt. Spijtige vergelijking. Nu goed voor veel mensen voldoet een Dacia Logan meer dan voldoende tegenover de pakken duurdere BMW 7 reeks. Wat ik niet bedoelde, is dat Lezine geen goed merk is, da's de top. Wat ik wel bedoelde met die aanhalingstekens, is Cat-Eye (of hoe schrijf je dat), waar ik eens een LED-koplamp van kocht die een 800 Lm zou moeten geven en dat zou kwaliteit moeten zijn wegens Europees (so they say). Kapot na een paar dagen en lichtopbrengst was belabberd. Bleek ook made in China, trouwens. En ik doelde ook nog op een ander merk maar 'k ben 't effe kwijt. Mijn mtb-collega heeft er zo-ene (gekocht in een kwaliteitsshop in Gent) en betaalde er om en bij de 200 euro voor. Dat geeft 1/3e van 't licht van 1 van mijn lampen, als 't al zo veel is. Als ik achter hem rijd in het bos met 1 van mijn 2 lampen op, dan is mijn licht een pak feller voor hem dan z'n eigen licht. Als ik m'n 2 lampen op zet, rijdt hij in een "donkere vlek" (nl. z'n eigen schaduw) en ziet hij hetgene waar hij niét over rijdt veel beter dan datgene waar hij wel over rijdt. Die Chinesen brol die ik kocht was eigenlijk een test, en zie. 't Werkt nog altijd. En écht goed. Had ik nooit verwacht. Je ziet uiteraard wel dat 't brol is, zeker aan de batterij (soldeerpunten superzwak, heb ze al allemaal mogen versterken). Maar de oppervlaktebehandeling van het alu (zwart geëloxeerd) is zeer sterk (lampjes hebben al meerdere keren de grond van dichtbij gezien), de soft-knop (rubber met status-LED in) blijft trefzeker werken, het metaal (alu-legering) is niet geëxtrudeerd maar gegoten, de meegeleverde vijzen (eigenlijk maar ééntje per lamp, nl. om de 'voet' op de lampunit te vijzen) blijven ondanks regelmatig eens nat mooi blank en corroderen of oxideren niet, de kabeltjes blijven tot nu toe goed (geen kortsluiting), de meegeleverde bevestigingsrekkers blijven elastisch en multi-inzetbaar, het verschuifmechanisme (ik heb er met zo'n verstelbare lens waardoor je 't lichtbeeld kan aanpassen van puntlicht tot een breed lichtveld) blijft mooi soepel werken, de lampen worden een beetje warm maar nooit (gevaarlijk) heet, ik heb nog nooit flikkering gezien of 't licht weten uitvallen, enz. En ze geven BAKKEN licht. Enige waar ik me vragen bij stel zijn de connectoren, evt. ook de kabels, en vooral de ganse batterij. Da's brol. En het lichtbeeld is redelijk tot goed te noemen, er zijn nauwelijks ringen te zien, enkel geven ze aan de rand een dunne gele halo, da's alles. (Zie je enkel op een witte muur, heb je op straat of in 't bos geen last van.) Ik ben normaal gezien ook eerder een kwaliteitskoper en van mening dat je kwaliteit betaalt ... maar hier heb ik toch mooi lik op stuk gekregen. Ik weet ook wel dat die Chinezen schromelijk overdrijven met Lm en mAh, dus ik gebruik dat enkel ter vergelijking van zo'n Chinese producten met elkaar (niet met degelijk spul zoals Lezine) en ga er alleszins geen toogpraatstoef mee doen à la "mijn lampeke hee zekerst duuusd zesoenderd Lumens, maat!!!". Ik weet gewoon dat ze gigantisch veel licht geven, ongeveer 4u meegaan op 1 batterij (nu nog altijd, ik schat zo'n kleine 100 laadcycles) en dus, zoals je zegt @Jokke_vlo: ze voldoen. Goed. Je vergelijking met Dacia Logan vs. BMW '7 gaat in dit geval (met mijn lampen vs. vergelijkbare die het 6- tot (meer dan) 10-voudige kosten) ab-so-luut NIET op. En dat weet jij ook wel. ;-) Quote
ICM 24.869 Geplaatst: 1 juli 2017 Geplaatst: 1 juli 2017 Ik heb zo een draagbare lamp van 1 000 000 candela, kaarsen zoals wij lachend zeggen. Yeah right Quote
ir_fuel 58.279 Geplaatst: 1 juli 2017 Geplaatst: 1 juli 2017 1 minute ago, ICM said: Ik heb zo een draagbare lamp van 1 000 000 candela, kaarsen zoals wij lachend zeggen. Yeah right Lach er maar mee. Al eens geprobeerd 1 000 000 brandende kaarsen te dragen? Quote
ICM 24.869 Geplaatst: 1 juli 2017 Geplaatst: 1 juli 2017 Just now, ir_fuel said: Lach er maar mee. Al eens geprobeerd 1 000 000 brandende kaarsen te dragen? Nee, maar het zou wel meer licht geven. Of je meer zou zien, is wat anders Quote
Soundstorm 2.632 Geplaatst: 1 juli 2017 Geplaatst: 1 juli 2017 38 minutes ago, gTa said: Wat zien we op die foto? Zijn dat rekken? Of stapelbedden? Ik kan me vergissen, maar ... als dat lampekes van 80 euro 't stuk waren hebt ge toch iets gekocht dat superduur was voor wat 't is ... Die van mij kostten minder dan de helft en geven met gemak 10 keer meer licht, zo lijkt het wel. Met 1 op mijn helm en 1 op mijn stuur zet ik een nachtelijk bos gewoon in lichterlaaie. Ik dacht dat ze 1.400 of 1.600 lumen adverteerden voor die van mij, en het mag dan een beetje overdreven zijn maar het komt wel in de buurt. Zijn rekken. Je weet toch dat je door met de sluitertijd te spelen gelijk welk lampje er kan laten uitzien dat het de zon is? Omgekeerd kan ook Ik weet niet meer exact hoeveel ze kostten, maar gezien de features (lithium batterij, USB lader, lichtopbrengst) zijn ze hun geld waard. Wou alleen maar aantonen dat je zelfs binnen hetzelfde product slechte kwaliteit kan hebben. Had ik maar eentje gekocht, ik zou het zelfs niet geweten hebben. Quote
Lotuzzz 17.062 Geplaatst: 1 juli 2017 Geplaatst: 1 juli 2017 45 minuten geleden zei gTa: Wat ik niet bedoelde, is dat Lezine geen goed merk is, da's de top. Wat ik wel bedoelde met die aanhalingstekens, is Cat-Eye (of hoe schrijf je dat), waar ik eens een LED-koplamp van kocht die een 800 Lm zou moeten geven en dat zou kwaliteit moeten zijn wegens Europees (so they say). Kapot na een paar dagen en lichtopbrengst was belabberd. Bleek ook made in China, trouwens. En ik doelde ook nog op een ander merk maar 'k ben 't effe kwijt. Mijn mtb-collega heeft er zo-ene (gekocht in een kwaliteitsshop in Gent) en betaalde er om en bij de 200 euro voor. Dat geeft 1/3e van 't licht van 1 van mijn lampen, als 't al zo veel is. Als ik achter hem rijd in het bos met 1 van mijn 2 lampen op, dan is mijn licht een pak feller voor hem dan z'n eigen licht. Als ik m'n 2 lampen op zet, rijdt hij in een "donkere vlek" (nl. z'n eigen schaduw) en ziet hij hetgene waar hij niét over rijdt veel beter dan datgene waar hij wel over rijdt. Die Chinesen brol die ik kocht was eigenlijk een test, en zie. 't Werkt nog altijd. En écht goed. Had ik nooit verwacht. Je ziet uiteraard wel dat 't brol is, zeker aan de batterij (soldeerpunten superzwak, heb ze al allemaal mogen versterken). Maar de oppervlaktebehandeling van het alu (zwart geëloxeerd) is zeer sterk (lampjes hebben al meerdere keren de grond van dichtbij gezien), de soft-knop (rubber met status-LED in) blijft trefzeker werken, het metaal (alu-legering) is niet geëxtrudeerd maar gegoten, de meegeleverde vijzen (eigenlijk maar ééntje per lamp, nl. om de 'voet' op de lampunit te vijzen) blijven ondanks regelmatig eens nat mooi blank en corroderen of oxideren niet, de kabeltjes blijven tot nu toe goed (geen kortsluiting), de meegeleverde bevestigingsrekkers blijven elastisch en multi-inzetbaar, het verschuifmechanisme (ik heb er met zo'n verstelbare lens waardoor je 't lichtbeeld kan aanpassen van puntlicht tot een breed lichtveld) blijft mooi soepel werken, de lampen worden een beetje warm maar nooit (gevaarlijk) heet, ik heb nog nooit flikkering gezien of 't licht weten uitvallen, enz. En ze geven BAKKEN licht. Enige waar ik me vragen bij stel zijn de connectoren, evt. ook de kabels, en vooral de ganse batterij. Da's brol. En het lichtbeeld is redelijk tot goed te noemen, er zijn nauwelijks ringen te zien, enkel geven ze aan de rand een dunne gele halo, da's alles. (Zie je enkel op een witte muur, heb je op straat of in 't bos geen last van.) Ik ben normaal gezien ook eerder een kwaliteitskoper en van mening dat je kwaliteit betaalt ... maar hier heb ik toch mooi lik op stuk gekregen. Ik weet ook wel dat die Chinezen schromelijk overdrijven met Lm en mAh, dus ik gebruik dat enkel ter vergelijking van zo'n Chinese producten met elkaar (niet met degelijk spul zoals Lezine) en ga er alleszins geen toogpraatstoef mee doen à la "mijn lampeke hee zekerst duuusd zesoenderd Lumens, maat!!!". Ik weet gewoon dat ze gigantisch veel licht geven, ongeveer 4u meegaan op 1 batterij (nu nog altijd, ik schat zo'n kleine 100 laadcycles) en dus, zoals je zegt @Jokke_vlo: ze voldoen. Goed. Je vergelijking met Dacia Logan vs. BMW '7 gaat in dit geval (met mijn lampen vs. vergelijkbare die het 6- tot (meer dan) 10-voudige kosten) ab-so-luut NIET op. En dat weet jij ook wel. ;-) Ik treed bij. Gebruik dat in de winter redelijk intensief, vooral woon-werk maar ook dedicated MTB ritten. Vrieskou, modder, (veel!) water, schokken: al twee jaar probleemloos. Quote
gTa 28.022 Geplaatst: 1 juli 2017 Geplaatst: 1 juli 2017 39 minuten geleden zei Soundstorm: Zijn rekken. Je weet toch dat je door met de sluitertijd te spelen gelijk welk lampje er kan laten uitzien dat het de zon is? Omgekeerd kan ook Ik weet niet meer exact hoeveel ze kostten, maar gezien de features (lithium batterij, USB lader, lichtopbrengst) zijn ze hun geld waard. Wou alleen maar aantonen dat je zelfs binnen hetzelfde product slechte kwaliteit kan hebben. Had ik maar eentje gekocht, ik zou het zelfs niet geweten hebben. Okay, fair enough. (lichtopbrengst) Heb ik eigenlijk nog nooit vergeleken, die van mij. Momenteel ligt 1 batterij weer uit elkaar (er is er eentje op komst van 4x die capaciteit) dus ik kan er nu geen 2 tegelijk laten branden. Nu ja, die Chinese brol ... toen ik daar die LED bars zat te bekijken, was er een aanbieder die in z'n annonce schreef "we have two versions, look at photos, we will send you one of the versions randomly". (ene met vijsjes frontaal, ander met vijsjes lateraal ... dus compleet andere looks ... je zal er maar 2 kopen om te stacken en dan 2 verschillende toegestuurd krijgen ) Quote
Jokke_vlo 16.910 Geplaatst: 1 juli 2017 Geplaatst: 1 juli 2017 Cateye is Japans en het is "Lezyne" niet Lezine. En jullie maar zagen over "Boxter" of "Porche" [emoji4] Soit ik doe misschien eens de moeite (na een drukke periode) om op kwaliteits en budget vlak een en ander te staven. Lezyne is trouwens een Taiwanees gevestigd bedrijf dat net wel heel veel geeft op prijs/kwaliteit vlak. En gecertificeerd qua Lumen en levensduur. Geen China gewauwel. Zou het misschien kunnen dat een lamp met de helft van de Lumen en battery life (op papier) en aan zelfde prijs als die "chinees" even goed of beter is? 2 Quote
Jokke_vlo 16.910 Geplaatst: 1 juli 2017 Geplaatst: 1 juli 2017 Maar ik herhaal wel: als het aan jouw verachtingen voldoet (cfr de Dacia Logan brengt me aan maximum toegelaten snelheid even makkelijk van Brussel tot Parijs, tov een BMW7 waar ik nog bang ben dat een nozem in een te smalle parking zijn deur in de mijne gooit) : alle begrip Quote
gTa 28.022 Geplaatst: 2 juli 2017 Geplaatst: 2 juli 2017 5 uur geleden zei Jokke_vlo: Zou het misschien kunnen dat een lamp met de helft van de Lumen en battery life (op papier) en aan zelfde prijs als die "chinees" even goed of beter is? Als Lezyne een kit heeft (spot, lader, batterij, ...) die ongeveer 30 euro kost hier en die even veel licht geeft als die stomme Chino-dingen van mij ... dan smijt ik ze pardoes weg (zelfs met een dansritueeltje bij) en koop ik twee van die dingen bij jou. Deal? Quote
gTa 28.022 Geplaatst: 2 juli 2017 Geplaatst: 2 juli 2017 5 uur geleden zei Jokke_vlo: Maar ik herhaal wel: als het aan jouw verachtingen voldoet (cfr de Dacia Logan brengt me aan maximum toegelaten snelheid even makkelijk van Brussel tot Parijs, tov een BMW7 waar ik nog bang ben dat een nozem in een te smalle parking zijn deur in de mijne gooit) : alle begrip Geef mij maar de '7. En (tot nader order) mijn Chinese lampjes die, voor zover ik kan vergelijken (toch met wel enkele sets) geen gelijke vinden in lichtopbrengst, tenzij je minstens 4x zo veel geld uitgeeft, als het niet meer is. Ik heb nog niet met jouw lampen gereden, heb jij wel met mijn lampen gereden? Quote
PJH 21.018 Geplaatst: 3 juli 2017 Geplaatst: 3 juli 2017 Aan de splitsing allicht, gezien het in de 90 zone is. Quote
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.