Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:
49 minuten geleden, tuscani zei:

Op 't einde van datzelfde artikel: "Tot we bewijs van het tegendeel zien, is dit dus niet meer dan een storm in een glas water."

Eigenlijk maakt dat voor de consument zelfs niet uit, als de wagen maar z'n range haalt en binnen de garantieperiode blijft halen, denk ik dan.
Alle constructeurs balanceren op een slappe koord wat dat betreft, want het verschil tussen winter en zomer is nogal groot te noemen.

Geplaatst:

als dat echt zo is, dan denk ik dat er wel meer dan VAG alleen liegt over de batterij capaciteit.

net zoals de boordcomputer van je auto ook andere dingen zegt dan wat je in spritmonitor elke keer ingeeft

Geplaatst:
1 uur terug, Liquid Li0n zei:

net zoals de boordcomputer van je auto ook andere dingen zegt dan wat je in spritmonitor elke keer ingeeft

Dat klopt toch redelijk goed, en dat over verschillende merken/wagens/jaren heen

Geplaatst:

sjoemelsjoftweir

• 2 weken later...
Geplaatst:

Blij dat ik persoonlijk nooit in aanmerking zou gekomen zijn anders was het ne zure. 

Geplaatst:

Mijn broer heeft al een tijdje een hybride via hertz. ( aanloop voor bedrijfswagen)  nergens een laadkabel te bespeuren,  dus belt hij naar hertz.  " ahja dat is normaal,  wij geven die nooit mee"

:lolz: je huurt dus hybrides, maar je kan ze niet laden. 

• Grappig 3
  • Boos 1
Geplaatst:

Gisteren zijn ze van d'Ieteren uit mijn Cupra Formentor 1.5 komen omwisselen voor een ID.5 Pro.

Aub meneer hier is de sleutel, trekt er uwe plan mee. Voor mij nie zo erg, ben zo ene die als t moet bij ne nieuwe auto eerst 2u alles gaat uitzoeken, maar mijne collega vond het toch wat vreemd dat hem totaaaaal gene uitleg kreeg van hoe en wat.

Geplaatst:
16 minuten geleden, tuscani zei:

Mijn broer heeft al een tijdje een hybride via hertz. ( aanloop voor bedrijfswagen)  nergens een laadkabel te bespeuren,  dus belt hij naar hertz.  " ahja dat is normaal,  wij geven die nooit mee"

:lolz: je huurt dus hybrides, maar je kan ze niet laden. 

Moesten ze dat wel doen mogen ze voor elke verhuurder een  nieuwe kopen denk ik. Is zoiets dat heel makkelijk "vergeten" wordt.

Geplaatst:
9 minuten geleden, Polygoon zei:

Moesten ze dat wel doen mogen ze voor elke verhuurder een  nieuwe kopen denk ik. Is zoiets dat heel makkelijk "vergeten" wordt.

Hebben ze daar niet de waarborg voor?

Geplaatst:
Op 14/11/2023 om 15:09, Fr79 zei:

Ik snap echt niet waarom ze de initiële catalogusprijs voor tweedehands wagens in rekening brengen.

Ah, als je een premie wil mag t geen "chique bak" zijn, ook al kosten ze tweedehands hetzelfde

Geplaatst: (aangepast)
17 minuten geleden, JanC zei:

Mogelijke maatregelen:
zijn hogere belastingen (BIV) bij de aanschaf van een auto,
de invoering van een verplicht vignet voor alle auto’s, 
of de verhoging van de belasting op elektriciteit tot
een kilometerheffing.

Wat zou het worden? 
Verhoging van de belasting op elektriciteit leek mij absurd, maar aangezien ze alle locaties van laadpalen aan het verzamelen zijn, zou dat zelfs kunnen zonder iedereen te treffen.

aangepast door Logic
Geplaatst:

BIV zie ik niet gratis blijven, dat is duidelijk een tijdelijke gunstmaatregel...

Geplaatst:
11 minuten geleden, JanC zei:

BIV zie ik niet gratis blijven, dat is duidelijk een tijdelijke gunstmaatregel...

inderdaad, maar ik verwacht toch dat ze het nog even gaan moeten aanhouden, anders wordt het erg moeilijk de particulier te overtuigen

Geplaatst:
1 uur terug, JanC zei:

"Tijdelijk", als in al sinds 1/1/2012 in voege....

Hèèèèèèl rekbaar begrip blijkbaar

Geplaatst:
1 uur geleden, Logic zei:

Mogelijke maatregelen:
een kilometerheffing.

Wat zou het worden? 
Verhoging van de belasting op elektriciteit leek mij absurd, maar aangezien ze alle locaties van laadpalen aan het verzamelen zijn, zou dat zelfs kunnen zonder iedereen te treffen.

Sinds WLTP invoering zijn de taksen nu al absurd hoog voor alles wat iet of wat vermogen heeft.

Gezien er volgend jaar verkiezingen zijn en we dan nog op minstens en paar maanden mogen rekenen voor regeringsvorming denk ik dat de EV-brigade nog tot minstens half 2025 op beide oren mag slapen.

Ik vermoed dat ze EV's in de toekomst niet gaan taxeren op vermogen maar op gewicht, kunnen ze lekker doorrekenen en toch volhouden dat er 'alternatieven' zijn...

Geplaatst: (aangepast)
7 uren geleden, Race7 zei:

Ik snap echt niet waarom ze de initiële catalogusprijs voor tweedehands wagens in rekening brengen.

Ah, als je een premie wil mag t geen "chique bak" zijn, ook al kosten ze tweedehands hetzelfde

Nogal vreemd idd., een Model 3 van 3j. oud is in hun logica geen enkel probleem maar een Model S van 8j. oud dan weer wel...

Hun fixatie op nieuwprijzen is er ook bij de berekening van VAA voor tweedehandswagens.

Maar eindeloos BIV incasseren op 1 en dezelfde wagen telkens die opnieuw wordt ingeschreven, daar hebben ze dan weer geen probleem mee...

aangepast door Fr79
Geplaatst:
Op 22/10/2023 om 12:47, ir_fuel zei:

Van die verkavelingen waar ze de parkeerplaatsen groeperen ipv dat iedereen aan zijn eigen kot kan parkeren. Dat is helemaal feest.

En dan lees je dat dit jaar 20% van de nieuwe auto's elektrisch is. Binnen 5 jaar zitten ze in de problemen. Stel je voor dat in zo een verkaveling 20 EV's staan, allemaal op zo een gegroepeerde parkeerplaats en niemand kan thuis laden. 

Is bij ons zo. Feest.

Geplaatst:
5 uren geleden, Fr79 zei:

Sinds WLTP invoering zijn de taksen nu al absurd hoog voor alles wat iet of wat vermogen heeft.

Gezien er volgend jaar verkiezingen zijn en we dan nog op minstens en paar maanden mogen rekenen voor regeringsvorming denk ik dat de EV-brigade nog tot minstens half 2025 op beide oren mag slapen.

Ik vermoed dat ze EV's in de toekomst niet gaan taxeren op vermogen maar op gewicht, kunnen ze lekker doorrekenen en toch volhouden dat er 'alternatieven' zijn...

beetje zoals in Nederland nu ook aan de gang is eigenlijk. Maar daar taxeren ze op gewicht van de auto...dus de EV wordt daar dan vanaf 2025 afgestraft

Stekkerboete

Simpel uitgelegd: vanaf 2025 en 2026 zal de MRB van een EV op een gelijk niveau zitten als die van een auto op benzine. Aangezien die onder meer op gewicht is gebaseerd, heb je met een gemiddeld veel zwaardere EV een probleem. Han ten Broeke, voorzitter van BOVAG, noemt als voorbeeld: voor een Golf TSI zou je gemiddeld 156 euro MRB betalen per kwartaal, voor het EV-equivalent ID.3 dan 278 euro. Gemiddeld gezien zou je voor een EV 60 procent meer MRB betalen dan een vergelijkbare auto op benzine. Ten Broeke noemt dat ‘gekkenwerk’, want daarmee wordt een EV een stuk minder interessant.

https://www.autoblog.nl/nieuws/d66-gl-pvda-nsc-en-vvd-zijn-tegen-stekkerboete-3573544

Hier in Belgie vraag ik me af of ze uiteindelijk zullen belasten op de kracht/grootte van de batterij ofzo.

Geplaatst:

Gelijkaardig aan CO2 kunnen ze in principe gewoon het WLTP normverbruik (kWh/100km) gebruiken als belastbare parameter.

Geplaatst:
On 11/18/2023 at 3:25 PM, Logic said:

Mogelijke maatregelen:
een kilometerheffing.

Wat zou het worden? 

Verhoging BIV lost niks op. Dat is een one shot per auto/eigenaar. Ze hebben recurrente inkomsten nodig.

Met hun digitale tellers zie ik ze nog iets uitvinden waarmee je het verbruik van je laadpaal gaat moeten meten in je meterkast en wireless doorsturen, waar dan aparte accijnzen op worden gerekend, ofzo, via de elek. factuur.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid