Riskitalltowin 3.293 Geplaatst: 10 februari 2018 Geplaatst: 10 februari 2018 Volgens de website 12 tot 18 maanden tot levering Sorry maar dan koop je toch gewoon iets anders. Quote
Gast wooter Geplaatst: 10 februari 2018 Geplaatst: 10 februari 2018 Ze communiceren over verwachte en reeele productie. Lijkt me toch niet aan het lijntje houden. Quote
Gast wooter Geplaatst: 10 februari 2018 Geplaatst: 10 februari 2018 Volgens de website 12 tot 18 maanden tot levering Sorry maar dan koop je toch gewoon iets anders.Als je nu iets wil hebben wel, maar het gaat dan geen EV zijn, of je zou goedkoper en kleiner naar de e-Golf en i3 gaan met minder range en tragere snelladers, of upgraden naar een Model S. Quote
Gast wooter Geplaatst: 10 februari 2018 Geplaatst: 10 februari 2018 De rest wacht geduldig af. Onze M2 rijdt nog. Quote
Carlito 6.297 Geplaatst: 11 februari 2018 Geplaatst: 11 februari 2018 Wij zeggen dat ook tegen de klanten die voor een c-klasse komen, koop een s-klasse 9 Quote
dragonfly 14.973 Geplaatst: 12 februari 2018 Geplaatst: 12 februari 2018 Iets wat ik zelf niet wist. In Amerika krijg je tot eind 2018 een belastingsverlaging van $7.500 als je een EV koopt. Een Model 3 van $35.000 zou je dus maar $27.500 kosten. Verklaart waarom er zoveel pre-orders zijn. Nu heeft Tesla vorige week al gezegd dat de goedkope versie pas voor eind 2018 zal zijn maar wie gelooft dat nog. Zal afwachten worden hoeveel mensen gaan annuleren als ze die korting niet meer kunnen krijgen. https://www.ft.com/content/afd5c15e-0ce6-11e8-8eb7-42f857ea9f09 Quote Sir, As Richard Waters writes, Elon Musk is running out of time (“Time is a commodity Musk cannot control despite SpaceX success”, February 9). But the situation is even more dire than he says. Tesla has revealed that the base $35,000 Model 3 has been delayed by a quoted nine months. Considering Tesla’s history of missing timelines, we most likely won’t see the truly affordable Tesla until 2019, by which time the $7,500 federal tax credit will have expired, and more electric car competition will have entered the market. I wonder how many of the roughly 500,000 Model 3 reservation-holders will be willing to give up their tax credit, and wait another year for their car. I subsequently wonder how Tesla will be able to afford all those $1,000 refunds. 1 Quote
ir_fuel 58.280 Geplaatst: 12 februari 2018 Geplaatst: 12 februari 2018 En met wie er nu aan het roer staat in de VS wens ik ze veel geluk om een uitbreiding te krijgen van die tax credit naar 2019. 1 Quote
ir_fuel 58.280 Geplaatst: 12 februari 2018 Geplaatst: 12 februari 2018 On 09/02/2018 at 9:20 AM, wooter said: Niet waar. Niet waar. Niet waar. Drie dingen die jij ook weet dat niet waar zijn, maar je verkondigt ze maar. We weten nog steeds niet wat een Model 3 in Europa gaat moeten kosten, noch wanneer ze hier beschikbaar gaan zijn. Quote
Tjeu 4.022 Geplaatst: 12 februari 2018 Geplaatst: 12 februari 2018 5 minuten geleden, ir_fuel zei: En met wie er nu aan het roer staat in de VS wens ik ze veel geluk om een uitbreiding te krijgen van die tax credit naar 2019. 4 minuten geleden, ir_fuel zei: We weten nog steeds niet wat een Model 3 in Europa gaat moeten kosten, noch wanneer ze hier beschikbaar gaan zijn. Ik zal alvast even Wooter helpen : Allemaal speculaties en onwaarheden! En wanneer gaat de elektrische BMW er zijn? Dat weet toch ook nog niemand! Maar enkel bij Tesla is dat plots erg! We zouden hier beter allemaal zwijgen en enkel Wooter nog aan het woord laten, zodat er geen fake news meer in de Tesla topics terecht komt, maar enkel nog feiten en waarheden, verkondigd door internethelden en gesteund door 'een studie' .......... 1 1 Quote
dragonfly 14.973 Geplaatst: 12 februari 2018 Geplaatst: 12 februari 2018 The financial times lijkt me inderdaad fakenews te zijn --- D. Trump Quote
Gast wooter Geplaatst: 12 februari 2018 Geplaatst: 12 februari 2018 1 hour ago, dragonfly said: The financial times lijkt me inderdaad fakenews te zijn Ken jij eigenlijk het verschil tussen feiten en opinie? Ik zal je helpen. Feit: Quote In Q4, we delivered 28,425 Model S and Model X vehicles and 1,542 Model 3 vehicles, totaling 29,967 deliveries. Opinie: Quote Considering Tesla’s history of missing timelines, we most likely won’t see the truly affordable Tesla until 2019, by which time the $7,500 federal tax credit will have expired, and more electric car competition will have entered the market. I wonder how many of the roughly 500,000 Model 3 reservation-holders will be willing to give up their tax credit, and wait another year for their car. I subsequently wonder how Tesla will be able to afford all those $1,000 refunds. En weet je wat er vuil is aan die opinie? Quote by which time the $7,500 federal tax credit will have expired Dat ligt niet aan Trump maar aan het feit dat als je in de VS op federaal niveau 200000 EV's verkocht krijgt, je federal tax credit verdwijnt. Als je dus op je Model 3 geen federal tax credit meer krijgt, is dat omdat Tesla 200000 auto's heeft verkocht. Als Tesla vanaf morgen 10000 Model 3's per week zou produceren, zouden ze enkel sneller aan die limiet van 200000 auto's geraken. Dus wat is het punt?! Tax credits die de individuele staten organiseren blijven bestaan. Weet je wat er nog vuil is aan die opinie? Quote I wonder how many of the roughly 500,000 Model 3 reservation-holders will be willing to give up their tax credit, and wait another year for their car. 100% insinuatie. Niemand weet dat. Elk kwartaal is er zo een kerel met een mening die zegt dat binnenkort iedereen zijn reservatie gaat opzeggen. Elk kwartaal meld Tesla dat er nog altijd bij komen, en dat ze dat heel jammer vinden want je kan nog altijd een heel leuke Model S nu kopen! En wat nog vuiler is? Quote I subsequently wonder how Tesla will be able to afford all those $1,000 refunds. Wel, dat is heel makkelijk te verklaren, als je je weer in de feiten verdiept: dat staat in hun jaarrekening. En ja, als het spel failliet zou gaan, zou je als reservatiehouder 1 van vele schuldeisers zijn, maar de overnemers kunnen het echt niet maken om de zaak over te nemen en reservatiehouders niet verder te helpen, want dat zijn dan +500000 mensen die nooit meer iets met Tesla op de badge kopen. Er is een onnozel grote hoop mensen die geshort zitten op Tesla en er alle baat bij hebben dat dat mantra van Tesla gaat overkop in de beurs gaat spelen, net zoals bij Apple... En jammer genoeg wordt je meegenomen in dat gebral en zit je hier het werk van mensen te doen die effectief geld te verliezen hebben als Tesla slecht scoort. Wat erger is, zijn die mensen die een Model 3 gereserveerd hadden, in november hun moed verloren en hun 1000$ terug vroegen, deze ook kregen en plots zagen dat de auto's werden geleverd. Dan kan je gewoon terug aanschuiven achteraan de reservatielijst omdat je wat pundits in de media had geloofd... Quote
Gast wooter Geplaatst: 12 februari 2018 Geplaatst: 12 februari 2018 2 hours ago, ir_fuel said: We weten nog steeds niet wat een Model 3 in Europa gaat moeten kosten, noch wanneer ze hier beschikbaar gaan zijn. Mijn reservatie zegt nu begin 2019. Quote
Polygoon 15.035 Geplaatst: 12 februari 2018 Geplaatst: 12 februari 2018 Zojuist, wooter zei: Mijn reservatie zegt nu begin 2019. Weet je dan ook pas hoeveel je gaat mogen aftikken? Ik zou denken dat je dat waarschijnlijk dit jaar nog wel te weten komt niet? Ik ben alvast énorm benieuwd. Quote
Gast wooter Geplaatst: 12 februari 2018 Geplaatst: 12 februari 2018 Just now, Polygoon said: Weet je dan ook pas hoeveel je gaat mogen aftikken? Ik zou denken dat je dat waarschijnlijk dit jaar nog wel te weten komt niet? Ik ben alvast énorm benieuwd. Ik gok op een 70K voor wat ik in gedachten heb. Jajaja dat is geen 25K, maar ik koop ook geen auto's met stoffen zetels en manuele airco en geen GPS om maar 25K uit te geven. Quote
Polygoon 15.035 Geplaatst: 12 februari 2018 Geplaatst: 12 februari 2018 1 minuut geleden, wooter zei: Ik gok op een 70K voor wat ik in gedachten heb. Jajaja dat is geen 25K, maar ik koop ook geen auto's met stoffen zetels en manuele airco en geen GPS om maar 25K uit te geven. Dat is al een stevige som, nu ja per maand gaat dat nog meevallen met de tax voordelen natuurlijk. Een kale kist zonder opties is wat ik wil weten Quote
dragonfly 14.973 Geplaatst: 12 februari 2018 Geplaatst: 12 februari 2018 1 minuut geleden, wooter zei: Dat ligt niet aan Trump maar aan het feit dat als je in de VS op federaal niveau 200000 EV's verkocht krijgt, je federal tax credit verdwijnt. Als je dus op je Model 3 geen federal tax credit meer krijgt, is dat omdat Tesla 200000 auto's heeft verkocht. Kijk, dat wist ik ook niet en dan zou je beter zo'n info delen ipv andere troep Is het dan niet een beetje schandalig dat ze reclame maken voor de EV van 35k maar de korting dan voorzien voor de mensen die 45-50k gaan uitgeven? Quote
ir_fuel 58.280 Geplaatst: 12 februari 2018 Geplaatst: 12 februari 2018 Just now, Polygoon said: Dat is al een stevige som, nu ja per maand gaat dat nog meevallen met de tax voordelen natuurlijk. Een kale kist zonder opties is wat ik wil weten 70K En voor 78K reed je tot voor kort Model S. Maar daar hebben ze een kunstmatig stokje voor gestoken. Quote
Polygoon 15.035 Geplaatst: 12 februari 2018 Geplaatst: 12 februari 2018 70k voor het equivalent van een 3 Reeks das toch al stevig te noemen. Quote
Gast wooter Geplaatst: 12 februari 2018 Geplaatst: 12 februari 2018 2 minutes ago, dragonfly said: Kijk, dat wist ik ook niet en dan zou je beter zo'n info delen ipv andere troep Is het dan niet een beetje schandalig dat ze reclame maken voor de EV van 35k maar de korting dan voorzien voor de mensen die 45-50k gaan uitgeven? Tesla maakt die reclame niet. Het gaat er al maanden over in de Tesla fora van reservatienemers die hopen dat ze hun auto nog krijgen vooraleer er 200K verkocht zijn. Quote
Gast wooter Geplaatst: 12 februari 2018 Geplaatst: 12 februari 2018 1 minute ago, Polygoon said: 70k voor het equivalent van een 3 Reeks das toch al stevig te noemen. Voor een dikke 3 reeks is dat matig. Nog niet full option. Wat men nu levert is het equivalent van de 330i in de VS. Die wisselt ook niet voor 25K van eigenaar. Quote
de messias 884 Geplaatst: 12 februari 2018 Geplaatst: 12 februari 2018 11 minuten geleden, wooter zei: Dat ligt niet aan Trump maar aan het feit dat als je in de VS op federaal niveau 200000 EV's verkocht krijgt, je federal tax credit verdwijnt. Als je dus op je Model 3 geen federal tax credit meer krijgt, is dat omdat Tesla 200000 auto's heeft verkocht. Als Tesla vanaf morgen 10000 Model 3's per week zou produceren, zouden ze enkel sneller aan die limiet van 200000 auto's geraken. Dus wat is het punt?! Is het punt niet gewoon dat het lang duurt eer de 'betaalbare Tesla' op de markt komt? En op het moment dat die Model 3's in grote getale van de band zullen rollen, zal een groot deel van de 200k credits opgesoupeerd zijn door Model S's en Model X's die intussen wel vlot geproduceerd worden. Hoe trager de productie van de Model 3 op gang komt, hoe minder betaalbaar dat hij gemiddeld gezien wordt. Quote
Gast wooter Geplaatst: 12 februari 2018 Geplaatst: 12 februari 2018 Kale 330i is 41K. 330i zoals ik 'm zou willen zit ik aan 67K. Quote
Gast wooter Geplaatst: 12 februari 2018 Geplaatst: 12 februari 2018 1 minute ago, de messias said: Is het punt niet gewoon dat het lang duurt eer de 'betaalbare Tesla' op de markt komt? En op het moment dat die Model 3's in grote getale van de band zullen rollen, zal een groot deel van de 200k credits opgesoupeerd zijn door Model S's en Model X's die intussen wel vlot geproduceerd worden. Hoe trager de productie van de Model 3 op gang komt, hoe minder betaalbaar dat hij gemiddeld gezien wordt. Even voor de duidelijkheid... Je vraagt een "betaalbare" Tesla, maar vergeet dat Tesla tot nog toe geen auto's onder de 60K beschikbaar had. Dit is een merk zoals Porsche, daar vind je ook niks onder de 60K en ga je ook nooit vinden. Misschien wordt het nu een merk zoals BMW, maar zonder al dat kleine grut van 116i's en dergelijke... Er is ooit een tijd geweest dat als je een BMW wou hebben, je sowieso een miljoen Belgische franken moest betalen want het was een luxe merk zonder kleine betaalbare stadsgebakjes. Die Model S'en en X'en gaan dat gat naar de 200K aantallen niet zomaar dichtrijden. Die zitten allerminst op 100K per jaar aan geproduceerde aantallen. Quote
Polygoon 15.035 Geplaatst: 12 februari 2018 Geplaatst: 12 februari 2018 5 minuten geleden, wooter zei: Even voor de duidelijkheid... Je vraagt een "betaalbare" Tesla, maar vergeet dat Tesla tot nog toe geen auto's onder de 60K beschikbaar had. Dit is een merk zoals Porsche, daar vind je ook niks onder de 60K en ga je ook nooit vinden. Misschien wordt het nu een merk zoals BMW, maar zonder al dat kleine grut van 116i's en dergelijke... Er is ooit een tijd geweest dat als je een BMW wou hebben, je sowieso een miljoen Belgische franken moest betalen want het was een luxe merk zonder kleine betaalbare stadsgebakjes. Die Model S'en en X'en gaan dat gat naar de 200K aantallen niet zomaar dichtrijden. Die zitten allerminst op 100K per jaar aan geproduceerde aantallen. Ze hebben die 3 wel in de markt gezet als een betaalbare EV he Quote
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.