Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:
14 uren geleden, wooter zei:

Altijd dezelfde zever van iemand denkt slimmer te zijn

Afbeeldingsresultaat voor zelfkennis is het begin van alle wijsheid

• Vind ik leuk 1
Geplaatst:
Je wacht op argumenten voor een stelling die niet aan de orde is.

Jouw reply is hier wel het toonvoorbeeld van whataboutism.

Wel, er wordt verder niet ingegaan op welke uitstoot een elektrische auto geeft, en de opmerking komt van iemand die met een auto rijdt die tijdens het rijden uitstoot geeft.

“Een elektrische auto geeft wel uitstoot!” Is net een voorbeeld van whataboutism.

Geplaatst:
15 uren geleden, wooter zei:

Wel, er wordt verder niet ingegaan op welke uitstoot een elektrische auto geeft, en de opmerking komt van iemand die met een auto rijdt die tijdens het rijden uitstoot geeft.

“Een elektrische auto geeft wel uitstoot!” Is net een voorbeeld van whataboutism.

Dat is toch logisch dat de productie van een (elektrische) auto uitstoot geeft?

https://www.knack.be/nieuws/auto/elektrische-auto-is-niet-altijd-milieuvriendelijker-dan-benzineauto-stelt-studie/article-normal-923403.html

https://www.dw.com/en/how-eco-friendly-are-electric-cars/a-19441437

The production of electric vehicles currently poses the biggest environmental problem. According to a study by the Fraunhofer Institute for Building Physics, it takes more than twice the amount of energy to produce an electric car as a conventional one.

The main reason for that is the battery. The institute estimates that each kilowatt hour of battery capacity involves 125 kilograms (276 pounds) of CO2 emissions. For a 22 kilowatt-hour battery for a BMW i3, this translates into almost 3 tons of CO2.

A study by the IVL Swedish Environmental Research Institute found that the greenhouse gas burden of current battery production is 150 to 200 kilograms CO2 per kWh. Battery manufacturing with current technology requires 350 to 650 Megajoule of energy per kWh, the study says.

Batteries also need to be made from minerals such as copper and cobalt, and rare earths like neodymium.

Mining activities in countries like China or the Democratic Republic of Congo often cause human rights violations and vast ecological devastation: deforestation, polluted rivers, contaminated soil.

In addition, many automakers use aluminum to build the bodies of e-cars, and a tremendous amount of energy is required to process bauxite ore into the lightweight metal.

Geplaatst:

Ja lees die artikels eens, en best ook nog de opvolgende artikels die een hele hoop debunken. Ik heb het in het verleden al aangehaald en het wordt een beetje beu om telkens dezelfde dingen te moeten ontkrachten omdat je zelf niet verder gaat zoeken.

Het idee dat een EV slechter voor het milieu is dan een gewone auto (diesel en benzine) is al geruime tijd ontkracht.

De IVL studie wees uit dat een Tesla Model S enkel slechter voor het milieu is als je die op 100% kolen laat rijden, tegenover een Mitsubishi Mirage op benzine. Die Mirage is kleiner dan een VW Fox. Eens die Model S in de Belgische energiemix rijdt is die al milieuvriendelijker dan die compacte benzineauto, en dan heb je de passieve en actieve veiligheid van beide auto's nog niet eens vergeleken.

Geplaatst:
En als ik mijn kinderen ga afhalen aan de school, dan word ik versmacht van de uitlaatgassen, terwijl mijn Tesla daar niets uitstoot.

+100000

Daar kan ik mij zo aan ergeren.. wij hebben 3-4 scholen binnen een straal van 200 meter en iedereen moet zijne kleine natuurlijk de school binnnerijden met de ICE en als je dan ademt gaat er per direct een maand van uw leven [emoji849]
Geplaatst:

Het viel me nooit echt op, tot ik met de Tesla mijn dochter ging afzetten aan school. In de Tesla met z'n biofilter krijg je geen uitlaatgassen door, en is de luchtkwaliteit vlak voor school dan ook confronterend...

Geplaatst:

Ik merk inderdaad dat je minder uitlaatgassen ruikt in de tesla..

Doe me denken aan een aflevering van Southpark over de Prius [emoji23]

Geplaatst:
Op ‎3‎/‎11‎/‎2018 om 20:44, BMWMB zei:

En als ik mijn kinderen ga afhalen aan de school, dan word ik versmacht van de uitlaatgassen, terwijl mijn Tesla daar niets uitstoot.

Hopelijk voor jouw en andere kinderen, gaat je vrouw nooit met haar RR of jij met je GT3 naar de school...

*Hypocrisy alarm* 

• Vind ik leuk 3
  • Grappig 1
Geplaatst:
Hopelijk voor jouw en andere kinderen, gaat je vrouw nooit met haar RR of jij met je GT3 naar de school...
*Hypocrisy alarm* 

We moeten ergens beginnen hé...
  • Vind ik leuk 1
Geplaatst:
1 hour ago, kefkie said:

En na 3 ronden moet je waarschijnlijk aan de stekker gaan hangen.

Ze zijn daar op uitnodiging van Tesla zelf, ik veronderstel nu niet dat ze 100% objectief zullen zijn. 

Misschien nog wat door dit topic lezen; de Model 3 heeft al meer rondjes gedraaid en in tegenstelling tot de Model S valt ie niet terug in limp mode. Na enkele ronden vallen er 1-2 seconden per ronde af, maar blijkbaar doet de Corvette dat ook om de componenten te beschermen en lijkt het met auto's met elektronische inspuiting en automaat courant te zijn om zelf wat vermogen terug te nemen.

Geplaatst:
8 uren geleden, BMWMB zei:

We moeten ergens beginnen hé...

:lolz:Ja, want dat was wel de reden om een Tesla te kopen.

Geplaatst:

Eén van de redenen toch wel ja.
  • Vind ik leuk 1
Geplaatst:

Wel dat ie 100% elektrisch is..

Vroeger ( 22jaar ) geleden nog deze film gezien en sindsdien https://m.imdb.com/title/tt0489037/ altijd wel gehoopt dat dit mogelijk zou worden.

Perfect is het nog allemaal niet he. Te kleine range, te duur, opladen niet altijd vanzelfsprekend maar je merkt wel een wereld van verschil met 2-3 jaar geleden, Grondstoffen voor de batterij zijn ook een issue maar goed.. fossiele brandstoffen zijn ook niet oneindig beschikbaar.

Vraag Is of het überhaupt mogelijk is om elke auto te voorzien van een 50-200kwh batterij ?

50 voor stadsauto’s, 100 voor pendelaars en 200kwh voor veelrijders lijkt me ideaal.

Moest ik nog leven binnen 50 jaar zou ik wel eens willen terugkijken op NU.

Mogelijks rijden we allemaal elektrisch, kunnen we op elke parkeerplaats wireless laden, wegen batterijen nog een fractie van nu.. who knows.. spannende tijden
Geplaatst:
35 minuten geleden, BMWMB zei:

Eén van de redenen toch wel ja.

Wanneer alle fiscale voordelen zouden wegvallen, rijdt niet nog de helft met een Tesla of ander elektrisch tuig. 

Ongeacht schoolpoorten en kindjes enzo. 

Want als dat toch één van jouw redenen is, begin dan maar met je GT3, oldtimer, Range rover te verkopen en te vervangen door elektrische dingen. 

Dat is mijn mening.

Geplaatst:

Ik zou absoluut Tesla rijden, ook zonder fiscale voordelen.

Ik zou niet Tesla rijden, als er geen autopilot op zat.

Ik heb een Tesla Roadster, een Model S en een Model S P 85D getest de afgelopen 10 jaar en nooit tot koop over gegaan, tot ik in de Model X reed en autopilot gebruikte.

Ik vraag me af wat die fiscale voordelen zijn overigens. Fiscale maatregelen worden berekend op basis van CO2 uitstoot. Ik denk dat je bij de concurrentie met verbrandingsmotor eerder kan spreken over fiscale nadelen, en een EV net de normaal is, want vroeger was een auto ook 100% aftrekbaar. Enkel de CO2 is een rol gaan spelen bij die aftrekbaarheid en is daardoor duurder geworden voor auto's met uitstoot en niet voor auto's zonder uitstoot.

Het enige letterlijke fiscale voordeel is de 20% extra aftrek voor EV's en bepaalde hybrides, die op een aparte rekening moet geboekt worden en enkel vrijkomt bij stopzetten van de activiteiten in een vennootschap, en dan belast wordt.

Geplaatst:

Moh how vent. "Het enige letterlijke fiscale voordeel is de 20% extra aftrek voor EV's" 

:lolz:

Laten we de norm op 100% stellen, dan is er maar 20% voordeel voor EV's.

:lolz:

Geplaatst:

De norm was vroeger 100%. De belastingen zijn voor beide types zwaarder geworden, maar minder zwaar voor EV's.

Geplaatst: (aangepast)

Een iet of wat eco wagen is al lang voor minstens 80-90% aftrekbaar. Veel PHEV's 100%.  Anders zouden die laatsten even goed niet gekocht worden.

Puur elektrisch in feite ook 'maar' 100% (moet die 20% toch nog terugdokken bij vereffenen vennootschap).

Net door die hoge aftrekbaarheid kopen zelfstandigen vaker een dikke kist dan een particulier. Of die dan puur elektrisch is of plugin hybride (of CNG, of nog niet zo lang geleden een eco diesel), doet er eigenlijk weinig toe. 

aangepast door stijn82

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid