Gast wooter Geplaatst: 12 februari 2018 Geplaatst: 12 februari 2018 Just now, Polygoon said: Ze hebben die 3 wel in de markt gezet als een betaalbare EV he Wel als je 'm kaal bestelt, dan heb je 'm kaal.. Net zoals een 320i (wanneer de basisversie uit komt) Er is altijd 35K gezegd. Quote
de messias 884 Geplaatst: 12 februari 2018 Geplaatst: 12 februari 2018 Zojuist, wooter zei: Even voor de duidelijkheid... Je vraagt een "betaalbare" Tesla, maar vergeet dat Tesla tot nog toe geen auto's onder de 60K beschikbaar had. Dit is een merk zoals Porsche, daar vind je ook niks onder de 60K en ga je ook nooit vinden. Misschien wordt het nu een merk zoals BMW, maar zonder al dat kleine grut van 116i's en dergelijke... Er is ooit een tijd geweest dat als je een BMW wou hebben, je sowieso een miljoen Belgische franken moest betalen want het was een luxe merk zonder kleine betaalbare stadsgebakjes. Die Model S'en en X'en gaan dat gat naar de 200K aantallen niet zomaar dichtrijden. Die zitten allerminst op 100K per jaar aan geproduceerde aantallen. Alsof Musk bewust een luxe merk wilt bouwen dat het "kleine grut" wilt mijden uit zijn modelgamma. Zijn doel van in het begin is altijd geweest om de elektrische auto te democratiseren, niet om een luxueus speeltje te bouwen voor die enkelingen die 70k aan een auto kunnen hangen. En dat tweede deel strookt toch niet met wat je hier postte? Ze zullen niet allemaal naar de VS gaan, maar zo te zien zit die productie wel aan 100k per jaar. Quote
Gast wooter Geplaatst: 12 februari 2018 Geplaatst: 12 februari 2018 Jaarlijkse productie zat inderdaad hoog voor de Model X en derde hoogste voor de Model S. Wie weet wat het volgend kwartaal is. Tesla staat hier voor: Quote Tesla’s mission is to accelerate the world’s transition to sustainable energy. https://www.tesla.com/about Dat kan door zelf EV's te bouwen, dat kan door zelf betaalbare EV's te bouwen, en dat kan ook door andere constructeurs aan te zetten om EV's te bouwen. Het is een beetje van alle drie. Over de Model 3: Quote With Tesla building its most affordable car yet, Tesla continues to make products accessible and affordable to more and more people, ultimately accelerating the advent of clean transport and clean energy production. Electric cars, batteries, and renewable energy generation and storage already exist independently, but when combined, they become even more powerful – that’s the future we want. Het is de goedkoopste Tesla, maar het zal niet de goedkoopste EV zijn. Quote
de messias 884 Geplaatst: 12 februari 2018 Geplaatst: 12 februari 2018 Ik gun het Tesla in ieder geval van harte. Hoeveel hij zijn eigen tijdslijnen ook onderschat, die Elon Musk blijft echt wel één van de grootste helden ter wereld. Hij heeft al grotere problemen overwonnen dan dit, dus ik zie dat wel goed komen. Als ik binnen een maand of 12 een nieuwe firmakar moet bestellen, zou het ook wel eens deze kunnen gaan worden ipv het staandaard VAG prul. Quote
Logic 538 Geplaatst: 12 februari 2018 Geplaatst: 12 februari 2018 4 minuten geleden, de messias zei: Als ik binnen een maand of 12 een nieuwe firmakar moet bestellen, zou het ook wel eens deze kunnen gaan worden ipv het staandaard VAG prul. Succes Quote
Gast wooter Geplaatst: 12 februari 2018 Geplaatst: 12 februari 2018 Als je op 12 maanden rekent zou ik nu al reserveren... en hopen voor mei 2019 Quote
Gast wooter Geplaatst: 12 februari 2018 Geplaatst: 12 februari 2018 Alle reservaties voor EU zeggen nu trouwens eerste kwartaal 2019. Quote
Tjeu 4.022 Geplaatst: 12 februari 2018 Geplaatst: 12 februari 2018 Die 200.000 waarna de steun weg valt, hoe zit dat? Zijn dat : - 200.000 EV's in het algemeen (alle merken)/jaar - 200.000 Tesla's sinds opstart - 200.000 Tesla's in 1 jaar Quote
Gast wooter Geplaatst: 12 februari 2018 Geplaatst: 12 februari 2018 200000 verkochte Tesla's in de VS. En om het ingewikkeld te maken is het niet dat het gedaan is vanaf de 200.001'ste, maar is het op het einde van het kwartaal waarin de 200.000'ste verkocht wordt dat de tax credit naar beneden gaat voor nieuwe verkopen, tot een jaar later. https://cleantechnica.com/2017/12/23/330000-tesla-model-3-us-reservation-holders-buyers-take-advantage-federal-ev-tax-credit/ Quote
Tjeu 4.022 Geplaatst: 12 februari 2018 Geplaatst: 12 februari 2018 Dat kunnen ze toch nog een tijdje rekken door er wat meer te exporteren? Zo draaien ze meer omzet, verankeren ze zich wat meer wereldwijd en zijn de aandeelhouders tevreden. Quote
Gast wooter Geplaatst: 12 februari 2018 Geplaatst: 12 februari 2018 Canadezen zagen afgelopen week hun datum plots een paar kwartalen naar voren opschuiven, inderdaad Quote
tsmetjen 353 Geplaatst: 13 februari 2018 Geplaatst: 13 februari 2018 ‘Klein grut’ vind ik enorm denigrerend……ik kan me inbeelden dat er mensen zijn die fier zijn (en terecht) en evenveel plezier hebben aan hun 116i als sommige Tesla eigenaars (en terecht ook).Zo zie je maar hoe fiscaliteit een mens kan veranderen of zijn aard naar boven brengen [emoji22] Even voor de duidelijkheid... Je vraagt een "betaalbare" Tesla, maar vergeet dat Tesla tot nog toe geen auto's onder de 60K beschikbaar had. Dit is een merk zoals Porsche, daar vind je ook niks onder de 60K en ga je ook nooit vinden. Misschien wordt het nu een merk zoals BMW, maar zonder al dat kleine grut van 116i's en dergelijke... Er is ooit een tijd geweest dat als je een BMW wou hebben, je sowieso een miljoen Belgische franken moest betalen want het was een luxe merk zonder kleine betaalbare stadsgebakjes. Die Model S'en en X'en gaan dat gat naar de 200K aantallen niet zomaar dichtrijden. Die zitten allerminst op 100K per jaar aan geproduceerde aantallen.Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk Pro 3 Quote
Gast wooter Geplaatst: 13 februari 2018 Geplaatst: 13 februari 2018 Ik ben er zeker van dat je plezier hebt aan je 116i. Ik ben er ook zeker van dat je gemerkt hebt dat pakweg Porsche geen product in die categorie heeft. Ik ben er ook zeker van dat je weet dat BMW pas sinds 2004 iets in dat segment heeft. Quote
Polygoon 15.035 Geplaatst: 13 februari 2018 Geplaatst: 13 februari 2018 44 minuten geleden, wooter zei: Ik ben er zeker van dat je plezier hebt aan je 116i. Ik ben er ook zeker van dat je gemerkt hebt dat pakweg Porsche geen product in die categorie heeft. Ik ben er ook zeker van dat je weet dat BMW pas sinds 2004 iets in dat segment heeft. Wat maakt het uit? Je rijdt toch 127 op AP om je halber tacho te behouden . Dat kan een 116i ook hoor Quote
de messias 884 Geplaatst: 13 februari 2018 Geplaatst: 13 februari 2018 Op 2/12/2018 om 17:27, de messias zei: Ik gun het Tesla in ieder geval van harte. Hoeveel hij zijn eigen tijdslijnen ook onderschat, die Elon Musk blijft echt wel één van de grootste helden ter wereld. Hij heeft al grotere problemen overwonnen dan dit, dus ik zie dat wel goed komen. Als ik binnen een maand of 12 een nieuwe firmakar moet bestellen, zou het ook wel eens deze kunnen gaan worden ipv het staandaard VAG prul. Goesting is over na bovenstaand filmpje te zien / horen Quote
Gast wooter Geplaatst: 15 februari 2018 Geplaatst: 15 februari 2018 Bloomberg model 3 tracker: https://trib.al/WN4d46r Quote
ir_fuel 58.279 Geplaatst: 15 februari 2018 Geplaatst: 15 februari 2018 Lang leve autopilot idd. Ik zou nog wat dichter bij mijn stuur gaan zitten. Dat is idd het soort volk dat beter niet zelf rijdt. 4 Quote
Gast wooter Geplaatst: 16 februari 2018 Geplaatst: 16 februari 2018 https://electrek.co/2018/02/15/tesla-model-3-available-us-owner/ Als je in de VS woont en al een Tesla hebt, en nu een Model 3 reserveert, kan je al configureren en bestellen. Quote
Gast wooter Geplaatst: 16 februari 2018 Geplaatst: 16 februari 2018 https://www.teslarati.com/tesla-model-3-crash-insight-60mph-collision/ Eerste opmerking die ik heb: wat was met de AEP? Quote
Polygoon 15.035 Geplaatst: 16 februari 2018 Geplaatst: 16 februari 2018 Wat is AEP? Zo'n ongeval en z'n grootste challenge was de verzekeringspapieren uit het handschoenenkastje krijgen omdat dat spel via de touchscreen wordt geregeld Quote
bud wijzer 274 Geplaatst: 16 februari 2018 Geplaatst: 16 februari 2018 Leuke eerste kennismaking met deze auto in ieder geval ;-) Quote
Gast wooter Geplaatst: 16 februari 2018 Geplaatst: 16 februari 2018 4 hours ago, Polygoon said: Wat is AEP? Zo'n ongeval en z'n grootste challenge was de verzekeringspapieren uit het handschoenenkastje krijgen omdat dat spel via de touchscreen wordt geregeld Sorry AEB. Automatic Emergency Braking. Quote
ir_fuel 58.279 Geplaatst: 16 februari 2018 Geplaatst: 16 februari 2018 Problemen oplossen met engineering, die enkel bestaan dankzij overengineering Quote
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.