Le Capri Mauve 1.012 Geplaatst: 24 juli 2018 Geplaatst: 24 juli 2018 43 minuten geleden, BMWMB zei: Mijn Tesla is net heel voorzichtig, en dus traag in de bochten, als ik op AP rijd. Om een voorbeeld te geven, als ik afrit 32 neem op de E314, dan kan ik die lange bocht vlot nemen tegen 80, terwijl de AP voor de bocht stevig begint af te remmen tot 50. Dat is waarschijnlijk meer een comfort afstelling dan een veiligheid. Stel dat ge tegen 1G trekt aan 80 (da's al een vrij krappe bocht) dan trekt ge een halve G aan 55, en een halve G is een goede richtlijn om het wat comfortabel te houden voor passagiers. Quote
tuscani 11.796 Geplaatst: 24 juli 2018 Geplaatst: 24 juli 2018 Dat zou met die racemodus misschien kunnen veranderen? Quote
Jokke_vlo 16.913 Geplaatst: 24 juli 2018 Geplaatst: 24 juli 2018 1 uur terug, BMWMB zei: Mijn Tesla is net heel voorzichtig, en dus traag in de bochten, als ik op AP rijd. Om een voorbeeld te geven, als ik afrit 32 neem op de E314, dan kan ik die lange bocht vlot nemen tegen 80, terwijl de AP voor de bocht stevig begint af te remmen tot 50. Als Jokke die lijnen zou uitzetten, zou mijn Tesla het wel rijden op AP, maar de rondetijden zouden dramatisch slecht zijn. Ook is een circuit te lang, en moet je aantal keren even het stuur vastnemen, om AP actief te houden. Ik dacht dat je rustig kon werken me AP op? Of had ik dat ergens fout gelezen? Quote
Jokke_vlo 16.913 Geplaatst: 24 juli 2018 Geplaatst: 24 juli 2018 Op 22/7/2018 om 14:18, wooter zei: Als mijn auto te warm loopt valt ie terug op 200kW, wat meer vermogen is dan wat jij nu hebt. En zegt dat iets over circuit en track modus? Laat ons even toch een klein beetje redelijk blijven. Een Tesla is niet circuitwaardig. Denk je anders: lul niet en kom het gewoon bewijzen. 3 Quote
ir_fuel 58.288 Geplaatst: 24 juli 2018 Geplaatst: 24 juli 2018 37 minutes ago, tuscani said: Jij gaat er van uit dat de tesla sowieso sneller gaat zijn? Interessant! Waar heb ik dat geschreven? Quote
kefkie 2.685 Geplaatst: 24 juli 2018 Geplaatst: 24 juli 2018 14 minuten geleden, Jokke_vlo zei: Ik dacht dat je rustig kon werken me AP op? Of had ik dat ergens fout gelezen? Dat dacht ik toch ook, als ik de posts hier lees kan je mailen en de krant lezen zonder te sturen. Want anders kan ik ook stoefen met mijn AP in de volvo waar ik kom de 10 a 15 seconden het stuur moet aanraken. Quote
tuscani 11.796 Geplaatst: 24 juli 2018 Geplaatst: 24 juli 2018 58 minuten geleden, ir_fuel zei: Interessant! Waar heb ik dat geschreven? sorry ik nam dit daarvoor aan, maar zal het verkeerd geintrepetrerrrieerd hebben. 3 uren geleden, ir_fuel zei: Een auto maken die sneller een ronde op een vrij circuit kan afleggen dan een piloot is al gedaan een tijd geleden. Dat is "vrij simpel". Maargoed, dat is het punt niet. Gelijk welke computer kan beter piano spelen dan gelijk welke mens. Maakt dat dan een muzikant overbodig? Quote
tuscani 11.796 Geplaatst: 24 juli 2018 Geplaatst: 24 juli 2018 46 minuten geleden, kefkie zei: Dat dacht ik toch ook, als ik de posts hier lees kan je mailen en de krant lezen zonder te sturen. Want anders kan ik ook stoefen met mijn AP in de volvo waar ik kom de 10 a 15 seconden het stuur moet aanraken. ik ook vorige week, toen ik naar de ardennen sjeesde. Quote
Gast wooter Geplaatst: 24 juli 2018 Geplaatst: 24 juli 2018 Er wordt hier weer dramatisch alles door mekaar gehaald; HLN zou jaloers worden...* racewagens die voorgeprogrammeerd een circuit afrijden is al jaren geleden gedemonstreerd. Dat waren geen Tesla’s, en heeft ook niks te maken met AutoPilot van Tesla.* Race Mode is een mode op de nieuwe Model 3 Performance die het mogelijk maakt om er power slides mee te doen* de Model 3 zou minder last hebben van het beperken van vermogen tov de Model S. Quote
Liquid Li0n 978 Geplaatst: 24 juli 2018 Geplaatst: 24 juli 2018 ik vraag me af, wordt je niet autoziek in een zelfrijdende auto. Vele mensen lezen een boekje in een auto en worden misselijk, als de auto zelf rijdt en je leest dat boekje wordt je toch evengoed mottig... Quote
dragonfly 14.973 Geplaatst: 24 juli 2018 Geplaatst: 24 juli 2018 8 minuten geleden, wooter zei: Wordt je wagenziek in een taxi? Herpak je wooter Quote
Jokke_vlo 16.913 Geplaatst: 24 juli 2018 Geplaatst: 24 juli 2018 1 uur geleden, wooter zei: * Race Mode is een mode op de nieuwe Model 3 Performance die het mogelijk maakt om er power slides mee te doen Ben je nu zelf niet alles door mekaar aan het halen? Ging over track mode. Quote
Capitol 630 Geplaatst: 24 juli 2018 Geplaatst: 24 juli 2018 Wordt je wagenziek in een taxi?Word je .... Ja en zo zullen er veel zijn. Ik kan niets doen als ik zelf niet rij, niet op de GSM bezig zijn, geen kaart lezen, geen boek lezen, niets. Dus Autopilot heeft geen nut voor mij. 1 Quote
Gast wooter Geplaatst: 24 juli 2018 Geplaatst: 24 juli 2018 Word je .... Ja en zo zullen er veel zijn. Ik kan niets doen als ik zelf niet rij, niet op de GSM bezig zijn, geen kaart lezen, geen boek lezen, niets. Dus Autopilot heeft geen nut voor mij.Krijg je wagenziekte in een bus of vliegtuig? En anders gewoon naar buiten kijken. Quote
Capitol 630 Geplaatst: 24 juli 2018 Geplaatst: 24 juli 2018 Krijg je wagenziekte in een bus of vliegtuig? En anders gewoon naar buiten kijken.Ja ook daar krijg ik dat snel. Quote
Gast wooter Geplaatst: 24 juli 2018 Geplaatst: 24 juli 2018 https://www.motortrend.com/cars/tesla/model-3/2018/2018-tesla-model-3-dual-motor-performance-review/ Quote
Gast wooter Geplaatst: 24 juli 2018 Geplaatst: 24 juli 2018 “Tesla's acceleration claims (which we've repeatedly matched or beaten with other Tesla vehicles) state the Model 3 Dual Motor Performance scats to 60 mph in 3.5 seconds. A traction-limited rear-wheel-drive BMW M3 Competition pack and Alfa Romeo Giulia Quadrifoglio we tested did 4.3 and 3.9 seconds, respectively, and the less powerful but AWD Audi RS4 managed 4.2.” Quote
BMWMB 12.352 Geplaatst: 24 juli 2018 Geplaatst: 24 juli 2018 Ik vind 'm te braaf qua design. Als ze willen concurreren met een M3, dan moeten ze toch wat meer pimpen. Ik denk aan een ander agressiever design van bumpers, en dikkere velgen met een specifiek design voor dit model. Quote
Polygoon 15.036 Geplaatst: 24 juli 2018 Geplaatst: 24 juli 2018 6 uren geleden, dragonfly zei: Herpak je wooter Het is erg de laatste tijd. 2 of meer fouten in een post is al geen aardigheid. Quote
BMWMB 12.352 Geplaatst: 24 juli 2018 Geplaatst: 24 juli 2018 Ik dacht dat je rustig kon werken me AP op? Of had ik dat ergens fout gelezen? Rustig werken, dat heb ik nooit gezegd. Wat ik wel heb gezegd is dat ik onderweg veel telefoneer, en dat ik ook eens een mail wil lezen of schrijven, of iets wil opzoeken op mijn iPhone. Met AP kan je dat gewoon veel veiliger doen. Ga ik dat doen op een afrit van de snelweg? Neen. Maar wel als ik in Genk de snelweg neem, en tegen 126 naar Leuven moet, ruim 30 minuten rechtdoor, ja, dan gebruik ik regelmatig eens AP. Of als ik in de file sta, op een punt waar je enkel maar kan aanschuiven ( Ja Jokke, want ik weet dat je in de file soms wel tijd kan winnen door actief te kiezen voor bepaalde rijvakken), of als ik wel de tijd/zin heb om rustig aan te schuiven, dan is AP zalig. Ja, ik forum nu zelfs aan het stuur. Maar, niet vergeten Jokke en consoorten, je moet niet op AP rijden hé, je kan ook altijd zelf sturen en gas geven. AP is een zalige optie. En eerlijk, ik kijk al uit naar autonoom rijden, want bij momenten ga ik ook dat heerlijk vinden. Ik zeg wel bij momenten, want natuurlijk rijd ik nog steeds graag zelf, maar soms is het toch gemakkelijk als de auto het rijden even kan overnemen. Quote
Liquid Li0n 978 Geplaatst: 24 juli 2018 Geplaatst: 24 juli 2018 (aangepast) 7 uren geleden, wooter zei: Wordt je wagenziek in een taxi? ik wordt word wagenziek in allesbehalve een boot, trein of vliegtuig dus dat zelfrijden gedoe komt hier niet goed. of de auto moet vaak stoppen langs de kant van de weg wat het niet zal willen want het mag daar niet stoppen. 24 juli 2018 aangepast door Liquid Li0n Quote
ICM 24.883 Geplaatst: 25 juli 2018 Geplaatst: 25 juli 2018 9 hours ago, BMWMB said: Ik vind 'm te braaf qua design. Als ze willen concurreren met een M3, dan moeten ze toch wat meer pimpen. Ik denk aan een ander agressiever design van bumpers, en dikkere velgen met een specifiek design voor dit model. Idd. Ze zullen niet veel M kopers afsnoepen daarmee. Quote
ir_fuel 58.288 Geplaatst: 25 juli 2018 Geplaatst: 25 juli 2018 11 hours ago, BMWMB said: Ik vind 'm te braaf qua design. Hij is gewoon ronduit lelijk langs buiten, zeker het achterste stuk (achterwielen/koffer). Quote
dragonfly 14.973 Geplaatst: 25 juli 2018 Geplaatst: 25 juli 2018 Lol, dit vergelijken met een M3 Dan leef je toch op een andere planeet zenne 1 Quote
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.