Parsifal 4.581 Geplaatst: 24 februari Geplaatst: 24 februari Er zijn gewoon momenteel zéér grote kwaliteitsverschillen in batterijfabrikanten. Panasonic, Samsung SDI en CATL kan je redelijk gerust in zijn... LG chem (en dan vooral die uit China) en ook de BYD blade batterijen zijn qua kwaliteit duidelijk minder op lange termijn... 1 Quote
tuscani 11.808 Geplaatst: 24 februari Geplaatst: 24 februari 54 minuten geleden, Logic zei: Hupla, gooi Audi ook ineens voor de bus, waarom dat? Het zijn de batterijcellen die voor de problemen zorgen éh, niet de autofabrikanten. Waarom? warmtepompen die stuk gaan, batterijcellen die stuk gaan,..... Quote
ir_fuel 58.380 Geplaatst: 24 februari Geplaatst: 24 februari Ach, het zijn tenminste geen Takata airbags 1 Quote
ir_fuel 58.380 Geplaatst: 24 februari Geplaatst: 24 februari On 2/19/2026 at 2:07 PM, janvkn said: Bwah, met mijn E36 M3 moest ik destijds toch ook na 4-5 toerkes gaan tanken. Het probleem is dat je daarna geen uur aan een stuk moest tanken. Als je 10-80% kan snelladen worden die 4-5 toerkes er na de snellaadbeurt van 30 minuten er 2-3. Naar 100% laden duurt bijna een uur. Als morgen 20% van de auto's op de Nordschleife EV is, ze zouden daar nogal een park met snelladers moeten bouwen om iedereen tussendoor bij te laten laden. Quote
Logic 540 Geplaatst: 24 februari Geplaatst: 24 februari 3 minuten geleden, tuscani zei: Waarom? warmtepompen die stuk gaan, batterijcellen die stuk gaan,..... Ja OK, ik wou maar zeggen, in één en dezelfde adem kan je ze allemaal gaan vernoemen, dan ook VW, Porsche, Polestar, Zeekr, Lotus, Hyundai, Kia, … door middel van deductie denk ik dat je een BMW gaat bestellen? 39 minuten geleden, Parsifal zei: Er zijn gewoon momenteel zéér grote kwaliteitsverschillen in batterijfabrikanten. Panasonic, Samsung SDI en CATL kan je redelijk gerust in zijn... LG chem (en dan vooral die uit China) en ook de BYD blade batterijen zijn qua kwaliteit duidelijk minder op lange termijn... Ik wil niet per se doorgaan in het veralgemenen van de problemen. Zal ook nooit nog met iets anders rijden dan met een EV hoor. Maar ik hekel het feit dat er regelmatig claims opduiken die de batterijen haast onsterfelijk maken. Uiteindelijk zijn de massale terugroepacties slechts een topje van de ijsberg. Veel spreekwoordelijke brandjes worden geblust met software (beperkingen van laadsnelheid of capaciteit) of individueel opgelost. Het gaat regelmatig genoeg fout, en dat mag ook gezegd worden. Zojuist, ir_fuel zei: Ach, het zijn tenminste geen Takata airbags Wou dat ook nog aanhalen, je moet lef hebben om batterijcellen te produceren, gezien de eindverantwoordelijkheid. Quote
SB-01 4.371 Geplaatst: 26 maart Geplaatst: 26 maart https://www.autoweek.nl/autotests/artikel/joesoef-48-rijdt-130-000-km-per-jaar-in-zijn-tesla-model-3-kijken-hoe-lang-dit-feest-nog-duurt/?utm_medium=Social&utm_source=Facebook&fbclid=IwY2xjawQyW4FleHRuA2FlbQIxMABicmlkETFTMEZiRndNZkpzUWY4SjF5c3J0YwZhcHBfaWQQMjIyMDM5MTc4ODIwMDg5MgABHkL9DRNCP1C5yNWw09PzZ1kD6uXorvGeRclDUVkwr_Wjv1pg6nnNOaAKnZei_aem_vJmtmqowXn53BrS4QyLTNw&referrer=https%3A%2F%2Fl.facebook.com%2F Quote
BelgianRally 106 Geplaatst: 24 april Geplaatst: 24 april 41 minuten geleden, Logic zei: Hier hebben we veel aan te danken. ja en nee. Geen grote Elon Musk fan, maar zijn visie om naast de wagen ook de superchargers te plaasten heeft wel een boost voor EVs gebracht. Zonder de superchargers van Tesla reden gingen we vermoedelijk allemaal met een hybrid onderweg zijn. Quote
Logic 540 Geplaatst: 24 april Geplaatst: 24 april 56 minuten geleden, BelgianRally zei: ja en nee. Ik had toch de juiste video gepost hé? Vanwaar de ‘nee’? Quote
BelgianRally 106 Geplaatst: 24 april Geplaatst: 24 april 36 minuten geleden, Logic zei: Ik had toch de juiste video gepost hé? Vanwaar de ‘nee’? sorry, misschien het filmpje beter goed bekeken. Dacht dat het enkel over de Tesla Model S ging, terwijl voor mij het succes van de Tesla juist in het ecosysteem (auto + superchargers zit). Misschien werd dit in de video besproken. Quote
BelgianRally 106 Geplaatst: 24 april Geplaatst: 24 april ook relevant voor EVs, blijkbaar zou CATL een 200kWh batterij voor EVs ontwikkeld hebben. Dit verdubbeld gewoon de range van de huidige wagens. 2 Quote
CAS 8.072 Geplaatst: 24 april Geplaatst: 24 april 51 minuten geleden, BelgianRally zei: ook relevant voor EVs, blijkbaar zou CATL een 200kWh batterij voor EVs ontwikkeld hebben. Dit verdubbeld gewoon de range van de huidige wagens. Bestaat al langer. Gewicht is wel een factor. Silverado en Hummer bvb zitten daar boven. Quote
Logic 540 Geplaatst: 24 april Geplaatst: 24 april 6 uren geleden, BelgianRally zei: sorry, misschien het filmpje beter goed bekeken. Dacht dat het enkel over de Tesla Model S ging, terwijl voor mij het succes van de Tesla juist in het ecosysteem (auto + superchargers zit). Misschien werd dit in de video besproken. Nee, dat klopt. Maar het is toch niet te onderschatten welke (r)evoluties de model S op zichzelf al heeft veroorzaakt. Quote
Le Capri Mauve 1.012 Geplaatst: 28 april Geplaatst: 28 april De BYD Yangwang U9 extreme heeft 496km/h gehaald dus vroeg ik me af wat de middepuntvliegende kracht op die banden is: meer dan 5000 keer de zwaartkracht. Ter vergelijking , bij motoronderdelen kan dat het dubbele zijn. Quote
CAS 8.072 Geplaatst: 28 april Geplaatst: 28 april 2 uren geleden, Le Capri Mauve zei: De BYD Yangwang U9 extreme heeft 496km/h gehaald dus vroeg ik me af wat de middepuntvliegende kracht op die banden is: meer dan 5000 keer de zwaartkracht. Ter vergelijking , bij motoronderdelen kan dat het dubbele zijn. Welke banden zijn dat dan? Dacht dat Koenigsegg de 500 nog niet wou doen omdat er geen banden waren die dat garanderen? Of heb ik iets verkeerd opgevangen? Quote
Le Capri Mauve 1.012 Geplaatst: 28 april Geplaatst: 28 april 14 minuten geleden, CAS zei: Welke banden zijn dat dan? Dacht dat Koenigsegg de 500 nog niet wou doen omdat er geen banden waren die dat garanderen? Of heb ik iets verkeerd opgevangen? Ze gebruiken hetzelfde type als bij de vorige poging, https://www.giti.com/news/gitisport-e-gtr2-pro-tires-power-yangwang-u9-supercar-to-record-breaking-472-41-km-h 1 Quote
BMWMB 12.390 Geplaatst: 28 april Geplaatst: 28 april Hier zie je wat een evolutie de batterij meemaakt. Batterijen lichter dan een volle brandstoftank, met een actieradius van 1500km, en laden van 10 - 80% in 3 minuten... 2 Quote
BelgianRally 106 Geplaatst: 29 april Geplaatst: 29 april 15 uren geleden, BMWMB zei: Hier zie je wat een evolutie de batterij meemaakt. Batterijen lichter dan een volle brandstoftank, met een actieradius van 1500km, en laden van 10 - 80% in 3 minuten... Het bericht dat ik van de CATL 200kWh batterij had gezien is die Qilin gen 3 batterij. De batterij zou 650kg wegen (in de 200kWh versie). Volgens mij kunnen we binnen enkele jaren deze batterij in onze SUVs vinden ipv enkel in de Silverados. Quote
Krikkie 9.870 Geplaatst: 29 april Geplaatst: 29 april Toch wel knap wat Tesla doet met een kleinere batterij! 1 Quote
BelgianRally 106 Geplaatst: 29 april Geplaatst: 29 april 11 uren geleden, Krikkie zei: Toch wel knap wat Tesla doet met een kleinere batterij! idd, maar ik dacht in de test waar ze bij koude temperaturen wagens testen de Teslsa Y wel serieus afwijkt van de opgegeven waarden. Kijk ik naar EV database (vind niet het exacte model Y van in deze test terug - dan maar de maar de versie met de hoogste range genomen) zie ik toch een ander beeld. En zo vind ik toch enkele items in de review (zoals het Tesla interieur) waar ik een andere mening over heb. Maar value for money (als je geen leasing doet) zijn de Tesla Model3/Y onklopbaar. 3 Quote
DDke 8.694 Geplaatst: 29 april Geplaatst: 29 april 1 uur geleden, BelgianRally zei: Maar value for money (als je geen leasing doet) zijn de Tesla Model3/Y onklopbaar. Tsla stelt renting voor aan 0%? Quote
BMWMB 12.390 Geplaatst: 29 april Geplaatst: 29 april Als ik naar de EV database ga, en ik bekijk mijn etron gt, dan is mijn gemiddeld verbruik vergelijkbaar met Highway, dus 300km in de winter, en 385 in de zomer. 1 Quote
Dimitri 734 Geplaatst: 7 mei Geplaatst: 7 mei Xiaomi gaat er ook vol voor als ik dit bekijk, hebben nu ook een nieuw hoofdkantoor in München. Quote
ir_fuel 58.380 Geplaatst: 8 mei Geplaatst: 8 mei On 4/29/2026 at 10:27 PM, DDke said: Tsla stelt renting voor aan 0%? Maar geen fleetkorting van weet ik hoeveel voor grote bedrijven. Quote
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.