Tjeu 4.022 Geplaatst: 28 januari 2018 Geplaatst: 28 januari 2018 51 minuten geleden, Geezer zei: Niks te zien toch?!? Wat ik zie is een Model X die in panne staat. Wss een oververhitte batterij. Quote
Tjeu 4.022 Geplaatst: 28 januari 2018 Geplaatst: 28 januari 2018 En de journalistiek van tegenwoordig : er rijdt een Model X in de buurt van de hoofdzetel van Audi => "Audi is die uit elkaar aan het halen." Foto's uit een Audi getrokken, op een grote baan wijzen erop dat het echt wel Audi is die de wagen uit elkaar aan het halen is. Een man met een truitje uit de Audi-shop stapt uit de wagen = "dat is een Audi Engineer" Eeder dat jaar werd reeds een Model X gespot, maar nu plots, met de nieuwe auto zouden ze niet meer weten hoe de stekker werkt, terwijl ze al een jaar eentje hebben en dus al een 'ombouw' van de stekker achter de rug hebben. Daarnaast twijfelen ze eigenlijk ook of het niet dezelfde is die ze een jaar eerder al gespot hebben. Dus dan zou de wagen al een jaar lang gereden en getest geweest zijn, zonder problemen te hebben met het opladen. Uiteraard kan het dat ze een tranfo/stekker adaptor hebben binnen het bedrijf, wat dan zou kunnen betekenen dat tijdens een testrit de range veel kleiner bleek dan voorzien, waardoor ze plat kwamen te staan. De wagen staat op een parkeerplaats naast een muur. Ik zie niet bepaald een SC (al heb ik daar niet echt het oog voor). Maar de wagen moet blijven staan => "ze weten niet hoe hem te laden!" Daarnaast gaan ze er ook vanuit dat de wagen tweede hands gekocht is of via een derde partij. Waarom? Ik mis de tijd dat journalistiek een vak was. Met bronnen, onderzoek en feiten. Quote
Tjeu 4.022 Geplaatst: 28 januari 2018 Geplaatst: 28 januari 2018 Maar bon, het werkt blijkbaar wel, wat de early adopters schieten los in de broek van contentement. Quote
Gast wooter Geplaatst: 28 januari 2018 Geplaatst: 28 januari 2018 1) heb je dan liever de “journalistiek” van het blind overtypen van Press releases?2) je doet nu toch zelf een hoop aannames die heel wat onwaarschijnlijker zijn? Een Audi fanboi die een Amerikaanse Model X importeert en er dan achter komt dat ie niet aan een EU supercharger kan laden? Een supercharger die het kortst bij het Audi hoofdkwartier ligt? Quote
Tjeu 4.022 Geplaatst: 28 januari 2018 Geplaatst: 28 januari 2018 29 minuten geleden, wooter zei: 1) heb je dan liever de “journalistiek” van het blind overtypen van Press releases? 2) je doet nu toch zelf een hoop aannames die heel wat onwaarschijnlijker zijn? Een Audi fanboi die een Amerikaanse Model X importeert en er dan achter komt dat ie niet aan een EU supercharger kan laden? Een supercharger die het kortst bij het Audi hoofdkwartier ligt? Het enige wat ik zie is een Model X die geparkeerd staat en een man met een Audi trui die in de buurt ervan loopt, zelf tussen die man en de wagen is er niet echt een link, hij kan evengoed gewoon een passant zijn die een blik op de wagen gooit, terwijl hij de sleutel van zijn audi in de hand heeft. Al de rest van gelijk wie zijn tekst zijn aannames. En daar kan gelijk wie welke tekst rond schrijven. En voor jou is alles wat Tesla ophemelt geloofwaardig, en alles wat in de andere richting wijst helemaal niet geloofwaardig. Dat is zuiver subjectief. Voor velen hier is het alles behalve onwaarschijnlijk dat de wagen gewoon in panne staat. Wat opnieuw niet wil zeggen dat Audi er modificaties aan gedaan heeft waardoor die in panne staat. Het hoeft geen fout van Tesla zelf te zijn. Er kunnen echt duizend en een verhalen rond die foto's geschreven worden. Quote
Gast wooter Geplaatst: 28 januari 2018 Geplaatst: 28 januari 2018 Als jij de krant leest, kijk je dan ook enkel naar de plaatjes om dan je eigen verhaal te verzinnen? Quote
Gast Geplaatst: 28 januari 2018 Geplaatst: 28 januari 2018 Wooter, maat, ik hoop echt dat dit gedrag zich beperkt tot je tesla fetisj. Als je thuis en op je werk ook zo bent ben je echt f*cked.. Quote
Gast wooter Geplaatst: 28 januari 2018 Geplaatst: 28 januari 2018 Lol je hebt foto’s en het verhaal van de fotograaf. Dat neem je toch voor wat het is i.p.v. een heel onwaarschijnlijk verhaal erbij te verzinnen alsof een particulier een Model X zou importeren en in Audi outfit gaar proberen te laden nabij het Audi hoofdkwartier. Quote
Gast wooter Geplaatst: 28 januari 2018 Geplaatst: 28 januari 2018 Ik bedoel maar... eerst gaan jullie “ja natuurlijk merken kopen autos van andere merken, das toch normaal” en als ik dan zo nog een voorbeeld aanhaal is het “neenee dat kan niet dat Audi een Tesla koopt” Quote
Gast wooter Geplaatst: 4 februari 2018 Geplaatst: 4 februari 2018 Ja Sandy Munro die als voornaamste klanten GM, Ford en FCA heeft . Quote
Gast Geplaatst: 4 februari 2018 Geplaatst: 4 februari 2018 Kun je hem beoordelen op wat hij zegt, aub? Quote
Gast wooter Geplaatst: 4 februari 2018 Geplaatst: 4 februari 2018 Ja, hij heeft heel dikke nagels en heel dunne duimen. Quote
Gast wooter Geplaatst: 4 februari 2018 Geplaatst: 4 februari 2018 Oh, en bij ongevallen gebruikt de brandweer vaak een tang om de motorkap open te krijgen om de 12V batterij uit te schakelen. Dat zal bij een Tesla niet veel anders zijn om aan de lus te geraken. De locatie van de C pillar is duidelijk omschreven in de handleiding voor brandweer en body panel gaps zag ik toch niet op de video als schots en scheef, en andere model 3 eigenaars zeggen ook dat de auto goed in mekaar zit. Enige wat je kan aanwrijven is dat de klinken om de deuren achteraan van binnen open te doen elektrisch zijn, maar we weten van andere auto's dat het 12V systeem zelfs blijft werken bij een duik in water. Het lijkt erop dat dit een erg vroeg model is geweest, toen de lijn nog in opstart was. Hier een filmpje van iemand diepe zijne kreeg in december, over panel gaps: Quote
Gast wooter Geplaatst: 4 februari 2018 Geplaatst: 4 februari 2018 Al bij al heel vreemd dat die kerel dat doet in zo een zielig filmpje met nogal zielige excuses want dit is wat ze normaal doen: http://leandesign.com/pdf/Munro-BMWi3_Prospectus-Rev-web.pdf https://jalopnik.com/the-fascinating-company-that-tears-cars-apart-to-find-o-1787205420 Quote
Gast wooter Geplaatst: 4 februari 2018 Geplaatst: 4 februari 2018 Er is overigens nog een andere EV waar je de achterdeuren niet van binnenuit open krijgt, zelfs niet als je wel nog 12V hebt: De BMW i3. Quote
jvc 543 Geplaatst: 4 februari 2018 Geplaatst: 4 februari 2018 4 uren geleden, wooter zei: Oh, en bij ongevallen gebruikt de brandweer vaak een tang om de motorkap open te krijgen om de 12V batterij uit te schakelen. Dat zal bij een Tesla niet veel anders zijn om aan de lus te geraken. De locatie van de C pillar is duidelijk omschreven in de handleiding voor brandweer en body panel gaps zag ik toch niet op de video als schots en scheef, en andere model 3 eigenaars zeggen ook dat de auto goed in mekaar zit. Enige wat je kan aanwrijven is dat de klinken om de deuren achteraan van binnen open te doen elektrisch zijn, maar we weten van andere auto's dat het 12V systeem zelfs blijft werken bij een duik in water. Het lijkt erop dat dit een erg vroeg model is geweest, toen de lijn nog in opstart was. Hier een filmpje van iemand diepe zijne kreeg in december, over panel gaps: Ook wel plezant als je een vroeg model hebt, je zou toch verwachten dat de kwaliteit gelijk is. Quote
Tjeu 4.022 Geplaatst: 4 februari 2018 Geplaatst: 4 februari 2018 Dat van die deuren die achteraan niet manueel te openen zijn : "dan moet je er via de koffer uit". Hoe dwaas is dat? Waarom zou je dan gewoon niet over de middenconsole kruipen en vooraan uit stappen.... Belachelijker vind ik dat je het handschoenkastje via de tablet moet openen en dat je daarvoor eerst naar het configuratiemenu van de wagen moet. Wat is er in godsnaam mis met een knop om op te duwen, waarna de kastje open gaat. Alsof dat iets mechanisch vies is. Quote
Gast wooter Geplaatst: 4 februari 2018 Geplaatst: 4 februari 2018 Dat van die deuren die achteraan niet manueel te openen zijn : "dan moet je er via de koffer uit". Hoe dwaas is dat? Waarom zou je dan gewoon niet over de middenconsole kruipen en vooraan uit stappen.... Belachelijker vind ik dat je het handschoenkastje via de tablet moet openen en dat je daarvoor eerst naar het configuratiemenu van de wagen moet. Wat is er in godsnaam mis met een knop om op te duwen, waarna de kastje open gaat. Alsof dat iets mechanisch vies is. Dat van die deuren kan je over discussiëren maar het is niet de eerste EV met dat probleem. I3 is nog erger.Dat van dat handschoenkastje en het probleem met knoppen... is dezelfde discussie waarom een iPhone X 3 knoppen heeft vs een BlackBerry. Quote
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.