Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Heb eergisteren net hetzelfde voorgehad, heb erger kunnen voorkomen door uit te wijken op de pechstrook maar we zaten wel spiegel tegen spiegel, bij mij gewoon dichtgeklapt bij de (leerling met grote L) spiegel frut vaneen, ik was in fout volgens haar moeder :D , zij kwam op mijn vak godmiljaar! Papieren ingevuld, aan verzekeraar gegeven...

Geplaatst:
36 minutes ago, dragonfly said:

Als hij dan ook rekening houdt met eventueel verkeer dat rechts rijdt is dat inderdaad mooi!

In mijn geval zat ik op het linkervak met links van me dat muurtje dat bij wegenwerken voor middenberm speelt. Ik zag het links en rechts van m'n auto rood worden op het dashboard, dus hij houdt daar wel rekening mee.

Geplaatst: (aangepast)

Heeft een tesla, automatisch een dashcam functie?

Diene grijze deed net geen brake check...

aangepast door Dirk75
Geplaatst:
14 uren geleden, dragonfly zei:

Denk dat veel AM'ers ook wel zouden uitwijken maar voor de dromende chauffeur is dit een godsgeschenk.

Idd, iedere bestuurder die bezig is met autorijden en ook zijn aandacht volledig daarbij houd, dus niet met zijn gsm zit te prullen of andere onzin te doen tijdens het rijden, kan dit perfect zelf zonder AP.

Geplaatst:

De realiteit is dat vandaag zowat iedereen zit te GSM'en zonder AP. Ofwel 't zijn ouw madammekes die ni kunnen rijden. 

• Vind ik leuk 1
Geplaatst:

... En 25 jaar geleden had niemand een GSM en knalde ook iedereen op mekaar.

Geplaatst:
On 8/31/2018 at 1:48 PM, knight-rider said:

Idd, iedere bestuurder die bezig is met autorijden en ook zijn aandacht volledig daarbij houd, dus niet met zijn gsm zit te prullen of andere onzin te doen tijdens het rijden, kan dit perfect zelf zonder AP.

Typisch mannelijk geblaas. "Ik ben een bovengemiddeld chauffeur"

Ik geloof er geen kloten van.

• Vind ik leuk 1
Geplaatst:

En Wooters, die echte voorbeelden van de o zo geweldige autopilot die hij demonstreert vanaf 14:00 zijn ook allemaal leugens zeker?

Geplaatst:
2 minutes ago, ir_fuel said:

En Wooters, die echte voorbeelden van de o zo geweldige autopilot die hij demonstreert vanaf 14:00 zijn ook allemaal leugens zeker?

Absoluut niet dezelfde ervaringen, maar qua lane keeping hangt het af van hoe zichtbaar de lijnen zijn. Soms heb je in Duitsland van dat lichtgrijze beton waar je nauwelijks de witte lijnen op ziet, dat is niet eenvoudig voor het systeem. Ook is de E42 een avontuur op bepaalde plekken, waar plots belijning wegvalt.

In stedelijke gebieden moet je het behandelen als een driving assist, dus altijd klaar zijn om in te grijpen. Op 17:20 zie je dat ie wel goed de baan volgt, tot op het moment dat ie zelf een correctie met het stuur doet en AP uit zet.

Ondanks alle kritiek vind die man de Model 3 de beste auto. Zo iemand gaat niet terug een Audi A4 rijden.

Geplaatst:
1 minute ago, wooter said:

Absoluut niet dezelfde ervaringen, maar qua lane keeping hangt het af van hoe zichtbaar de lijnen zijn. 

En die muur is niet zichtbaar? Of die paaltjes?

Geplaatst:

Die file aan de supercharger is anders ook de moeite :lol: 

Geplaatst:
5 minuten geleden, wooter zei:

Absoluut niet dezelfde ervaringen, maar qua lane keeping hangt het af van hoe zichtbaar de lijnen zijn. Soms heb je in Duitsland van dat lichtgrijze beton waar je nauwelijks de witte lijnen op ziet, dat is niet eenvoudig voor het systeem. Ook is de E42 een avontuur op bepaalde plekken, waar plots belijning wegvalt.

In stedelijke gebieden moet je het behandelen als een driving assist, dus altijd klaar zijn om in te grijpen. Op 17:20 zie je dat ie wel goed de baan volgt, tot op het moment dat ie zelf een correctie met het stuur doet en AP uit zet.

Ondanks alle kritiek vind die man de Model 3 de beste auto. Zo iemand gaat niet terug een Audi A4 rijden.

Dus 't is weer fake nieuws. Jij bent echt niet te doen hoor. Die mens post een eerlijke review en jij doet weer alsof er niets aan de hand is :lolz: 

• Vind ik leuk 2
Geplaatst:
5 minuten geleden, ir_fuel zei:

Die file aan de supercharger is anders ook de moeite :lol: 

Amai nie en ook maar 1 SC voor zo'n groot gebied, beetje triestig. Zal dus niet goed komen als iedereen een Model 3 koopt.

Geplaatst:
Just now, ir_fuel said:

En die muur is niet zichtbaar? Of die paaltjes?

Jij herkent dat als een muur en paaltjes, omdat je daar al eens bent tegen gelopen.

Probeer nu eens aan een computer uit te leggen hoe muren te herkennen, op basis van camerabeelden en parkeersensoren.

Tot versie 2018.10.4 zou ik zeggen dat de computer ook andere objecten kon herkennen. Vanaf 2018.10.4 is mijn gevoel dat ie ze nog altijd kan herkennen, maar veel meer vertrouwen schenkt aan witte lijnen. En die man rijdt daar net op een plek waar er naast die muur geen witte lijn is.

Nu, de brainfuck is dat zo een Tesla aan relatief hoge snelheid vlak bij die muur gaat rijden, en kan rijden. Ik heb zo doorheen Duitsland doorheen verschillende wegenwerken op het linkervak gereden met AP aan, en in België doorheen de werken in Beringen, en dat gaat allemaal als een fluitje van een cent, op 10cm van de rand. Ik heb afgelopen weekend in GB vrachtwagens ingehaald in wegenwerken waar ik mijn raam had kunnen open doen en met m'n hand de camion had kunnen aanraken, terwijl de auto perfect in het midden van zijn smalle rijvak bleef rijden.

Maar van nature rijden we niet met zo een snelheden zo kort bij objecten...

Geplaatst:
1 minute ago, dragonfly said:

Dus 't is weer fake nieuws. Jij bent echt niet te doen hoor. Die mens post een eerlijke review en jij doet weer alsof er niets aan de hand is :lolz: 

Nee ik zeg dat ik andere ervaringen heb om dat de snelwegen hier van donkerder materiaal gemaakt zijn, en dat ik dezelfde ervaringen heb op snelwegen van lichter materiaal.

Geplaatst:
2 minutes ago, wooter said:

Jij herkent dat als een muur en paaltjes, omdat je daar al eens bent tegen gelopen.

Probeer nu eens aan een computer uit te leggen hoe muren te herkennen, op basis van camerabeelden en parkeersensoren.

Hij toont ze op het display!

Geplaatst:
On 8/31/2018 at 4:31 PM, wooter said:

Iemand twijfelde over wanneer de Model 3 eindelijk naar Europa zou komen?

https://cleantechnica.com/2018/08/31/tesla-registers-17-lhd-model-3-vins-comin-to-europe-baby-cleantechnica-exclusive/

De eerste Europese VIN's zijn geregistreerd. Als je dezelfde tijdlijn volgt van de AWD versie, gaat het vermoedelijk 5 maanden duren voor de eerste geleverd worden, en dan zitten we vrolijk in februari 2019.

Allemaal goed en wel, maar wat moet dat kosten. Ik zie de versie die momenteel in de VS verkocht wordt hier te koop komen voor (met opties) 75.000 euro BTWi.

Geplaatst:
1 minute ago, dragonfly said:

Amai nie en ook maar 1 SC voor zo'n groot gebied, beetje triestig. Zal dus niet goed komen als iedereen een Model 3 koopt.

De grijze icoontjes zijn superchargers die tegen eind 2019 gebouwd moeten zijn. Er zijn ook talloze rode icoontjes die de laatste 6 maanden gebouwd zijn.

1557184521_Screenshot2018-09-05at00_33_58.png.3116f66d5bee2d580c9a318a0e0b7d17.png

Geplaatst:
Just now, ir_fuel said:

Allemaal goed en wel, maar wat moet dat kosten. Ik zie de versie die momenteel in de VS verkocht wordt hier te koop komen voor (met opties) 75.000 euro BTWi.

... Vergelijkbaar met een BMW 340i. Als ik wat vergelijkbare opties samenklik kom ik aan 73965€, en daar zit nog geen autopilot op.

Geplaatst:
51 minuten geleden, ir_fuel zei:

Typisch mannelijk geblaas. "Ik ben een bovengemiddeld chauffeur"

Ik geloof er geen kloten van.

Helemaal geen geblaas, ik ben geen bovengemiddeld chauffeur, in tegendeel zelfs.
Maar mij lukt het wel, dus moet het andere mensen ook lukken als ze zich tijdens het auto rijden ook daadwerkelijk daarmee bezig houden en niks anders doen.

Geplaatst:
3 minutes ago, knight-rider said:

Maar mij lukt het wel, dus moet het andere mensen ook lukken als ze zich tijdens het auto rijden ook daadwerkelijk daarmee bezig houden en niks anders doen.

Je kan niet en continu je spiegel checken en continu voor je kijken, tenzij je een oogafwijking hebt. Dus of je mist soms wat er voor je gebeurt, of je mist soms wat er achter je gebeurt. Jij denkt dat je net het moment dat die auto ertussen duikt in je spiegel aan het kijken gaat zijn, snapt dat die niet gaat stoppen, en op de juiste manier uitwijkt, rekening houdend met verkeer naast je? Het is niet alsof die situatie zich al 10 seconden aan het voorbereiden is he. Als je iedere keer gaat zitten stressen als je op het linkervak een snellere auto ziet naderen want die zou wel eens zo een move kunnen doen kan je beter stoppen met rijden.

Ik geloof er nog steeds geen kloten van.

Geplaatst:
Op 30/8/2018 om 23:18, wooter zei:

Die versnelling van de Tesla net voor het uitwijkmanoeuvre, is dat ook onderdeel van het 'redden van de situatie/anticipatie'? Wel straf. 

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid