Gast wooter Geplaatst: 28 juni 2017 Geplaatst: 28 juni 2017 Zou heel graag mee rijden maar zit dan iets te ver van huis om mee te kunnen doen. Quote
Liquid Li0n 978 Geplaatst: 28 juni 2017 Geplaatst: 28 juni 2017 ik vind dat allemaal wel leuk en geweldig, die el cheapo LED bars (of LED zaklampen) maar dat is grotendeels allemaal fake, 18000 lumen...moeilijk te geloven Als je op ebay en zo naar pillampen kijkt van 10 a 20 euro hebben die ook zogezegd 6000 lumen, terwijl, wanneer je je er in verdiept je plots lampen aan 80 of meer euro ziet die iets van een 900 a 1000 lumen hebben. Quote
gTa 28.021 Geplaatst: 28 juni 2017 Geplaatst: 28 juni 2017 Heb 2 "tests" op YouTube bekeken van die el cheapo/chino namaakdingen. Het geeft licht, zoveel is zeker, maar 't is brol ja. Fucked up lichtbeeld, of maar 110 Watt leveren ipv de beloofde 180 Watt, enzoverder. Maar bon, voor een paar keer te gebruiken kun je met zo'n ding van 60 euro niet veel misdoen, vind ik. Om dat the real stuff te gaan kopen voor 1.200 euro ... no thanks. Wél moest ik een terreinketel hebben waar ik regelmatig mee donkere bossen in duik, dan zou 'k wel iets kwalitatiefs monteren. Maar als gimmick voor één (blijkbaar niet eens échte ) nachtrit volstaat dat perfect. Trouwens, ik gebruik nu al 5 jaar vrij vaak 2 stuks van die LED-fietslampen, verstralers. Dat heeft ook gele randen aan 't lichtbeeld en zo, en mogelijks zal een echte cree led-chip of kwalitatief materiaal wel meer lichtopbrengst genereren en zo ... maar het werkt nog altijd, zeer goed zelfs. Elke kit heeft rond de 30 euro gekost ... terwijl eentje van Lezine of whatever "kwaliteitsmerk" met dezelfde specs, makkelijk het 10-voudige kost. En het mag wel zijn dat ze adverteren dat zo'n spel 2.000 lumen genereert, zelfs al is 't maar de helft, dan nog geeft dat bakken licht en ik ben er enorm content van. Voor een deel moet ik daar dus wel mee lachen, met die "al dien chinese brol is brol en z'n geld niet waard" --> 't is toch duidelijk niet altijd zo. Ge kunt soms malchance hebben en da's 't risico van zo'n spul te kopen, ja, dan moet ge ook niet mekkeren. Maar als 't wel werkt en blijft werken zijt ge verdomme toch wreed goed gesteld voor quasi geen geld, imo...Gewoon niet te naïef zijn en al die specs voor waar aannemen. :-) Quote
fcapri 126 Geplaatst: 28 juni 2017 Geplaatst: 28 juni 2017 chinezen overdrijven graag. en het probleem is dat klanten maar naar 1 ding kijken bij versterkers kijken ze naar het aantal watts, dus gaan fabrikanten daarin overdrijven. bij lampen kijken ze naar het aantal lumen, dus gaan fabrikanten daarin overdrijven. ik heb een aantal van die goedkope ledlampen uit china gehaald (minder dan 2€ voor een zaklamp, gratis aan huis geleverd). op zich prima dingen en doen ook wat ze horen te doen. ik heb alleen niet naar de beschrijving gekeken, want daar klopt toch niks van. denk gewoon zelf na. top ledlampen zitten zo rond de 100lumen/watt. een 5W ledlamp kan dus maar max 500lumen halen. 1000lumen is iets van 60W halogeen verlichting, of 70W gloeilamp of 10W ledlamp of 16W spaarlamp Quote
dragonfly 14.973 Geplaatst: 28 juni 2017 Geplaatst: 28 juni 2017 6 uur geleden zei Mayonaise: 't Was maar een lolletje Wel kut dat niemand effectief ingeschreven, pizza voorkeur en gequote en untagged heeft. Zou ik gedaan hebben moest ik vrij geweest zijn al had ik wel door dat het een grapje was. PJH negeert mijn vragen dus we regelen binnenkort zelf wel iets hé. Quote
Le Capri Mauve 1.012 Geplaatst: 28 juni 2017 Geplaatst: 28 juni 2017 Het is niet omdat het als grap begint dat ge het niet moet doen eh:) Maar bij mij zou de veiligheid toch een zorg zijn. Quote
Stephane 1.695 Geplaatst: 29 juni 2017 Geplaatst: 29 juni 2017 ik weet niet welke ARD jullie gereden hebben, maar buiten dat stuk pokdalige weg door het bos, lijkt me die route perfect doenbaar 'snachts. eventueel met mistlichten en grootlichten erbij. Jullie doen precies alsof we de Stelvio gaan afdalen zonder verlichting. 1 Quote
ICM 24.869 Geplaatst: 29 juni 2017 Geplaatst: 29 juni 2017 4 minutes ago, Stephane said: ik weet niet welke ARD jullie gereden hebben, maar buiten dat stuk pokdalige weg door het bos, lijkt me die route perfect doenbaar 'snachts. eventueel met mistlichten en grootlichten erbij. Jullie doen precies alsof we de Stelvio gaan afdalen zonder verlichting. Ik weet niet hoe jij ARD gereden hebt, maar ... 1 Quote
Polle Petrol 583 Geplaatst: 29 juni 2017 Geplaatst: 29 juni 2017 Dacht dat het niet zozeer de tegenliggers, maar de dieren waren die een risico vormden? Quote
Soundstorm 2.632 Geplaatst: 29 juni 2017 Geplaatst: 29 juni 2017 16 hours ago, gTa said: Trouwens, ik gebruik nu al 5 jaar vrij vaak 2 stuks van die LED-fietslampen, verstralers. Dat heeft ook gele randen aan 't lichtbeeld en zo, en mogelijks zal een echte cree led-chip of kwalitatief materiaal wel meer lichtopbrengst genereren en zo ... maar het werkt nog altijd, zeer goed zelfs. Elke kit heeft rond de 30 euro gekost ... terwijl eentje van Lezine of whatever "kwaliteitsmerk" met dezelfde specs, makkelijk het 10-voudige kost. En het mag wel zijn dat ze adverteren dat zo'n spel 2.000 lumen genereert, zelfs al is 't maar de helft, dan nog geeft dat bakken licht en ik ben er enorm content van. Heb ook zo eens lampjes gekocht voor mijn fiets. Was dacht ik 80€/stuk (dus imo geen goedkope brol) en had er 2 gekocht. Beide gaven een totaal verschillend lichtkleur (de ene leek eigenlijk alsof de LED tot zijn uiterste werd gedreven en het dus niet lang ging uithouden.) Dus je kan geen lijn trekken in merk/budget en de QC die er mee samen gaat. On 6/27/2017 at 8:40 PM, Ian said: Ligt aan het forum. Als je erop klikt, heb je een slideshow en zijn ze wel goed. Vind het wel vreemd dat die van @Mayonaise niet samengedrukt worden. Enkele foto's worden dan wel weer normaal weergegeven.. Zalige foto's, merci! 1 Quote
Le Capri Mauve 1.012 Geplaatst: 29 juni 2017 Geplaatst: 29 juni 2017 22 minuten geleden zei Polle Petrol: Dacht dat het niet zozeer de tegenliggers, maar de dieren waren die een risico vormden? En de weg? Verlichting is alles dan om goed te kunnen anticiperen en 270km lang elke bocht goed in te schatten en met pharen kunt ge dan wel ver vooruit zien maar in een bocht zijt ge daar weinig mee. Quote
jan.van.gent 4.959 Geplaatst: 29 juni 2017 Geplaatst: 29 juni 2017 Het grote probleem met 's nachts rijden in de ardennen is wild/beesten. Heel grote kans dat je wel eens een hert/everzwijn of iets anders opschept tijdens zo een nachtrit. 1 Quote
Stephane 1.695 Geplaatst: 29 juni 2017 Geplaatst: 29 juni 2017 46 minuten geleden zei ICM: Ik weet niet hoe jij ARD gereden hebt, maar ... Ask @wooter; toch zeker over dat stuk Quote
William Blake 2.844 Geplaatst: 29 juni 2017 Geplaatst: 29 juni 2017 58 minuten geleden zei jan.van.gent: Het grote probleem met 's nachts rijden in de ardennen is wild/beesten. Heel grote kans dat je wel eens een hert/everzwijn of iets anders opschept tijdens zo een nachtrit. Inderdaad. Mijn vader woont in Lierneux en hij heeft al regelmatig moeten uitwijken of beesten meegehad. Quote
gl3nn 9.407 Geplaatst: 29 juni 2017 Geplaatst: 29 juni 2017 5 minuten geleden zei William Blake: Inderdaad. Mijn vader woont in Lierneux en hij heeft al regelmatig moeten uitwijken of beesten meegehad. Iedere avond La Lienne - Lierneux rijden 6 Quote
PJH 21.017 Geplaatst: 29 juni 2017 Geplaatst: 29 juni 2017 tot er geen zwijn meer in leven is 3 Quote
Stephane 1.695 Geplaatst: 29 juni 2017 Geplaatst: 29 juni 2017 20 uur geleden zei bt.: Doe dat eens! Seriously, ik ben er zéér graag bij als het past! En uiteraard niet met 50 auto's en het mes tussen de tanden... eerder 5-10 (moderne) auto's met deftige verlichting en een gezonde dosis verstand @bt. zou je dat ergens op een zomeravond in augustus zien zitten? Quote
Jupke 11.083 Geplaatst: 29 juni 2017 Geplaatst: 29 juni 2017 Ik heb ook 2 van die goedkope CREE leds uit China, doen hun job goed. 's nachts door den bos knallen alsof het dag is. Quote
Polle Petrol 583 Geplaatst: 29 juni 2017 Geplaatst: 29 juni 2017 En de weg? Verlichting is alles dan om goed te kunnen anticiperen en 270km lang elke bocht goed in te schatten en met pharen kunt ge dan wel ver vooruit zien maar in een bocht zijt ge daar weinig mee.Dat heb je zelf nog een beetje in de hand. Niet sneller rijden dan je ver kan kijken? Geldt ook wat voor overdag met de vele blinde bochten. Quote
Naish 9.563 Geplaatst: 29 juni 2017 Geplaatst: 29 juni 2017 Ik had ook goedkope leds voor op de fiets van china Leds ok, maar de bijhorende batterij heeft al de geest gegeven. Nu een deftig ding gekocht. Quote
gewoon ik 8.348 Geplaatst: 29 juni 2017 Geplaatst: 29 juni 2017 21 uur geleden zei DenDuvel: Ineens nieuwe alternator steken ook dan maar? ik had a die rechthoekige en die gaven geen probleem Quote
CharlesV 4.378 Geplaatst: 29 juni 2017 Geplaatst: 29 juni 2017 Iedere avond La Lienne - Lierneux rijden Heeeerlijk, ook eens enkele avonden Bouillon - Poupehan gedaan met de MX-5, echt de max! Ook wel een hert gezien op de baan [emoji28] 1 Quote
Liquid Li0n 978 Geplaatst: 29 juni 2017 Geplaatst: 29 juni 2017 3 uur geleden zei Naish: Ik had ook goedkope leds voor op de fiets van china Leds ok, maar de bijhorende batterij heeft al de geest gegeven. Nu een deftig ding gekocht. en dan heb je uiteindelijk nog meer uitgegeven, want je koopt eerst de goedkope namaak om daarna toch maar the real deal te kopen...heb ik ook vaak voor. Quote
msxx 7.823 Geplaatst: 29 juni 2017 Geplaatst: 29 juni 2017 7 uur geleden zei CharlesV: Heeeerlijk, ook eens enkele avonden Bouillon - Poupehan gedaan met de MX-5, echt de max! Ook wel een hert gezien op de baan Grossglockner om 21:00 (laatste door het tolpoortje) en dan vervolgens slapen op de top van de berg. Nog voor het ontbijt een paar keer op en af tussen 6u30 en 7u30. Dat is pas heerlijk Dat gezegd hebbende, wanneer is die rerun? 1 Quote
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.