Jump to content
Guest wooter

Elektrische auto's

Recommended Posts

Marvin    117
Marvin

Ooit. Die 48V-hybrides zijn een eerste stap, maar die 1 kWh-batterijen zijn nu toch ook niet om te zeggen WOW. Ben benieuwd om te zien hoeveel het verbruik daarmee zakt in de echte wereld.

Dit artikel is trouwens wel interessant daaromtrent: https://www.autogids.be/autonieuws/ontcijferd/48v-hybrides-normen-uitstoot.html 

Edited by Marvin

Share this post


Link to post
Share on other sites
Le Capri Mauve    507
Le Capri Mauve

Wat ik niet snap is de financiële kant van die overstap naar propere electrische autos. Ik heb het gevoel dat de mensen met lage inkomens de dupe zijn van die wettelijke dwang om allemaal naar hightech over te stappen. Bij de co2 kwestie ook. Honderden miljoenen chinezen zijn van straatarm naar middenklasse aan't evolueren en de CO2 voetafdruk is navenant. Maar wij vinden dat dat niet mag en dat ze beter arm blijven.

Share this post


Link to post
Share on other sites
ir_fuel    29,646
ir_fuel

Ik stel me vooral financiële vragen op lange termijn. Stel je voor dat het brandstofverbruik in ons land halveert omdat we de helft van de energie voor onze verplaatsingen uit elektriciteit halen.

Wat gaat dat doen met de schatkist en hoe gaan ze dat gat dichtrijden?

Share this post


Link to post
Share on other sites
Stancke    3,283
Stancke

Wat is een 48V-hybride? :mellow:


Er zit toch een hele economie achter de die brandstoffen, wat gaan we doen met die jobs/inkomsten op lange termijn? 1 op 1 personeelsleden overzetten naar waterstofsector oid?

EDIT:

Dus ze blijven gebruik maken van diesels/benzine motoren en gaan er een kleine elektromotor gaan bijzetten (à la ActiveHybride verhaal bij BMW?)?

Share this post


Link to post
Share on other sites
Le Capri Mauve    507
Le Capri Mauve

En kwetsbaarheid. Zoveel mogelijk op een electrisch netwerk overschakelen terwijl ge dat electrisch netwerk steeds kwetsbaarder maakt doordat ge overschakelt naar zeer variabele bronnen met weinig buffercapaciteit. We gaan blackouts krijgen waar er vroeger geen waren, en hun impact zal ook veel groter zijn.

Share this post


Link to post
Share on other sites
ir_fuel    29,646
ir_fuel
21 minutes ago, Stancke said:

Er zit toch een hele economie achter de die brandstoffen, wat gaan we doen met die jobs/inkomsten op lange termijn? 1 op 1 personeelsleden overzetten naar waterstofsector oid?

Dat is toch geen argument?

Dat is zoals de vakbond die maaltijdcheques niet wil afschaffen want er zijn mensen die hun boterham verdienen in die bedrijven.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
Jeroen_M5    684
Jeroen_M5

Tegenwoordig verkopen ze alleen nog maar viercilinders bij Volvo, dus doe dan maar ineens hybride. Het is toch al verloren.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
Soundstorm    1,553
Soundstorm
33 minutes ago, Stancke said:

Wat is een 48V-hybride? :mellow:

Dus ze blijven gebruik maken van diesels/benzine motoren en gaan er een kleine elektromotor gaan bijzetten (à la ActiveHybride verhaal bij BMW?)?

Nee, zie het eerder als een elektrisch hulpsysteem. Aandrijven van een turbo/supercharger, aircocompressor, servo. Maar in sommige configuraties ook voor het bijstaan van de aandrijving. Puur elektrisch rijden zal je er normaal niet mee kunnen, of het is aan lage snelheden (start/stop verkeer) en een zeer beperkte range.

Share this post


Link to post
Share on other sites
fcapri    125
fcapri

die hybride systemen zullen eerder remenergie recuperen en dan electrisch weer vrijgeven. OF, de batterijen laten laden bij het meest ideale moment, bv autosnelweg rijden. en de energie hergebruiken als je moet stoppen en optrekken. vele autos laten de dynamo werken om de accu bij te laden als je afremt op de motor. eens je optrekt, wordt de dynamo afgezet.

de grens van de brandstof is bereik, je kan niet zuiniger blijven bouwen en dan moet je alternatieven gaan zoeken om toch maar minder CO2 uit te stoten.

misschien willen ze de electromotor laten bijwerken bij acceleraties, om mensen warm te maken voor 'electrische rijden'.

in belgie zouden ze beter een 'file'-systeem installeren. de auto laadt een stel batterijen op en gebruikt die pas als de auto stilstaat in een file. telkens zo een paar meter voorruit kruipen zonder dat je brandstofmotor moet draaien. zou al veel besparen

Edited by fcapri
  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
Stancke    3,283
Stancke

Dus zoals Efficiënt Dynamics bij BMW? Regeneratie van remenergie maar met wat pk's achter?

 

 

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
Logic    209
Logic

Nog een bedenking, als constructeurs op zo'n relatief korte tijd overschakelen naar hybrid of volledig elektrisch, dan gaat er ongetwijfeld ook iets aan onze taksen veranderen. (en kan je ook niet uitsluiten dat er een 2e golf van VAA slachtoffers aankomt) 

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
Ian    434
Ian

Als ze écht minder CO2-uitstoot willen, moeten ze misschien eens kijken naar de wegwerpmaatschappij, en al die fabrieken waar die 'milieuvriendelijke' auto's en batterijen gemaakt worden.. Maar ja, wat dan met de 'jobs jobs jobs' van de mensen die in die fabrieken werken... Bomen lusten graag CO2, dus misschien moeten ze ook eens werken aan het stimuleren van de aanplanting van bomen, ipv alles te kappen voor appartementen en fabrieken.

Kijk naar de gigantische elektronische afvalberg van smartphones etc.. Dat zal bij moderne en elektrische auto's niet veel beter zijn (kabels, monitors etc. van alle elektrische snufjes bvb).

Maar dat is allemaal een 'ver-van-mijn-bed' show... Die afgedankte vervuilende auto's die niet op de sloop belanden rijden gewoon verder in Afrika en het oostblok. En de wind kent geen grenzen van lage emissie zones... Als ze iedereen nu eens met hun auto lieten rijden en het zo lang mogelijk bijhouden ervan stimuleerden, ipv iedereen om de haverklap richting iets anders te duwen door in hun portefeuille te zitten. Nieuwe auto's zijn dan mss properder, maar de productie ervan is ook enorm milieubelastend.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Logic    209
Logic
9 minuten geleden zei Ian:

Als ze iedereen nu eens met hun auto lieten rijden en het zo lang mogelijk bijhouden ervan stimuleerden, ipv iedereen om de haverklap richting iets anders te duwen door in hun portefeuille te zitten. Nieuwe auto's zijn dan mss properder, maar de productie ervan is ook enorm milieubelastend.

Cuba was goed bezig dan

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest wooter   
Guest wooter
3 hours ago, Marvin said:

Ooit. Die 48V-hybrides zijn een eerste stap, maar die 1 kWh-batterijen zijn nu toch ook niet om te zeggen WOW. Ben benieuwd om te zien hoeveel het verbruik daarmee zakt in de echte wereld.

Dit artikel is trouwens wel interessant daaromtrent: https://www.autogids.be/autonieuws/ontcijferd/48v-hybrides-normen-uitstoot.html 

Die 48V hybrides zijn maar een voetnoot in de geschiedenis... Daar hoor je binnen 20 jaar niks meer van. Het is een goedkope oplossing om de volgende en huidige norm te kunnen halen, maar zal al achterhaald zijn tegen 2020.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest wooter   
Guest wooter
3 hours ago, Le Capri Mauve said:

Wat ik niet snap is de financiële kant van die overstap naar propere electrische autos. Ik heb het gevoel dat de mensen met lage inkomens de dupe zijn van die wettelijke dwang om allemaal naar hightech over te stappen. Bij de co2 kwestie ook. Honderden miljoenen chinezen zijn van straatarm naar middenklasse aan't evolueren en de CO2 voetafdruk is navenant. Maar wij vinden dat dat niet mag en dat ze beter arm blijven.

China is voorloper op elektrische auto's. Daar zijn nu al gezinnen die nooit met een auto met verbrandingsmotor gaan rijden.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest wooter   
Guest wooter
2 hours ago, Le Capri Mauve said:

En kwetsbaarheid. Zoveel mogelijk op een electrisch netwerk overschakelen terwijl ge dat electrisch netwerk steeds kwetsbaarder maakt doordat ge overschakelt naar zeer variabele bronnen met weinig buffercapaciteit. We gaan blackouts krijgen waar er vroeger geen waren, en hun impact zal ook veel groter zijn.

Dat gaat allemaal nog evalueren, in die zin dat het interessant gaat worden om naast je zonnepanelen ook een accu thuis t voorzien zodat je auto 's nachts kan laden op de energie die je overdag zelf hebt opgewekt, zonder het netwerk te belasten door teveel of te weinig energie.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest wooter   
Guest wooter
31 minutes ago, Ian said:

Als ze écht minder CO2-uitstoot willen, moeten ze misschien eens kijken naar de wegwerpmaatschappij, en al die fabrieken waar die 'milieuvriendelijke' auto's en batterijen gemaakt worden.. Maar ja, wat dan met de 'jobs jobs jobs' van de mensen die in die fabrieken werken... Bomen lusten graag CO2, dus misschien moeten ze ook eens werken aan het stimuleren van de aanplanting van bomen, ipv alles te kappen voor appartementen en fabrieken.

Kijk naar de gigantische elektronische afvalberg van smartphones etc.. Dat zal bij moderne en elektrische auto's niet veel beter zijn (kabels, monitors etc. van alle elektrische snufjes bvb).

Maar dat is allemaal een 'ver-van-mijn-bed' show... Die afgedankte vervuilende auto's die niet op de sloop belanden rijden gewoon verder in Afrika en het oostblok. En de wind kent geen grenzen van lage emissie zones... Als ze iedereen nu eens met hun auto lieten rijden en het zo lang mogelijk bijhouden ervan stimuleerden, ipv iedereen om de haverklap richting iets anders te duwen door in hun portefeuille te zitten. Nieuwe auto's zijn dan mss properder, maar de productie ervan is ook enorm milieubelastend.

Het grappige is dat dat beter zit met een elektrische auto dan met een klassieke auto.

Tesla heeft recent hun elektrische motor een upgrade gegeven zodat ie een miljoen mijl kan afleggen. Alle componenten van een elektrische auto zijn waardevol genoeg dat het beter is ze te recycleren dan ze weg te gooien. In plaats van 200000km aan diesel of benzine op te stoken, kan je dergelijke accu's nog hergebruiken in dergelijke thuislaadsystemen, of de inhoud van die batterijen recycleren en er nieuwe batterijen van maken.

Het zelfde overigens met smartphones. Een smartphone weggooien is gewoon een kapitaal aan grondstoffen weggooien. Dat brengt nog wat op qua grondstoffen bij recyclage, zodat je er terug een smartphone, of een stuk van een elektrische auto mee kan maken.

Ik denk dat afrika nog een schok gaat meemaken want het gaat interessanter worden een elektrische auto hier te recycleren dan er daar mee in de woestijn rond te rijden.

Share this post


Link to post
Share on other sites
ir_fuel    29,646
ir_fuel
5 minutes ago, wooter said:

Het zelfde overigens met smartphones. Een smartphone weggooien is gewoon een kapitaal aan grondstoffen weggooien. Dat brengt nog wat op qua grondstoffen bij recyclage, zodat je er terug een smartphone, of een stuk van een elektrische auto mee kan maken.

Ja dat merk je wel. Er is helemaal geen elektronische afvalberg :fp: 

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest wooter   
Guest wooter
Just now, ir_fuel said:

Ja dat merk je wel. Er is helemaal geen elektronische afvalberg :fp: 

Allemaal industrieën die in de kinderschoenen staan. De videotheekuitbaters van weleer hebben nu shops om je smartphone van een nieuwe accu en schermpje te voorzien.

Share this post


Link to post
Share on other sites
ir_fuel    29,646
ir_fuel
11 minutes ago, wooter said:

Een smartphone weggooien is gewoon een kapitaal aan grondstoffen weggooien. Dat brengt nog wat op qua grondstoffen bij recyclage, zodat je er terug een smartphone, of een stuk

https://fd.nl/economie-politiek/1183222/china-zucht-onder-berg-weggegooide-elektronische-apparaten

Hij geeft het ruiterlijk toe, manager Wang Jianming van Huaxin: zonder subsidies zou zijn recyclingbedrijf geen bestaansrecht hebben.

Share this post


Link to post
Share on other sites
ir_fuel    29,646
ir_fuel

Een objectieve mening zoeken over elektrische voertuigen op een kanaal genaamd "fully charged", is zoals aan Electrabel vragen of hun nucleaire centrales veilig zijn, of aan de boerenbond vragen of rundsvlees gezond is, of aan Monsanto vragen of je kanker krijgt van hun onkruidverdelger.

  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites
Le Capri Mauve    507
Le Capri Mauve
36 minuten geleden zei wooter:

Dat gaat allemaal nog evalueren, in die zin dat het interessant gaat worden om naast je zonnepanelen ook een accu thuis t voorzien zodat je auto 's nachts kan laden op de energie die je overdag zelf hebt opgewekt, zonder het netwerk te belasten door teveel of te weinig energie.

Dat is detailniveau. Zo krijgt ge geen goed zicht op de situatie. Nationale energiebuffering met batterijen, ik geloof er niet in. Vaclav Smil is een goeie als het om de getallen gaat. Eens zijn speeches over energy transitions bezien. Deze bv https://www.youtube.com/watch?v=5guXaWwQpe4

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


  • Similar Content

    • tuscani
      By tuscani
      proto of afgewerkt?
      Alleszins zeker geen lelijke wagen
      https://www.polestar.com/polestar-1



       
       
      Het is eindelijk zover: het Zweedse Volvo-dochtermerk Polestar onthulde in Shanghai zijn allereerste productiemodel. In tegenstelling tot wat eerst gedacht werd, is de Polestar 1 niet volledig elektrisch, maar een plug-inhybride die 600 pk en 1.000 Nm belooft.
      Wim Bervoets 18/10/2017 0:18:25   De band met moederbedrijf Volvo is meteen duidelijk: de Polestar 1 bevat heel wat visuele elementen van de Volvo S90, maar is toch een stuk korter én er valt geen enkel Volvo-logo te bespeuren. Toch kan de Polestar 1 zijn roots traceren tot een Volvo-conceptcar: de Volvo Concept Coupe uit 2013.
      Zelfde platform, andere uitwerking
      De Polestar 1 gebruikt trouwens hetzelfde SPA-platform (scalable product architecture) als de Volvo S90. Toch is de Polestar een stuk compacter: de wielbasis is bijvoorbeeld 320 millimeter korter, en de totale lengte bedraagt 4,50 meter, tegenover 4,96 meter voor de S90. Voor het koetswerk maakten de Zweedse ingenieurs overvloedig gebruik van met koolstofvezel versterkt plastic
      CFPR), waardoor ze het gewicht drastisch konden verlagen, de stijfheid verhogen en het zwaartepunt lager konden leggen.
      Toekomst volledig elektrisch Geen volledig elektrische aandrijflijn onder de kap dus: de scherpe deadline tegen wanneer deze eerste creatie voorgesteld moest worden, liet dat nog niet toe. Toch drukte Polestar ons op het hart dat deze Polestar 1 de enige hybride zal blijven. Lees: de toekomst van het nieuwe merk wordt volledig elektrisch.
      Twee elektromotoren
      Deze Polestar 1 combineert dus een klassieke verbrandingsmotor met een elektromotor. Correctie: twee elektromotoren, want elk achterwiel krijgt een 80 kW sterk exemplaar. Samen zijn ze goed voor 218 pk en 480 Nm. In combinatie met Volvo’s bestaande T6-viercilinder turbobenzine, die hier 343 pk en 520 Nm produceert, levert dat een gecombineerd vermogen op van 600 pk en 1.000 Nm. De benzinemotor drijft via de Aisin-Warner-achttrapsautomaat (uit onder meer de XC90 T8) de voorwielen aan, de elektromotoren de achterwielen. Daardoor is deze Polestar 1 dus vierwielaangedreven.
      Drie batterijpacks
      De Polestar-ingenieurs combineerden maar liefst drie batterijpacks om de elektromotoren te voeden: een in de transmissietunnel, twee boven de achteras. Samen zijn ze goed voor 34 kWh, en een rijbereik in volledig elektrische modus van 150 kilometer. De batterijen kunnen al rijdend worden geladen tot 50%, of volledig via de kabel aan een stopcontact. Polestar denkt eveneens aan snellaadmogelijkheden, waardoor je in een 40-tal minuten de batterijen terug volledig van stroom kunt voorzien.
      Meer cijfers?
      Tijdens de presentatie goochelden de Zweden met nog meer cijfers: een bijna ideale 48/52-gewichtsverdeling bijvoorbeeld, die de balans en het rijplezier van de Polestar 1 ten goede moet komen. Ondanks een totaalgewicht van zowat 2,2 ton, want het gewicht dat Polestar wint door het gebruik van koolstofvezel in het koetswerk komt er natuurlijk met drie batterijpacks opnieuw bij. Desondanks zou deze Polestar 1 een topsnelheid in volledig elektrische modus halen van 160 km/u, en van 250 km/u in hybridemodus.
      Chassis
      Voor het chassis sloeg Polestar de handen in elkaar met een ander Zweeds bedrijf: de ophangingsspecialisten van Öhlins. Die ontwikkelden specifieke dempers voor de Polestar 1. Remmenspecialist Akebono, een grote naam uit de racewereld, moet met 400 millimeter grote remschijven omgeven door 20-duimsvelgen voor de nodige stopkracht zorgen om de 2,2 ton tot stilstand te brengen.
      Vertrouwd
      De Polestar 1 wordt geen echte vierzitscoupé, maar een 2+2-zitter. Het interieur komt vertrouwd voor: dat hevelt Polestar integraal over van Volvo. De geventileerde lederen zetels, het Bowers & Wilkins-audiosysteem en het grote tabletvormige infotainmentscherm zorgen dus voor een bekende omgeving voor wie al eens in de V90 en S90 heeft gezeten.
      Diensten
      De prijs van deze Polestar 1? Die is er nog niet. Een echte catalogusprijs zal er ook niet komen: net als bij de nieuwe XC40 zal je deze Polestar gewoon kunnen huren. Maar in tegenstelling tot de kleine Volvo-SUV is dat bij Polestar de enige mogelijkheid: je betaalt geen voorschot, daarna betaal je gedurende twee of drie jaar een maandelijkse huurprijs, die alle kosten bevat. Bestellen gebeurt online, maar je zou terecht moeten kunnen in “Polestar Spaces” voor advies en testritten.
      On demand-diensten zijn er eveneens voorzien, zoals dakkoffers wanneer je op vakantie gaat, huurauto’s enzovoort, die gewoon op je maandelijkse factuur worden aangerekend. Onderhoud wil Polestar zoveel mogelijk zorgenvrij laten gebeuren voor de klant: het merk geeft zelf aan wanneer dat moet gebeuren, pikt de auto zelf op (door een smartphone-app die als digitale sleutel kan worden gebruikt), voert het onderhoud uit en zet hem netjes gewassen terug op je parking.
      Productie
      De Polestar 1 wordt in de loop van 2018 volledig productieklaar gemaakt. Begin 2019 wordt de productie van dit eerste model opgestart. De Zweden laten voor Polestar een gloednieuwe ecologische fabriek optrekken in het Chinese Chengdu.
      bron  http://www.vroom.be/nl/nieuws/officieel-polestar-1-de-zweedse-hybridecoup
       
       
       
       
       
    • Audi S8
      By Audi S8
    • Rabbit
      By Rabbit
      Aangezien er nog geen topic is van de Model S en dit toch één van de voorlopers is, EN er een nieuwe aandrijflijn aankomt, alvast een topicje.
      Men is begonnen aan het ringrijden:
       
    • Audi S8
      By Audi S8
      All that glass: The Taycan has up to 53 inches of screen real estate.
      Do you like displays? Because the 2020 Porsche Taycan has all of them. Following a teaser on August 20, Porsche has released six images of the new electric car’s cabin ahead of its early September debut, showing a digitally intensive cockpit that brings the company’s interior design language firmly into the 21st century.
      That’s not to say the Taycan abandons Porsche design tradition. The dash retains a two-element layout with a horizontally focused “upper wing” with an upright face and a narrow “lower wing” where the transmission tunnel would be on a gas-powered car. Look at the Taycan’s cabin alongside a 911 (we've conveniently made that possible below – forgive the offset angle in the 911) and the resemblance is obvious.
      There’s never been a 911 with so many displays, though. The crown jewel of the Taycan’s cockpit is an enormous 16.8-inch curved display atop the steering column. The design is, frankly, striking. Our reaction to seeing it earlier this week at an embargoed backgrounder was a bit like the first time we saw the massive center display in the Tesla Model S – there’s never been anything like this attached to a mass-produced car before. Surrounding the display are touch-capacitive buttons that control the headlights, stability control, suspension firmness, and judging by the image released, the vehicle’s ride height.
      The huge screen should be plenty functional, too, giving drivers four separate preset modes which they can easily cycle through via the steering wheel. The standard setup (shown below) will be familiar to any Porsche enthusiast, as it emulates the five-dial layout that’s adorned the brand’s vehicles for decades. A center “dial” features a digital speedometer with a power meter surrounding it, in place of a central tachometer. Two separate “dials” flank the central portion, with information getting less important the further from the center you look. Two map settings turn the cluster into an extension of the navigation screen, including a reduced mode that simply replaces the center dial. A Full Map mode takes up the entire 16.8-inch display. Finally, a Pure setting limits the display to just the speed, traffic signs, and a simple arrow for navigation.
      Look right of the instrument cluster and there’s a 10.9-inch touchscreen where you’d expect it. Look even further and there’s yet another screen where you wouldn’t – right in front of the passenger. When these screens are off, though, they blend neatly into the dash. Praise be to Porsche for resisting the tablet-style temptation that’s gripping the auto industry.
      Both displays use an operating system that’s distinct from the infotainment you’d find in other modern Porsches. A customizable home screen looks cleaner and smarter than Porsche’s current infotainment, although the three-tile layout (shown on the passenger display, below) reminds us a bit too much of the current version of BMW’s iDrive system. A screen showing individual tiles allows the driver to access specific apps and put the appropriate information front and center, if the reconfigurable three-tile setup is too much.
      The center console houses a third (or fourth, if you tick the box for the passenger display) screen, spanning 8.4 inches. It’s the primary interface for the climate controls, but the lower portion doubles as a haptic touchpad. It’s like an idealized version of Lexus’ trackpad setup and it also includes handwriting recognition. The lower screen can also show the charge level while parked and plugged in.
      The forward-thinking nature of Taycan’s cabin does have a downside and it comes in the form of yet another virtual assistant for us to argue with. Simply say “Hey Porsche” followed by a natural-language command, and the car responds. We’re expecting similar functionality (for better or worse) to the systems introduced by rivals Mercedes-Benz and BMW.
      Another advanced nod comes in the form of electrically controlled climate control vents. Paired with a “Virtual Airflow Control” system, owners can select presets for airflow from the climate control system and adjust the electric shutters independently. Finally, an additional 5.9-inch display manages the climate controls in the rear as part of an optional four-zone climate control package. Porsche says traditional louvers belong in the past – we’ll need to play with these electric things more before we’ll agree, though.
      Beyond the overhaul to the design and the implementation of a glass cockpit that’d make an F-22 Raptor pilot jealous, Porsche has taken some steps toward sustainability, too. Optional “Race-Tex” upholstery, made from recycled polyester fiber, produces far less carbon dioxide during production. The floor carpets also use recycled materials. Unfortunately, we didn’t get to interact with either of these materials, although we fully support the use of sustainable cabin materials.
      We’ll have much more on the Porsche Taycan, including a full deep dive, when it debuts on September 4.
      Source: https://www.motor1.com/news/366633/porsche-taycan-interior-revealed-official/
  • Recently Browsing   2 members

    • jan.van.gent
    • dragonfly
×
×
  • Create New...

Important Information

Terms & Conditions