Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:
1 hour ago, stijn82 said:

als ik vandaag een model 3 bestel heb ik hem ook pas in 2020.

Nee dan heb je die ten laatste tegen de zomer denk ik.

Geplaatst:

Lol, gek dat dit topic al 88 pagina's kent.

Geplaatst:
2 hours ago, ir_fuel said:

Nee dan heb je die ten laatste tegen de zomer denk ik.

ha waar heb je die info vandaan? wachttijd van 12 tot 18 maanden had ik gelezen ... 

Geplaatst:
11 hours ago, stijn82 said:

ha waar heb je die info vandaan? wachttijd van 12 tot 18 maanden had ik gelezen ... 

Omdat je vandaag eentje kan bestellen met levering februari/maart.524485812_ScreenShot2018-12-27at11_04_18.png.d0b33b355e4bb64bfe5dc6f1bd9ab01e.png

Geplaatst:

https://eu.detroitnews.com/story/opinion/columnists/henry-payne/2018/12/26/detroit-news-vehicle-year/2379185002/

Winner: Tesla Model 3

Tesla made history in 2018. The first viable startup automaker in my lifetime, the American brand's first volume vehicle soared to the top of the luxury sales charts over Germany's formidable brands (I bought a Tesla to follow the journey first-hand. I also own a Subaru, Honda, Ram and Porsche).

To put the Tesla Model 3’s achievement in perspective, InsideEVs projects sales to eclipse 130,000 units this year. That's nearly double the next best-selling luxury vehicle, the Mercedes GLC SUV. And the Model 3 is a sedan in a sedan-averse market.

Tesla achieved this despite regular predictions by industry experts of its imminent doom, the near-meltdown of its mad-genius CEO, and manufacturing mishaps while rushing to fill a record 450,000 pre-orders.

The $55,000 Model 3 succeeds because it is Apple on wheels. Musk re-imagined the car like Steve Jobs re-thought the phone — as a study in design minimalism that is both gorgeous and more efficient than established platforms. Privately, other automaker execs tell me they admire Tesla for innovations that are pushing the industry forward: over-the-air updates, better connectivity, better user interfaces.

As different as the Tesla's operating system is, it sacrifices little in performance to segment athletes like BMW and Alfa. Despite its inherent weight disadvantage, the porky 80.5-kWh battery is integrated to the chassis low in the car, making for good vehicle dynamics. In a head-to-head track test by Motor Trend ace Randy Pobst, the all-wheel drive Model 3 Performance version was just a second off the class-best athlete Alfa Giulia Quadrifoglio.

The Model 3 is also notable for its shortcomings.

Now in wide use across the country — not just the sunny Left Coast — it exposes the disadvantage of EVs in cold-weather range and spare infrastructure. And with states like Michigan banning Tesla dealerships, customer service will be tested. If the $7,500 federal tax credit evaporates next year, Tesla will be challenged to maintain its galloping sales pace.

A showcase for autonomous features like summon and automatic lane-change, the high-tech Model 3 reaffirms the joy of driving.

Geplaatst:

Toch opvallend hoeveel hij wegkijkt van de weg naar zijn scherm.

Echt veilig is dit toch niet, geef mij maar liever een dash van de model S.

Geplaatst:
42 minutes ago, wooter said:

states like Michigan banning Tesla dealerships,

Huh?

Geplaatst:

Een Tesla is supercool!
Geplaatst:
4 hours ago, ir_fuel said:

Omdat je vandaag eentje kan bestellen met levering februari/maart.524485812_ScreenShot2018-12-27at11_04_18.png.d0b33b355e4bb64bfe5dc6f1bd9ab01e.png

4A112F7E-4B23-4B01-9561-0AB6A35B6B29.png

Geplaatst:
41 minuten geleden, ir_fuel zei:

Huh?

Dacht dat het te maken had met een wet die ze gestemd hadden dat een dealership altijd een franchise moet zijn...

maw... geen dealers van de constructeurs...

Is ook gewoon een wet in het leven geroepen om Tesla het leven zuur te maken. Iets waar een staat als Michigan alle reden tot toe heeft (HQ van de big 3 liggen daar)

Geplaatst:
7 minutes ago, Parsifal said:

Iets waar een staat als Michigan alle reden tot toe heeft

huh.jpg&f=1

Geplaatst:
17 minuten geleden, wooter zei:

huh.jpg&f=1

Het is al een verarmde staat die nog steeds gigantisch leunt op de werkgelegenheid die de grote 3 in hun fabrieken verschaffen. Lijkt me logisch dat net die staat er alles aan zal doen om Tesla te dwarsbomen... 

Waarmee ik niet wil zeggen dat het eerlijk is

Geplaatst:
20 hours ago, stijn82 said:

4A112F7E-4B23-4B01-9561-0AB6A35B6B29.png

Mensen die in 2016 reserveren: auto geleverd in februari-maart 2019

Mensen die eind 2018 reserveren: auto geleverd in februari-maart 2019

Lijkt me sterk dat als je vandaag reserveert je ineens 18 maanden gaat moeten wachten. Ik vermoed dat Tesla momenteel de bestellingen van de Model 3 afwerkt in functie van de effectieve bestellingen geplaatst door reservatiehouders, in de volgorde dat ze binnen komen, en dat ze niet een gat gaan houden voor iemand die 2 jaar geleden heeft gereserveerd en maar blijft wachten met het effectief bestellen.

Geplaatst:

Zou het niet zijn dat ze momenteel genoeg reserveringen hebben om de komende 12-18 maanden nog vol te plannen, rekening houdende met een bepaald percentage dat effectief besteld gaan worden. 

Geplaatst:

Performance heeft voorrang op alle anderen, daarna long range. Als je nu niet bestelt omdat je een medium range wilt, krijgen mensen die een long range of performance willen voorrang.

Geplaatst:
48 minutes ago, stijn82 said:

Zou het niet zijn dat ze momenteel genoeg reserveringen hebben om de komende 12-18 maanden nog vol te plannen, rekening houdende met een bepaald percentage dat effectief besteld gaan worden. 

Houdt geen steek. Waarom zou iemand die in het najaar van 2018 reserveert dan nu al mogen bestellen met een levertermijn van februari-maart?

Waar zijn al die boekingen dan van al die mensen van 2016 tot 2018?

Geplaatst:
De medium range bestaat gewoon nog niet.

Bestaat wel, enkel leverbaar in Noord-Amerika.
Geplaatst:

Als ik vandaag een Long Range bestel/reserveer, wanneer heb ik ‘m dan?

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid