Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:
Die handvol zelfstandigen kan al een vrij grote groep zijn, die dan hun auto laten zien aan hun kennissen, die op hun beurt als particulier moeite gaan doen om een Model 3 te kopen, of werknemers die binnen hun KMO hun baas zover krijgen om de Model 3 op te nemen gezien de gunstige TCO. De boites met car policies en leasecontracten zullen de laatsten zijn om mee te springen op die kar.
Bij mijn vrouw is de car policy groen en doen ze acties om mensen in hybrides en ev te krijgen. Het aanbod op de markt is gewoon nog altijd in het voordeel van de hybride. De 330e zat in het aanbod, ik ben zeer benieuwd of de model3 er gaat in geraken als hij ooit op de Belgische markt komt ...
Geplaatst:

Ik ben heel benieuwd, want die leasefirma's willen natuurlijk kortingen... En Tesla doet niet aan kortingen :).

Geplaatst:
Just now, wooter said:

Ik ben heel benieuwd, want die leasefirma's willen natuurlijk kortingen... En Tesla doet niet aan kortingen :).

Groen is natuurlijk hot (ook) in die sector, dus louter om marketing redenen zullen ze zich er wel aan wagen.

Idem met het fietsleasing verhaal. Alles draait rond (e-)mobility.

Geplaatst:

Ik verwacht dat de restwaarde wel in het voordeel gaat spelen van elektrische wagens.

Lease tarief is van verschillende factoren afhankelijk. 

Geplaatst:

Bedrijven die financiële lease doen zullen er sneller op springen. Bedrijven die operationele lease doen kunnen geen marge meer genereren op onderhoud en kortingen. Het enige wat nog overschiet zijn de winterbandenwissels en ruitewisservloeistof.

Geplaatst:

dus eigenlijk is heel de automotive sector tegen elektrische wagens? men moet toch een interessante lease formule kunnen uitwerken, zowel voor de leasemaatschappij als voor de klanten. Al is het maar om de maandelijkse kosten mooi op één factuurtje te krijgen. 

Geplaatst:
8 uren geleden, Jokke_vlo zei:

Ik vraag me soms af of Ik niet per ongeluk op autofiscaliteit.be zit.

Als het gaat om TCO koop dan gewoon een goedkopere wagen he.

Waarom zou ik? Iedereen doet toch wat 'm wil, niet? Jij sleept ook iedere dag 300kg aan batterijen mee voor het fiscale voordeel. En dat voor een piloot zoals u... zoveel extra gewicht aan boord?! Jij had ook goedkoper en sportiever kunnen kopen.

• Vind ik leuk 1
Geplaatst:

Oh maar ik heb ook altijd gezegd waar het op staat en zeg nergens dat ik nu groener ben of het een betere wagen is.

Meer nog fiscaliteit is de enige reden dat ik die hybride kocht. Anders reed ik wel met de turbo.

Simpel. Mij hoor je niet hautain doen over mijn keuze ....

• Vind ik leuk 1
Geplaatst:

Een geluk dat er nog jonge gasten zijn die niets van tco aantrekken. Zag gisteren een nieuwe turbo met een "jonge " gast in met nummerplaat 001-PRO een echte prof dus  ?  met al die oude groenen hier, zal ik hem de volgende keer dien stoppen en hem een lidmaatschap  voorstellen :D

Geplaatst:
Groen is natuurlijk hot (ook) in die sector, dus louter om marketing redenen zullen ze zich er wel aan wagen.
Idem met het fietsleasing verhaal. Alles draait rond (e-)mobility.
Gaan ze competitief zijn vraag ik mij vooral af, want bij dezelfde prijs en uitrusting kiezen wij hybride met tankkaart en laadpas, ook al is het onze "tweede" wagen. Voor de lease fiets zouden we ook een trekhaak willen, dan gaan de 15 kilometer in druk verkeer met de fiets.

Geplaatst:
1 uur terug, Jokke_vlo zei:

Oh maar ik heb ook altijd gezegd waar het op staat en zeg nergens dat ik nu groener ben of het een betere wagen is.

Meer nog fiscaliteit is de enige reden dat ik die hybride kocht. Anders reed ik wel met de turbo.

Simpel. Mij hoor je niet hautain doen over mijn keuze ....

Doe ik dat wel dan? Ik heb toch ook altijd gezegd dat de lage TCO de reden is van aankoop voor mijn Tesla. Ook ben ik heel objectief, en heb ik in mijn topic ook al de minpunten gemeld. Ook heb ik al gemeld dat een tesla niet voor iedereen even goed kan dienen.

Maar... het is hier het topic van de Model 3, en ik heb even de TCO uitgerekend om eens te vergelijken met een vergelijkbare zuinige diesel, en dan merk je dat de fiscale voordelen deze auto gewoon heel interessant maken als firmawagen. Ik vind dat hier een normaal onderwerp, maar volgens u zitten we nu op autofiscaliteit.be. En, ik zal ook tegen mijn verkopers zeggen dat ze eigenlijk een Model 3 kunnen kopen voor het budget dat ze krijgen, maar dat ze toch maar voor een goedkopere auto moeten gaan, een Golf diesel bijvoorbeeld, want die TCO is hetzelfde, maar... dan rijden ze wel nog op diesel of naft, wat veel beter is dan een Tesla. 

Wat een onzin... Ik blijf erbij, jij bent een echte Tesla-hater, en dat laat je duidelijk voelen in uw reacties.

• Vind ik leuk 1
  • Thanks Friendly 1
Geplaatst:
Gaan ze competitief zijn vraag ik mij vooral af, want bij dezelfde prijs en uitrusting kiezen wij hybride met tankkaart en laadpas, ook al is het onze "tweede" wagen. Voor de lease fiets zouden we ook een trekhaak willen, dan gaan de 15 kilometer in druk verkeer met de fiets. 

Jij kiest se hybride en wij kiezen de Model 3. Cava.

Niet vergeten dat je met je laadpaal thuis dan maar 30km ver geraakt en dan moet tanken. Je moet ook de motor laten onderhouden. Dat heb je bij een EV niet.

In een wereld waar batterijen te duur zijn om een redelijke range te hebben begrijp ik hybrides. Maar elk jaar worden batterijen 25% goedkoper...

Geplaatst:

Jij kiest se hybride en wij kiezen de Model 3. Cava. 
Niet vergeten dat je met je laadpaal thuis dan maar 30km ver geraakt en dan moet tanken. Je moet ook de motor laten onderhouden. Dat heb je bij een EV niet.

In een wereld waar batterijen te duur zijn om een redelijke range te hebben begrijp ik hybrides. Maar elk jaar worden batterijen 25% goedkoper...

Ik heb het over een real life situatie over een bedrijf met een groene car policy. En de model 3 gaat volgens wat ik overal lees vol in dat segment komen in België waar het merendeel van de verkoop bedrijfswagens zijn. Daar gaan ze iets moeten op verzinnen als ze volume willen gaan verkopen.
Geplaatst:

Zolang de productie niet kan volgen liggen ze daar niet wakker van.

Geplaatst:
26 minuten geleden, BMWMB zei:

Doe ik dat wel dan? Ik heb toch ook altijd gezegd dat de lage TCO de reden is van aankoop voor mijn Tesla. Ook ben ik heel objectief, en heb ik in mijn topic ook al de minpunten gemeld. Ook heb ik al gemeld dat een tesla niet voor iedereen even goed kan dienen.

Maar... het is hier het topic van de Model 3, en ik heb even de TCO uitgerekend om eens te vergelijken met een vergelijkbare zuinige diesel, en dan merk je dat de fiscale voordelen deze auto gewoon heel interessant maken als firmawagen. Ik vind dat hier een normaal onderwerp, maar volgens u zitten we nu op autofiscaliteit.be. En, ik zal ook tegen mijn verkopers zeggen dat ze eigenlijk een Model 3 kunnen kopen voor het budget dat ze krijgen, maar dat ze toch maar voor een goedkopere auto moeten gaan, een Golf diesel bijvoorbeeld, want die TCO is hetzelfde, maar... dan rijden ze wel nog op diesel of naft, wat veel beter is dan een Tesla. 

Wat een onzin... Ik blijf erbij, jij bent een echte Tesla-hater, en dat laat je duidelijk voelen in uw reacties.

Praktische vraag, met welke laadpaalleverancier zou je in zee gaan om de laadpalen te plaatsen op de werkplek.

Kan ik mijn werkgever ook overtuigen.

Geplaatst:

Allemaal tof maar die model 3 is nog altijd niet te koop :D 

En hij zal ook niet verkrijgbaar zijn voor 35k ? 

Geplaatst:
4 minuten geleden, dragonfly zei:

Allemaal tof maar die model 3 is nog altijd niet te koop :D 

En hij zal ook niet verkrijgbaar zijn voor 35k ? 

Mocht het laadpalennetwerk en dergelijke écht voldoen, dan zou ik het geen straf vinden denk ik - zo’n Model 3. Als er in de garage dan ook nog iets leuks op naft kan staan, that is. 

Ik ben wel echt benieuwd naar het moment dat hij volwaardig beschikbaar zal zijn. Zoals je aanhaalt, heb ik ook mijn twijfels bij die 35k. En dan het rechtvaardigen van die prijs omdat ‘m even snel (?) is dan sommige dikke Duitse bakken, dat doet er voor mij niet toe. In een auto die volgens meerdere eigenaars aanzet tot rustig en ontspannen rijden, lijkt mij dat eerder tegenstrijdig. Maak ‘m dan ‘trager’, maar wel voor 30-35k.

Geplaatst:

Ik heb het hier al een paar keer gezegd, om mee te gaan werken zou dat zeker mogelijk zijn maar niet voor 50k. Dan koop ik wel iets anders :D

Geplaatst:
Praktische vraag, met welke laadpaalleverancier zou je in zee gaan om de laadpalen te plaatsen op de werkplek.
Kan ik mijn werkgever ook overtuigen.

Goedkoopste? Tesla Wall Charger. Tot 32A driefase mogelijk voor 1 vaste prijs.

Wil je bezoekers laten betalen voor je stroom moet je duurdere laadpalen met RFID kaartlezers installeren. Kijk eens bij Allego.
Geplaatst:
Allemaal tof maar die model 3 is nog altijd niet te koop [emoji3] 
En hij zal ook niet verkrijgbaar zijn voor 35k [emoji14] 

Iets terug heb ik uitgelegd wat de prijs zal zijn. 35K is exclusief taksen.
Geplaatst:

Without any option, the vehicle started at $49,000 – significantly more than the $35,000 base price promised by Tesla, but the company always promised that a base version was coming soon.

Instead of that version, Tesla is now launching a ‘mid-range’ battery with 260 miles of range for $45,000, according to an update to the Model 3’s online design studio:

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid