Ga naar inhoud

Alpina D3 vs 335d F31


Rabbit

Aanbevolen berichten

Zijn er hier mensen die ervaring hebben met één van beide wagens, liefst beide kunnen vergelijken?

Is die versnellingsbak van de Alpina verschillend in werking? Is die Alpina ophanging beter/sportiever, ... ?

Please, enlighten me :) 

Link naar reactie
Delen op andere sites

De 335d ken ik, de Alpina enkel van horen spreken. Voor zover ik begrepen heb is de Alpina een stuk scherper, maar nog steeds comfortabel als daily. Is die automaat niet gewoon dezelfde met een andere koppelomvormer?


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zijn er hier mensen die ervaring hebben met één van beide wagens, liefst beide kunnen vergelijken?
Is die versnellingsbak van de Alpina verschillend in werking? Is die Alpina ophanging beter/sportiever, ... ?
Please, enlighten me [emoji4] 

335d is een droomkar en de xDrive stoort mij totaal niet tot nu toe, Alpina zal ook wel leuk zijn. Spreek je voor beiden over de 4wd versie?

Verstuurd vanaf mijn SM-G925F met Tapatalk

Link naar reactie
Delen op andere sites

Trouwens een 335d in sport(+) is een beest, schakelt een Alpina nog sneller etc dan?

Verstuurd vanaf mijn SM-G925F met Tapatalk

Link naar reactie
Delen op andere sites

7 uur geleden zei bt.:

Voor mij persoonlijk is de xDrive de reden waarom ik nooit een 335d in overweging zou nemen/heb genomen :biggrin:

Care to explain? Is dat zo'n showstopper? Ik zou denken als compromis in de vorm van zeer leuke gezinswagen toch een pluspunt bij minder weer ?

met wat rij je nu ?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Voor mij is/was het ook geen must maar ik ondervind er eigenlijk geen nadelen van buiten dat je niet zomaar een driftje kan zetten wegens te efficiënt, en wss wat meerverbruik maar 9l met sportief rijden vind k best ok. Draaicirkel enz scheelt volgens mij niks met de F30 die ik vroeger had en in slecht weer kan je idd planken met +700nm zonder dat de auto een kick geeft.

 

Verstuurd vanaf mijn SM-G925F met Tapatalk

 

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

53 minuten geleden zei Rabbit:

Care to explain? Is dat zo'n showstopper? Ik zou denken als compromis in de vorm van zeer leuke gezinswagen toch een pluspunt bij minder weer ?

met wat rij je nu ?

Ik haal er helaas maar de helft van de fun uit... Snel en efficiënt al wat je wilt maar je kan dat niet op een verantwoorde manier scheef zetten en dat doe ik toch soms graag nog eens. Het rijden voelt ook ietwat anders aan vind ik, minder dynamisch.

Het is daarom dat ik een tweetal jaar geleden niet overgestapt ben op de F11 535d xDrive van m'n vader...

Momenteel rij ik 340i en ook hier heb ik specifiek naar een RWD gezocht :yes:

  • Vind ik leuk 3
Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat zou ik sowieso ook doen de momenten waarop je het voordeel van RWD benut zijn veel groter dan een AWD. 

Hier heb je genoeg aan deftige winterbanden en een optioneel sper. @Porker

  • Vind ik leuk 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

10 uur geleden zei bt.:

Voor mij persoonlijk is de xDrive de reden waarom ik nooit een 335d in overweging zou nemen/heb genomen :biggrin:

Volledig akkoord. Hier ook specifiek de zoektocht naar een RWD alpina gemaakt en nog geen minuut beklaagd. Het gemak dat je die scheef zet is echt :inlove:

Wat betreft vergelijk; met beide gereden, weliswaar een F31 320d FL; Rijdt zeker heel behoorlijk! Stond toen op 18 duims met sport pack en doet dat behoorlijk comfortabel. Toch veel beter dan wat ik had met m'n E91 sport, die was gewoon abnormaal hard afgeveerd. Als ik dat dan vergelijk met de comfortstand van alpina op 20 duims, rijd ik hier veel liever mee. Ok, 19 zou ideaal zijn, maar daarin had ik nu eenmaal niet te kiezen. Deze winter zelfs doorgereden ermee en met de PSS geen enkel probleem ondervonden (maakte het zelfs des te leuker op bepaalde plaatsen :)). Maar voor komende winter regel ik me eens een 18" winterset. Ik denk dat dit hemels comfortabel moet rijden.

v-bak is allebei ZF 8-traps dus buiten licht veranderde mapping zal daar geen verschil inzitten, my guess

@Maxime S heeft efkes met 18 gereden op z'n D3. Ik denk dat hij ook het best kan vergelijken :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

 

Ik kan enkel over de Alpina D4 spreken, aangezien het mijn daily is. 350pk/700Nm in RWD met OSGIKEN sper.

+1 met @B3noît Alpina RWD met sper. 

Ik zou opteren voor een Alpina, het is een daily wagen die je elke dag kan gebruiken. zelfs op 20inch, ik heb ook het hele jaar door op de PSS banden gereden, zelfs in de sneeuw, kan ik me uit de voeten maken. en het brengt een fun gehalte bij. 

het koppel is gewoon fun, maar belangrijker een Alpina krijgt die 700Nm & 350pk goed aan de grond. De baanligging van de Alpina is toch wel uitmuntend, voor een wagen van 1660kg. 

De versnellingsbak schakelt sneller (weliswaar zijn dat miliseconden), maar is puur de mapping van Alpina. 

Ik zou niet twijfelen, Alpina it is. 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik kijk al lang uit naar de dag dat ik een D3 tegenkom [emoji4], helaas nog geen geluk gehad.

Verstuurd vanaf mijn SM-G925F met Tapatalk

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als man van een vrouw die met een Alpina D3 rijdt, mag ik er ook mee rijden.  Een Alpina ligt toch een pak steviger op de weg en stuurt bovendien messcherp, je kan daar echt mee planken in een bocht zonder dat hij verraderlijke kuren zal maken, bovendien met het optionele sper kan je die scheef zetten en blijven glijden.  Combinatie comfortabele daily / sportiviteit, werkelijk onklopbaar.

  • Vind ik leuk 3
Link naar reactie
Delen op andere sites

Als man van een vrouw die met een Alpina D3 rijdt, mag ik er ook mee rijden.  Een Alpina ligt toch een pak steviger op de weg en stuurt bovendien messcherp, je kan daar echt mee planken in een bocht zonder dat hij verraderlijke kuren zal maken, bovendien met het optionele sper kan je die scheef zetten en blijven glijden.  Combinatie comfortabele daily / sportiviteit, werkelijk onklopbaar.

Steviger dan?

 

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Een gewone 3 scoort zeker niet beter, ook indertijd een 335i uitvoerig getest, kon niet tippen aan ophanging van de Alpina.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb ervaring met beide. Ik kan ook vergelijk met RWD vs xDrive/Allrad.


De 335 is een steengoede auto en indien een beetje deftig uitgerust een bijzonder leuke auto om in te vertoeven.
Het feit dat ie standaard xDrive heeft, is voor veel mensen een voordeel. Als ik terugdenk aan mijn BMW-tijdperk, dan waren toch veel mensen blij dat een auto 'met zoveel vermogen' standaard met 4x4 kwam, want dat is 'veel veiliger'. Echter... veel puristen die juist omwille van die 4x4 de 335d links lieten liggen, hebben een stapje omlaag of omhoog gezet naar een 330d of naar een D3. Hoe efficiënt die 4x4 het ook moge zijn, it spoils the fun a little bit. In mijn geval is dat zo, in het geval van enkele andere blijkbaar ook.
Maar, ik zeg altijd dat je eerlijk moet zijn met jezelf. Kijk hoe je je auto gebruikt. Als je maar 1 keer op 1000 je auto scheef zet omdat je net op dat moment in de regen rijdt, alleen in de auto zit en niemand om je heen hebt... moet je er volgens mij geen xDrive of allrad voor laten staan. @gTa is ook iemand die aardig wat RWD kan scheefzetten, maar ik heb hem zijn keuze voor de xDrive nog niet weten beklagen. Of toch?

Als je de 335d gaat vergelijken met de D3, dan is het voor mij heel simpel: De D3 is op alle vlakken de betere auto! Rijdt een stuk beter omwille van zijn steengoede ophanging, zijn betere remmen en zijn betere afstelling tout court. Daarenboven heb je ook iets 'specialer' in handen vind ik. Voor sommigen is dit quatsch, maar voor de meeste ALPINA kopers is het dat toch allerminst. De ALPINA brengt een ander verhaal en dat is net wat ik zo erg aan het merk apprecieer!

Eergisteren toevallig eens een eind met onze D3 Allrad gereden (www.twinstarcars.be om toch efkes reclame te maken :D) en toch enkele verschillen gevoeld met mijn RWD. Ten eerste vond ik hem 'mechanischer' aanvoelen. Absoluut geen idee hoe dat komt, maar het voelde zo aan. Qua prestaties zijn er quasi geen verschillen, al voelt mijn RWD wel een zucht sneller aan. De mijne heeft jammer genoeg geen sper en dat mis ik toch soms. 700 nm op die achterbanden is niet niets (zeker nu ze versleten zijn :D), en van zodra het een beetje vochtig is (al kan het ook op het droge), voel je toch al snel wat tractieverlies. De allrad was op dat vlak natuurlijk een gigantisch verschil. Stoplichtsprintje gedaan op een licht vochtige ondergrond en je merkt toch wel hoe veel sneller zo'n 4x4 wegschiet. Dat was wel fun! Maar als je na dat stoplichtsprintje dan een rondpunt tegenkomt, dan is de RWD weer meer fun natuurlijk (ieder zijn meug, zoals reeds gezegd). Voor de rest weinig verschillen ervaren, een miniem gevoel van torquesteer bij vollast en een iets grotere draaicirkel zijn zowat de laatste zaken die me zijn bijgebleven. Oja, en het feit dat de Allrad altijd op 20" staat, terwijl de mijne op 19" staat, was wellicht het grootste verschil. Dat verschil is toch goed voelbaar. 20" is echt knapper, maar 19" rijdt gewoon beter!

Voila, tot zo ver mijn ervaringen ;-)

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 22 April 2017 om 07:25 zei Davy_:

Vanwaar ben je? Anders moet je maar is rijden.

Verstuurd vanaf mijn SM-G925F met Tapatalk
 

Helaas wel n eindje weg: Deerlijk, dicht bij Kortrijk.

ik moet wel bijna wekelijks naar Breda en Dilbeek, misschien ligt dat dichter bij uw locatie ?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik woon in Moerbeke tussen Lokeren en Zelzate. Als je in de buurt bent roep je maar eens.

Verstuurd vanaf mijn SM-G925F met Tapatalk

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid