Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Ging ik ook net posten... 22 uur geleden intussen en absolute radiostilte hier 😋

• Vind ik leuk 1
Geplaatst:
1 minuut geleden, Fred zei:

Ging ik ook net posten... 22 uur geleden intussen en absolute radiostilte hier 😋

Niet de eerste keer dat de echte M3 vergeleken wordt met de valse M3, alleen is de uitkomst deze keer wel klaar en duidelijk. Wat bij mij blijft hangen is hoe integer autojournalisten zijn, of selectief een oogje dichtknijpen. Ineens benoemen ze minpunten van de vorige generatie Model 3 die nu zijn aangepakt, maar waar voorheen geen woord over gerept werd. 🤔

Geplaatst:

Dat weglaten van details kunnen ze allemaal, en zeker niet alleen voor tesla

Geplaatst:
1 uur terug, Logic zei:

Niet de eerste keer dat de echte M3 vergeleken wordt met de valse M3, alleen is de uitkomst deze keer wel klaar en duidelijk. Wat bij mij blijft hangen is hoe integer autojournalisten zijn, of selectief een oogje dichtknijpen. Ineens benoemen ze minpunten van de vorige generatie Model 3 die nu zijn aangepakt, maar waar voorheen geen woord over gerept werd. 🤔

Ah maar wie wil er onpartijdige autojournalisten? Klnkt als een leuke niche.

Geplaatst:
56 minuten geleden, -Fred- zei:

Dat weglaten van details kunnen ze allemaal, en zeker niet alleen voor tesla

Het publiek heeft ook maar een beperkte aandachtspanne, je krijgt sowieso niet alle info erin verwerkt. Er blijven toch altijd dingen achter. 

En de ene keer zijn er zaken die je meer storen dan de andere keer. Of sommige zaken komen na verloop van tijd naar boven doordat de concurrentie plots op die punten het verschik begint te maken en dat voorheen niet deed. 

En daarnaast is het nummer 1 doel van youtube entertainment. En wij zijn blij met al dat gratis entertainment. Zou wel eens willen weten wat zo een aflevering van TH of Hagerty cost.... Destijds sprak Chris Harris voor zijn 'mega eenvoudige' filmpjes (zoals van de Alfa GTA) al van een budget van minstens 5.000 euro. Ik kan het niet inschatten, maar zou niet verbaasd zijn als Throttle House dat budget snel maal vijf laat gaan en Hagerty maal tien. Als het zelf niet meer is... 

Geplaatst:
4 hours ago, Logic said:

Ineens benoemen ze minpunten van de vorige generatie Model 3 die nu zijn aangepakt, maar waar voorheen geen woord over gerept werd. 🤔

Ik heb er ook niet naar gekeken, maar algemeen gezien krijg je de beste review van een model als ze het model erna aan het reviewen zijn. Doen ze allemaal. Ineens scheelt er vanalles met wat 4 jaar geleden het nec plus ultra was.

Harris kan er ook wat van als hij de zoveelste generatie GT3 reviewt. Dan ineens komen de minpunten van de vorige naar boven :D 

Geplaatst:
13 uren geleden, Tjeu zei:

Het publiek heeft ook maar een beperkte aandachtspanne, je krijgt sowieso niet alle info erin verwerkt. Er blijven toch altijd dingen achter. 

En de ene keer zijn er zaken die je meer storen dan de andere keer. Of sommige zaken komen na verloop van tijd naar boven doordat de concurrentie plots op die punten het verschik begint te maken en dat voorheen niet deed. 

En daarnaast is het nummer 1 doel van youtube entertainment. En wij zijn blij met al dat gratis entertainment. Zou wel eens willen weten wat zo een aflevering van TH of Hagerty cost.... Destijds sprak Chris Harris voor zijn 'mega eenvoudige' filmpjes (zoals van de Alfa GTA) al van een budget van minstens 5.000 euro. Ik kan het niet inschatten, maar zou niet verbaasd zijn als Throttle House dat budget snel maal vijf laat gaan en Hagerty maal tien. Als het zelf niet meer is... 

Ik denk dat Harris wel makkelijk 5k verdient met zo'n filmpje aan ads alleen.
Ik heb een maat met 170k abonnees die ervan leeft.

Geplaatst:
16 uren geleden, Logic zei:

Dat is toch bij elk merk.  Het nieuwe model is altijd het beste.

"Oe, en dat schreef je daarvoor ook over het vorige?" 

Geplaatst:

Ze hebben vermoedelijk gelijk in hun analyse maar als je 's ochtends moet vertrekken en je kan kiezen tussen het starten van een M3 of een Model 3 lijkt me de keuze snel gemaakt.

• Vind ik leuk 1
Geplaatst:
3 uren geleden, tuscani zei:

Dat is toch bij elk merk.  Het nieuwe model is altijd het beste. (..)

15 uren geleden, ir_fuel zei:

(..) Ineens scheelt er vanalles met wat 4 jaar geleden het nec plus ultra was.
Harris kan er ook wat van als hij de zoveelste generatie GT3 reviewt. Dan ineens komen de minpunten van de vorige naar boven :D 

Yes! Maar nog één laagje dieper, bij de volgende vergelijking gaan ze namelijk weer zeggen hoe de nieuwe Model 3 beter is geworden -in de dingen die de vorige M3 ook al kon-. 🤷‍♂️ Da's het irritante eraan. Denk dat je daarom gerust kan stellen dat de enige echte M3 nog steeds die van BMW is. 

Geplaatst:

Ik begrijp hun conclusie, maar ik heb nog altijd liever alleen de BMW dan die 3 andere samen.

Geplaatst:
14 hours ago, Ritsuke said:

Ze hebben vermoedelijk gelijk in hun analyse maar als je 's ochtends moet vertrekken en je kan kiezen tussen het starten van een M3 of een Model 3 lijkt me de keuze snel gemaakt.

Maar ik denk dat 99% van de kopers die keuze niet kan maken. We spreken over een gans andere prijs en TCO. 

Geplaatst:
Op 16/11/2024 om 07:01, Polygoon zei:

Ik denk dat Harris wel makkelijk 5k verdient met zo'n filmpje aan ads alleen.
Ik heb een maat met 170k abonnees die ervan leeft.

Ze zijn wel met twee en komt daar aanzienlijk meer hardware aan te pas dan bij een doorsnee youtuber, dat moet ook stap voor stap betaald worden. De winsten zijn ook erg variabel per land. De vergoeding in de UK is maar de helft van in de USA. Daarnaast moet je nog een circuit afhuren, nafte en soms ook nog banden. Afhankelijk van het circuit kan daar nog wat man bij komen zoals een medic. Die kosten structuur is echt anders dan bij de meeste youtubers. Jayemm gaat daar vaak eens dieper op in, die omzet is echt beperkt. Het is al even geleden, maar dacht dat het neer kwam op ongeveer 2500 euro per miljoen views.

Hoge kwaliteit auto content op YouTube is niet rendabel zonder externe sponsoren. Dat heeft Harris trouwens zelf ook duidelijk al meerdere keren gezegd. Daarnaast heeft hij altijd vrij weinig content uitgebracht, wat algoritme gewijs niet in zijn voordeel spreekt. Hij is daar ook zo niet mee bezig als bvb Mark Rober. Die heeft dat tot in de puntjes in de vingers, die weet perfect hoe hij op de YouTube machine in moet spelen om van de algoritmes te winnen.

Geplaatst:
Op 17/11/2024 om 00:48, ir_fuel zei:

Maar ik denk dat 99% van de kopers die keuze niet kan maken. We spreken over een gans andere prijs en TCO. 

Hmmm, dat 99% de keuze niet WIL maken, is dat accurater? TCO is wel een groot verschil idd, maar er zijn ook veel minpunten, je moet al een beetje EV-minded zijn (hoe kunt ge ‘t vergeten?). 😄 De Tesla blijft ook rare kantjes hebben. Dat de passagiers achteraan een luxueuze display krijgen (99% van de tijd ongebruikt), maar de chauffeur nog altijd op het centrale scherm moet kijken ipv een HUD of eigen display te hebben, bijvoorbeeld. 

Geplaatst:
7 minutes ago, Logic said:

Hmmm, dat 99% de keuze niet WIL maken, is dat accurater? TCO is wel een groot verschil idd, maar er zijn ook veel minpunten, je moet al een beetje EV-minded zijn (hoe kunt ge ‘t vergeten?). 😄 De Tesla blijft ook rare kantjes hebben. Dat de passagiers achteraan een luxueuze display krijgen (99% van de tijd ongebruikt), maar de chauffeur nog altijd op het centrale scherm moet kijken ipv een HUD of eigen display te hebben, bijvoorbeeld. 

En dat je in een aquarium zit.

• Grappig 1
Geplaatst:

Dat is het grote probleem met de Tesla vind ik. Je krijgt daar eigenlijk het meest waar (ruimte, rijbereik, opties zijn standaard, ...)voor je geld als je op zoek bent naar een EV maar de wagen is zo emotieloos.

• Vind ik leuk 1
Geplaatst:
Zojuist, d_s zei:

Dat is het grote probleem met de Tesla vind ik. Je krijgt daar eigenlijk het meest waar (ruimte, rijbereik, opties zijn standaard, ...)voor je geld als je op zoek bent naar een EV maar de wagen is zo emotieloos.

oldtimer bijkopen. Want al de rest in deze prijscategorie (TCO gewijs) is imo niet veel beter

Geplaatst:
10 minuten geleden, jan.van.gent zei:

oldtimer bijkopen. Want al de rest in deze prijscategorie (TCO gewijs) is imo niet veel beter

Klopt volledig als je het totaalpakket bekijkt maar nu bv de nieuwe Renault R5. Kost weliswaar 5k euro minder dan de Tesla maar daar moet je dan wat toegevingen voor doen (minder ruimte, minder rijbereik, minder opties) en toch zie ik maar daar liever in rijden.

Geplaatst:
5 minuten geleden, d_s zei:

Klopt volledig als je het totaalpakket bekijkt maar nu bv de nieuwe Renault R5. Kost weliswaar 5k euro minder dan de Tesla maar daar moet je dan wat toegevingen voor doen (minder ruimte, minder rijbereik, minder opties) en toch zie ik maar daar liever in rijden.

Als 2de wagen dan toch.  Met een 5 zie ik je niet direct op reis gaan met 4 volwassenen. 

Geplaatst:
8 minuten geleden, d_s zei:

akkoord, leuk uitziend kistje. Maar geeft dat dan zoveel emotie? Blijft toch een EV, met vrij laag vermogen, hoog gewicht etc. 

Het ziet er even wijs uit al een hedendaagse versie van bv een cooper s r53 , maar gaat volgens mij absoluut niet de emotie hebben van toen. Pak meer gewicht, niet het geluid, niet het schakelen, niet het vermogen,...

Geplaatst:
13 minuten geleden, d_s zei:

Ik "voel" een stuk meer voor de R5 dan voor een Model 3, maar anderzijds kan je gewoon niet voorbij de Model 3 als je alles in acht neemt.
Ding is ruimer, heeft bijna dubbel zoveel vermogen,...

Geplaatst:
2 uren geleden, d_s zei:

1 uur terug, SB-01 zei:

Ik "voel" een stuk meer voor de R5 dan voor een Model 3, maar anderzijds kan je gewoon niet voorbij de Model 3 als je alles in acht neemt.
Ding is ruimer, heeft bijna dubbel zoveel vermogen,...

Is toch ook wat ik zeg: Tesla geeft u de meeste waarde voor uw geld en rationeel is dat de beste keuze en toch als ik morgen die 40k euro moet uitgeven dan koop ik mij waarschijnlijk toch die Tesla niet (op basis van mijn emotie) of het zou voor mijn vrouw moeten zijn:D

• Vind ik leuk 1
Geplaatst:
1 minute ago, d_s said:

Is toch ook wat ik zeg: Tesla geeft u de meeste waarde voor uw geld en rationeel is dat de beste keuze en toch als ik morgen die 40k euro moet uitgeven dan koop ik mij waarschijnlijk toch die Tesla niet (op basis van mijn emotie) of het zou voor mijn vrouw moeten zijn:D

Ik heb exact hetzelfde gevoel erbij.

Enfin, dat en geen inklapbare trekhaak. Is een dealbreaker voor mij :D 

Geplaatst:
2 uren geleden, jan.van.gent zei:

Ik vind elke benzine wel karakter hebben. Heeft altijd wel wat vinnigs en een redelijk geluid. 

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid