Ga naar inhoud

Je droomwagen verkopen voor veel geld maar misschien geen opvolger vinden


Soul

Aanbevolen berichten

1 hour ago, Tjeu said:

Sowieso verkopen. Beter dat dan pooien en weer jaren aan een stuk choco moeten fretten. 

Niemand verplicht je om die te plooien hé :D 

En voor ongeval in recht: als je wagen serieus in waarde stijgt misschien best een expertise laten uitvoeren. 
Zou dat eigenlijk eens moeten laten doen bij de E30.. 

Om op de vraag te antwoorden: het is iets waar ik zelf af en toe mee in m'n kop zit. Op zich rij ik bar weinig met de E30, maar hij kost me niet veel om op de baan (nu ja, in de garage) te houden. En de keren dat ik er mee rij krijg ik telkens een smile op mijn gezicht. Die kar heeft ook veel emotionele waarde voor mij, en da's mij meer waard dan de €€€ die ik er voor zou krijgen. 
Staat ook niet in de weg, heb de centen niet meteen nodig dus zie niet in waarom verkopen. 

Langs de andere kant wil ik ook wel eens iets anders. Mocht ik de E30 verkopen en nog eens een aantal K opleggen kan ik mogelijks iets (nog) leuker in de plaats kopen. 
Feit is dat ik die 'iets anders' er dan liever bijkoop dan er iets voor te moeten verkopen :oops: Compleet nutteloos want ik rij zo al megaweinig km's per jaar. Maar op de bank brengt geld niets op & you can't drive your bank account! :D 

  • Vind ik leuk 3
Link naar reactie
Delen op andere sites

Niemand verplicht je om die te plooien hé [emoji3] 
En voor ongeval in recht: als je wagen serieus in waarde stijgt misschien best een expertise laten uitvoeren. 
Zou dat eigenlijk eens moeten laten doen bij de E30.. 
Om op de vraag te antwoorden: het is iets waar ik zelf af en toe mee in m'n kop zit. Op zich rij ik bar weinig met de E30, maar hij kost me niet veel om op de baan (nu ja, in de garage) te houden. En de keren dat ik er mee rij krijg ik telkens een smile op mijn gezicht. Die kar heeft ook veel emotionele waarde voor mij, en da's mij meer waard dan de €€€ die ik er voor zou krijgen. 
Staat ook niet in de weg, heb de centen niet meteen nodig dus zie niet in waarom verkopen. 
Langs de andere kant wil ik ook wel eens iets anders. Mocht ik de E30 verkopen en nog eens een aantal K opleggen kan ik mogelijks iets (nog) leuker in de plaats kopen. 
Feit is dat ik die 'iets anders' er dan liever bijkoop dan er iets voor te moeten verkopen :oops: Compleet nutteloos want ik rij zo al megaweinig km's per jaar. Maar op de bank brengt geld niets op & you can't drive your bank account! [emoji3] 

Wat zou je ervoor vragen? :ninja:
Link naar reactie
Delen op andere sites

33 minutes ago, Ian said:


Wat zou je ervoor vragen? :ninja:

Waarom? Je hebt toch zelf een 318is? :D 
Heb niet zo lang geleden een bod van 10K afgeslaan. Zeker een mooi bod, maar ze stijgen wellicht nog meer in waarde in de toekomst en ik had geen zin om hem te verkopen dus niet gedaan.. Zou hem op dit punt denk ik enkel wegdoen als er echt een ridicuul 'alles is te koop' bod zou komen. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 uur geleden zei Alexis:

Waarom? Je hebt toch zelf een 318is? :D 
Heb niet zo lang geleden een bod van 10K afgeslaan. Zeker een mooi bod, maar ze stijgen wellicht nog meer in waarde in de toekomst en ik had geen zin om hem te verkopen dus niet gedaan.. Zou hem op dit punt denk ik enkel wegdoen als er echt een ridicuul 'alles is te koop' bod zou komen. 

De overheid gaat u nekken. Je mag met je oldtimer al in de helft van België niet meer binnen en ze zullen het wel nog wat moeilijker maken, zeker voor de jonge oldies. En voor je het weet krijg je een situatie zoals in Nederland, waar iedereen zijn oldie de deur uit duwt wegens te duur om te houden, waardoor de prijzen van dag op dag halveren. Er zijn er hier in België een aantal rijk geworden door de laatste twee jaar Golfjes I uit Nederland te importeren. 

Stijgen in waarde is altijd theoretisch. Het is pas wanneer je de centen in de hand hebt dat je kan stellen dat de wagen effectief in waarde is gestegen. En het blijft ook een mechanisch iets. Er kunnen altijd kosten aan komen. En rust roest. Dus als je, zoals de TS zo een kans hebt om te verkopen, dan moet je dat gewoon doen. Het tijdelijke en vergankelijke is een toegevoegde waarde die je harder van alles doet genieten. Wanneer iets onvergankelijk is doe je dat al sneller minder intens. 

  • Vind ik leuk 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

3 hours ago, bt. said:

10k :o

you serious?

To quote the great Desmond Llewellyn (may he rest in peace): "I never joke about my work, 007" :D 
(ok, ok, helemaal niets te maken met mijn werk.. maar citeren uit één van de beste Bond-films is altijd op z'n plaats)

De prijzen en beschikbaarheid niet echt gevolgd de laatste tijd, vermoed ik? :) 

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

8 minutes ago, Tjeu said:

De overheid gaat u nekken. Je mag met je oldtimer al in de helft van België niet meer binnen en ze zullen het wel nog wat moeilijker maken, zeker voor de jonge oldies. En voor je het weet krijg je een situatie zoals in Nederland, waar iedereen zijn oldie de deur uit duwt wegens te duur om te houden, waardoor de prijzen van dag op dag halveren. Er zijn er hier in België een aantal rijk geworden door de laatste twee jaar Golfjes I uit Nederland te importeren. 

Stijgen in waarde is altijd theoretisch. Het is pas wanneer je de centen in de hand hebt dat je kan stellen dat de wagen effectief in waarde is gestegen. En het blijft ook een mechanisch iets. Er kunnen altijd kosten aan komen. En rust roest. Dus als je, zoals de TS zo een kans hebt om te verkopen, dan moet je dat gewoon doen. Het tijdelijke en vergankelijke is een toegevoegde waarde die je harder van alles doet genieten. Wanneer iets onvergankelijk is doe je dat al sneller minder intens. 

Enige verandering die ik op korte termijn zie is dat oldtimers 30 jaar moeten zijn ipv 25. E30 is van 1990 dus sowieso van plan hem nog minstens 3-tal jaar bij te houden om dat te overbruggen. 

En ja, je mag binnenkort met een oldie tussen 25 en 39 jaar oud enkele centra niet meer binnen. Who cares, tho? Meer dan genoeg zalige banen om van te genieten die niet in Gent, Brussel of Antwerpen centrum liggen ;) "De helft van België" is wel schromelijk overdreven. 

"Dus als je, zoals de TS zo een kans hebt om te verkopen, dan moet je dat gewoon doen."
- Ik denk ten eerste dat de TS een hypothetische vraag stelt. En ten tweede: waarom zou ik moeten verkopen enkel en alleen omdat er zich een kans aanbiedt? Auto staat zelfs niet te koop. Mocht ik jouw credo volgen had ik hem een paar jaar terug al voor een pak minder "moeten" verkopen. 

Ken er hier anders genoeg op het forum die zichzelf nog schoppen omdat ze destijds een wagen verkocht hebben die nu X maal zoveel waard is. Zoiets weet je natuurlijk niet op voorhand + je kan ook niet alles bijhouden.. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Waarom? Je hebt toch zelf een 318is? [emoji3] 
Heb niet zo lang geleden een bod van 10K afgeslaan. Zeker een mooi bod, maar ze stijgen wellicht nog meer in waarde in de toekomst en ik had geen zin om hem te verkopen dus niet gedaan.. Zou hem op dit punt denk ik enkel wegdoen als er echt een ridicuul 'alles is te koop' bod zou komen. 

Ja, maar de mijne is zwart (boring), is niet bijna mint en heeft een hoop extra km's op de teller. [emoji38]

€10k is wel zot, maar daar gaat het idd naartoe.. Vandaar dat ik de mijne ergens ook wil houden. Nuja, gezien de km's zouden de meesten al afhaken (al schrikt iedereen elke keer als ik zeg hoeveel km's hij al heeft), dus ergens rij ik hem dan liever zelf op, of wil ik hem bijhouden tot ze even iconisch als de E10 worden, wanneer km-stand er niet zoveel meer toe doet omdat ze amper nog te vinden zijn. Helaas heb ik nog geen eigen stalling, dus stilstaan kost ook geld. En stilstand is het slechtste wat er is voor een auto (spreek uit ervaring)...

Idd elke keer een smile op het gezicht als je er een tijd niet mee gereden hebt.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ook waar, ik had vroeger een porsche 924S gekocht voor 2000€ (3 jaar mee gereden en toen fier verkocht voor 2500€) die gaan nu ook rond de 8000€ of meer, nog maar te zwijgen van Porsche 968's of 944 turbo.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gohja, 10K zot of niet... Een deftige E30 M3 had je niet zo gek lang geleden voor tussen de 15 en 20K (en dat was dan al een dure!). Moet je nu eens proberen... 

Link naar reactie
Delen op andere sites

25 minuten geleden zei Alexis:

Gohja, 10K zot of niet... Een deftige E30 M3 had je niet zo gek lang geleden voor tussen de 15 en 20K (en dat was dan al een dure!). Moet je nu eens proberen... 

Ik krijg hem vanavond binnen.

 

kan je 10 is'jes voor kopen :D

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik heb verkocht, rationeel gezien nog steeds blij met die beslissing

maar enkele keren per jaar pikt het serieus

gelukkig is mijn mountainbike-passie nog groter

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden zei Alexis:

To quote the great Desmond Llewellyn (may he rest in peace): "I never joke about my work, 007" :D 
(ok, ok, helemaal niets te maken met mijn werk.. maar citeren uit één van de beste Bond-films is altijd op z'n plaats)

De prijzen en beschikbaarheid niet echt gevolgd de laatste tijd, vermoed ik? :) 

Van 318is'jes niet, neen :lol:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hier ook verkocht. 2 keer zelfs en ook wel dikke karren.

Veel minder spijt van dan initieel gedacht. Het "deblokkeert" zelfs ergens bepaalde gedachten en dat is niet altijd slecht

  • Vind ik leuk 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden zei Carlito:

Ik krijg hem vanavond binnen.

 

kan je 10 is'jes voor kopen :D

Een e30 M3 is eigenlijk te duur voor wat het is, net als een evo 2, ik zou het geld er nooit aan kunnen geven, kopen de meeste mensen dat niet gewoon als investering en niet om mee te rijden? 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

door zulke mensen vind je tenminste nog autos. als die niet zeldzaam en duur worden, worden ze nooit bij gehouden maar gewoon gesloopt voor onderdelen.

niemand houd je tegen om een grote hangaar te kopen en die stampvol autos te steken. 10jaar later kan je dan ofwel de oud ijzer handelaar bellen, of een hoop autos duur verkopen.  stockeren kost zowieso ook geld, en autos gaan snel achteruit als ze ergens stilstaan.

probleem is ook dat al die 'liefhebbers' ook altijd alles spotgoedkoop willen hebben. ik heb hier een tamelijk zeldzame auto staan waar de motor alleen al vlot 500€ gaat, en de versnellingsbak kost je 1300€ (ik kocht daarom ook de auto voor die versnellingsbak te hebben). als ik die wil verkopen, willen al die liefhebbers dan ook de complete auto meenemen voor minder dan 500€. dan laat ik die gewoon wegroesten hier. ik heb al mails gehad uit NL om de mistlampglaasjes te verkopen, want die zijn NIET meer te vinden

aangepast door fcapri
Link naar reactie
Delen op andere sites

3 uur geleden zei Alexis:

Enige verandering die ik op korte termijn zie is dat oldtimers 30 jaar moeten zijn ipv 25. E30 is van 1990 dus sowieso van plan hem nog minstens 3-tal jaar bij te houden om dat te overbruggen. 

En ja, je mag binnenkort met een oldie tussen 25 en 39 jaar oud enkele centra niet meer binnen. Who cares, tho? Meer dan genoeg zalige banen om van te genieten die niet in Gent, Brussel of Antwerpen centrum liggen ;) "De helft van België" is wel schromelijk overdreven. 

"Dus als je, zoals de TS zo een kans hebt om te verkopen, dan moet je dat gewoon doen."
- Ik denk ten eerste dat de TS een hypothetische vraag stelt. En ten tweede: waarom zou ik moeten verkopen enkel en alleen omdat er zich een kans aanbiedt? Auto staat zelfs niet te koop. Mocht ik jouw credo volgen had ik hem een paar jaar terug al voor een pak minder "moeten" verkopen. 

Ken er hier anders genoeg op het forum die zichzelf nog schoppen omdat ze destijds een wagen verkocht hebben die nu X maal zoveel waard is. Zoiets weet je natuurlijk niet op voorhand + je kan ook niet alles bijhouden.. 

Er zullen sowieso op relatief korte termijn wel nog een hoop beperkingen bijkomen hoor. De lage emissiezones kunnen ze uitbreiden, toegang tot snelweg verbieden op weekdagen, ... Zeker met al die trajectcontroles staat de deur voor alles op. En met de milieunormen die België maar niet haalt, moeten poortjes gesloten worden. Op de to do lijst van de regering staan de LV en de oldies. Maar LV ligt moeilijk, zeker nu de Turteltaks hervormt wordt en de bedrijven daardoor meer gaan moeten betalen (kei goed voor mijn job!). 

Gaat er morgen iets gebeuren? Wss niet. Maar je weet nooit. Hou het gewoon in het achterhoofd, dat je achteraf niet bedrogen uitkomt. 

En ja, had je paar jaar terug verkocht, je had met dat hoger budget iets anders kunnen kopen. Zoals een 944 (ieuw!) en die ging dan ook stijgen, weer verkopen, en ondertussen zat je al aan een 1969 911 Targa. 

Anyhow, je weet dat ik recent papa ben geworden, dan wordt alles plots anders. Relativeer de boodschap dus zeker vanuit dat oogpunt. En verder moet je altijd, altijd, altijd, doen wat je zelf wil. Nooit een beslissing door een ander laten beïnvloeden of laten nemen. Als je zelf beslissingen neemt en je staat achter jouw eigen beslissing, dan kan je daar achteraf geen spijt van hebben. En dat is wel belangrijk. Ik heb zelf mijn KTM en mijn Goldi van de hand gedaan. Ook twee stuks waar ik heel hard aan gehecht was en die ik voor altijd wou houden. Maar van beiden nog geen spijt. In tegen deel. Van Goldi zelf heel blij dat ie weg is. Is op een paar jaar quasi verdubbeld van waarde. En ja, ondertussen was die nog eens 1.000 euro meer waard. Maar ik heb mijn centen, dus het "risico" van mijn belegging is weg. Ik ben blij. 

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

tja, beperkingen...  er zal altijd een groep autos benadeeld zijn. nu is dat dus 15-40jaar, maar de kans zit er goed in dat dit 15-30jaar zal worden.

nu mag je op sommige plaatsen in gent ook niet meer met de auto. ga je de auto dan wegdoen en een fiets kopen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het gaat toch ook niet altijd louter en alleen om de waarde en de centen?

Ik geniet oprecht van het bezitten en rijden met die dingen en hoewel dat 'rijden met' ook steeds minder en minder wordt, toch nog steeds zo veel mogelijk.

En ook ik ben stilletjes bang voor wat de toekomst zal brengen op vlak van (milieu)beperkingen en wetgeving... :cry:

  • Vind ik leuk 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

4 uur geleden zei fcapri:

tja, beperkingen...  er zal altijd een groep autos benadeeld zijn. nu is dat dus 15-40jaar, maar de kans zit er goed in dat dit 15-30jaar zal worden.

nu mag je op sommige plaatsen in gent ook niet meer met de auto. ga je de auto dan wegdoen en een fiets kopen?

In Gent is het pas vanaf volgend jaar. En ja, wij hebben, als stereotype Gentenaars, de Golf verkocht en onze elektrische bakfiets staat in bestelling :D 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid